Jump to content
IGNORERAD

Gummi, riktiga eller vilka....


b-tung

Recommended Posts

Har nu konstaterat att Thailand är en äkta miltärdiktatur med marionetter i regeringsposition. OBS så har det varit länge och även under Thaksíns tid så ni inte tror att jag bara hurrar på UDD. Thailand behöver ett nyval. Sen att inte den folkvalda politikern bara kommer at vara en typisk marronett till militären så får det vara så.

Vad behöver thasiland för att kunna vara ett riktigt fungerande demokrati..Svaret är en nollvision när det gäller koruption, vilket kómmer att vara en nästintill omöjlighet. Men det är vägen att gå.

Tyvärr så tror jag att ägandestrukturen kommer att ändras om dom röda komer till makten. Typ condo okey, villaägande med tomt bye bye. ( det är vad jag tror, En spekulation dvs)

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet att stoppa korruption är att den måste starta uppifrån.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

b-tung.

ber om ursäkt för att jag fått dig att må illa, kanske lika illa som jag mådde när två lik paraderade på en scen i syfte att uppvigla en folkmassa?

Vi mår alla illa av olika saker...

Det har jag märkt..Sen att en Pöbel tar fram två av deras mördade kamrater som ett bevis är i ditt tycke sorgligt fast i mitt tycke ett bevis på vad som sker.Ska man försöka att beskriva vad som händer på papper och inte visa verkligheten så förstär jag din avsky till verkligheten... Då kan man sluta att rapportera live och bara tillita sig till vad militärdiktaturen vill att vi ska se. förresten tack för kaffet..

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu konstaterat att Thailand är en äkta miltärdiktatur med marionetter i regeringsposition. OBS så har det varit länge och även under Thaksíns tid så ni inte tror att jag bara hurrar på UDD. Thailand behöver ett nyval. Sen att inte den folkvalda politikern bara kommer at vara en typisk marronett till militären så får det vara så.

Vad behöver thasiland för att kunna vara ett riktigt fungerande demokrati..Svaret är en nollvision när det gäller koruption, vilket kómmer att vara en nästintill omöjlighet. Men det är vägen att gå.

Tyvärr så tror jag att ägandestrukturen kommer att ändras om dom röda komer till makten. Typ condo okey, villaägande med tomt bye bye. ( det är vad jag tror, En spekulation dvs)

Är du dum eller bara blåögd?

Thailand har alltid varit militären som har sista ordet!!!

Vakna och läs historian!!!

Antalet militärkupper är över 30 på de senaste 100 år!!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har jag märkt..Sen att en Pöbel tar fram två av deras mördade kamrater som ett bevis är i ditt tycke sorgligt fast i mitt tycke ett bevis på vad som sker.Ska man försöka att beskriva vad som händer på papper och inte visa verkligheten så förstär jag din avsky till verkligheten... Då kan man sluta att rapportera live och bara tillita sig till vad militärdiktaturen vill att vi ska se. förresten tack för kaffet..

Till BaBoo som skickar PM att man är en sjuk människa och behov av vård, du frågar och svarar själv i ditt PM. Men jag kan tillägga vad jag tror deras familjer tycker om att paraderas på det sättet..Förjävligt att dom blev mördade tror jag :bag:

Som jag har skrivit förut här så är många som skriver härinne miltal emellan varandra när det gäller ståndpunkter.

Jag tycker inte att det är korrekt att paradera dödade meddemonstranter, men just nu så är det inte en vanlig situation som Thailändarna genomlider.

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Problemet att stoppa korruption är att den måste starta uppifrån.

jag håller med dig MEN det måste också ske från gräsrotsnivå. kan man inte lita på polisen och rättsväsendet; ja då finns det ingen grund att stå på. Korruptionen är så rotad att ingen Thai egentligen tror det går att få bukt med den. OM dom verkligen vill så har FN program för hur att sakta men säkert förändra polisväsendet till mindre korrupt. Det borde Thailand ta emot med öppna armar. Poängen är också att det måste tas initiativ från regeringen för att starta ett sådant program...det är jag mer tveksam till att någon regering kommer göra.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

jag håller med dig MEN det måste också ske från gräsrotsnivå. kan man inte lita på polisen och rättsväsendet; ja då finns det ingen grund att stå på. Korruptionen är så rotad att ingen Thai egentligen tror det går att få bukt med den. OM dom verkligen vill så har FN program för hur att sakta men säkert förändra polisväsendet till mindre korrupt. Det borde Thailand ta emot med öppna armar. Poängen är också att det måste tas initiativ från regeringen för att starta ett sådant program...det är jag mer tveksam till att någon regering kommer göra.

Ja. Den djupt rotade korruptionen i alla delar av Thailand är nog den i särklass störta boven i detta drama

Ingen regering skulle kunna komma till makten utan bakomliggande korruption och inget i det thailändska samhället är korruptionsfritt

Så länge viljan att få bukt med korruptionen på gräsrotsnivå saknas kommer aldrig landet bli något bättre

Skylla allt på de få som sitter i toppen (och som kommit dit med hjälp av massor av korrumperade under sig) är helt fel tycker jag

Och när till och med hela val-processen och tillsättandet av lokala politiker är helt styrt av korruption kan landet aldrig uppnå ett demokratiskt styre

Efter varje parlamentsval vidtar ett extremt kohandlande om vilka som tillsammans skall bilda regeringen och detta styrs också till stora delar av korruption och hot/andra maktmedel

Thailand har en mycket lång och smärtsam väg att vandra om man skall komma ur detta

Att demonstrera, blockera, döda, slå sönder, hota och begå våldshandlingar mot sittande regering i det läget bär bara neråt med stora steg på utvecklingstrappan

Speciellt om man tror att ett nyval baserat på detta skulle lösa några problem ! Det skulle bara öka på antalet problem och ännu djupare försvåra för någon form av demokratisk utveckling av landet.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Håller helt med dig Tallviking...det är tragiskt.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du dum eller bara blåögd?

Thailand har alltid varit militären som har sista ordet!!!

Vakna och läs historian!!!

Antalet militärkupper är över 30 på de senaste 100 år!!

pigge01

Förr i tiden kunde alltid kungen säga till när det började spåra ur.

Då fick till och med militären ställa sig i skamvrån.

Lugnar det inte ner sig nu så är det betydligt otrevligare än så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...