Jump to content
IGNORERAD

Varning för Thailand


Mooauan

Recommended Posts

Nu tycker jag det är på sin plats med en varning till folk att inte åka till Thailand regeringen gör verklighet av sitt hot om att annvända militären mot sitt eget folk.

Moo

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tycker jag det är på sin plats med en varning till folk att inte åka till Thailand regeringen gör verklighet av sitt hot om att annvända militären mot sitt eget folk.

Moo

Lite magstarkt kanske att varna för hela Thailand när några gator i centrala Bangkok är problemet

UD:s rekommendationer hittills verkar sansade och mer korrekta

Inte så konstigt kanske att dom sätter in polis och militär när demonstranterna till och med skjuter och skadar militärer med vapen vilket hänt nu !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är tragiskt att inte regeringen inte kan ta hand om sitt folk bättre utan måste andvända militären mot dem.

Moo

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är tragiskt att inte regeringen inte kan ta hand om sitt folk bättre utan måste andvända militären mot dem.

Moo

Hur tycker du man skall behandla demonstranter som upprepat bryter mot landets lagar ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur tycker du man skall behandla demonstranter som upprepat bryter mot landets lagar ?

Ja det är tragiskt att inte regeringen inte kan ta hand om sitt folk bättre utan måste andvända militären mot dem.

Moo

Men det var väl inte det Moo skrev, utan att det var tragiskt att ett lands regering inte kunde sköta sitt land så att sånt här sk-t inte behöver hända.

Annars håller jag med att det verkar vara lite sandlådekrig ända tills nån går över gränsen som nu skett, vilka som skjuter vilka och i vilken ordning vet inte jag och knappast de inblandade heller kan man misstänka.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är nog mer komplicerat än att man bara behandlar sitt folk väl så blir allt bra

Beroende på vilka som för tillfället har makten demonstrerar och bråkar någon annan gruppering

Ingen av dom har det särskilt dåligt i livet och det är nog inte det som är anledningen till protesterna

Så min fråga är åter:

Hur anser ni att en thailändsk regering skall behandla sitt folk för att protesterna från alla grupperingar skall sluta och sådana här händelser kan undvikas ?

Jag har i alla fall inget bra svar på den frågan just nu.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är nog mer komplicerat än att man bara behandlar sitt folk väl så blir allt bra,, mer jämlikhet inför överheten hade nog hjälpt.

Beroende på vilka som för tillfället har makten demonstrerar och bråkar någon annan gruppering, se ovan

Ingen av dom har det särskilt dåligt i livet och det är nog inte det som är anledningen till protesterna, Klassskillnaderna är enorma i Thailand, detta utnyttjar ledarfigurerna.

Så min fråga är åter:

Hur anser ni att en thailändsk regering skall behandla sitt folk för att protesterna från alla grupperingar skall sluta och sådana här händelser kan undvikas ?

Jag har i alla fall inget bra svar på den frågan just nu.

Nog inte många som kan få stop på detta så länge det inte blir ett mer demokratiskt tänk i Thailand, OBS, detta gäller samtliga politiska fraktioner oberoende vilken färg det är på skjortan.

Baa, som hoppas på ett mer civiliserat sätt, men inte vågar tro. I alla fall inte nu.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nog inte många som kan få stop på detta så länge det inte blir ett mer demokratiskt tänk i Thailand, OBS, detta gäller samtliga politiska fraktioner oberoende vilken färg det är på skjortan.

Baa, som hoppas på ett mer civiliserat sätt, men inte vågar tro. I alla fall inte nu.

Det är ju korruptionen som stoppar demokratin.

Man måste börja med att rensa ut korrupta militärer, Politiker och affärsmän innan vi får se ett demokratiskt Thailand.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju korruptionen som stoppar demokratin.

Man måste börja med att rensa ut korrupta militärer, Politiker och affärsmän innan vi får se ett demokratiskt Thailand.

jag håller med

problemet är att korruptionen genomsyrar hela samhället nere från gräsrötterna och uppåt i hela pyramiden så det hjälper inte att rensa högst upp i pyramiden bara för då fylls det bara på nerifrån

Det svåra är att hela samhällets funktion och det dagliga livet för gemene thailändaren bygger på mutor

Till och med när man gjorde undersökningar om vad folk tycker om korruptionen ville de flesta ha den kvar för det var det liv och system man kände till och visste hur det fungerade

Ett Thailand utan korruption vet nog ingen hur man skall agera i och bete sig i av thailändarna själva.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Varningen är kanske inte befogad idag, men kanske några månader efter att knugen somnat in, sorgetiden är över och allmän huggsexa utbryter.- :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Med den åsikten Tallviking är det lättare att förstå hur du resonera.

Moo

Det var inte direkt en åsikt från min sida utan en faktaredovisning uppbackad med undersökningar på dagens situation i Thailand

Har bl.a diskuterats i trådar på MPR och andra forum/kanaler

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu måste jag göra något som jag inte hade väntat mig Jag ++Karma till Tallviking Tack för redovisningen ovan Det är precis vad jag har anat!

Min dagrason är slut så måste göra så här

Snart inför väl moderatorena motbok oxå förhoppningsfullt bara på "Beer" Chang :ironi:

Offe :friends:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen av dom har det särskilt dåligt i livet och det är nog inte det som är anledningen till protesterna

Mja, att vara risbonde på en alltmer krympande åkerareal vore nog en nyttig erfarenhet för vissa forumister ..

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...