Serath Inlagd April 10, 2010 Dela Inlagd April 10, 2010 Dags för lördagswhiskyn. Nån mer som är förtjust i en whisky på kvällningen? Köpte en flaska Lord Calvert (Köper alltid udda märken för att testa) Inte min favorit precis men den slinker nog ner Igår prova jag Talisker, Starkt som attan 45,8% och brände lite lätt på läpparna, Mycket god men inget man mer än smuttar en whisky. Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hayes Inlagd April 10, 2010 Dela Inlagd April 10, 2010 Talisker är en favorit hos mig. Tillsammans med bla Lagavulin, Ardbeg, Balvenie mfl =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Serath Inlagd April 10, 2010 Trådstartare Dela Inlagd April 10, 2010 Ardbeg var min tidigare favorit, Rökig som en lutzen dimma. mums Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nitramj77 Inlagd April 10, 2010 Dela Inlagd April 10, 2010 Lord calvert är bäst Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd April 10, 2010 Dela Inlagd April 10, 2010 Håller helt med Tallisker är mycket bra. Ardbeg är som en pungspark skitgod. men vilket pris den kostar på flygplatsen i Bangkok. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd April 10, 2010 Dela Inlagd April 10, 2010 En fransos i glaset här "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Serath Inlagd April 10, 2010 Trådstartare Dela Inlagd April 10, 2010 En fransos i glaset här Hur smakar den? pris? Inte testat franskt whisky innan Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
knifetown Inlagd April 10, 2010 Dela Inlagd April 10, 2010 Röksmaken sitter i en vecka Support your local Hill´s Angels Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd April 10, 2010 Dela Inlagd April 10, 2010 Hur smakar den? pris? Inte testat franskt whisky innan Den var billig. 330 eller något sådant... blommig Så här skriver bolaget Armorik Single Malt de Bretagne (nr 496) Land Frankrike Distrikt Bretagne Alkoholhalt 40,0 % Färg Mörk, gul färg. Doft Nyanserad, maltig, aningen rökig doft med fatkaraktär, inslag av apelsin, halm, smörkola och torkad frukt. Smak Nyanserad, maltig, rökig smak med fatkaraktär, inslag av apelsin, halm, jod, torkad frukt och vanilj. Användning Serveras som digestif. Köppte den pga beskrivningen av rökigheten.men den som skrivit den måste rökt på .för jag hittar då ingen rökighet "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Repe Inlagd April 10, 2010 Dela Inlagd April 10, 2010 Snart har jag ca 40-50 flaskor Springbank.Det är ca 1 år kvar då har vi haft vårat fat i 10 år hos Springbank.Vi kan bestämma hur vill vi ha whiskeyn som cask eller vanlig malt.Tror att vi sparar lite i fatet för framtiden.Fatet är ett hogshead på ca 280 liter. mvh Repe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Skibi Inlagd April 10, 2010 Dela Inlagd April 10, 2010 Favoriten, en gång i tiden! Mvh Kimmo You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd April 10, 2010 Dela Inlagd April 10, 2010 Nr 1... Laphroaig special cask... fan jag skäms kommer inte ihåg cask namnet... Skit samma 24 år gammal 65% och supergod Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd April 10, 2010 Dela Inlagd April 10, 2010 Hmmm vem skall man sprätta nu då... "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.