Jump to content
mamma bäng fan pappa käng

Aktier och sånt ...

Recommended Posts

andrejsdenruskige
27 minuter sedan, skrev John Khonken:

Inte fan kommer aktiemarknaden dippa om räntan är ca  1% glom det. Då måste den upp till minst 3 %. Nu hade du fel igen som vanligt. Läs på om orsak och verkan

Kanske

du verkar ju själv inte ha så många rätt. 

Vi övriga väntar på bankkrisen 2017 fortfarande

• Skål 1
  • Haha 6

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

John Khonken

Ruskpricken

Du verkar inte må bra stackare. Att man inte förstår orsak och verkan är Inga problem. Så njut du och grubbla inte över svåra saker

AnTove
12 timmar sedan, skrev Dolle:

Om räntan går upp, ja jag har svårt att tro att räntan har toppat i denna högkonjuktur,.

Är väl tur att inte så mycket i Sverige är intresant för utlänska intressen.

Kronan sjunker börsen går upp ja för oss med Skr. men utlänska ägare ser inge uppgång pga. svagare Skr.

Risken är nog att utländska bolag ser en rad uppköpskandidater på grund av den svaga svenska kronan. Det finns så mycket kapital i fonder, riskkapitalboalg och försäkringsbolagen som måste investeras någonstans. 

• Ge karma 4
  • Fint 2

John Khonken

Antove

Du har så rätt.

Esspe

Kan möjligen vara så att Tobii börjat sin klättring mot högre höjder efter lång väntan. Omsättningen har ökat på sistone och kursen gått i rätt riktning.

John Khonken

Själv har jag idag omstrukturerat mina placeringar.  Sålt och tagit hem lite vinster. För att sedan placera om pengarna.

Esspe

Nordnet har infört något dom kallar Aktielåneprogram https://www.nordnet.se/kampanjer/aktielaneprogram.html 

Idag har jag aktier i en IPK och fonder i en KF. Funderar på att flytta över allt till KF så jag kan ta del av Aktielån. Någon som har det och kan uppskatta vad det kan ge så jag vet om det är värt besväret?

LittleBell

Tjena

För något år sedan skrev jag om 2 eventuella planer jag hade.

Den ena handlade om att man ev kunde göra upp till 100% på SAS aktien, då hade jag förhoppningen att Norwegan skulle kursa, vilket de på något otroligt sett inte har gjort, och  därför lämnade jag de planerna.

Mitt andra tips var ett forskningsbolag vid namn Follicum, med vid det tillfället en tämligen hög risk fastän all tidigare forskning visade bra resultat och det kan kanske ge 1000 tals procent..

Deras forskning på hårtillväxt och Diabetes samt Diabeteskomplikationer har fortsatt framåt helt enligt deras planer och visat bra resultat hela vägen.

De är nu framme vid den troliga sista emissionen, men utan att aktiepriset har gått uppåt.

Hårprojektet skall göra en studie på den slutliga topikala formuleringen (färdiga produkten för användaren) och den kan därefter eventuellt säljas/licensieras ut hösten 2020-

Diabetesprojektet skall genomföra kliniska tester med start efter årsskiftet och VD berättar att den produkten kan ev säljas/utlicensieras redan därefter, ev efter att efterföljande fas1 studie gjorts.

Senaste informationen finns bla i en av Follicum betald analys här --> https://www.aktiespararna.se/analysguiden/nyheter/analys-follicum-emissioner-bereder-vag

Här finns även VDs senaste presentation

https://youtu.be/4a-fVKJOuMw

Visst kvarstår en del risker, men de har helt klart minskat sedan jag skrev om bolaget senast.

• Ge karma 6

pust

Har lagt några kronor på minesto,tycker det ser intressant ut👍😁

• Ge karma 1

Nicholas

När man väntar på flygplatsen kan man bli lite uttråkad och börja köpa aktier.

Lite dumt när man sitter på planet utan internet sedan och inte kan hålla koll.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

• Haha 1

John Khonken
On ‎2019‎-‎05‎-‎27 at 14:18, skrev John Khonken:

Själv har jag idag omstrukturerat mina placeringar.  Sålt och tagit hem lite vinster. För att sedan placera om pengarna.

Och allt stämde som jag trodde. Och idag börjar marschen mot himlen. 

• Ge karma 1

Nicholas
Och allt stämde som jag trodde. Och idag börjar marschen mot himlen. 
Går tåget?

Vad sitter du med?

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

hamnoi

För den riskvillige.. Immunicum.

Mereca presenteras i september, 

2:a+4:e AP-fonden, Gladiator och Robur äger bland andra. Tror den kan ralla fint närmaste månaden, har gått upp en del det senaste så jag ligger flott just nu.

http://immunicum.se/investerare-se/aktie/aktieagare/

https://www.aktiespararna.se/analysguiden/Hitta-Bolag/halsovard/immunicum-ab/nyheter

• Ge karma 4