Jump to content
IGNORERAD

Ratchaprasong besök

elikswe

Recommended Posts

Det är onekligen saker på gång runt Ratchaprasong, var igenom där två gånger idag för att kolla läget. Kanske inte är intressant för er att läsa men jag kommer ändå skicka detta till mina släktingar så varför inte posta.

Det var jag och några förvirrade pensionärer som var de enda falangerna runt 11 tiden. De flesta thailändare verkade inte bry sig nämnvärt att man var där och rotade men det grymtades ibland när man tog bilder. De flesta som ordade något var kvinnor i medelåldern/pensionärer som var positiva och ropade saker som "go europe" eller pekade och smilade med sina polare.

Jag säger varken bu eller bä då jag inte är insatt i thailändsk politik men jag kunde inte tänka

mig att det är så organiserat. Det är en stad som bor under betongbron som går över gatan.

Det delas ut käk, vatten och is. Duschar, WC och liknande finns utplacerade. Rejäla KVA

generatorer står och brötar för att driva alla de högtalare som finns överallt.

Det var även roligt att se alla som försöker sälja allt möjligt skumt bara det är rött. Var

någon som försökte sälja rödvitrutiga långärmade skjortor som såg ut mer att passa

en skogshuggare än en rödskjorta. ALLT som går att färga rött verkar finnas i någon

variant. Klapprande plastfötter och fotmassage på trottoaren säljer bra.

Vid 13-14 tiden började stämningen skruvas upp lite eller så var jag bara tröttare och jetlaggad :)

Börjar krypa fram folk i full camo mundering och hårdingar helt svartklädda och självklart massor med mer vanliga rödskjortor.

Jag försöker uploada 2.5MB bilder över GPRS, det går inte så fort. Skitdåliga bilder med då jag har en leksakskamera och tar bilder någon gång per år.

Dela på andra sajter

Nja du borde nog inte stanna kvar, Ryktas om ny crackdown riktad mot just Ratchaprasong.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Dela på andra sajter

Man vet att något är pågång när tuk-tuk förarna inte försöker köra en till olika akvarieinrättningar med fishbowls :)

De kör skytteltrafik med leveranser av säckar med is eller isblock. Hur ska dom klara sig på lite "hederligt arbete" :D

Edit: Jo, min tanke var att de kanske tar det lite piano under dagen.

Krävs slitstarka kläder för att demonstrera:

IMG_0894_1024x768.jpg

Hans polare hade inget emot att vara med på bild men någon runt i kring hade. Jag spelade mer utvecklingstörd än vanligt och bara smilade medans jag gick iväg tillbaka till en dusch:

IMG_0895_1024x768.jpg

Vad denna snubben tillför kan man ju undra:

IMG_0893_1024x768.jpg

Dela på andra sajter

Ta det försiktigt, Finns risk för lika våldsamma drabbningar idag.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...