Jump to content
IGNORERAD

Sy upp Juste Skinnjacka?


Andlar70

Recommended Posts

Någon här som sytt upp en skinnjacka eller 2,,

hade tänkt mig göra till hösten ,varhelst i Asien, Thai, Filippinerna,,,,

en sommarpaj tunn fint skinn (svart/brun)och en tjockare till hösten,,,

någon som kan rekommendera?

Link to comment
Dela på andra sajter

På den gamla goda tiden när man flög med PIA och fick 12 timmar i Karachi (tror jag det var) så kunde man ta en rundtur i staden. Då brukade de stanna vid någon skinnmakare så vi kunde köpa skinnjackor.

Jag gjorde aldrig detta pga att jag tyckte jackorna såg ut som jackor gjorde 10 år tidigare i Sverige.

Så mitt tips till dig är att fota en jacka i Sverige och ta med bilden till din lokala skräddare i Thailand så fixar de säkert det utan problem.

Jag har använt Bobby Fashion i Pattaya när jag har sytt upp alla mina saker (ligger på vänster sida om du kommer från walking street, samma soi som karusellbarerna låg/ligger, säkert någon som kan ge bättre beskrivning om du vill gå ditt).

//bob

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Stämmer man fick c:a 12h på sig att göra staden inkl. ett hotellrum att vila i om man nu hellre ville det, innan det var dags att ta sig till flygplatsen igen! har åkt med dem 1 gång tror det var 90-inget kul flyg direkt men man fick se Karachi några timmar i alla fall! (köpte en liten matta som jag sen gick o bar på mellan bkk samui)

Link to comment
Dela på andra sajter

Turkarna har väl ganska mycket skinn med? Kan ju ta turkair till Thailand

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, det bästa skinnet du kan sy upp en skön sommar jacka med är ett älg skinn som är riktigt bra garvat här hemma i Svedala . finnes norr om älvdalen :dance1: finns annars bra skinnhandlare i Dalarna, Mellan Falun o Sälen ligger där en bra shop.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, det bästa skinnet du kan sy upp en skön sommar jacka med är ett älg skinn som är riktigt bra garvat här hemma i Svedala . finnes norr om älvdalen :dance1: finns annars bra skinnhandlare i Dalarna, Mellan Falun o Sälen ligger där en bra shop.

Tackar för tipset/tipsen

gissar du menar malungs skinn,,,njaa hade tänkt mig nått eget,och formsytt,,

och om vi begränsar det till Bangkok/Pattaya/och kanske nånstanns i Philippines

säger vi Pattaya så vill jag gärna ha många råd/tips om seriösa skräddare som inte scammar en så fort man ens tänker stiga in i butiken,,,

Har varit hos många skräddare i Pattaya/Bangkok efter rekommendationer, men eftersom man inte e känd där så försöker dom ju blåsa en om dom kan ,, om man inte har nån typ av referenskontakt

Såg en del förra året i Bangkok och vart in och frågade priser men gick lika snabbt eftersom jag kände mig blåst innan man ens kom igång med prutningen,,

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...