Jump to content
IGNORERAD

Fan vilket slöseri....

Thaifiskaren
 Dela

Recommended Posts

Nu damp telefonkatalogen ner i brevlådan.

Några kilo tung som går direkt till pappersåtervinningen.

Har nu förstått att man måste avregistrera sig om att man inte

vill ha någon katalog.men skall det inte vara tvärtom ?

Jag som tycker att det skall funka som med allt annat :

- Den som vill ha något registrerar eller ansöker om det han vill ha.

Kollade runt på jobbet o med några grannar..c:a 28 hushåll

o endast 2 vill ha katalogen.

Sicket djädrans slöseri med våra resurser.

Har nu avregistrerat att jag ej vill ha framtida kataloger.

Vad tycker ni..behöver ni katalogen ?

Fungerar som Tjuren Ferdinand

Dela på andra sajter

Har inte tänkt på det innan men vilket slöseri! tror att din undersökning var ganska träffande !

katalogen behövs säkert i några få hushåll men är i princip nästan död. borde vara som du säger at man skickar in en ansökan om man vill ha den och inte tvärtom!

Dela på andra sajter

Kunde inte låta bli att fråga gubbarna på grannfirman

17 st.c:a hälften säger att dom kastar katalogen

men alla säger att den inte andvändes.

Nä nu skiter jag i detta...laddar istället för en go fredag .

ha de

Dela på andra sajter

...laddar istället för en go fredag .

ha de

Hemma hos oss lägger man ut ett antal i trappuppgången, de som vill ha tar, sedan hämtas resten av returpappersfirma, som sagt slöseri, tror max 1 av 8 i huset använder katalogen.

Och så drar vi i gång.

RALLALLALEJJ

Här är det redan sen eftermidda, skål på Dig.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Denna katalog finns väl numera bara till för att Eniro skall kunna tjäna pengar på annonseringen i nämnda alster.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Dela på andra sajter

Tja Thaifiskaren,

Detta med "opt-in" eller "opt-out" är nog ett dilemma för många företag. Hur man än vänder sig har man ändan bak... Utan tvivel skulle många klaga om de plötsligt blev utan bara för att de inte anmält att de vill ha katalogen.

Det enda jag använder telefonkatalogen till är att ibland kolla var en viss gata ligger.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Det enda jag använder telefonkatalogen till är att ibland kolla var en viss gata ligger.

Hej på dig Herr Chang.

För egen del hittar jag rätt adress betydligt snabbare och mer exakt när jag använder mig av eniro eller hitta.se.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Dela på andra sajter

Tja Thaifiskaren,

Detta med "opt-in" eller "opt-out" är nog ett dilemma för många företag. Hur man än vänder sig har man ändan bak... Utan tvivel skulle många klaga om de plötsligt blev utan bara för att de inte anmält att de vill ha katalogen.

Herr Chang har talat.

Att hitta en speciell gata kan ju i och för sig katalogen vara bra till, för det hittar man inte på nätet!

Dela på andra sajter

www.hitta.se ? http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?vad=Thai+Rung&Vkiid=znB9fg4XjamoEnyl0vdDWw%253d%253d&Vkid=4614210&isAlternateNumberResult=False

Telefonkatalogen är perfekt! Som hushållspapper. Vanligt hushållspapper kladdar igenom om man ska ta upp ngt lagom halvklibbigt och riktigt blött. Några sidor från telefonkatalogen är perfekt för detta ändamål. /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Jadu Changen...tycker du inte att det skall vara så att man

måste beställa det som man vill ha

istället för att behöva avregistrera sig från något man ej vill ha eller har beställt ?

Här så går det åt en djäkla massa naturresurser till enorma kostnader...o till ingen nytta.

Nä...sånt har jag väldigt ont av.

Du skriver ett dilemma för många företag..ja, om ett normalt privat bolag handskas så

fruktansvärt illa med sina kostnader så lever detta bolag inte länge.

Att många skulle klaga på att de inte fick en katalog...ja.det kan nog vara så.

Men resurserna hade varit kvar samt dom som klagar kan ju beställa nästa års utgåva ?

Istället för att skicka några kilo katalog så kan man väl skicka ut ett vykort (10-15 gram)

där dom som vill kan beställa sin katalog ?

B)

Ändrades av Thaifiskaren

Dela på andra sajter

Här så går det åt en djäkla massa naturresurser till enorma kostnader...o till ingen nytta.

"För Eniro är det inte miljövänligt eller ekonomiskt hållbart att producera för många kataloger. Vi producerar och distribuerar rätt antal kataloger utifrån efterfrågan och användning."

Det går åt 5700 ton färskfiber varje år

Dela på andra sajter

Lite så som jag menar.utifrån efterfrågan och användning

Ingen har efterfrågat..bara blivit påkastad.

O hur många använder ?

O vem betalar för detta i ena änden ? :diablo:

Ändrades av Thaifiskaren

Dela på andra sajter

O hur många använder ?

44 procent av Sveriges befolkning mellan 15-79 år använder katalogen Gula Sidorna minst en gång per månad eller oftare. :rtfm:

Dela på andra sajter

...ja det skall väl vara en gång i månaden då datorn inte vill jobba! eller när diverse elefanter skall hitta en tillräckligt bred gata!

Ändrades av conservator
Dela på andra sajter

Jadu Changen...tycker du inte att det skall vara så att man

måste beställa det som man vill ha

istället för att behöva avregistrera sig från något man ej vill ha eller har beställt ?

Du skriver ett dilemma för många företag..ja, om ett normalt privat bolag handskas så

fruktansvärt illa med sina kostnader så lever detta bolag inte länge.

Att många skulle klaga på att de inte fick en katalog...ja.det kan nog vara så.

Men resurserna hade varit kvar samt dom som klagar kan ju beställa nästa års utgåva ?

Istället för att skicka några kilo katalog så kan man väl skicka ut ett vykort (10-15 gram)

där dom som vill kan beställa sin katalog ?

B)

Tja, vad jag tycker har inte mycket med saken att göra.

Jag bara hävdar att detta är en besvärlig fråga för många företag. Man vill inte stöta sig med sina kunder. Det är inte alla som använder internet obehindrat.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Tja, vad jag tycker har inte mycket med saken att göra.

Jag bara hävdar att detta är en besvärlig fråga för många företag. Man vill inte stöta sig med sina kunder. Det är inte alla som använder internet obehindrat.

Herr Chang har talat.

När använder ens kunder ens telefonkataloger?

hm antingen jag som tänker för snävt? smile.gif /mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Nja...jag tänker nog också lite snävt för jag fattar inte heller.

Dessutom så har alla jag frågat ang. katalogen varit privatpersoner.

Är själv "egen" med 12 anställda i detta bolag o vi har inga kataloger

utan kör med datan då vi behöver info.

Kan förstå att kanske inte alla innehar en data men det försvarar ändå

inte att man måste avregistrera sig ifrån en beställning som man fysiskt

inte beställt.

Nog om detta. nu åker jag hem o sätter mig på bryggan o dricker öl.

ha de :dance:

Dela på andra sajter

Mja, som tidigare nämnts så är det ett företag som lever på att trycka och dela ut dessa kataloger.

Samhällsnyttan av denna katalog är inte det primära, dvs det finns all anledning att trycka ett högt antal kataloger eftersom annonspriset baseras på detta.

Lite som att säga till TV3 att Ni behöver inte visa någon tampongreklam hemma hos mig .

Okatalogisterade Arne

Dela på andra sajter

Slängde precis 10 kataloger som vart skickade till vårt företag. Lika bra dom lägger ner katalogen ingen bländrar i den ändå.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Dela på andra sajter

Slängde precis 10 kataloger som vart skickade till vårt företag. Lika bra dom lägger ner katalogen ingen bländrar i den ändå.

Jo enligt Eniro är det 44% av befolkningen som använder katalogen minst en gång i månaden

Dela på andra sajter

Jo enligt Eniro är det 44% av befolkningen som använder katalogen minst en gång i månaden

Enligt Eniro ja, Tror fan det när dom säljer reklam som är baserade på dom siffror dom hittar på.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Dela på andra sajter

Posten lever oxå på katalogen Under de senaste 5 åren till 2009 Har jag fått ett klagomål på utebliven katalog Däremot ligger ofta förra årets kataloger kvar.

Det är inte 1 g år utan 2-3g år Olika upplagor Men likt fan ligger skiten kvar i trappen Tidigare gjorde många Idrottsföreningar pengar på utdelningen 1 sek styck

Offe som trots ovastående gärna vill ha en Kat.Åtminståne vart 3 år :drinks:

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...