Jump to content
IGNORERAD

Flaggan lever vidare


Guest Knasen

Recommended Posts

Det ligger ju på oss om vi vill ha flaggan och Deng's underbara mat kvar...

Jag snackade om just detta med Nonki för ett par dagar sedan och vi kom överens om att iaf. vi ska försöka hjälpa henne genom att ta med oss våra vänner och äta där så ofta vi kan.

Och jag vill bara uppmana alla här att göra detsamma, Please...

Jag ställer upp!

Det är ingen uppoffring eftersom jag alltid varit nöjd med servicen och maten på Flaggan!

Tar ni med er Thailändare, så testa att beställa Gravad lax med dillstuvad potatis, frugan är helt såld på den rätten!

Det går även fint att beställa Thaimat, men vitsen med att bjuda Thai till Flaggan är ju att låta dem smaka Svensk mat!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 54
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tommy

    5

  • Jive

    4

  • Ulrika

    4

  • Nonki

    4

Mest aktiva i denna tråd

Vi var på Flaggan idag och det var en minst sagt känslofylld upplevelse.

Daeng blev så glad att se oss så att det brast för både henne och oss.Samma några timmar senare när vi gick.

Go mat o dryck som vanligt och hon fick jobba skiten ur sig eftersom hon var ensam utanför köket.

Och det spelar väl för fasen ingen roll vilket forum det handlar om eller?

Skrämmande läsning!

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi var på Flaggan idag och det var en minst sagt känslofylld upplevelse.

Daeng blev så glad att se oss så att det brast för både henne och oss.Samma några timmar senare när vi gick.

Go mat o dryck som vanligt och hon fick jobba skiten ur sig eftersom hon var ensam utanför köket.

Och det spelar väl för fasen ingen roll vilket forum det handlar om eller?

Skrämmande läsning!

Bra där Lamai!

Så vad sägs om en träff på Flaggan?

Jag åker ner t Pattaya strax, inte 100% men kanske på Lördag, så Söndag är 1 förslag.

Nån som har ett bättre förslag?

Eller varför inte flera träffar?

Vi ses på Flaggan!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra där Lamai!

Så vad sägs om en träff på Flaggan?

Jag åker ner t Pattaya strax, inte 100% men kanske på Lördag, så Söndag är 1 förslag.

Nån som har ett bättre förslag?

Eller varför inte flera träffar?

Vi ses på Flaggan!

MVH Tommy

Bra där Tommy!

Nu tror jag i och för sig att Lamai64 redan är på väg till Sverige, men träff på Flaggan är inte fel!

Om jag får lägga mig i så skulle jag föreslå speciellt 6 juni, Sveriges nationaldag vilket passar bra med ställets namn ;) Midsommarafton 25 juni är inte heller fel.

Jag kan tyvärr inte delta, men om du lägger ut inbjudan nu kan det nog bli ett antal deltagare.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra där Lamai!

Så vad sägs om en träff på Flaggan?

Jag åker ner t Pattaya strax, inte 100% men kanske på Lördag, så Söndag är 1 förslag.

MVH Tommy

Bra förslag, men själv sitter jag tyvärr på CPH nu :crazy:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Va f_n, Lamai.

Nu åker du på fel håll igen.

Mvh Zoogin.

Som ser framemot den årliga midsommarträffen, dvs (ensam) i år igen :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Nonki nu vill ja att DU ber om ursäkt , dessa dagar som har gått mår ja mycket dålikt. Vem fan tror du är, vill ja sörja min vän Sten har du inget rätt se ner på detta. Alla som har Sten i sitt hjärta om de är me din hörna eller MPR . Han har många vänner som ens du känner till som sörjer honom måste de gå med i din Hörna...Jag säger bara Nonki han har många vänner mer än vad du kan tänka dig. Nonki du är inte den ända vän som Sten hade.

Mvh Maitan med sina vänner som saknar Sten som du aldrig kommer att förstå. :wai:

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Har under alla år som jag passerat Pattaya käkat på flaggan och mina gossar har alltid lovordat pannkakorna!

Det kommer bli tommare utan Sten men vi ska dit igen ett par gånger i sommar.

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ligger ju på oss om vi vill ha flaggan och Deng's underbara mat kvar...

Jag snackade om just detta med Nonki för ett par dagar sedan och vi kom överens om att iaf. vi ska försöka hjälpa henne genom att ta med oss våra vänner och äta där så ofta vi kan.

Och jag vill bara uppmana alla här att göra detsamma, Please...

Det finns ett bord reserverat för Nonki på Flaggan. Nästa gång du snackar med honom så kan du ju fråga när han var där senast.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägg av för f-n. sluta tjafsa på sandlådenivå.

Jag snor uttrycket att det ger dålig smak i munnen.

Sten är död thats it. Låt dom som vill sörja, sörja på sitt sätt.

Ni som vill hjälpa Flaggan leva vidare, gör det på det sätt som passar er. Vi är ju trots allt vuxna människor.

Ändrades av Odin

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ställer upp!

Det är ingen uppoffring eftersom jag alltid varit nöjd med servicen och maten på Flaggan!

Tar ni med er Thailändare, så testa att beställa Gravad lax med dillstuvad potatis, frugan är helt såld på den rätten!

Det går även fint att beställa Thaimat, men vitsen med att bjuda Thai till Flaggan är ju att låta dem smaka Svensk mat!

MVH Tommy

Ja den där gravade laxen med dillstuvad potatis gick fan inte av för hackor. great.gif

Åkte ner med morsan och hennes gubbe till kusten/Pattaya när det var dags för dom att återvända till Sverige i mitten på februari och passade då på att ta dom till Flaggan för middag. Både dom och jag var toknöjda med maten, Daengs erbjudande om gratisshot till efterrätt samt vårt trevliga eftersnack med Sten.

Faktiskt så tyckte mitt sällskap att det var den godaste måltiden dom ätit på hela den 3 veckor långa thailandssemestern. Och det är tusan i mig inget dåligt betyg så mycket god mat som dom hade stoppat i sig under den tiden.

Så om inte för annan anledning, gå till Flaggan för deras helt suveräna svenska husmanskost.

gravlaxpstens.jpg

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ligger ju på oss om vi vill ha flaggan och Deng's underbara mat kvar...

Jag snackade om just detta med Nonki för ett par dagar sedan och vi kom överens om att iaf. vi ska försöka hjälpa henne genom att ta med oss våra vänner och äta där så ofta vi kan.

Och jag vill bara uppmana alla här att göra detsamma, Please...

Jag var väldigt nära att skriva ett liknade inlägg efter att jag var på Flaggan senast (alltså dags att gå till Flaggan, för att hjälpa dem), men tänkte att det kanske skulle vart pinsamt för Sten, rätt eller fel? vad vet jag.

Jag har alltid gått dit av den enkla anledningen att det är gott och prisvärt!

Hoppas flera tycker likadant och tar "omvägen" till Flaggan.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta om jag är lite okunnig men vad är det för speciellt med Flaggan?

För mig låter det bara som en i raden av hundratals restauranger som serverar western food i Thailand.

Normalt så är det sådana ställen jag undviker här men det kanske är jag som är konstig.

För mig är thai-maten en av anledningarna till att jag trivs här.

Jag har bara ätit western food en gång på sex månader och det var köttbiten på Annandagsträffen i Udon Thani.

Fast det blir kanske skillnad när man är här längre. Jag antar att suget kommer då.

Jag skall dock besöka Jomtien/Pattaya för första gången om en vecka så om ni kan motivera mig så kanske jag går till Flaggan och äter lite svensk husmanskost.

De serverar väl även thai-mat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta om jag är lite okunnig men vad är det för speciellt med Flaggan?

För mig låter det bara som en i raden av hundratals restauranger som serverar western food i Thailand.

Normalt så är det sådana ställen jag undviker här men det kanske är jag som är konstig.

För mig är thai-maten en av anledningarna till att jag trivs här.

Jag har bara ätit western food en gång på sex månader och det var köttbiten på Annandagsträffen i Udon Thani.

Fast det blir kanske skillnad när man är här längre. Jag antar att suget kommer då.

Jag skall dock besöka Jomtien/Pattaya för första gången om en vecka så om ni kan motivera mig så kanske jag går till Flaggan och äter lite svensk husmanskost.

De serverar väl även thai-mat?

Omväxling förnöjer. Personligen äter jag sedan ca 10 år mest thaimat både här hemma i Sverige och i Thailand och är jag långa perioder i rural Thailand så tar jag gärna tillfället i akt att äta lite svensk mat om tillfälle ges. Inte för att jag behöver det, äter som sagt gärna thaimat, utan bara för att jag även gillar svensk mat och gärna varierar mitt matintag.

Att Flaggans mat är god i jämförelse med många andra svenskrestauranger över landet är väl tillräckliga skäl för att rekommendera just den restaurangen. Eller?

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta om jag är lite okunnig men vad är det för speciellt med Flaggan?

För mig låter det bara som en i raden av hundratals restauranger som serverar western food i Thailand.

Normalt så är det sådana ställen jag undviker här men det kanske är jag som är konstig.

För mig är thai-maten en av anledningarna till att jag trivs här.

Jag har bara ätit western food en gång på sex månader och det var köttbiten på Annandagsträffen i Udon Thani.

Fast det blir kanske skillnad när man är här längre. Jag antar att suget kommer då.

Jag skall dock besöka Jomtien/Pattaya för första gången om en vecka så om ni kan motivera mig så kanske jag går till Flaggan och äter lite svensk husmanskost.

De serverar väl även thai-mat?

Hur länge blir du kvar i Jomtien?

Jag kommer ner om 11 dagar och då får du en chans att käka western food som inte är så vanligt förekommande i Thailand...

Jag och Maitan ska fixa en liten viltbuffe' på Älg och Rådjur..

Ja förutsatt att jag kommer genom tullen med köttet förståss, hehe.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur länge blir du kvar i Jomtien?

Jag kommer ner om 11 dagar och då får du en chans att käka western food som inte är så vanligt förekommande i Thailand...

Jag och Maitan ska fixa en liten viltbuffe' på Älg och Rådjur..

Ja förutsatt att jag kommer genom tullen med köttet förståss, hehe.

Jag har bokat in mig hos Maitan 3-9 maj och det låter som om jag ska leta rätt på ett mulligt rödvin till viltet :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe ja det tycker jag att du ska göra, själv så har jag det lite lättare då jag redan funnit mitt livselexir... Chang hehe. :drinks:

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Cryzalis!

Den där "köttbiten" vi åt på Udonträffen är ljusår från Flaggans mat, jag lovar!!!

Flaggan har riktig svensk husmanskost och thaimat förståss, har provat de flesta svenskställen i Pattaya och Flaggan är en av de bästa (tycker jag)

Tack för senast i Udon

Kenneth

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur länge blir du kvar i Jomtien?

Jag kommer ner om 11 dagar och då får du en chans att käka western food som inte är så vanligt förekommande i Thailand...

Jag och Maitan ska fixa en liten viltbuffe' på Älg och Rådjur..

Ja förutsatt att jag kommer genom tullen med köttet förståss, hehe.

Vi ses hos Maitans :friends:

Ska forsoka slapa med mig slofocken Honken, man kan ju inte avsluta semestern med 18 dagar i BKK :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Det finns ett bord reserverat för Nonki på Flaggan. Nästa gång du snackar med honom så kan du ju fråga när han var där senast.

Fritz..

Helt fel han har 2 platser reserverade vid Stens bord he he och jag tror mig hava sett herr Fritz suttit där

så är nog inte så farligt att låna den , vet bara att när han är nere så sitter han nog där minst 5 timmar varje kväll

vila i frid Sten jag är glad att jag träffade dig och kommer minnas dig för evigt

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Nu har jag Fritz och Gårdare haft en liten trevlig sammankomst på Flaggan.. Pi Daeng grät när jag kom dit och jag var själv nära till gråten.. Jag och Gårdare satt kvar en längre tid och hade väldigt trevligt även efter att Fritz lämmnat oss..

Tack Fritz för trevligt sällskap.. Gårdarsvinet måste jag tyvärr kröka vidare med.. Men han sommnar väl snart stackarn.. :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag Fritz och Gårdare haft en liten trevlig sammankomst på Flaggan.. Pi Daeng grät när jag kom dit och jag var själv nära till gråten.. Jag och Gårdare satt kvar en längre tid och hade väldigt trevligt även efter att Fritz lämmnat oss..

Tack Fritz för trevligt sällskap.. Gårdarsvinet måste jag tyvärr kröka vidare med.. Men han sommnar väl snart stackarn.. :dance1:

Tack Fritz O Knasen för en trevlig dag på flaggan

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag Fritz och Gårdare haft en liten trevlig sammankomst på Flaggan.. Pi Daeng grät när jag kom dit och jag var själv nära till gråten.. Jag och Gårdare satt kvar en längre tid och hade väldigt trevligt även efter att Fritz lämmnat oss..

Tack Fritz för trevligt sällskap.. Gårdarsvinet måste jag tyvärr kröka vidare med.. Men han sommnar väl snart stackarn.. dance1.gif

Tack själv..klockan fem i eftermiddag serveras det jättegod BBQ på The Pool för 129 battar, rekommenderas.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för det tipset Fritz! *ler*

Välkomna till poolen! Center Condo har skaffat portlås i garageingången men vi har listat ut koden; den är hemlig men jag kan ge er en ledtråd; de fyra första siffrorna ...

Jag vill även ta tillfället i akt och nämna att jag fått ett jättefint personligt brev av Nonki och att jag förstår att han egentligen inte riktigt menade så som det kom ut när han skrev i affect pga av sin djupa sorg. Hoppas alla andra också kan ha överseende så vi åter kan vara såta vänner allesammans!

//Ulrika

Ulrika, www.scandalic.nu

Scandalic - Soi Skaew Beach el. 2nd Rd Soi 9, Pattaya City

The Pool at Center Condo - Pattaya Tai Soi 24, Pattaya City

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...