Guest wille Inlagd April 10, 2010 Dela Inlagd April 10, 2010 Med stor nyfikenhet begav jag mig idag tillbaka till Rachaprasong. Igar var det mkt roda i rorelse och det kandes som det skulle vara betydligt fler demonstranter idag. Egentligen var jag pa vag till Phan Fa men pallade inte med den krangliga resvagen dit sa det blev ett aterbesok istallet. Det var betydligt mkt mer folk. Kanske det 3-4 dubbla iaf. Hetsigare stamning och fler yngre manniskor. Jag tog en motsatt runda idag och borjade borta vid Siam for att sedan ta mig ned till Chit Lom och vidare ned mot Rachadewi. Blir utan kommentarer idag. Later bilderna prata istallet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd April 10, 2010 Dela Inlagd April 10, 2010 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd April 10, 2010 Dela Inlagd April 10, 2010 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joints Inlagd April 10, 2010 Dela Inlagd April 10, 2010 Jag blir illa berörd när jag ser barn i sådana sammanhang. Fel plats och fel tid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd April 10, 2010 Dela Inlagd April 10, 2010 Vår initiala plan att ta oss till Rachaprason med BTS sprack... BTS authority has suspended service of all skytrain stations after red shirts leaders called for the protesters to destroy all stations. Earlier BTS suspended only four stations near the Rajaprasong rally sites; Chidlom, Ploenchit, Rajdamri and Siam. All entrances and exits were shut down. Red shirts leaders told the cheering crowds that BTS is servants of Amataya, and urged the protesters to go and destroyed the stations. Guards of red shirts protesters use black plastic bags to cover security cameras of skytrain stations near Rajprasong rally sites. Nu blir det taxi istället... "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd April 10, 2010 Dela Inlagd April 10, 2010 Vår initiala plan att ta oss till Rachaprason med BTS sprack... BTS authority has suspended service of all skytrain stations after red shirts leaders called for the protesters to destroy all stations. Earlier BTS suspended only four stations near the Rajaprasong rally sites; Chidlom, Ploenchit, Rajdamri and Siam. All entrances and exits were shut down. Red shirts leaders told the cheering crowds that BTS is servants of Amataya, and urged the protesters to go and destroyed the stations. Guards of red shirts protesters use black plastic bags to cover security cameras of skytrain stations near Rajprasong rally sites. Nu blir det taxi istället... Kul! Ser fram emot lite bilder! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd April 10, 2010 Dela Inlagd April 10, 2010 Nu blir det taxi istället... Blir nog ocksa svart. Ta en motorcyckel istallet.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd April 10, 2010 Dela Inlagd April 10, 2010 (ändrad) Jag blir illa berörd när jag ser barn i sådana sammanhang. Fel plats och fel tid. Det är verkligen fel plats ! Wille , du är verkligen duktig på att fånga små detaljer och ögonblick i dina bilder . Ändrades April 10, 2010 av Siamways Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd April 10, 2010 Dela Inlagd April 10, 2010 Jag skriver och fotografen plåtar, ska se om jag hinner ta några själv. Fotografen ringde och han hade fått tag på en taxi och var på väg för att hämta upp mig. Får se var den här kvällen slutar... "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd April 10, 2010 Dela Inlagd April 10, 2010 Pa NBT visas fotboll men de har aven en cctv kamera fran Rachaprasong. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
glimten66 Inlagd April 10, 2010 Dela Inlagd April 10, 2010 Fan Wille vilka bilder du levererar du lyckas verkligen fånga stunden önskar man kunde ta 10% så bra bilder glimten66 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd April 10, 2010 Dela Inlagd April 10, 2010 Pa NBT visas fotboll men de har aven en cctv kamera fran Rachaprasong. Kollar på det jag med! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd April 10, 2010 Dela Inlagd April 10, 2010 Kollar på det jag med! Ja fotbollen ar ju inte sa spannande Glimten, Tack, men det ar ju ratt tacksamma objekt.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd April 10, 2010 Dela Inlagd April 10, 2010 Jag skriver och fotografen plåtar, ska se om jag hinner ta några själv. Fotografen ringde och han hade fått tag på en taxi och var på väg för att hämta upp mig. Får se var den här kvällen slutar... Vart ska ni? Funderar på att åka upp till Bangkok med kameran. Kan ju möta upp er någonstans om ni vill? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd April 10, 2010 Dela Inlagd April 10, 2010 Vart ska ni? Funderar på att åka upp till Bangkok med kameran. Kan ju möta upp er någonstans om ni vill? Bra fråga, första budet var Ratchaprasong men nu verkar det vara Pan Fah bridge som gäller. Grodätarna håller polsk riksdag just nu, vi är ju ett par olika team i Bangkok just nu. Men skulle nog inte rekommendera att ge sig ut för nära demonstrationsområdenea om man inte behöver, det har redan rapporterats om användande av riktiga kulor vid upploppen nere vid Makkhawan bridge. Blir nog till att fega och ta västen på mig ändå... "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Isaan Butterfly Inlagd April 10, 2010 Dela Inlagd April 10, 2010 Mai Chai Om du skall till Phan Fa Bridge bår du även ta med skyddsmask eftersom soldaterna skjuter tårgas där nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd April 10, 2010 Dela Inlagd April 10, 2010 Bossej, den ligger i väskan, med fräscht filter och allt. Ska försöka orka med en direktrapport senare i natt men jag misstänker att det blir sent och jag måste prioritera betalt jobb framför MPR... "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd April 10, 2010 Dela Inlagd April 10, 2010 Rapporter nu om att två soldater skjutits av beväpnade demonstranter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd April 10, 2010 Dela Inlagd April 10, 2010 Rapporter nu om att två soldater skjutits av beväpnade demonstranter. Det där låter inget bra aj aj Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd April 10, 2010 Dela Inlagd April 10, 2010 (ändrad) Det där låter inget bra aj aj Snacka om att skjuta demokratin i sank Börjar dom sikta, skjuta och kanske döda poliser och militärer finns det inga ursäkter i världen som kan motivera varför dom inte ska rensas ut från gatorna omedelbart Då har dom lämnat alla former av demokrati bakom sig och bör behandlas som dom kriminella dom visat sig vara. Ändrades April 10, 2010 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd April 10, 2010 Dela Inlagd April 10, 2010 Minst 93 skadade i sammandrabbningar i Bangkok Minst 93 personer har skadats i pågående sammandrabbningar i Bangkok, uppger räddningsmanskap. Bland dem är minst 22 soldater och poliser. Enligt sjukhuskällor har minst fem personer skottskador, däribland finns en frilansfotograf som träffats i magen. Säkerhetsstyrkorna har fått i uppgift att driva bort demonstranterna från platser i stadens centrala delar där de har förskansat sig. Det är oklart om säkerhetsstyrkorna använder skarp ammunition eller gummimantlade kulor. Tårgas och vattenkanoner har också använts för att få de så kallade rödskjortorna att retirera. Demonstranterna kastar i sin tur sten mot soldaterna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd April 10, 2010 Dela Inlagd April 10, 2010 Snacka om att skjuta demokratin i sank Börjar dom sikta, skjuta och kanske döda poliser och militärer finns det inga ursäkter i världen som kan motivera varför dom inte ska rensas ut från gatorna omedelbart Då har dom lämnat alla former av demokrati bakom sig och bör behandlas som dom kriminella dom visat sig vara. Problemet ar val snarast hur det skall goras. Bland demonstranterna finns mangder av gamla kvinnor och barn... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu