Jump to content
IGNORERAD

Abbhisits koalitionspartners kräver nyval tidigare


Serath

Bör Thailand ha nyval snarast?  

78 röster

  1. 1. Bör Thailand ha nyval snarast?

    • JA
      52
    • NEJ
      18
    • Vet inte
      8


Recommended Posts

Så dåligt formulerat som bara en inskränkt och trött person kan prestera.Somna om och gör om rätt istället...

Tycker att dina argument är dom mest infantila som har skrivits på detta forum. Bor du i Sverige..Stanna där för alltid. Bor du i Thailand, flytta hem och ta dina facistiska tankar med dig hem till Svedala.

Trött men rätt jap.gif

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 201
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andersbangkok

    29

  • noBuzz

    25

  • Serath

    17

  • MaiChai

    13

Mest aktiva i denna tråd

Oregistrerad

Håller nog med om att om Thailand ente var buddhistiskt så skulle läget vara betydligt mer bekymmersamt än idag.- :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag röstade på "vet inte" för jag vet inte vad som är bäst för Thailand just nu. Om ens någon vet det.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

En köpt mob på några tusen, finansierad av kapitalistiska intressen, skall diktera villkoren för den politiska utvecklingen i ett land med 65 miljoner invånare. Hallå eller???

Hade inte Thailand varit buddistisk hade man redan avrättat ledarna och finasiärerna och permanent förpassat mobben till fängsligt förvar.

Dags för rödskjortorna att åka hem till byarna innan de biter i gräset så blodet stänker. Hur dum kan man bli egentligen?

/Siamkap, som börjar tröttna på tramserierna

Ganska småkomiskt eller tragiskt eftersom det var ju så dom Gula kom till makten..

Men det är ju problemet idag, Man vill se bara ett sida av myntet.

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Jag vet inte i vilken tråd denna artikel skall placeras..det får bli här.

http://www.atimes.com/atimes/Southeast_Asia/LC24Ae02.html

Intressant intervju med Anand Panyarachun

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag upptäckte till min forvåning att jag fortfarande hade ett aktivt konto på MPR. Det har faktiskt varit rätt skont att tro att jag inte längre var medlem på MPR nu när bråkandet varit som värst. Det är illa nog att se alla otrevligheter som händer i verkligheten, att dessutom läsa kommentarer från vissa, for att vara snäll, lätt storda, forumister kan lätt bli for mycket.

Jag rostade ”Ja” till nyval baserat på att det är de 6 månaderna som gäller. Direkt snabbare än så tror jag inte är rimligt, det finns trots allt en hel del praktiska saker som måste goras och känslor som måste svalna.

Det man ska komma ihåg är att sittande regering inte har någon som helst legal skyldighet att utlosa nyval. Att människor demonstrerar är knappast ett skäl; då skulle både Thaksin, Somchai och i stort sett alla valda ledare runt om i världen behova utlosa nyval. Om det räcker att en knapp promille av Thailands invånare demonstrerar så kan Thailand lika gärna infora, per lag, att nyval hålls den forsta sondagen i varje kvartal. Efter ett tag kan man sedan rationalisera bort demonstrerandet och även valen och istället ha rullande ordforandeskap som i EU.

Att sittande regering kom till makten på ett moraliskt felaktigt sätt har jag ofta påpekat men det gjorde även PPP. Nagot olagligt gjordes dock inte och om något olagligt forekom så är personen bakom denna olaglighet i allra hogsta grad immun mot åttal och även anklagelser.

Det är tyvärr också naivt att tro att ett nyval skulle sätta punkt for de motsättningar som finns och att forlorarna skulle acceptera sin forlust. Forlorar de roda, vilket är fullt mojligt, kommer de klaga på konstitutionen och att ”osynliga händer” varit inblandade. Forlorar demokraterna, vilket också är fullt mojligt, kommer de klaga på valfusk och att en viss domd landsflyktig brottsling olagligt varit inblandad. Då ar det på med färgglada skjortor och val av lämplig plats for att forstora så mycket som mojligt for vanliga Thailändare igen och ett nytt val.

Jag är rätt säker på att Demokraterna, precis som vid forra valet, kommer få flest roster också denna gång, formodligen också betydligt fler mandat än PTP. Dock kommer de givetvis inte få egen majoritet så PTP kan ändå mycket väl bli regeringens koalitionsledare. Att Demokraterna vill skjuta på nyvalet så länge som mojligt och att PTP/UDD vill ha det så snabbt som mojligt är enkel politisk logik som konstigt nog inte verkar tagits upp på forumet. De ”civilrättsliga” processerna mot Thaksin borjar snart så om ett antal månader har han formodligen inte en Satang kvar i Thailand. Mojligheterna for PTP att kopa koalitionspartners minskar givetvis drastiskt och många ledande PTP politiker byter nog också parti när de inte kan få pengar up-front, givetvis finns det pengar utomands men det är betydligt bokigare. Asien och konstigt nog även Thailand är i borjan på en ordentlig hogkonjunktur vilket innebär fler riktiga jobb och en generell välfärdsokning. Det genererar också okade statsinkomster som kan plojas ned i kortsiktiga populistiska åtgärder som vinner roster. Då regeringen dessutom nästan helt kontrollerar all media vill de givetvis också ha så lång tid på sig som mojligt att pumpa ut sin propaganda. Av precis motsatta anledningar ser PTP/UDD sina chanser att vinna/tjäna pengar minska for varje dag som går.

Jag vill se ett rott, eller åtminstonde ljusrott, parti leda Thailand, det är det enda rimliga i ett land där drygt 90% är underklass/arbetarklass/undre medelklass. De ledare som idag representerar PTP/UDD är dock inte rodare än Demokraterna och saknar det minsta uns av socialdemokrati. Visst genomforde de vissa socialdemokratiska reformer som var bra for norra och nordostra Thailand men å andra sidan har Demokraterna tidigare genomfort vissa socialdemokratiska reformer som var bra for sodra och centala Thailands fattiga. Forhoppningsvis har de senaste årens orligheter lett till okad politisk medvetenhet men jag är rädd for att det kommer bli betydligt värre innan det till slut blir bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

pattayanordic

- "Asien och konstigt nog även Thailand är i borjan på en ordentlig hogkonjunktur vilket innebär fler riktiga jobb och en generell välfärdsokning"

Har varit i Thailand i 11år, och ALDRIG sett så många uteliggare/tiggare/hemlösa som nu. Enda som kommer få "riktiga jobb" och "välfärdsökning" är dom redan rika.

Pattaya Nordic Bar, Soi Buakhao, Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

- "Asien och konstigt nog även Thailand är i borjan på en ordentlig hogkonjunktur vilket innebär fler riktiga jobb och en generell välfärdsokning"

Har varit i Thailand i 11år, och ALDRIG sett så många uteliggare/tiggare/hemlösa som nu. Enda som kommer få "riktiga jobb" och "välfärdsökning" är dom redan rika.

Var, i Pattis? Var ser du dem då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är tyvärr också naivt att tro att ett nyval skulle sätta punkt for de motsättningar som finns och att forlorarna skulle acceptera sin forlust.

...

Forhoppningsvis har de senaste årens orligheter lett till okad politisk medvetenhet men jag är rädd for att det kommer bli betydligt värre innan det till slut blir bättre.

Det som är så tragiskt i denna situation är att det inte är politiska motsättningar eller medvetenhet som skapar våld.

Det är skit samma om man gillar lag Thaksin eller lag Abhisit.

Utan nyanser, respekt för ordning och RIKTIG medkänsla för ALLA (inklusive de som inte vill detsamma som en själv) är

en normaliserad politisk situation en utopi.

Lägger man till det faktum att det finns skrupellösa våldsverkare som helt ignorerar att vanliga människor dör (även på den "egna" sidan),

och ledare som inte tar avstånd från detta, så är det inte för osannolikt att situationen urartar helt.

Utan dialog och med enkom retoriska brandtal på agendan kan vägen framåt bara vara kantad med lik.

Politik dödar inte. Galna människor dödar. Hat dödar. Ilska dödar. Vettvillighet dödar.

Är det något vi borde ha lärt oss av historien så är det just detta.

Och därför är det så viktigt att inte hetsa till våld, hat eller allmänt omstörtande verksamhet.

Det är ett under att det inte slutade värre än det gjorde igår och man får, tack och lov, vara glad över att svarttröjjorna

ännu inte lyckats med sina planer (om planen nu var inbördeskrig - vilket jag är benägen att tro).

Det finns de som menar att demonstrationerna, och gårdagens händelser, varit planerade sedan länge (våldet inkluderat).

Med sådan organiserad samhällspåverkan undrar man vad val egentligen spelar för roll.

Som sagt, jag röstade "ja" jag med. För att minska blodspillan och förhoppningsvis ge det legala maskineriet möjlighet att agera.

Jag vill att man tar fast granatkastarna, prickskyttarna och krigshetsarna. De är anledningen till alla olycka igår.

Och får man fast dem kanske den ökade politiska medvetenheten kan göra nytta för landet, istället för skada.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Det som är så tragiskt i denna situation är att det inte är politiska motsättningar eller medvetenhet som skapar våld.

Det är skit samma om man gillar lag Thaksin eller lag Abhisit.

Utan nyanser, respekt för ordning och RIKTIG medkänsla för ALLA (inklusive de som inte vill detsamma som en själv) är

en normaliserad politisk situation en utopi.

Lägger man till det faktum att det finns skrupellösa våldsverkare som helt ignorerar att vanliga människor dör (även på den "egna" sidan),

och ledare som inte tar avstånd från detta, så är det inte för osannolikt att situationen urartar helt.

Utan dialog och med enkom retoriska brandtal på agendan kan vägen framåt bara vara kantad med lik.

Politik dödar inte. Galna människor dödar. Hat dödar. Ilska dödar. Vettvillighet dödar.

Är det något vi borde ha lärt oss av historien så är det just detta.

Och därför är det så viktigt att inte hetsa till våld, hat eller allmänt omstörtande verksamhet.

Det är ett under att det inte slutade värre än det gjorde igår och man får, tack och lov, vara glad över att svarttröjjorna

ännu inte lyckats med sina planer (om planen nu var inbördeskrig - vilket jag är benägen att tro).

Det finns de som menar att demonstrationerna, och gårdagens händelser, varit planerade sedan länge (våldet inkluderat).

Med sådan organiserad samhällspåverkan undrar man vad val egentligen spelar för roll.

Som sagt, jag röstade "ja" jag med. För att minska blodspillan och förhoppningsvis ge det legala maskineriet möjlighet att agera.

Jag vill att man tar fast granatkastarna, prickskyttarna och krigshetsarna. De är anledningen till alla olycka igår.

Och får man fast dem kanske den ökade politiska medvetenheten kan göra nytta för landet, istället för skada.

Kan det inte också vara så, att många tycker helt enkelt att detta är häftigare än de vanliga byaslagsmålen?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

- "Asien och konstigt nog även Thailand är i borjan på en ordentlig hogkonjunktur vilket innebär fler riktiga jobb och en generell välfärdsokning"

Har varit i Thailand i 11år, och ALDRIG sett så många uteliggare/tiggare/hemlösa som nu. Enda som kommer få "riktiga jobb" och "välfärdsökning" är dom redan rika.

Bilforsaljningen brukar vara en indikator pa hur val en ekonomi mar. Och februari var den basta manaden sedan Asienkrisen. Och det saldes over 25 000 bilar pa BITEC massan och detta pa drygt en vecka. Sjalv har jag nyanstallt 3 personer forra manaden, och inom foretaget har vi nyanstallt totalt 7 personer for att hinna med. Sa haller med Vaxet till 100% att det ar pa ratt vag med ekonomin i Thailand. Men det senaste oroligheterna som dom roda stallt till med kan gora mycket skada for Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bilforsaljningen brukar vara en indikator pa hur val en ekonomi mar. Och februari var den basta manaden sedan Asienkrisen. Och det saldes over 25 000 bilar pa BITEC massan och detta pa drygt en vecka. Sjalv har jag nyanstallt 3 personer forra manaden, och inom foretaget har vi nyanstallt totalt 7 personer for att hinna med. Sa haller med Vaxet till 100% att det ar pa ratt vag med ekonomin i Thailand. Men det senaste oroligheterna som dom roda stallt till med kan gora mycket skada for Thailand.

Menade givetvis Atom, inte Vaxet. Redigera knappen fungerade ej via mobilen, sorry.

Mvh fran Sakhon Nakhon och Songkran firande langt fran BKK.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill att man tar fast granatkastarna, prickskyttarna och krigshetsarna. De är anledningen till alla olycka igår.

Och får man fast dem kanske den ökade politiska medvetenheten kan göra nytta för landet, istället för skada.

Att börja ställa ledare inför domstol är nog inte heller fel. Dels ledare som uppmanar till hat och våld men även ledare som uppmanar till att störa den allmänna ordningen och som leder ockupationer. Det finns naturligtvis olika grader till straff för de olika sakerna som har hänt. Det finns också ledare på både de gulas och rödas sida som bör stå till svars för det som har hänt. Att ensidig bara rikta in sig på en sida kommer bara öka klyftorna och känslan av maktlöshet.

Tar man tag i det historiska tror jag att Thailand kan börja gå mot en ljusare framtid istället för en mörkare.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Att börja ställa ledare inför domstol är nog inte heller fel. Dels ledare som uppmanar till hat och våld men även ledare som uppmanar till att störa den allmänna ordningen och som leder ockupationer. Det finns naturligtvis olika grader till straff för de olika sakerna som har hänt. Det finns också ledare på både de gulas och rödas sida som bör stå till svars för det som har hänt. Att ensidig bara rikta in sig på en sida kommer bara öka klyftorna och känslan av maktlöshet.

Tar man tag i det historiska tror jag att Thailand kan börja gå mot en ljusare framtid istället för en mörkare.

Hrj

Håller med dig man måste använda samma måttstock för alla och inte bestraffa en part när båda begår samma brott.

Det leder som du sa bara till ökade klyftor och större spänningar, och dessutom minskar det redan låga förtroendet för

rättsväsendet.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad bra att vi är överens! great.gif

Då kanske man kan anta att vi också kan vara överens om att man borde avbryta demonstrationerna en liten stund och låta polis gå in och häkta de som uppviglar?

ASTVผู้จัดการ - ส.ส.อุดรธานี พรรคเพื่อไทย ขึ้นเวทีประกาศตั้งรางวัลนำจับคนในรัฐบาลอภิสิทธิ์ ตั้งแต่นายกฯ ไปจนถึง พล.อ.ประยุทธ์ รอง ผบ.ทบ. มุ่งเป้า “พ.อ.สรรเสริญ” โฆษก ศอฉ. ลั่นระดมทุนให้เสื้อแดงจับมาแขวนคอที่สนามหลวง พ่วง “น้องเดียว-สาทิตย์” ไปด้วย

553000005388701.JPEG

http://www.manager.c...D=9530000050791

För att sedan omedelbart låta demonstrationerna fortgå som vanligt.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad bra att vi är överens! great.gif

Då kanske man kan anta att vi också kan vara överens om att man borde avbryta demonstrationerna en liten stund och låta polis gå in och häkta de som uppviglar?

http://www.manager.co.th/Politics/ViewNews.aspx?NewsID=9530000050791

För att sedan omedelbart låta demonstrationerna fortgå som vanligt.

Du menar att dom gjorde så under Gulas demonstrationer, Eller hur var det med måttstocken nu igen?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar att dom gjorde så under Gulas demonstrationer, Eller hur var det med måttstocken nu igen?

Snälla... prova något nytt.. tänk innan du skriver. :)

Killen i länken ovan manar folk att hämta regeringsföreträdare och hänga dem på sanaam luang.

Tycker du att det är ok? Om inte.. varför tjafsa.. suck.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad bra att vi är överens! great.gif

Då kanske man kan anta att vi också kan vara överens om att man borde avbryta demonstrationerna en liten stund och låta polis gå in och häkta de som uppviglar?

För att sedan omedelbart låta demonstrationerna fortgå som vanligt.

Tror inte det skulle hjälpa den allmäna ordningen i nuläget... Man kan ju i alla fall gripa de röda ett år eller så tidigare än de gula så att de grips ungefär samtidigt efter ett nyval. Varför vill du hela tiden att de gula skall hanteras annorlunda än de röda? Vad jag minns så var du inte lika stark förespråkare för att sätta de gula bakom lås och bom när de ockuperade och vandliserade regeringsbyggnader och flygplatser påhejade av sina ledare.

Hade man gjort detta, låt vara från det Abhisit kom till makten, hade nog dagens demonstrationsledare tagit det lite försiktigare och vi hade haft ett annat läge.

Ändrades av Merlins

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Snälla... prova något nytt.. tänk innan du skriver. :)

Killen i länken ovan manar folk att hämta regeringsföreträdare och hänga dem på sanaam luang.

Tycker du att det är ok? Om inte.. varför tjafsa.. suck.

Precis som dom Gula gjorde menar du?

Din måttstock som skall gälla alla verkar bara gälla vissa?

Annars har du helt rätt, Hota att hänga dom är att ta i och skulle rendera fängelsestraff om det hänt i Sverige, Eller ja vård kallas det väl här.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte det skulle hjälpa den allmäna ordningen i nuläget... Man kan ju i alla fall gripa de röda ett år eller så tidigare än de gula så att de grips ungefär samtidigt efter ett nyval. Varför vill du hela tiden att de gula skall hanteras annorlunda än de röda? Vad jag minns så var du inte lika stark förespråkare för att sätta de gula bakom lås och bom när de ockuperade och vandliserade regeringsbyggnader och flygplatser påhejade av sina ledare.

Hade man gjort detta, låt vara från det Abhisit kom till makten, hade nog dagens demonstrationsledare tagit det lite försiktigare och vi hade haft ett annat läge.

Absolut, det är fullt möjligt. Och naturligtvis skulle man har gripit gula upprorsmakare. Har du någonstans sett mig skriva att man inte skulle det?

Har du någonstans sett mig skriva att jag sympatiserar med de gula/PAD?

Varför är du så ivrig att polarisera mig? Och "tvinga" mig in på deras sida. Jag är inte "gul".

Alldeles oavsett hur mycket din programmerade hjärna vill att jag ska vara det.

Vad får dig att tro att jag vill att de gula ska hanteras annorlunda? Visa mig ETT inlägg?

Anledningen till att jag inte skrev så mycket under de gulas belägringar var att jag från Aug-08 till Feb-09 var hemma i Sverige och jobbade.

Under 4 månaders tid var jag endast ledig 5 dagar och hade varken ork eller tid att sätta mig in någon Thailändsk politik.

Därav att jag inte skrev något då. Men det gör mig fortfarande inte "gul", så snälla försök sluta utmåla mig som en, för du gör dig bara dum.

Däremot skriver jag om händelserna nu, eftersom jag har både tid och lust att följa skeendena.

Och jag tycker INTE att det är ok med våldsivrande och hets.

Om de gula skulle syssla med samma sak så skulle de få precis lika mycket kritik.

Jag tycker att man ska gripa de som hetsar NU, eftersom det omedelbart skulle lugna ner situationen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut, det är fullt möjligt. Och naturligtvis skulle man har gripit gula upprorsmakare. Har du någonstans sett mig skriva att man inte skulle det?

Har du någonstans sett mig skriva att jag sympatiserar med de gula/PAD?

Varför är du så ivrig att polarisera mig? Och "tvinga" mig in på deras sida. Jag är inte "gul".

Alldeles oavsett hur mycket din programmerade hjärna vill att jag ska vara det.

Vad får dig att tro att jag vill att de gula ska hanteras annorlunda? Visa mig ETT inlägg?

Anledningen till att jag inte skrev så mycket under de gulas belägringar var att jag från Aug-08 till Feb-09 var hemma i Sverige och jobbade.

Under 4 månaders tid var jag endast ledig 5 dagar och hade varken ork eller tid att sätta mig in någon Thailändsk politik.

Därav att jag inte skrev något då. Men det gör mig fortfarande inte "gul", så snälla försök sluta utmåla mig som en, för du gör dig bara dum.

Däremot skriver jag om händelserna nu, eftersom jag har både tid och lust att följa skeendena.

Och jag tycker INTE att det är ok med våldsivrande och hets.

Om de gula skulle syssla med samma sak så skulle de få precis lika mycket kritik.

Jag tycker att man ska gripa de som hetsar NU, eftersom det omedelbart skulle lugna ner situationen.

Jag ser dig mer som en passefist än en gul men du har skrivit väldigt mycket om att de röda skall straffas och i senaste posten att de skulle arresteras NU. Du har inte skrivt mycket om de gula och särskilt inte att de skall arresteras. Att försöka arrestera folk nu kommer INTE att lugna stämningen. Det var ju detta som försökte göras innan helvetet drog lös. Att arrestera gula ledare kanske skulle lugna stämningen något och göra de röda lite försiktigare. De som har brutit mot Thailändsk lag skall straffas tycker jag, oavsätt vilken färg de har men att nu gripa röda kommer knappast att leda till lugnare stämning utan ännu mer oro och maktlöshet som kanske leder till ännu värre saker.

Du har ju tid att skriva nu så varför inte skriva om alla lagöverträdelser som de gula gjorde 2008 och som är en stor anledning till det vi ser idag? De röda rättfärdigar sitt agerande med att de gör precis samma saker som de gula och har ju gått fria så därför skall vi också gå fria. Om De gula ledarna och de som utförde förstörelse i regeringsbyggnader och på flygplatser sattes i fängelset skulle detta argument falla platt.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

De röda rättfärdigar sitt agerande med att de gör precis samma saker som de gula och har ju gått fria så därför skall vi också gå fria. Om De gula ledarna och de som utförde förstörelse i regeringsbyggnader och på flygplatser sattes i fängelset skulle detta argument falla platt.

Hej

Precis så är det, nu får vi leva med att ribban lades högt när dom rika demonstrerade, och skulle dom röda som till

största delen är relativt fattiga människor bli annorlunda behandlade än dom gula så ökar man bara misstroendet och ökar

spänningarna i landet.

Ökade spänningar och klyftor är inte precis vad landet behöver nu, och här tycker jag att alla som ingår i regeringen har

en skyldighet att göra allt dom kan för att förhindra mer blodspillan, det är det absolut viktigaste nu.

Och det finns bara ett sätt utlys nyval, och det borde dom ha insett för länge sedan.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser dig mer som en passefist än en gul men du har skrivit väldigt mycket om att de röda skall straffas och i senaste posten att de skulle arresteras NU. Du har inte skrivt mycket om de gula och särskilt inte att de skall arresteras. Att försöka arrestera folk nu kommer INTE att lugna stämningen. Det var ju detta som försökte göras innan helvetet drog lös. Att arrestera gula ledare kanske skulle lugna stämningen något och göra de röda lite försiktigare. De som har brutit mot Thailändsk lag skall straffas tycker jag, oavsätt vilken färg de har men att nu gripa röda kommer knappast att leda till lugnare stämning utan ännu mer oro och maktlöshet som kanske leder till ännu värre saker.

Du har ju tid att skriva nu så varför inte skriva om alla lagöverträdelser som de gula gjorde 2008 och som är en stor anledning till det vi ser idag?

Du är för insnöad på "vi - dem", "röd - gul" Merlins. Och fortfarande insnöad på att utmåla mig på visst sätt.

Jag har redan letat upp gamla artiklar om de gula, och kopierat in bilder från dessa när jag kritiserat våldsverkare.

Har t.o.m för mig att det var i ett svar till dig. Har jag fel?

Och jag är inte alls övertygad om att det är de gulas överträdelser som gör att det ser ut som det gör idag.

De är nog lika goda kålsupare båda läger. Men varför älta den politiska debatten igen? Har vi inte gjort det tillräckligt?

Du har naturligtvis en poäng i att UDD absolut inte kommer att låta några av sina ledare arresteras.

Och att andra skulle piska upp stämningen ännu mer om så skedde.

Det var nog mer ett önsketänkande från min sida.

PS.. och jag ville naturligtvis kolla om jag fick medhåll i att det inte är ok att mana folk att hänga sin politiska motståndare.

Men det fick jag ju inte. Istället var det viktigare att ifrågasätta mitt ställningstagande. DS

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Var slutar det?

Skall PAD i nasta runda legitimera valdshets med att UDD gjort det vid 2 tillfallen? Om det dyker upp en ny grupp skall de komma undan med det for att varken PAD eller UDD blivit satta bakom las och bom annu?

Nagonstans maste cirkeln brytas. Att konsekvent legitimera olagligt beteende idag med att andra har gjort det ostraffat forut kanns som ett ganska omoget resonemang.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...