Jump to content
IGNORERAD

Borde regeringen skingra demonstranter som blockerar korsningar?


noBuzz

  

28 röster

  1. 1. Ska regeringen skingra de som blockerar korsningar?

    • Ja - skingra dem
      15
    • Nej - låt dem vara
      13


Recommended Posts

I dagens BP har man ställt samma fråga med följande resultat.

Should the govt use force to clear the red shirts from blocking Bangkok street intersections?

1445.jpg

story: http://www.bangkokpo...-ll-be-no-force

  • Start date:Apr 7, 2010
  • End date:Apr 9, 2010
  • Voters: 45,489 times
  • yes 60.7%
  • no 39.3%

http://www.bangkokpo...t-intersections

Vad tycker vi här på MPR?

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 42
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    9

  • Joints

    6

  • MaiChai

    5

  • swedenfarang

    2

Mest aktiva i denna tråd

Guest wille

Jag tycker att man skall vara restriktiv med att hanvisa till alla typer av online-omrostningar fran typ BP :)

Gallande sakfragan sa har regeringen allt att forlora pa att ingripa. Tyvar skulle bara ett kraftfullt ingripande spinnas till annu mera propaganda och losningen skulle knappast vara narmre...

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är kul att kopiera och klistra in :)

Tror att regeringen har allt att vinna på att vara konsekvent.

Demonstrera är ok. Lamså korsningar är inte ok, om det är detta som är syftet med mötesplatsen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vattenkanoner och tårgas mot de röda som stormade och bröt sig in i thaicom nyss.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Vattenkanoner och tårgas mot de röda som stormade och bröt sig in i thaicom nyss.

Stor skillnad mellan skydda egendom och forsoka skringa demostranter. Det ar tydligt att UDD ar desperata i sin kamp att tvinga regeringen att ingripa med polis och militar.

Link to comment
Dela på andra sajter

De kan ju öppna TV kanalen igen och även de webbsidor som stängts ner.

Och förbereda för ny val.

Men så vill inte de som gillar militär diktaturen att man gör.

Moo

Link to comment
Dela på andra sajter

Vattenkanoner och tårgas mot de röda som stormade och bröt sig in i thaicom nyss.

Äsch, det var bara ett par stycken som klev in i trädgården och frågade efter toaletten... :ironi:

Tyvärr måste väl regeringen sätta ner foten nu, de har försökt att vara resonliga och som någon påpekat tidigare så är det kanske ett trendbrott att polis och militär ända tills nu hållt sig passiva. För bara några år sedan hade polis och militär slagit till mot våldsamma demonstranter för länge sedan.

När vi sedan har facit för den här kalabaliken kanske vi kan se den som ett steg i rätt riktning?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

De kan ju öppna TV kanalen igen och även de webbsidor som stängts ner.

Och förbereda för ny val.

Men så vill inte de som gillar militär diktaturen att man gör.

Moo

Hej

Det alternativet finns inte för vissa, dom tror på våld och förtryck som lösning och hyllar Goliat och bespottar David.

Nej fattiga ska veta sin plats i samhället.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Herr Inge Bus, ja de borde de verkligen, åtminstone di korsningar som ansluter till Walking Street.

Barstollen Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det alternativet finns inte för vissa, dom tror på våld och förtryck som lösning och hyllar Goliat och bespottar David.

Nej fattiga ska veta sin plats i samhället.

Mvh Isan Lover

Säg det till den majoritet av fattiga som inte sympatiserar med de röda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Säg det till den majoritet av fattiga som inte sympatiserar med de röda.

Hej

Fria val innefattar väl även fattiga som inte röstar rött också eller?

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Fria val innefattar väl även fattiga som inte röstar rött också eller?

Mvh Isan Lover

Ska de som inte begriper sitt eget bästa verkligen få vara med och rösta?

Det måste svida väldigt mycket att Demokraterna faktiskt fick flest röster i senaste valet...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ska de som inte begriper sitt eget bästa verkligen få vara med och rösta?

Det måste svida väldigt mycket att Demokraterna faktiskt fick flest röster i senaste valet...

Hej

Som demokrat så får man leva med hur folk röstar, även om det inte blir det resultat som man själv hade velat ha så kommer det ju fler val.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på att Demokraterna faktiskt fick flest röster så borde kanske de röda bida sin tid till nästa val då?

För inte fasen verkar du acceptera hur folk har röstat i Thailand?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Med tanke på att Demokraterna faktiskt fick flest röster så borde kanske de röda bida sin tid till nästa val då?

För inte fasen verkar du acceptera hur folk har röstat i Thailand?

Spelar du dum? Du vet lika val som alla andra att det inte ar valet i sig som ar det problematiska. Turerna under framforallt 2008 var allt annat en parlamentariskt korrekta.

Din argumentation ar i stil med IL och direkt ohederlig.

Ena stunden anklagas de roda, IL, m.fl for att polarisera debatten och sedan gor bland annat du detsamma.

Varfor inte borja med att acceptera att det som hande i Nov/Dec 2008 var allt annat an ok - dock sa har vi idag en situation som maste losas pa ett hallbart satt. Att halla pa att provocera annu mera kanns meningslos och onodigt.

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

Spelar du dum? Du vet lika val som alla andra att det inte ar valet i sig som ar det problematiska. Turerna under framforallt 2008 var allt annat en parlamentariskt korrekta.

Din argumentation ar i stil med IL och direkt ohederlig.

Den bristande respekten för demokratisk ordning och demokratiska principer är det demokratiska problemet.

Men jag måste ha missat något.. hur var turerna 2008 inte parlamentariskt korrekta?

Vad gäller Maichai's retorik så ser jag den som ett direkt svar på IL's retorik.

Hur annars bemöta IL när han presenterar egna påståenden som sanningar, annat än med faktiska förhållanden ?

Annan argumentation leder ingenstans eftersom han bara börjar om när skivan är slut.

Eller stänger av skivspelaren en stund innan han kör samma visa igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Men jag måste ha missat något.. hur var turerna 2008 inte parlamentariskt korrekta?

Per definition var ju Thailand nastintill en s:k failed state. Detta eftersom saval polis som militar ordervagrade. Det som hande kan ju beskrivas som en indirekt/passiv/tyst/valfritt militar kupp. Genom sitt ickehanterande sa sattes de parlamentariska principerna ur spel. For ovrigt var ju parlamentet belagrat och oandligt antal moten fick skjutas upp. Att saga att det var ett korrekt eller ok parlamentariskt klimat ar nog inte helt riktigt eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Per definition var ju Thailand nastintill en s:k failed state. Detta eftersom saval polis som militar ordervagrade. Det som hande kan ju beskrivas som en indirekt/passiv/tyst/valfritt militar kupp. Genom sitt ickehanterande sa sattes de parlamentariska principerna ur spel. For ovrigt var ju parlamentet belagrat och oandligt antal moten fick skjutas upp. Att saga att det var ett korrekt eller ok parlamentariskt klimat ar nog inte helt riktigt eller?

Hej

Det är detta den gruppen han tillhör kallar den "demokratiska processen" hoppas inte fler länder med demokrati tar efter.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Oavsett vilket ”lag” som dessa ickeröstberättigade och grälsjuka faranger nu hejar på

så är min egen övertygelse att Thailand skulle må bäst av att

det snarast möjligt utlyses nyval i landet.

- Varför hårdnackat vänta med nyval i 9 månader som Abhisit och hans regering vill?

Anledningen till att vänta med nyval tills slutet av året skulle enligt regeringen vara att det är viktigt att man hinner införa viktiga delar av sin politik och att den kommande budgeten för 2011 ska vinna laga kraft.

- (min tolkning) Alltså att de ska hinna fördela alla statliga skattefinansierade projekt så att de politiska ”sponsorerna” ska få igen sina pengar och att respektive ministrar ska få vara med och tjäna så mycket som möjligt under bordet (exempelvis på kommande inköp av Vapen och U-båtsköp, infrastrukturprojekt och 3G-auktionerna mm).

Oavsett politisk färg så sitter de där på sin position i ett tappert försöka att suga ut så mycket av landet som möjligt (och är inte värda att "heja på").

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Per definition var ju Thailand nastintill en s:k failed state. Detta eftersom saval polis som militar ordervagrade. Det som hande kan ju beskrivas som en indirekt/passiv/tyst/valfritt militar kupp. Genom sitt ickehanterande sa sattes de parlamentariska principerna ur spel.

Således har vi de senaste dagarna sett ytterligare en militärkupp då, tyst var denna också, men dock en kupp, eller?

Och då kan man ju typ säga att militären just gjort en tyst kupp mot de som tog makten efter militärens kupp, som föregicks av en tyst militärkupp.

Snurrigt? nä inte alls. :huh:

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Per definition var ju Thailand nastintill en s:k failed state. Detta eftersom saval polis som militar ordervagrade. Det som hande kan ju beskrivas som en indirekt/passiv/tyst/valfritt militar kupp. Genom sitt ickehanterande sa sattes de parlamentariska principerna ur spel. For ovrigt var ju parlamentet belagrat och oandligt antal moten fick skjutas upp. Att saga att det var ett korrekt eller ok parlamentariskt klimat ar nog inte helt riktigt eller?

Jo, du har rätt. Jag läste 2008 men tänkte 2007. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Genom sitt ickehanterande sa sattes de parlamentariska principerna ur spel.

ÖB gick ju även ut offentligt och föreslog att det bästa för Thailand var om Somchai avgick. Har inte sett några liknande uttalande på senaste tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Per definition var ju Thailand nastintill en s:k failed state. Detta eftersom saval polis som militar ordervagrade. Det som hande kan ju beskrivas som en indirekt/passiv/tyst/valfritt militar kupp. Genom sitt ickehanterande sa sattes de parlamentariska principerna ur spel. For ovrigt var ju parlamentet belagrat och oandligt antal moten fick skjutas upp. Att saga att det var ett korrekt eller ok parlamentariskt klimat ar nog inte helt riktigt eller?

Men... värt att notera, det var domslutet som åstadkom regeringsbytet, inte det bristande parlamentariska arbetet eller militärens ordervägran.

Så jag håller med om att det inte rådde ett ok parlamentariskt klimat. Men regeringsombildningen var parlamentariskt korrekt genomförd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Men... värt att notera, det var domslutet som åstadkom regeringsbytet, inte det bristande parlamentariska arbetet eller militärens ordervägran.

Så jag håller med om att det inte rådde ett ok parlamentariskt klimat. Men regeringsombildningen var parlamentariskt korrekt genomförd.

Tror vi ar relativt overens. Aven jag och Mai CHai. Det jag vander mig mot ar den hardnackade argumentationen _ Demokraterna ar parlemtariskt valde, de fick flest roster = gilla laget.

Hade jag varit PPP/PT supporter hade jag varit extremt ifragasattande till det som skedde.

Detta maste ges varde av alla parter for att nagon som helst forsoningsprocess skall kunna inledas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror vi ar relativt overens. Aven jag och Mai CHai. Det jag vander mig mot ar den hardnackade argumentationen _ Demokraterna ar parlemtariskt valde, de fick flest roster = gilla laget.

Hade jag varit PPP/PT supporter hade jag varit extremt ifragasattande till det som skedde.

Detta maste ges varde av alla parter for att nagon som helst forsoningsprocess skall kunna inledas.

Absolut.. fast jag ser det där mer som ett retoriskt spel som reaktion på IL´s konsekventa enögdhet.

Ett svar med samma mynt alltså.

Hur ska man annars svara när IL etc skriver att PT är i majoritet, flest röster, är störst parti etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...