Jump to content
IGNORERAD

Det stör mig inte ...


Magrood

Recommended Posts

Att Maipenrai säljer reklam för att få ihop det hela.

Har till och med tänkt föreslå att om reklamintäkter inte räcker så donerar vi gärna en slant också.

Eller betala medlemavgift kan vi också gå med på om vi slipper reklam.

Det spelar ingen roll för mig som användare - bara man har en vänlig och informativ sida.

Det är bara det jag vill säga.

Har inte hängt med här de sista dagarna eftersom jag varit på en kurs i skooooogen.

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 41
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Phodee

    7

  • Vikingen73

    4

  • Kim

    3

  • Magrood

    3

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Att Maipenrai säljer reklam för att få ihop det hela.

Har till och med tänkt föreslå att om reklamintäkter inte räcker så donerar vi gärna en slant också.

Eller betala medlemavgift kan vi också gå med på om vi slipper reklam.

Det spelar ingen roll för mig som användare - bara man har en vänlig och informativ sida.

Det är bara det jag vill säga.

Har inte hängt med här de sista dagarna eftersom jag varit på en kurs i skooooogen.

Mvh

Magrood

Man får tacka dig för att du är beredd att ställa upp ekonomiskt, det betyder att du har den i Thailand högt aktade egenskapen generositet.  :wai:

Vi har dock inga intentioner att begära in några pengar från medlemmarna och medlemsavgifter funkar inte så bra på internetforum. Forum bör alltid vara gratis för användarna och vi tar därför in pengarna via annonser istället. Och det ska nog gå bra, tror vi i alla fall.

Förresten, på kurs i skooooogen, var det trevfligt? :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kursen i skoooogen:

Det är jättefint. Fina lokaler, god mat, fin badstand, fin promenadstig, fint slott... duktig lärare.

Men några kursdeltagarna är så oförberedda och gick utanför ämnet så jag var tvungen att  :kort: "Vi är på en preparandkurs och då tycker jag att vi bör fokusera oss på provet och frågorna på provet annars hinner vi inte". (och inte om vilka utgifter en tolk kan dra av från skatten - det kommer inte på provet!!!)

Resultatet blev att jag betraktades mer eller mindre som det svarta fåret. He he he he  :rolleyes3:

Men det vände sedan.

Sen vill min rumkamrat sova med fönstret öppet när vi var två tjejer som delar ett rum på bottenplan på ett okänt område. Det blev att jag inte sov så bra.

Så jag tog lite paus och kom hem till Svartens famn. Men just nu är det Maipenrai-tid så länge.

---

Hoppas det går bra med finansiering av sidan.

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Finansiering genom en smärre medlemssumma kan ju va klokt.

En 50 lapp i månaden är väl inte så farligt.

Kan gubbarna skicka 5000 i månaden till sina tgf har de väl råd med en mindre summa till MPR?

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja men ni får inte börjar känna pengar på mig som läser här varje dag.

För då blir man ju förbanad att just jag skulle ha varit med och byggt upp en eventuell inkomst möjlighet för er.

Jag menar ni skall väl inte känna pengar på mig alltså och sedan flyttar ni till Thailand och lever billigt.

jag tycker att vi alla som är medlemar här skall dela på kostnaderna och eventuella framtida vinster i god beprövad svensk anda.

Jag tycker att ni skall vissa här exakt hur det ligger till med detta forumet var och på vem det är regat så att vi inte är med och finnanser någon skatteflykt.

Eller varför inte göra som den Thailänsk militär diktaturen vi kan väl komma efter några år och hävda att det var ett brott att inte göra så här från första början.

Jag menar att jag är avundssjuk på er.

Phodee

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja men ni får inte börjar känna pengar på mig som läser här varje dag.

För då blir man ju förbanad att just jag skulle ha varit med och byggt upp en eventuell inkomst möjlighet för er.

Jag menar ni skall väl inte känna pengar på mig alltså och sedan flyttar ni till Thailand och lever billigt.

jag tycker att vi alla som är medlemar här skall dela på kostnaderna och eventuella framtida vinster i god beprövad svensk anda.

Jag tycker att ni skall vissa här exakt hur det ligger till med detta forumet var och på vem det är regat så att vi inte är med och finnanser någon skatteflykt.

Eller varför inte göra som den Thailänsk militär diktaturen vi kan väl komma efter några år och hävda att det var ett brott att inte göra så här från första början.

Jag menar att jag är avundssjuk på er.

Phodee

Eeeeeehhhhhhh!!!!!!!!!!!!! :P :rolleyes3: fattar nada.

Hur fan kan man vara avis på nåt dyligt?? det är väl bara skoj om någon skulle lyckas, inom 2-3 månader slår jag och någon vän upp en rätt stor webshop på nätet, då hoppas man att folk önskar lycka till och att det är skoj om det skulle gå bra, inte vara avis.ta tag i saken och gör nåt eget, starta ett thaiforum vettja som är ännu bättre. :thumbsup:

Nä jag hoppas alla inblandade får in så mycket bannerreklam pengar mm så att det blir deg över också, det vore kul tycker jag. Google annonserna borde ge en del och bli över bara från dom.

Magrood: Din idè är bara att kasta över bord.skulle aldrig gå att genomföra.men skoj att du kom med en idè trots allt :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest gurragul

Lycka till Vikingen

Hoppas ni har en ny bra produkt. Svårt att komma ut annars.

Men håller alla tummar jag har tillgängliga

GG

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag menar är att vi alla borde väl få del av en eventuell fram gång jag menar jag skriver som en kratta men skall väl ändå ha del av kakan.

Vi bor ju i Sverige och där har vi fått lära oss att dela med oss till alla.

Då alla gör sin insatts och det jag menar är att jag är medlem och även läser och skriver sågott jag kan.

Skulle man inte kunna få betala efter hur många dagar och timmar man är inloggade och sedan eventuellt i framtiden få betalt med motsvarande.

Men även detta går säkert att ordna om 10 år.

Phodee

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Lycka till Vikingen

Hoppas ni har en ny bra produkt. Svårt att komma ut annars.

Men håller alla tummar jag har tillgängliga

GG

Tackar, allt tar sin tid och vi får väl hålla ut ett tag, det är produkter som alla behöver lite då och då..kommer finnas minst 500 produkter konstant på sidan, vi har tillgång till 1500 produkter så vi får se vad vi klarar av, vi kommer trots allt ha detta som en "hobby" på sidan om våra vanliga heltidsjobb. Man vet aldrig förrän man provat, man måste tro på det själv om man ska lyckas och vi tror på idèn. Återkommer senare om detta.kanske till och med kan bli en banner här i framtiden :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det jag menar är att vi alla borde väl få del av en eventuell fram gång jag menar jag skriver som en kratta men skall väl ändå ha del av kakan.

Vi bor ju i Sverige och där har vi fått lära oss att dela med oss till alla.

Då alla gör sin insatts och det jag menar är att jag är medlem och även läser och skriver sågott jag kan.

Skulle man inte kunna få betala efter hur många dagar och timmar man är inloggade och sedan eventuellt i framtiden få betalt med motsvarande.

Men även detta går säkert att ordna om 10 år.

Phodee

Alldeles för komplicerat, och varför skulle vi vara med och få av vinster från en site vi inte driver??vi är aktiva besökare endast...jag får ingen andel i HM bara för att jag handlar där, eller på krogen bara för att jag drar med mig polarna dit och pratar gott om vissa ställen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan oss som besökare är denna sidan inte mycket värd. Då det inte är något som säljs här.

Jag hoppas också att din webb shopp kommer att gå bra och itakt med att de handlar där kommer även du att dela med dig.

Och när du tar med pollarna på krogen så är det en heldel som kommer mig till godo.

Men då vi tycker så olika i en sådan här fråga känner jag ingen andledning att fortsätta denna diskuskionen.

Med dig.

Jag blir bara så besviken att man inte vill dela med sig.

Men om 10 år då kan detta vara ett Brott.

Phodee

Link to comment
Dela på andra sajter

Ifall nu MPR skulle generera ett överskott är jag ganska säker på att MPR´s grundare låter de pengarna gå till något nyttigt, som att till exempel stötta handikappade barn på Baan Pak Kred i Nonthanburi eller någon annanstans.

IMG_0143.JPG

IMG_0143.JPG

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det ingen som vill förstå mig tycker ni verkligen att det är så fel att dela kostnader och vinster soledariskt i god svensk anda.

All gör vi ju vårat bästa för att vi skall få ett så bra MPR som möjligt.

Att skicka pengarna till ett barn hem i Thailand är ju strålande. Då kan även en som jag känna att jag är en välgörare och drar mitt strå till staken.

Man kan ju liksom känna dåligt samvet då man går och shoppar los på ett köpcentrum och vet att alla dessa varor som finns där har någon stackar gjort för en skit lön.

Och EU gränser som inte släpper in mäniskor så att de kan ta del av våran välfärd.

Jag tycker att vi alla skall ha det lika bra ingen skall känna några pengar på andra då vi alla gör vårt bäst.

Fy bublan för att någon kännar något på mig

Men om 10 år så kan allt ha ändrats och då får vi rättvissa över hela världen och de fattiga länderna tar tillbacka det de har förlorat.

Phodee

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Är det ingen som vill förstå mig tycker ni verkligen att det är så fel att dela kostnader och vinster soledariskt i god svensk anda.

All gör vi ju vårat bästa för att vi skall få ett så bra MPR som möjligt.

Att skicka pengarna till ett barn hem i Thailand är ju strålande. Då kan även en som jag känna att jag är en välgörare och drar mitt strå till staken.

Man kan ju liksom känna dåligt samvet då man går och shoppar los på ett köpcentrum och vet att alla dessa varor som finns där har någon stackar gjort för en skit lön.

Och EU gränser som inte släpper in mäniskor så att de kan ta del av våran välfärd.

Jag tycker att vi alla skall ha det lika bra ingen skall känna några pengar på andra då vi alla gör vårt bäst.

Fy bublan för att någon kännar något på mig

Men om 10 år så kan allt ha ändrats och då får vi rättvissa över hela världen och de fattiga länderna tar tillbacka det de har förlorat.

Phodee

Quote

Utan oss som besökare är denna sidan inte mycket värd. Då det inte är något som säljs här.

Jag hoppas också att din webb shopp kommer att gå bra och itakt med att de handlar där kommer även du att dela med dig.

Och när du tar med pollarna på krogen så är det en heldel som kommer mig till godo.

Men då vi tycker så olika i en sådan här fråga känner jag ingen andledning att fortsätta denna diskuskionen.

Med dig.

Jag blir bara så besviken att man inte vill dela med sig.

Men om 10 år då kan detta vara ett Brott.

Phodee

Quote

Det jag menar är att vi alla borde väl få del av en eventuell fram gång jag menar jag skriver som en kratta men skall väl ändå ha del av kakan.

Vi bor ju i Sverige och där har vi fått lära oss att dela med oss till alla.

Då alla gör sin insatts och det jag menar är att jag är medlem och även läser och skriver sågott jag kan.

Skulle man inte kunna få betala efter hur många dagar och timmar man är inloggade och sedan eventuellt i framtiden få betalt med motsvarande.

Men även detta går säkert att ordna om 10 år.

Phodee

Så allt kommer bli bättre om 10år? Stora planer på gång?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest lars60

Quote

Att Maipenrai säljer reklam för att få ihop det hela.

Har till och med tänkt föreslå att om reklamintäkter inte räcker så donerar vi gärna en slant också.

Eller betala medlemavgift kan vi också gå med på om vi slipper reklam.

Det spelar ingen roll för mig som användare - bara man har en vänlig och informativ sida.

Det är bara det jag vill säga.

Har inte hängt med här de sista dagarna eftersom jag varit på en kurs i skooooogen.

Mvh

Magrood

:thumbsup: Superbra idé med sponsring/medlemsavgift! Kanske det gör att "bråkmakarna" håller

sig borta och att forumet fortsättningsvis handlar om Thailand.  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Hej . Att ha medlemsavgift tror jag inte på .Det blir för krångligt . Tror på att det ska vara så lätt som möjligt

att bli medlem . Hade det funnits en medlemsavgift på Mpr nu , skulle det knappast vara över 1000 medlemmar

nu . Nä , då är det bättre med reklam .Det finns ju överallt än då .

Och om Kim och grabbarna skulle börja tjäna pengar på det här så är det ju bara att gratulera , för då har

dom ju skapat nåt som är bra för både dom och oss andra .

Sen tror jag att det behövs lite bråkstakar på ett forum . Kan ju inte bara vara gulli gull . Skulle bli ganska

tråkigt då .

Kim sa själv för ett tag sen, att när det är heta diskussioner på forumet , så var det fler besökare än vanligt.

Och det måste ju vara bra för sponsorerna .

Men det kan kanske vara bra att ha ett eget forum för dom värsta trådarna . Så man inte skrämmer bort

någon . Ett forum för alla ska det vara ! Och det är det ju på god väg att bli .  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Låt Kimpa och dom andra som driver den här sidan få tjäna lite pengar. Inget fel med det, MEN inte på medlemmarnas

bekostnad. Den kostnaden ska annonsörerna stå för.

Kanske MPR ska ta efter Svenska Spel och införa öppettider, då skulle forumet slippa alla fylleskallar som skriver här på nätterna.

Allvarligt, hur kul skulle det vara?

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

då skulle forumet slippa alla fylleskallar som skriver här på nätterna.

Man kanske skulle kunna välja själv?! Läste för länge sedan om t.ex. nummer som man kunde spärra i sin mobil under småtimmarna. Detta för att man inte skulle ringa till gamla ex etc  :thumbsup:

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Hm , jag skrev ... för då har dom ju skapat nåt som är bra för både dom och oss andra .

Kanske bättre att skriva ,  för då har dom ju skapat nåt som är bra för oss alla .

Så att vi inte får den där vi mot dom känslan .    ;D     :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Vilket larv, klart ingen ska betala ett öre till siten.

Det är medlemmarna som bygger värdet på siten, exakt ALLT annat är värdelöst.

Jag hoppas P3 och Kimpa tjänar mycket pengar i framtiden!

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tja,

Vilket larv, klart ingen ska betala ett öre till siten.

Det är medlemmarna som bygger värdet på siten, exakt ALLT annat är värdelöst.

Jag hoppas P3 och Kimpa tjänar mycket pengar i framtiden!

Puss

Erkki

Håller med... :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tja,

Vilket larv, klart ingen ska betala ett öre till siten.

Det är medlemmarna som bygger värdet på siten, exakt ALLT annat är värdelöst.

Jag hoppas P3 och Kimpa tjänar mycket pengar i framtiden!

Puss

Erkki

Erkki sammanfattar det bra, värdet av en sajt är ju trafiken på den och inget annat. Finns trafik så finns det alltid villiga annonsörer och finns det ingen trafik så finns det inget värde hur snygg och välgjord sidan än är i övrigt.

Och tar man betalt för människors medverkan på sajten så minskar naturligtvis trafiken och därmed värdet.

Att vi blir rika på kuppen är det väl däremot ganska låg sannolikhet för, ha ha men får vi bara ihop till kostnaderna och lite pengar extra för utveckling, inköp av priser etc så är vi förstås mer än nöjda. Och det ska nog gå att ordna så länge folk fortsätter att surfa in här.  :)

Så tack för alla förslag om finansiering osv, men det räcker med att ni surfar här så ordnar nog ekonomin sig så småningom.  :wai:

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Kimpa,

Hörde att du och Frazze ska dricka whisky till helgen...

Planerar att fara till stugan om 3 veckor, kan ni inte komma och hälsa på?

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Quote

Låt Kimpa och dom andra som driver den här sidan få tjäna lite pengar. Inget fel med det, MEN inte på medlemmarnas

bekostnad. Den kostnaden ska annonsörerna stå för.

Kanske MPR ska ta efter Svenska Spel och införa öppettider, då skulle forumet slippa alla fylleskallar som skriver här på nätterna.

Allvarligt, hur kul skulle det vara?

Angående Svenska Spel (pokern) är den bara stängd några timmar på onsdag morgon. Annars öppet 7/24.

Och de tjänar nog mest pengar när fyllona klampar in på natten och morgontimmarna...

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...