Jump to content
IGNORERAD

Hur "rött" är det i provinserna


Baa

Recommended Posts

En liten undran hur Ni andra som är i Thailand utanför BKK upplever situationen på plats, här i Udon är det ett gäng glada rödskjortor som skrålar och sjunger lite utanför kommunalhuset (Amphoer Udon), några heta aggitatorer har gläfst lite lagom men inga våldsamheter så vitt jag vet.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 47
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • buriram

    7

  • Baa

    6

  • Poffa

    5

  • andersbangkok

    4

Mest aktiva i denna tråd

Här i Ranong demonstrerade upp emot tusen (svågerns egna siffror, använd salt) rosa skjortor i sympati med regeringen. Finns väldigt få röda i provinsen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom att tröjfärgen visar etnisk tillhörighet så beror det var man bor.

I mina hemtrakter i centrala Thailand, en bit norr om Bangkok finns det visserligen tusentals inflyttade isaanbor, men eftersom dom utgör en etniskt minoritet bär dom försiktigtvis inga röda tröjor, även om många fortfarande har Thaksin som husgud.

I mina gamla hemtrakter i södern, inte långt från Joint's Ranong, finns det bara inga "rödtröjor".

Det enda stället i södra Thailand man kan hitta "rödtröjor" är i Phuket, och det är "invandrare" från norra/nordöstra Thailand.

Rödtröjor in masse hittat man uppe i norr och Isaan, vilket är den etniska hemvisten för Thaksinfolket.

Poffa

Ändrades av Poffa
Link to comment
Dela på andra sajter

Poffa: Halva Thailand består av Thai arbetare från Isan, När det är ristider så åker dom hem...

Utan slavarbetare från Isan så skulle hela Thailand stå stilla.

Kolla trafiken från BKK inför Sonkran. VAKNA

Min fru är barnfödd i Buriram, Vi har varit runt i stora delar av Thiland, Min fru träffar människor överallt som pratar Isan, i de lägst betalda yrkena, Pratar definitivt inte om barindustrin.

Anders försvarar INTE TOK politers T-Shirt färger, Jag önskar Ett Politiskt parti med medlemmar som inte enbart sätter sig själv i första rummet.

PS Varför frihet och jyst betalt till jobbarna, när vi kan bygga kåken med slavar från Isan för halva priset och köpa en ny Merca

Nog Nu /

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Nja damens mamma (BKK) håller på dom röda och en av frugans systrar är för dom gula

dom resterande 9 vet jag inte vad dom sympatiserar med :ironi:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Morgan du vi har en samlings tråd om politikertjafset :ironi:

Hoppas allt e ok

mvh clirre

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Poffa: Glömde en sak, Min fru gillar PM gul anders kan inte tala för en hel PROVINS som P3...

anders IGEN ;-)

Ändrades av buriram
Link to comment
Dela på andra sajter

Poffa: Halva Thailand består av Thai arbetare från Isan, När det är ristider så åker dom hem...

Utan slavarbetare från Isan så skulle hela Thailand stå stilla.

Kolla trafiken från BKK inför Sonkran. VAKNA

Min fru är barnfödd i Buriram, Vi har varit runt i stora delar av Thiland, Min fru träffar människor överallt som pratar Isan, i de lägst betalda yrkena, Pratar definitivt inte om barindustrin.

Anders försvarar INTE TOK politers T-Shirt färger, Jag önskar Ett Politiskt parti med medlemmar som inte enbart sätter sig själv i första rummet.

PS Varför frihet och jyst betalt till jobbarna, när vi kan bygga kåken med slavar från Isan för halva priset och köpa en ny Merca

Nog Nu /

2/3 av Thailand befolkning stödde i senast valet nuvarande regering. Inga kul fakta för "röda armen" men det faktiska förhållandet.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

CLION: Som sagt Människorna SKITER i BKK tjafset, Här i Buriram är det lugnt, i veckan hade Nevin en fest för Kungen utan politiska slagord. Vem Ska Man Tro PÅ / mvh anders

PS Undrar Varför ;) Tack P3 Nu är jag med på banan

Link to comment
Dela på andra sajter

Poffa: Du är kul du... Jobbar du på statistik från parlamentet, ELLER är du allvarlig?

Hälsar Din kompis Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Tidigare var min fru för Thaksin (alltså röd).

Nu gillar hon varken gula eller röda. Hon säger att det är samma skit.

Familjen hennes i Korat verkar hålla med henne och dom tycker att det är rena rama idi*tin

Link to comment
Dela på andra sajter

Poffa: Du är kul du... Jobbar du på statistik från parlamentet, ELLER är du allvarlig?

Hälsar Din kompis Anders

I motsats till de flesta andra använder jag fakta, inte åsikter, som grund för mina inlägg.

Valresultatet är inte statistik från parlamentet, utan ,tyvärr för "röda armen", fakta.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har idi...förlåt de snälla röda börjat vandalisera kommunhuste, Amphorr Udon, bränner prylar och drar runt på lastbilar och försöker få ihop en arme att starta krig mot motståndarna, vilka då? finns ju nästan bara röda här, skuggboxning hade varit mindre smärtsamt.

Nu kom frugan och sa att det skall samlas en jädrans massa folk och åka till BKK, hoppas dom inte hinner fram innan det lagt sig, men det varslar inte om fredliga aktiviteter.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har idi...förlåt de snälla röda börjat vandalisera kommunhuste, Amphorr Udon, bränner prylar och drar runt på lastbilar och försöker få ihop en arme att starta krig mot motståndarna, vilka då? finns ju nästan bara röda här, skuggboxning hade varit mindre smärtsamt.

Nu kom frugan och sa att det skall samlas en jädrans massa folk och åka till BKK, hoppas dom inte hinner fram innan det lagt sig, men det varslar inte om fredliga aktiviteter.

Baa

Happy Song Krahn !! :kort:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Familjen hennes i Korat verkar hålla med henne och dom tycker att det är rena rama idi*tin

Det är dom verkligen inte ensamma om. En stor majoritet stödjer ju varken gult eller rött.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förut höll hela familjen på Thaksin och de röda, nu har jag lyckats övertyga dem om att Thaksin inte var så bra för Thailand men de tycker fortfarande att de röda ska styra. Min fru är så less på bråket så hon vägrar att översätta vad dom säger på TV. Just nu har hon stängt av nyhetssändningen och tittar på nåt motsvarande dansbandskampen och vill att även jag ska rösta.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Nu har idi...förlåt de snälla röda börjat vandalisera kommunhuste, Amphorr Udon, bränner prylar och drar runt på lastbilar och försöker få ihop en arme att starta krig mot motståndarna, vilka då? finns ju nästan bara röda här, skuggboxning hade varit mindre smärtsamt.

Nu kom frugan och sa att det skall samlas en jädrans massa folk och åka till BKK, hoppas dom inte hinner fram innan det lagt sig, men det varslar inte om fredliga aktiviteter.

Baa

Det var ju lugnt för ett tag sen huga :huh:

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Andrej: Så enkelt är det, folket i Isan har aldrig tidigare varit med på banan, Så kommer Thaksin och knuffar upp dom. Människor som i hela sitt liv blivit misshandlade hos byråkrater, Stå med mössan i hand och vänta i dagar för att byråkraten ska göra något...

Det man får hoppas är, När det blir en folkvald regering utan MUTOR 5 5 5.

Så krävs det omutbara personer från länder man kan lita på? 5 5 5

Det finns två sorters politiker, I hela Världen så klart. Avslöjade, och icke avslöjade.

Vad säger Ni ungdomar, som tror att Ni vet så mycket, Men inte har något kött på benen.

Puss & Kram och Nyp i Stjärten B) anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Andrej: Så enkelt är det, folket i Isan har aldrig tidigare varit med på banan, Så kommer Thaksin och knuffar upp dom. Människor som i hela sitt liv blivit misshandlade hos byråkrater, Stå med mössan i hand och vänta i dagar för att byråkraten ska göra något...

Det man får hoppas är, När det blir en folkvald regering utan MUTOR 5 5 5.

Så krävs det omutbara personer från länder man kan lita på? 5 5 5

Det finns två sorters politiker, I hela Världen så klart. Avslöjade, och icke avslöjade.

Vad säger Ni ungdomar, som tror att Ni vet så mycket, Men inte har något kött på benen.

Puss & Kram och Nyp i Stjärten B) anders

Ett inlägg med mycket "kött på benen" :clapping:

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

frun sa att de va många som drog i väg i går kväll till BKK från wapi pathum o byarna runt o många av dom åker för att bråka sa hon hon e bara lite röd nu förtiden men sen e de 50-50 i familjen om dom röda o dom gula

glimten66 :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

JA i för hållande till ditt :) mvh anders

Försök inte att trampa på kvalité. ;-) I like this

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...