Jump to content
IGNORERAD

På väg mot rättegång


Surin P3

Recommended Posts

GammalDansken

Nejdå, kraven måste först uppfyllas, vad gäller betyg och ämnen man läst.

Nämnde inget om detta eftersom grundkraven redan var uppfyllda.

Så även privatskolor följer lagar/regler som upprättats.

Med Tuks betyg kommer hon in på vilket vanligt gymnasium som helst egentligen, men just för denna privatskola (internatskola) krävs en donation på rätt nivå för att bli "antagen".

Vi tittar nu på andra alternativ i Ubon, just pga att hon vill och kan bli riktigt duktig på Tae Kwon Do, då hon tränat sen hon var ca 11 år och är idag en nivå ifrån svart bälte.

Min tur att fråga om naiviteten.

"Nejdå kraven måste först uppfyllas" Moahahaha

Spelar iiiiiiingen som helst roll hur stort beloppet längst ner är Untitled-1.gif

Är det inte lite dödfött att försvara korruption, P3.

Jag behöver knappt svara på dina frågor, du kommer att måla in dig längre och längre i ett allt mindre hörn.

Så här tänker jag, utan att veta skit om förhållanden i din by i Thailand:

Just nu är det ett par poliser som vet att P3 kan man räkna med - ingen regelryttare som den däringar idi*ten GD.

Den ena av poliserna har redan ångrat att han bara tog några ynka tusenlappar medan farangen får 150000 eller mer.

Ryktet att P3 är en "reko kille" sprids, så en efter en av de som har något att sälja som P3 behöver

(och inte kan få någon annanstans) - vet att här finns det stålar att hämta.

Kanske tycker läraren på skolan att ett bidrag inte sitter fel när årsbetyget ska sättas för P3's barn.

En vacker dag är bidraget lite för högt, så P3 väljer att sätta sig på tvären enligt "GD's modell"

och går till rektorn för att sätta dit läraren.

Då upptäcker P3 att även rektorn ska köpas men han är i en liga där P3 inte kan vara med.

Kvar på backen står P3 med en dålig smak i munnen. vem fan var det som började med detta

Jag har inte råd att muta de som kan påverka - vilken jävla orättvisa.

Nästa gång får de röda min röst smiley.gif

Så här fort går det förstås inte i verkliga livet men du förstår säkert vart jag vill komma.

mvh

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 141
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Surin P3

    31

  • ban99arne

    13

  • Baa

    10

  • GammalDansken

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

GD. min lilla solstråle... Det här är från mej till dej.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min tur att fråga om naiviteten.

"Nejdå kraven måste först uppfyllas" Moahahaha

Ja, nu vet ju jag i efterhand att det faktiskt är så att kraven måste uppfyllas. Varför vet jag det? Jo, därför att det inte spelade någon som helst roll hur mycket jag hade mutat/donerat till skolan.

Deras krav var att hon måste gå om nian för att bli antagen. Detta pga att vi flyttade tillbaka till Thailand ett par veckor efter att skolan startat här i Thailand och hon har alltså inte gått hela läsåret.

Spelar iiiiiiingen som helst roll hur stort beloppet längst ner är Untitled-1.gif

Är det inte lite dödfött att försvara korruption, P3.

Jag behöver knappt svara på dina frågor, du kommer att måla in dig längre och längre i ett allt mindre hörn.

Det gör inget. Jag kan tvätta fötterna efteråt.

Så här tänker jag, utan att veta skit om förhållanden i din by i Thailand:

Surin är en stad.

Just nu är det ett par poliser som vet att P3 kan man räkna med - ingen regelryttare som den däringar idi*ten GD.

Den ena av poliserna har redan ångrat att han bara tog några ynka tusenlappar medan farangen får 150000 eller mer.

Får 150.000? Hade för mig att vi först köpte bilen och sen sålde den men fick inga pengar för den?

Ryktet att P3 är en "reko kille" sprids, så en efter en av de som har något att sälja som P3 behöver

(och inte kan få någon annanstans) - vet att här finns det stålar att hämta.

Tror inte det blir nåt rykte eftersom alla (i princip alla) betalar polisen efter väl uträttat arbete.

Egentligen skulle jag slippa, eftersom jag betalar skatt i Thailand.

Kanske tycker läraren på skolan att ett bidrag inte sitter fel när årsbetyget ska sättas för P3's barn.

En vacker dag är bidraget lite för högt, så P3 väljer att sätta sig på tvären enligt "GD's modell"

och går till rektorn för att sätta dit läraren.

Om det händer kommer jag garanterat att tänka på dig GD och svära för mig själv.

Då upptäcker P3 att även rektorn ska köpas men han är i en liga där P3 inte kan vara med.

Finns ju ingen sån liga, jag har ett "rykte" hos polisen och är bundis med dem. Rektorn kan plötsligt hamna i finkan.

Kvar på backen står P3 med en dålig smak i munnen. vem fan var det som började med detta

Jag har inte råd att muta de som kan påverka - vilken jävla orättvisa.

Nästa gång får de röda min röst smiley.gif

Ja, inte var det jag som började. Kanske var det, Siddharta Gautama.

Så här fort går det förstås inte i verkliga livet men du förstår säkert vart jag vill komma.

mvh

Jo, jag förstår dig GD, ingen fara.

Men värre hade varit om jag inte betalat polisen och nästa gång jag behöver anmäla något (hoppas det inte sker), så säger polisen: Sorry. Vi kan inte hjälpa dig. Hej då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min tur att fråga om naiviteten.

"Nejdå kraven måste först uppfyllas" Moahahaha

Spelar iiiiiiingen som helst roll hur stort beloppet längst ner är Untitled-1.gif

Är det inte lite dödfött att försvara korruption, P3.

Jag behöver knappt svara på dina frågor, du kommer att måla in dig längre och längre i ett allt mindre hörn.

Så här tänker jag, utan att veta skit om förhållanden i din by i Thailand:

Just nu är det ett par poliser som vet att P3 kan man räkna med - ingen regelryttare som den däringar idi*ten GD.

Den ena av poliserna har redan ångrat att han bara tog några ynka tusenlappar medan farangen får 150000 eller mer.

Ryktet att P3 är en "reko kille" sprids, så en efter en av de som har något att sälja som P3 behöver

(och inte kan få någon annanstans) - vet att här finns det stålar att hämta.

Kanske tycker läraren på skolan att ett bidrag inte sitter fel när årsbetyget ska sättas för P3's barn.

En vacker dag är bidraget lite för högt, så P3 väljer att sätta sig på tvären enligt "GD's modell"

och går till rektorn för att sätta dit läraren.

Då upptäcker P3 att även rektorn ska köpas men han är i en liga där P3 inte kan vara med.

Kvar på backen står P3 med en dålig smak i munnen. vem fan var det som började med detta

Jag har inte råd att muta de som kan påverka - vilken jävla orättvisa.

Nästa gång får de röda min röst smiley.gif

Så här fort går det förstås inte i verkliga livet men du förstår säkert vart jag vill komma.

mvh

Jag vet inte, men det känns som om du pratar om något annat än P3, GD. Så här skriver han:

"Med Tuks betyg kommer hon in på vilket vanligt gymnasium som helst egentligen, men just för denna privatskola (internatskola) krävs en donation på rätt nivå för att bli "antagen".

Vad är skillnaden mot att gå på Lundsberg, Sigtuna, Engelska/Franska skolan eller någon annan svindyr skola i Sverige tycker du?

Knugen gick på Lundsberg, den jävla mutaren. Är det så du menar?

Om man vill betala för att få en bättre undervisning än den gängse så är det väl upp till den enskilde? Mutor? Givetvis inte, det är en avgift. Osunt? Kanske eftersom mycket pengar definitivt inte innebär mycket intelligens som nedärvs. Men i stället för att köpa sommarstuga, båt, Volvo och så vidare kan man även i Landet Lagom låta sina barn gå i privatskola/internatskola även som låginkomsttagare. Förvånansvärt få verkar tycka att det är vettigt att lägga sina pengar där dock...

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

GD. min lilla solstråle... Det här är från mej till dej.

Är i Thailand på ett ställe där bandbredden inte tillåter avnjutande av Tubes

men tack för omtanken.

Om jag kommer ihåg ska jag kolla på din film nångång i senare halvan av maj

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jo, jag förstår dig GD, ingen fara.

Men värre hade varit om jag inte betalat polisen och nästa gång jag behöver anmäla något (hoppas det inte sker), så säger polisen: Sorry. Vi kan inte hjälpa dig. Hej då.

Du började med orden "Jag ser inget fel i att ."

Vem är väl jag att försöka övertyga den som inte vill övertygas

Du har bestämt dig för att muta är det bästa för dig och din familj.

Helt OK att vi inte är överens.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Är i Thailand på ett ställe där bandbredden inte tillåter avnjutande av Tubes

men tack för omtanken.

Om jag kommer ihåg ska jag kolla på din film nångång i senare halvan av maj

mvh

Högaktning GD.

Få medmänniskor är i besittning av förmågan att be andra människor att förflytta sej till en varmare plats på ett hövligt sått...

Man tackar...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Högaktning GD.

Få medmänniskor är i besittning av förmågan att be andra människor att förflytta sej till en varmare plats på ett hövligt sått...

Man tackar...

Dina svar, Odin, till undertecknade brukar vara nedlåtande och fulla av sarkasm.

Vad har jag för anledning att tro annat än att detta är ännu ett i raden ?

Citera gärna några vänliga inlägg från dig till mig om du känner dig missförstådd.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej.

Jag är bara imponerad av den som med ett hövligt ordval kan be någon dra åt helvete utan att han fattar det...

Respekt... Ärligt.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Nej.

Jag är bara imponerad av den som med ett hövligt ordval kan be någon dra åt helvete utan att han fattar det...

Respekt... Ärligt.

Ännu ett i raden.

Kan du inte bara igga mig?

Det vinner alla på och mig gör det inget Untitled-1.gif

Hört i nån reklam att om man är stor måste man vara snäll och jag är liten :-)

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte, men det känns som om du pratar om något annat än P3, GD. Så här skriver han:

"Med Tuks betyg kommer hon in på vilket vanligt gymnasium som helst egentligen, men just för denna privatskola (internatskola) krävs en donation på rätt nivå för att bli "antagen".

Vad är skillnaden mot att gå på Lundsberg, Sigtuna, Engelska/Franska skolan eller någon annan svindyr skola i Sverige tycker du?

Knugen gick på Lundsberg, den jävla mutaren. Är det så du menar?

Om man vill betala för att få en bättre undervisning än den gängse så är det väl upp till den enskilde? Mutor? Givetvis inte, det är en avgift. Osunt? Kanske eftersom mycket pengar definitivt inte innebär mycket intelligens som nedärvs. Men i stället för att köpa sommarstuga, båt, Volvo och så vidare kan man även i Landet Lagom låta sina barn gå i privatskola/internatskola även som låginkomsttagare. Förvånansvärt få verkar tycka att det är vettigt att lägga sina pengar där dock...

Hmmm, för många låginkomsttagare är det nog inte så realistiskt att fundera på en sommarstuga när man har svårt att få ihop till hyra och mat. Dessutom så var det fel att Knugen skulle behöva betala för att få gå i skola för barn med speciella behov, sånt skall va gratis!

MVH/BanArne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm, för många låginkomsttagare är det nog inte så realistiskt att fundera på en sommarstuga när man har svårt att få ihop till hyra och mat. Dessutom så var det fel att Knugen skulle behöva betala för att få gå i skola för barn med speciella behov, sånt skall va gratis!

MVH/BanArne

Fan vet om SÅ speciella behov skall bekostas av allmänna medel.

I Flen ligger kanske låginkomsten lite lägre än i övriga landet? Enligt Reinfeldt tjänar en låginkomsttagare 23000:- i månaden. Med två låginkomsttagare i familjen gör det 46000:-

Fullt tillräckligt för att ta ett lån och skicka illbattingen på internatskola således.

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Hmmm, för många låginkomsttagare är det nog inte så realistiskt att fundera på en sommarstuga när man har svårt att få ihop till hyra och mat. Dessutom så var det fel att Knugen skulle behöva betala för att få gå i skola för barn med speciella behov, sånt skall va gratis!

MVH/BanArne

För oss låginkomsttagare gäller att cigaretterna nuförtiden är så dyra att vi knappt har råd med mat.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej.

Jag är bara imponerad av den som med ett hövligt ordval kan be någon dra åt helvete utan att han fattar det...

Respekt... Ärligt.

Va fan

Kan jag inte bara säga att jag respekterar någon som behärskar det svenska språket på ett emenent sätt???

Ska jag behöva skicka rosor för att du ska fatta...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vet om SÅ speciella behov skall bekostas av allmänna medel.

I Flen ligger kanske låginkomsten lite lägre än i övriga landet? Enligt Reinfeldt tjänar en låginkomsttagare 23000:- i månaden. Med två låginkomsttagare i familjen gör det 46000:-

Fullt tillräckligt för att ta ett lån och skicka illbattingen på internatskola således.

Mja, nu är det ju inte alla som lever i tvåsamhet och medellönen för en lokalvårdare var 2008 18800 så Lundsberg är nog inte aktuellt.

MVH/BanArne

Link to comment
Dela på andra sajter

För oss låginkomsttagare gäller att cigaretterna nuförtiden är så dyra att vi knappt har råd med mat.

Vem fan har råd med cigaretter med dagens spritpriser!

Nysvenskan Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Sverige har en BNP på $52000 per capita och lägger ungefär 7% på utbildning, Vilket omräknat betyder $ 3640.

Thailand har $4000 och lägger 4%. Vilket omräknat betyder $ 160.

I Sverige är 16% av befolkningen i åldrarna 1-14. I Thailand är siffran 21%.

Med hänsyn till åldersgrupper i befolkningen blir resultatet att motsvarande siffra av BNP till utbildning för Thailand blir $ 122.

$122 producerade pengar per capita, per år, till varje elev i Thailand. Mot $3640 i Sverige.

Är det förvånande att det finns dyra privata skolor som alternativ till dem som har råd att sätta sina barn där?

Kommer detta förändras för att man står med ett plakat och skriker?

........

Så länge Thailand inte har råd att ge alla barn en BRA utbildning så kommer skillnader mellan skolor att bestå.

Och detta förhållande kommer inte ändras bara för att några lurade individer står och slår varandra i huvudet med plakat i Bangkok.

Sen frågar någon om det är "bra" för Thailand, och människorna i Thailand, att man måste betala mutor för att komma in på bra skolor?

Det är ungefär som att fråga om det är bra för Nigeria att barnen i Biafra svälter samtidigt som Sidas personal får gratis lunch.

Hur fan svarar man på det? crazy.gif

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är skillnaden mot att gå på Lundsberg, Sigtuna, Engelska/Franska skolan eller någon annan svindyr skola i Sverige tycker du?

Knugen gick på Lundsberg, den jävla mutaren. Är det så du menar?

Njae... Kungen gick i Sigtuna. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sverige har en BNP på $52000 per capita och lägger ungefär 7% på utbildning, Vilket omräknat betyder $ 3640.

Thailand har $4000 och lägger 4%. Vilket omräknat betyder $ 160.

I Sverige är 16% av befolkningen i åldrarna 1-14. I Thailand är siffran 21%.

Med hänsyn till åldersgrupper i befolkningen blir resultatet att motsvarande siffra av BNP till utbildning för Thailand blir $ 122.

$122 producerade pengar per capita, per år, till varje elev i Thailand. Mot $3640 i Sverige.

Är det förvånande att det finns dyra privata skolor som alternativ till dem som har råd att sätta sina barn där?

Kommer detta förändras för att man står med ett plakat och skriker?

........

Så länge Thailand inte har råd att ge alla barn en BRA utbildning så kommer skillnader mellan skolor att bestå.

Och detta förhållande kommer inte ändras bara för att några lurade individer står och slår varandra i huvudet med plakat i Bangkok.

Sen frågar någon om det är "bra" för Thailand, och människorna i Thailand, att man måste betala mutor för att komma in på bra skolor?

Det är ungefär som att fråga om det är bra för Nigeria att barnen i Biafra svälter samtidigt som Sidas personal får gratis lunch.

Hur fan svarar man på det? crazy.gif

Exactemente, folk får oftast vad de förtjänar, ät en banan och var glad.

Gräddfilaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej Surin3 OK Du tycker, liksom jag, att det är inte OK att endast de barn som har föräldrar som kan betala

mutor skall ha tillgång till bra uitbildning i Thailand.

Men du säger att om du skulle driva en privatskola, vill du driva den som du vill.

Dvs de föräldrar som betalar bäst kan få bra utbildning i din skola.

Du vill även betala dina lärare `hur mycket eller lite jag vill`

`sen är det upp till kunderna om de vill gå i min skola eller inte`

Det du skriver är en bra sammanfattning av varför de röda protesterar i Bangkok idag.

Ett av deras viktigaste krav är att deras barn skall ha rätt till en bra utbildning oavsett hur mycket deras

föräldrar kan betala till skolan.

Dina argument ovan är även ett bra exempel på varför grundutbildningen bör skötas av staten,

och inte privata buisnissmen, samt att utbildning bör vara gratis för alla barn.

SurinP3 Jämför med Sverige eller Finland, eller något annat europeiskt land.

Där tar man tillvara ett barns ambitioner oavsett hur mycket deras föräldrar kan betala till

skolan.

Enligt min mening är det viktigt att ett land tar tillvara allas ambitioner i möjligaste mån, inte bar ade rikas.

Detta tror jag är ett av Thailands huvudproblem idag.

Till de röda som protesterar vill jag säga Kämpa på!

Woooww! Man skulle kunna jämföra med USA, Storbritannien, Frankrike och även Sverige. En del går på Yale, MIT, Harvard etc. I Sverige har vi flera privatskolor, bl.a Lundsberg.

I Sverige har vi publika skolor och privata; är det en nyhet för dig? Med din logik skulle vi skeppa hit de röda så dom kan kämpa på för oss som har barnen i offentligt betald skola.

Jag håller helt med dig att en av grunderna för ett samhälles framåtskridande är att skolväsendet fungerar och barnen får bra utbildning. Ditt resonemang låter dock som Ohly mfl. (Wooppss! han hade visst skickat sina barn till privatskola...) alla skall ha det lika dåligt. Är det vad du menar?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Woooww! Man skulle kunna jämföra med USA, Storbritannien, Frankrike och även Sverige. En del går på Yale, MIT, Harvard etc. I Sverige har vi flera privatskolor, bl.a Lundsberg.

I Sverige har vi publika skolor och privata; är det en nyhet för dig? Med din logik skulle vi skeppa hit de röda så dom kan kämpa på för oss som har barnen i offentligt betald skola.

Jag håller helt med dig att en av grunderna för ett samhälles framåtskridande är att skolväsendet fungerar och barnen får bra utbildning. Ditt resonemang låter dock som Ohly mfl. (Wooppss! han hade visst skickat sina barn till privatskola...) alla skall ha det lika dåligt. Är det vad du menar?

Nej, jag tycker som du, att de bra skolorna skall finns kvar oavsett om de är offentliga eller privata.

I Thailand tycker jag dock att man bör öka möjligheterna för barn som vill lära mera, men tyvärr inte har rika föräldrar.

Idag har dom som har fel föräldrar inte en chans till bra utbildning oavsett hur duktiga de är.

I mitt tidigare inlägg utgick jag från de många dåliga skolorna som finns på landsbyggden i Thailand, sk byskolor.

Det jag sett är att man mycket lite tar tillvara barnens förmåga och ambitioner.

Ett exempel Min sambos syster har en pojke 9 år. Han vill lära mera engelska än 1 tim/vecka som de har nu,

och som består i att lära sig glosor i alfabetsordning.

Han vill även lära lite om data, men byskolan har inga datorer.

Han älskar att spela fotboll med kompisarna på kvällarna, men i byskolan har de ingen gymnastiklärare, så på gympan får de promenera om det är bra väder, och sjunga om det regnar.

Läraren i 50-års åldern är inte sportintresserad.

Alla i den byn vet hur man får bra betyg av honom.

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Nej, jag tycker som du, att de bra skolorna skall finns kvar oavsett om de är offentliga eller privata.

I Thailand tycker jag dock att man bör öka möjligheterna för barn som vill lära mera, men tyvärr inte har rika föräldrar.

Idag har dom som har fel föräldrar inte en chans till bra utbildning oavsett hur duktiga de är.

I mitt tidigare inlägg utgick jag från de många dåliga skolorna som finns på landsbyggden i Thailand, sk byskolor.

Det jag sett är att man mycket lite tar tillvara barnens förmåga och ambitioner.

Ett exempel Min sambos syster har en pojke 9 år. Han vill lära mera engelska än 1 tim/vecka som de har nu,

och som består i att lära sig glosor i alfabetsordning.

Han vill även lära lite om data, men byskolan har inga datorer.

Han älskar att spela fotboll med kompisarna på kvällarna, men i byskolan har de ingen gymnastiklärare, så på gympan får de promenera om det är bra väder, och sjunga om det regnar.

Läraren i 50-års åldern är inte sportintresserad.

Alla i den byn vet hur man får bra betyg av honom.

Jag håller absolut med dig om att skolväsendet i Thailand ska förbättras och att landet skulle tjäna på att tillhandahålla utbildning utan höga kostnader.

Själv sponsrar jag 2 flickor; en utanför Payao och en utanför Bangkok, så att dom kan gå i skola istället för att hamna i sexindustrin.

Självklar skall ett nationellt system inte bygga på välvillighet från donatorer.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller absolut med dig om att skolväsendet i Thailand ska förbättras och att landet skulle tjäna på att tillhandahålla utbildning utan höga kostnader.

Själv sponsrar jag 2 flickor; en utanför Payao och en utanför Bangkok, så att dom kan gå i skola istället för att hamna i sexindustrin.

Självklar skall ett nationellt system inte bygga på välvillighet från donatorer.

Detta är mycket nobelt gjort, OBS allvarligt...

Tyvärr är Du långt ner på skalan om man jämför med BTT som sponsar enhel drös med skolungar via sexindustrin :ironi:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Vadå Morgan hern har ju vart lärare :huh::whistle:

för övrigt håller jag med dig bara inte föräldrarna nyper kulorna

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå Morgan hern har ju vart lärare :huh::whistle:

för övrigt håller jag med dig bara inte föräldrarna nyper kulorna

Mycket möjligt att så sker, men oftast har dom ju hand om telningarna också.

Betr, sponsring via barlivet så är det så vitt jag kunnat utläsa endast Bäste Bror Taxiförare som framlagt en sådan teori, som om den existerar i verkligheten är en något krokig (Hmm, skulle nog varit rak o hård) väg till socialhjälp.

Hade Clirrgubben, sitter just nu med en SangsomCola i RENT MEDICINSKT SYFTE.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...