Jump to content
IGNORERAD

Tjänsteleverantörer ... djävla klåpare ..


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Under senvintern begåvades vi med optisk fiber genom det sk. stadsnätet i våran fastighet.

Eftersom jag hade 3 månaders uppsägning på internetabonnemanget såg jag dock ingen anledning att hasta på och byta leverantör utan beställde en paketlösning från Telia innehållande Internet/Telefon/TV från via en telefonförsäljare ngn gång i slutet på januari. Lösningen köptes för att gälla från 1 maj.

Fick ingen bekräftelse på beställningen eller något annat under drygt 2 månader fram till i tisdags när det började ramla in brev med lösenord, kopplingsbrochyrer mm mm. På ett av dom 10 breven antyds att Tv-abbonemanget börjar debiteras från den 8 april!. Just det brevet kom fram den 7 april! Vadå jag har ju beställt från 1 maj? Husomhelst står vi för närvarande utan leverntör av den Tv-tjänster och kollar bara på det fria digitalutbudet så jag lät det passera och tänkte att Ok, vi får Tv-utbudet lite före Bredbandet och telefonen, det må vara OK.

Till min bestörtelse märker jag idag att telefonen är urkopplad! Både för inkommande och utgående samtal! Antagligen är vi omkopplade för alla 3 tjänster from igår. Och det UTAN att jag fått ngn enda hårdvara som modem mm har anlänt!!!. Och omkopplade från elt fel datum!!

Varenda j-kla gång vi har bytt tjänsteleverntör på ngt av TV/Brednad/telefon har ngt inte funkat eller datumen varit felaktiga.

Blev tokig på internetleverantör7telefolevernatör som inte kunde få båda tjänsterna att funka för ca 4 år sen, och nu börjar cirkusen igen!! :)

VA F-N HÅLLER DOM PÅ MED?

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • mamma bäng fan pappa käng

    10

  • Herr Chang

    4

  • Tallviking

    3

  • elikswe

    3

Mest aktiva i denna tråd

Dom gillar att fucka med oss som varit borta nåra månader. Avundsjuka !!!!Dom andra mupparna har väl lärt sej gojan medans vi vart borta. Stay cool det ordnar sej så

småningom.lol.gif

JohanB

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

(Halv) Statliga Telia.. Kommentar överflödig..

Väntar bara på att kunna flytta i från monopol-Telia.. Fyfan vad less jag är på dem och deras avgifter.. Tyvärr det enda som funkar för mig i skogen.. Men bara det är ännu en omständighet till att flytta in till stan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom stackarna som sitter och slavar i telefonerna och skickar beställningar mm är inte de bäst betalda eller motiverade tyvärr.

Det är en callcenter grej att plåga sina anställda maximalt, betala så lite som möjligt och ha hög genomströmning på personal så de utbrända åker ut fortast möjliga.

Skitsamma om hela verksamheten drivs genom callcenter och är företagets ansikte mot kunderna. Callcenter SKA inte kosta något.

Link to comment
Dela på andra sajter

He he.

Testa Tele2 så får du se på ständiga problem. Finns nog inte en enda sak dom kan göra rätt och allt som strular gör att man hamnar i klorna på världens sämsta kundtjänst

Även om Telia gör en del fel är nog tyvärr ofta alternativen betydligt sämre.

Det är min erfarenhet från ett antal både privata och företags-situationer med TV, bredband, telefoni och mobiltelefoni.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

(Halv) Statliga Telia.. Kommentar överflödig..

Väntar bara på att kunna flytta i från monopol-Telia.. Fyfan vad less jag är på dem och deras avgifter.. Tyvärr det enda som funkar för mig i skogen.. Men bara det är ännu en omständighet till att flytta in till stan...

Tja.

Var med på den tiden när ett telesamtal till Thailand kostade 24.99 per minut med gamla monopolföretaget och var nog en av dom första 100 kunderna som flyttade till tele-2 när chansen kom.

Efter att ha flyttat omkring mycket så bytte jag vi av praktisk-ekonomiska ( Ringer mycket till australien, Thailand och telia är billligt utan att krångla med en massa kort, australien fast telefoni är billligare än att ringa till grannen smile.gif ) skäl till fast telefoni hos Telia för 1 år sedan.

Telias kundtjänst är faktisk nästan OK dom gångerna jag ringt.

Men obreoende av levernatör, och vi har bytt MÅNGA gånger (snålekonomen smile.gif ) , så har det ALLTID varit initialproblem oberoende av tjänsteleverantör.

/mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

He he.

Testa Tele2 så får du se på ständiga problem. Finns nog inte en enda sak dom kan göra rätt och allt som strular gör att man hamnar i klorna på världens sämsta kundtjänst

Även om Telia gör en del fel är nog tyvärr ofta alternativen betydligt sämre.

Det är min erfarenhet från ett antal både privata och företags-situationer med TV, bredband, telefoni och mobiltelefoni.

Problemet är att tele2, bredbandsbolaget, glocalnet och andra som skall bruka skanovas(telias :y10:) kopparnät måste ringa in till samma skit callcenter hoss telia för att beställa tjänsterna.

Din beställning går alltså först till ett callcenter som lever på lågpris och sen vidare till ett callcenter som är måttligt intresserat av att hjälpa konkurrenter.

Ändrades av elikswe
Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

He he.

Testa Tele2 så får du se på ständiga problem. Finns nog inte en enda sak dom kan göra rätt och allt som strular gör att man hamnar i klorna på världens sämsta kundtjänst

Även om Telia gör en del fel är nog tyvärr ofta alternativen betydligt sämre.

Det är min erfarenhet från ett antal både privata och företags-situationer med TV, bredband, telefoni och mobiltelefoni.

Jo jag vet. Krånglar alltid vid byte av leverantör. Är nog ganska kall inombords ändå, men det är skönt att skriva av sig någonstans. smile.gif

Håller med om att Telia håller hyfsad bra kundservice. Jämfört med vissa andra brancher suger det dock SUPER!!

Men som sagt Telia har ju prispressats rejält av konkurennsen. Vete f-n hur många tusingar jag bränt på SEK 24.99 samtal till Thailand i mitten av 90-talet innan konkurrensutsättningen . /mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

He he.

Testa Tele2 så får du se på ständiga problem. Finns nog inte en enda sak dom kan göra rätt och allt som strular gör att man hamnar i klorna på världens sämsta kundtjänst

Även om Telia gör en del fel är nog tyvärr ofta alternativen betydligt sämre.

Det är min erfarenhet från ett antal både privata och företags-situationer med TV, bredband, telefoni och mobiltelefoni.

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

He he.

Testa Tele2 så får du se på ständiga problem. Finns nog inte en enda sak dom kan göra rätt och allt som strular gör att man hamnar i klorna på världens sämsta kundtjänst

Även om Telia gör en del fel är nog tyvärr ofta alternativen betydligt sämre.

Det är min erfarenhet från ett antal både privata och företags-situationer med TV, bredband, telefoni och mobiltelefoni.

Håller med om att telia håller hyfsad kvalitet numera, men välkomnar konkurrensen.

Stockholm-Bangkok kostade 24.99 per minut innan konkurrensenutsättningen!!!

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Dom stackarna som sitter och slavar i telefonerna och skickar beställningar mm är inte de bäst betalda eller motiverade tyvärr.

Det är en callcenter grej att plåga sina anställda maximalt, betala så lite som möjligt och ha hög genomströmning på personal så de utbrända åker ut fortast möjliga.

Skitsamma om hela verksamheten drivs genom callcenter och är företagets ansikte mot kunderna. Callcenter SKA inte kosta något.

ALLT ordnar sig :) Och dessutom får jag skälla ut dom, gratis, imorgon, :) /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Bodde förut i Märsta med 100/10 fiberlina från Bredbandsbolaget.. Dyrt? Nä.. Vad jag betalar i dag för 2 mb ADSL lina med obligatorisk telefoni är betydligt mer än jag betalade för 100/10+ip telefoni med Bredbandsbolaget.. Dessutom var priserna för utlands samtal betydligt bättre på Bredbandsbolaget..

Nu har jag ju planer på att flytta in till Uppsala snart, men en kompis som bor i det området jag tänkt att flytta till är också fast i Telias monopol.. Med Telia kan han få 24 Mb medan med konkurrenterna endast 0.5 Mb.. Luktar kartellbildning utan dess like, men så länge jag inte bor där kan jag ingenting göra..

Flyttar jag till ett område med liknade förutsättningar så kommer jag ta kontakt med post och telestyrelsen omg, + konkurrensverket..

Läste dock nu att Telia måste sänka sina Nätpriser för konkurrenterna :great:

Ändrades av Knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Bodde förut i Märsta med 100/10 fiberlina från Bredbandsbolaget.. Dyrt? Nä.. Vad jag betalar i dag för 2 mb ADSL lina med obligatorisk telefoni är betydligt mer än jag betalade för 100/10+ip telefoni med Bredbandsbolaget.. Dessutom var priserna för utlands samtal betydligt bättre på Bredbandsbolaget..

Nu har jag ju planer på att flytta in till Uppsala snart, men en kompis som bor i det området jag tänkt att flytta till är också fast i Telias monopol.. Med Telia kan han få 24 Mb medan med konkurrenterna endast 0.5 Mb.. Luktar kartellbildning utan dess like, men så länge jag inte bor där kan jag ingenting göra..

Flyttar jag till ett område med liknade förutsättningar så kommer jag ta kontakt med post och telestyrelsen omg, + konkurrensverket..

Läste dock nu att Telia måste sänka sina Nätpriser för konkurrenterna great.gif

Du har säkert rätt Knasen. men varför bara en leverantör av tex ADSL? Avstånd till teleboxen? /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Bodde förut i Märsta med 100/10 fiberlina från Bredbandsbolaget.. Dyrt? Nä.. Vad jag betalar i dag för 2 mb ADSL lina med obligatorisk telefoni är betydligt mer än jag betalade för 100/10+ip telefoni med Bredbandsbolaget.. Dessutom var priserna för utlands samtal betydligt bättre på Bredbandsbolaget..

Nu har jag ju planer på att flytta in till Uppsala snart, men en kompis som bor i det området jag tänkt att flytta till är också fast i Telias monopol.. Med Telia kan han få 24 Mb medan med konkurrenterna endast 0.5 Mb.. Luktar kartellbildning utan dess like, men så länge jag inte bor där kan jag ingenting göra..

Flyttar jag till ett område med liknade förutsättningar så kommer jag ta kontakt med post och telestyrelsen omg, + konkurrensverket..

Läste dock nu att Telia måste sänka sina Nätpriser för konkurrenterna :great:

Konkurrenten hyr förmodligen inte fiberlina ut till den stationen där konkurenterna bara kan erbjuda 0.5, konkurrenterna måste skaffa sin egen IP anslutning till stationen och dessutom ställa dit ett skåp med ADSL modem. Därför det är skillnad i tillgänglig hastighet i samma telestation.

Visst är bbb fint, 320kr för 100mbit. Blir svårt att flytta om 100mbit internet är ett "krav" :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Konkurrenten hyr förmodligen inte fiberlina ut till den stationen där konkurenterna bara kan erbjuda 0.5, konkurrenterna måste skaffa sin egen IP anslutning till stationen och dessutom ställa dit ett skåp med ADSL modem. Därför det är skillnad i tillgänglig hastighet i samma telestation.

Visst är bbb fint, 320kr för 100mbit. Blir svårt att flytta om 100mbit internet är ett "krav" whistle.gif

he he ...

Med egen fiber in i lägenheten så slipper man i varje fall dylik nätverkskonkurrens. :) Nåt att glädja sig över /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns väldigt många faktorer som avgör på varje enskild plats så man kan aldrig jämföra utbud och priser på olika platser

Jag satt som driftchef på ett stort stadsnät ett tag och fick en god inblick i denna djungel som är extremt komplicerad (och infekterad)

Prisbilden på utlandssamtal har främst ändrats p.g.a teknikutveckling och internet/IP-telefoni på stora delar av samtalssträckan och har inte mycket att göra med vilken leverantör man väljer. Snarare tekniklösning

Priserna är ungefär samma idag oavsett land och leverantör

Finns ju diverse kort, Skype, Voip Discount, olika specialabonemang och SIM-korts alternativ etc etc som över huvud taget inte fanns för bara några år sedan

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Finns väldigt många faktorer som avgör på varje enskild plats så man kan aldrig jämföra utbud och priser på olika platser

Jag satt som driftchef på ett stort stadsnät ett tag och fick en god inblick i denna djungel som är extremt komplicerad (och infekterad)

Prisbilden på utlandssamtal har främst ändrats p.g.a teknikutveckling och internet/IP-telefoni på stora delar av samtalssträckan och har inte mycket att göra med vilken leverantör man väljer. Snarare tekniklösning

Priserna är ungefär samma idag oavsett land och leverantör

Finns ju diverse kort, Skype, Voip Discount, olika specialabonemang och SIM-korts alternativ etc etc som över huvud taget inte fanns för bara några år sedan

Jo jag vet... men under samma tidsperiod (mitten 90-tal) så ringde jag Florida (med hård konkurrens) - Norra Dalarna billigare än STHLM - Norra Dalarna, så visst har konkurrensen också spelat in på samtalskostnadrna och inte bara teknikbyten? /mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Du har säkert rätt Knasen. men varför bara en leverantör av tex ADSL? Avstånd till teleboxen? /mvh

Försökte med Tele2, men ingen tillgång sa dom. :diablo:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, jag är mycket nöjd med Telias 24 MBit ADSL. Inte för att jag surfar dygnet runt, men jag uppskattar downtime till cirka en timme om året vilket väl får anses mycket bra. Har inte haft anledning att ringa kundtjänst många gånger, men när jag gjort det har jag fått snabb hjälp.

Och nu menar jag företagsabonnemang, det är möjligt att Telia snålar en del på de privata eftersom det är lägre pris på dom.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja, jag är mycket nöjd med Telias 24 MBit ADSL. Inte för att jag surfar dygnet runt, men jag uppskattar downtime till cirka en timme om året vilket väl får anses mycket bra. Har inte haft anledning att ringa kundtjänst många gånger, men när jag gjort det har jag fått snabb hjälp.

Och nu menar jag företagsabonnemang, det är möjligt att Telia snålar en del på de privata eftersom det är lägre pris på dom.

Herr Chang har talat.

Jo Telia sköter sig OK för det mesta.

men vad jag är mest förbenad över nu är :

1. Det paket jag har köpt ska börja gälla från 1 maj, inte 7 april och inte ngt annat datum heller!!!!

2. Att dom klipper telelinan till gamla kopparabbonemnaget innan dom förvissat sig om att vi fått all hårdvara som behövs för att installera Ip-telefonin!

Körde en boxerlösning på TV-n förut och dom gav en 5-6 dagars gratis tittande efter uppsagt abbonemang för att KUNDEN med säkerhet skulle ha haft tid att installera konkurentens lösning. Och här byter jag från Telia till Telia och ändå har dom mage att bryta utan att säkerställa jag KUNDEN har fått alll DERAS hårdvara!!

/mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörru Changen.. Vad fan ska du med 24 mbit att göra.. :) Du tankar ju inte... :)

Nej, tankar inte... men det finns ju bland annat en del tunga bildtrådar på detta forum. Mycket trevligt när dom laddas nästan omedelbart! I Thailand var det lite segare ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...