Jump to content
IGNORERAD

Aktier och sånt ...


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

144531128_2815060732098430_2589880387930858134_o.jpg


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
43 minutes ago, Esspe said:

Har du inte läst länken jag la in så gör det. Där har du hela storyn om Gamestop. 

Har läst den.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 1/28/2021 at 7:49 PM, SatanG said:

CUT

Eller tror någon annorlunda, kommer den lilla fattiga människan vinna kriget mot the rich and powerful?

Alla pendlar slår tillbaka förr eller senare men jag tror att det inte ens är nära att vända än; dvs skillnaden mellan "vanligt folk" och de i toppen kommer bara fortsätta att öka, och i allt snabbare takt, under en lång tid.

 

Så länge "vanligt folk" bråkar sinsemellan om icke-monetära frågor, ivrigt påhejade av en elit som inte nödvändigtvis bryr sig om vilka de hejar på, istället för att ifrågasätta varför löneskillnader och rikedomar fortsätter koncentreras på allt färre händer så har olyckligtvis de allra rikaste ett fritt spelrum. När det knappast finns någon medelklass att tala om kvar, blir det givetvis ännu svårare att på allvar göra några förändringar.

 

 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

On 1/29/2021 at 2:30 PM, Mr atm said:

Vi får se....

Farligt att stå ute i kylan en längre stund.

Går tåget? 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minutes ago, Nicholas said:

Går tåget? 

Egentligen ja. Fast det är dippar och andhämtningspauser ibland.

Så det är därför man bör passa sig att stå utanför allt för länge.

Vissa letar efter att komma in på det lägsta för att senare märkt att man inte hinner fast den längre. Alltid när jag har köpt har det känts dyrt. Men i det lite längre så har det alltid varit billigt.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Mr atm:

Egentligen ja. Fast det är dippar och andhämtningspauser ibland.

Så det är därför man bör passa sig att stå utanför allt för länge.

Vissa letar efter att komma in på det lägsta för att senare märkt att man inte hinner fast den längre. Alltid när jag har köpt har det känts dyrt. Men i det lite längre så har det alltid varit billigt.

 

Det kan ta en stund men med jämna mellanrum så händer det nåt som utlöser en krasch, det lär vi få se igen. Ett sätt att minimera risk är att köpa vid en krasch vänta på uppgången som ALLTID kommer sälja och vänta på nästa krasch. Man optimerar kanske inte tillväxten men får i princip noll risk. 

 

Finns många olika sätt, vilket som är bäst vet ingen på förhand. Inte ens Soros och Buffet har rätt hela tiden, faktum är ju att dom tom har väldigt olika syn på detta men båda är framgångsrika. 

 

Personligen blandat jag lite, gillar inte att sitta fullinvesterad vid lägen som ex nu. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan

Reddit Wallstreetbets gick från 5.9 miljoner medlemmar till 7.3 miljoner på 24 timmar. Deras mission är att sänka Wall Street blankare och de manipulerande storbankerna.

Verkar vara mestadels millennials som är aktiva och trots att jag är gubbe och har tjänat mycket pengar på börsen så förstår jag deras frustration.

Hur i helvete ska de kunna se en framtid med allt manipulerande och pengatryckeri som kommer att sluta i hyperinflation och massiv arbetslöshet samtidigt som Wall Street gnuggar händerna.
Vi som har pengar kan skydda oss genom att investera i fastigheter, guld, silver och andra råvaror samt Bitcoin.

 

Jag har i alla fall gått med i Reddit Wallstreetbets och ska lägga mitt strå till stacken, njutbart om storbankernas manipulerande kan få ett slut och ansvariga få sparken.

Tro nu inte att Sverige är annorlunda, det är precis samma skit även där, storbankerna i maskopi med riksbanken.

Är det någon annan på MPR som vill hjälpa till att skapa turbulens för storbanker och giriga blankare så kan ni ladda ner Reddits app och hänga på.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minutes ago, Captain Morgan said:

Reddit Wallstreetbets gick från 5.9 miljoner medlemmar till 7.3 miljoner på 24 timmar. Deras mission är att sänka Wall Street blankare och de manipulerande storbankerna.

Verkar vara mestadels millennials som är aktiva och trots att jag är gubbe och har tjänat mycket pengar på börsen så förstår jag deras frustration.

Hur i helvete ska de kunna se en framtid med allt manipulerande och pengatryckeri som kommer att sluta i hyperinflation och massiv arbetslöshet samtidigt som Wall Street gnuggar händerna.
Vi som har pengar kan skydda oss genom att investera i fastigheter, guld, silver och andra råvaror samt Bitcoin.

 

Jag har i alla fall gått med i Reddit Wallstreetbets och ska lägga mitt strå till stacken, njutbart om storbankernas manipulerande kan få ett slut och ansvariga få sparken.

Tro nu inte att Sverige är annorlunda, det är precis samma skit även där, storbankerna i maskopi med riksbanken.

Är det någon annan på MPR som vill hjälpa till att skapa turbulens för storbanker och giriga blankare så kan ni ladda ner Reddits app och hänga på.

 

https://www.reddit.com/r/wallstreetbets/search?q=flair_name%3A"DD"&restrict_sr=1

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-01-29 at 14:30, skrev Mr atm:

Vi får se....

Farligt att stå ute i kylan en längre stund.

Inna i Bit igen efter en dipp på 7%

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2/2/2021 at 10:08 AM, Dolemon said:

Inna i Bit igen efter en dipp på 7%

Har handlat Ethereum hela vägen från 390$

Väntar på att få loss en större mängd pengar om ett par dagar.

Irriterande när Ethereum är på väg upp som en vessla 😡.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-02-02 at 10:08, skrev Dolemon:

Inna i Bit igen efter en dipp på 7%

Ur igen efter 8%+ många små bäcker blir mycket 555555

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja så var väl Gamestop och AMC sagan slut då. Som vanligt var det väl småspararna som inte hann varken in eller ut i tid. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 hours ago, Esspe said:

Ja så var väl Gamestop och AMC sagan slut då. Som vanligt var det väl småspararna som inte hann varken in eller ut i tid. 

Gamestop upp 10% idag. 

Jag är fortfarande en aktieägare. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Just now, Nicholas said:

Gamestop upp 10% idag. 

Jag är fortfarande en aktieägare. 

 

15% menar jag. 

:-)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-02-10 at 14:09, skrev Esspe:

Ja så var väl Gamestop och AMC sagan slut då. Som vanligt var det väl småspararna som inte hann varken in eller ut i tid. 

Jag köpte 10 aktier på 101$ och sålde efter 1 timme för 149$ sen köpte jag tillbaka på 111$ men då backade den så jag sålde för 99$. Men blev ca 2900 kr i vinst totalt, det är ju bra med tanke på att jag bara satsade typ 8500 kr. Brukar inte köpa luft för oftast så går det åt pipan, men bestämde mig för att chansa och köpa och sen sälja samma dag oavsett vinst eller förlust. 😛 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-02-14 at 01:41, skrev Swippe:

Jag köpte 10 aktier på 101$ och sålde efter 1 timme för 149$ sen köpte jag tillbaka på 111$ men då backade den så jag sålde för 99$. Men blev ca 2900 kr i vinst totalt, det är ju bra med tanke på att jag bara satsade typ 8500 kr. Brukar inte köpa luft för oftast så går det åt pipan, men bestämde mig för att chansa och köpa och sen sälja samma dag oavsett vinst eller förlust. 😛 

Nu är det väl tillbaks där det startade ungefär, precis som väntat. Förhoppningsvis kan det ha gett en del blankare lite att tänka på.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att vara aktieägare i Sinch är kul nu :) Blir nog lite upp i dag med med den rapporten. +337% på ett år, man skulle satt hela kassan där.

Ändrades av Esspe

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte lika kul med SOBI. Ska nog växla upp lite där.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan

 

Köpte min första Bitcoin mining aktie. Upp över 200% på en vecka, kul.

 

SOS.png.da9e6d2641d696acefd57fb323e14f40.png

 

Ändrades av Captain Morgan
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

KOA ok men LUNE får sitt uppsving på måndag. 
Tråkaktien Investor A är perfekt huvudkudde kommande månader. 
 

Gissar på att KOA ökar med 30% till mitten av sommaren. LUNE går nog på halvparten. 
SAS kan dra ett skutt till sommaren även den. 
 

INVA tuffat på sakta men säkert. 
 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-02-18 at 15:23, skrev Esspe:

Inte lika kul med SOBI. Ska nog växla upp lite där.

Nej det ska jag inte. Säljer på uppstuds i stället. Sur aktie nu.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-02-18 at 08:36, skrev Esspe:

Nu är det väl tillbaks där det startade ungefär, precis som väntat. Förhoppningsvis kan det ha gett en del blankare lite att tänka på.

 

Ja man får hoppas det, men det har nog gett många oerfarna småsparare nåt att tänka på också efter att de sett sina aktier sjunka som stenar. Blev medlem i lite olika aktiesidor inne på Facebook för skojs skull och herrejösses vad det hausas i massa frimärksaktier som kursmässigt gått skit fram tills nyligen då flera av dom gått upp 100+ % bara sen årsskiftet helt utan substans. Det både tipsas och frågas efter nästa "raket". Känns som jag är tillbaka till början av år 2000, då var jag också ny på börsen och köpte massa IT-aktier och det gick ju bra i början och man följde frenetiskt vad som skrevs inne på DI`s "Börssnack". Då blundade man åt att bolag gjorde stora förluster för vinsten fanns ju runt hörnet och de skulle slå igenom inom sitt område och då skulle miljarderna trilla in! 😮 

 

Låter exakt likadant nu och nu när det finns så många ställen på nätet där folk kan övertyga människor att köpa just den aktien de hausar för tillfället så verkar det vara enormt intresse för aktier bland gemene man helt plötsligt. Oroväckande.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...