Jump to content
IGNORERAD

Abhisit på tv nu - uppviglare ska arresteras


noBuzz

Recommended Posts

Abhisit talar på tv nu och meddelar att man kommer att arrestera 7 ledare och uppviglare för UDD som skapar oordning och problem för alla andra.

UDD kommer få fortsätta demonstrera men man får inte störa allmän ordning.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 107
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    23

  • MaiChai

    10

  • Isaan Butterfly

    9

  • andersbangkok

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hur skall en demonstration gå till utan att störa allmän ordning?, Skall abbhisit tilldela dom ett nedlagt flygfält där dom röda skall stå och vifta med flaggorna med?

Att gå in och arrestera ledarna för en fredlig demonstration låter inte bra, Dock så förstörde dom helghandeln för dom rika iofs.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, hörde inga namn men gissar att Arisman ligger dåligt till.

Och likaså de som spelat upp missledande bandupptagningar för att mana på folk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Hmm, att storma parlamentet verkar ju oskyldigt och fredligt :whistle:

Knasen `Att storma parlamentet` är en propagandalögn.

Det som skedde var att ca 20 redshirts under ledning av Arisman gick in genom parlamentets huvudingång

och ville tala me vice PM Suthep angående två tårgasgranater som kastats in bland demonstranterna.

Suthep flydde genom ett fönster till en helikopter som tog tillbaka honom till militärförläggningarna.

Arisman och hans gäng gick ut igen efter ca 30 minuter.

Detta enligt UDD.

Link to comment
Dela på andra sajter

Knasen `Att storma parlamentet` är en propagandalögn.

Det som skedde var att ca 20 redshirts under ledning av Arisman gick in genom parlamentets huvudingång

och ville tala me vice PM Suthep angående två tårgasgranater som kastats in bland demonstranterna.

Suthep flydde genom ett fönster till en helikopter som tog tillbaka honom till militärförläggningarna.

Arisman och hans gäng gick ut igen efter ca 30 minuter.

Detta enligt UDD.

Och bilderna samt filmerna är säkert photoshoppade eller hur?

Sluta tramsa nu...!

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Och bilderna samt filmerna är säkert photoshoppade eller hur?

Sluta tramsa nu...!

Surin P3 Vilka bilder och filmer syftar du på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Knasen `Att storma parlamentet` är en propagandalögn.

Det som skedde var att ca 20 redshirts under ledning av Arisman gick in genom parlamentets huvudingång

och ville tala me vice PM Suthep angående två tårgasgranater som kastats in bland demonstranterna.

Suthep flydde genom ett fönster till en helikopter som tog tillbaka honom till militärförläggningarna.

Arisman och hans gäng gick ut igen efter ca 30 minuter.

Detta enligt UDD.

http://www.youtube.com/watch?v=0mitzKedt9Q

http://www.youtube.c...feature=related

Och den tidigare tråden här på MPR.

Finns ju hur mycket material som helst på nätet.

Ändrades av Surin P3
Link to comment
Dela på andra sajter

Det såg inte så farligt ut men det är klart att fly undan med helikopter dramatisera ju det hela.

Men det är inte konstigt att de flyr de vet ju hur de har behandlat de röda.

Moo

Link to comment
Dela på andra sajter

Knasen `Att storma parlamentet` är en propagandalögn.

Det som skedde var att ca 20 redshirts under ledning av Arisman gick in genom parlamentets huvudingång

och ville tala me vice PM Suthep angående två tårgasgranater som kastats in bland demonstranterna.

Suthep flydde genom ett fönster till en helikopter som tog tillbaka honom till militärförläggningarna.

Arisman och hans gäng gick ut igen efter ca 30 minuter.

Detta enligt UDD.

"Detta enligt UDD. "

Där sänkte du totalt trovärdigheten på din egen kommentar !!

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Knasen `Att storma parlamentet` är en propagandalögn.

Det som skedde var att ca 20 redshirts under ledning av Arisman gick in genom parlamentets huvudingång

och ville tala me vice PM Suthep angående två tårgasgranater som kastats in bland demonstranterna.

Suthep flydde genom ett fönster till en helikopter som tog tillbaka honom till militärförläggningarna.

Arisman och hans gäng gick ut igen efter ca 30 minuter.

Detta enligt UDD.

Visst är det en propagandalögn, bommen bakom grindarna ramlade ju ner av sig själv och Arisman skulle bara fråga Suthep efter vaktmästarens verktygslåda så att han skulle kunna hjälpa till att skruva dit den igen...

Att det sedan finns massvis med bilder och filmklipp som visar motsaten är bara ett PR trick från regeringen!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Knasen `Att storma parlamentet` är en propagandalögn.

Det som skedde var att ca 20 redshirts under ledning av Arisman gick in genom parlamentets huvudingång

och ville tala me vice PM Suthep angående två tårgasgranater som kastats in bland demonstranterna.

Suthep flydde genom ett fönster till en helikopter som tog tillbaka honom till militärförläggningarna.

Arisman och hans gäng gick ut igen efter ca 30 minuter.

Detta enligt UDD.

Hej BosseJ

Jag kollade på dom filmer som skulle vara bevis på stormningen av parlamentet, men det var en stormning av parlaments området och när grindarna forcerades.

Vad det gäller själva parlamentsbyggnaden så stämmer din beskrivning mycket bättre än dina belackares, men jag tror inte att det gör någon skillnad för dessa.

Dom bryr sig inte om vad som är sant eller ej, det är viktigare att håna och förlöjliga andra medlemmar som har fräckheten att tycka annorlunda.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Så om man forcerar grindar till något som kan betecknas som ett skyddsobjekt, parlament eller "bara" dess kringområden, så går demonstrationen fredligt till?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bossej, kan du räkna eller sprang du förbi matte lektionerna. Din trovärdighet är lika med noll, lika så IL som är så hjärtvättad. Jag är verken gul eller röd, jag vill bara Thailands bästa för folket och för dess utvekling. Men inte som du och IL som förspråkar våld för att ta tillbaka makten som ni försvarar hela tiden.

Kan ej skicka Vänliga Hällsningar

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom bryr sig inte om vad som är sant eller ej, det är viktigare att håna och förlöjliga andra medlemmar som har fräckheten att tycka annorlunda.

Jasså NU tycker du att sådant börjar bli viktigt?

Nar jag föreslog att vi skulle mjuka ner tonen lite för några veckor sedan svarade du att du bara gillade att det spetsades till lite.

Jag tror minsann att du börjar känna att du har slut på ammunition och att bevisen mot dina "fredliga" röda hopas.

Granater till höger och vänster, skott mot oliktänkandes kontor, stormande av parlament och olaga intrång.

Du själv har ju varit så duktig på att samla material om dessa våldsamheter i din tråd om detta. :)

Bilar som åker runt stan med galgar och hängda politiska motståndare på flaket. Mordhot och annat uppviglande till våld.

Publika lögner utan att skämmas.

Ingen vilja till försoning och motsättandes till diskussion.

Osv, osv. Hur länge ska jag hålla på?

Jag förstår att det börjar bli lite väl hett om öronen och att du gärna skiftar fokus i debatten då. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej BosseJ

Jag kollade på dom filmer som skulle vara bevis på stormningen av parlamentet, men det var en stormning av parlaments området och när grindarna forcerades.

Vad det gäller själva parlamentsbyggnaden så stämmer din beskrivning mycket bättre än dina belackares, men jag tror inte att det gör någon skillnad för dessa.

Dom bryr sig inte om vad som är sant eller ej, det är viktigare att håna och förlöjliga andra medlemmar som har fräckheten att tycka annorlunda.

Mvh Isan Lover

Så eftersom PAD uppehöll sig mestadels i avgångs och ankomsthallen på Suvannabhumiflygplatsen så var det egentligen ingen ockupation av flygplatsen utan en demokratisk demonstration eftersom de inte tog sig ut på start och landningsbanorna?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

IL du som tycker att Thaksins god het med lägere sjukvård var bra det tycker jag med. Men lånen med lägere ränta var nog inte så bra, då satt ju lånen karusellen igång, och många lånade över sin betalningsförmåga, med andra ord hamnade dom i LYXFÄLLAN som många i Sverig gör.Nu äger väl banken mycket mark och dom får lämmna hus och mark, tack vare din mesias och gud.Vem som tjänade mest på det kan man bara gissa. Hoppas att du tänker på det när dina vänner ser verkligheten och ändrar färg, då är dom nog inte så vänliga som du tror.

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Jasså NU tycker du att sådant börjar bli viktigt?

Nar jag föreslog att vi skulle mjuka ner tonen lite för några veckor sedan svarade du att du bara gillade att det spetsades till lite.

Jag tror minsann att du börjar känna att du har slut på ammunition och att bevisen mot dina "fredliga" röda hopas.

Granater till höger och vänster, skott mot oliktänkandes kontor, stormande av parlament och olaga intrång.

Du själv har ju varit så duktig på att samla material om dessa våldsamheter i din tråd om detta. smile.gif

Bilar som åker runt stan med galgar och hängda politiska motståndare på flaket. Mordhot och annat uppviglande till våld.

Publika lögner utan att skämmas.

Ingen vilja till försoning och motsättandes till diskussion.

Osv, osv. Hur länge ska jag hålla på?

Jag förstår att det börjar bli lite väl hett om öronen och att du gärna skiftar fokus i debatten då. smile.gif

Vad duktig du är att stolpa upp i stycken.

Sånt är guld när man försöker läsa tillbaks 1 missad vecka på några intressanta trådar. smile.gif

tack /mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

IL du som tycker att Thaksins god het med lägere sjukvård var bra det tycker jag med. Men lånen med lägere ränta var nog inte så bra, då satt ju lånen karusellen igång, och många lånade över sin betalningsförmåga, med andra ord hamnade dom i LYXFÄLLAN som många i Sverig gör.Nu äger väl banken mycket mark och dom får lämmna hus och mark, tack vare din mesias och gud.Vem som tjänade mest på det kan man bara gissa. Hoppas att du tänker på det när dina vänner ser verkligheten och ändrar färg, då är dom nog inte så vänliga som du tror.

Sakaeo

Och den här tar onödigt mycket tid att läsa när man försöker läsa tillbaks 1 missad vecka på några intressanta trådar. /mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...