Jump to content
IGNORERAD

Det stör mig inte ...


Magrood

Recommended Posts

Spel där har vi rättvisa de skall löna sig bättre än att arbeta.

Jag menar att känna pengar rättvist.

Det skall väl inte ha betydels hur duktig man är alla i sverige gör sitt bästa.

Phodee

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 41
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Phodee

    7

  • Vikingen73

    4

  • Kim

    3

  • Magrood

    3

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Tja Kimpa,

Hörde att du och Frazze ska dricka whisky till helgen...

Planerar att fara till stugan om 3 veckor, kan ni inte komma och hälsa på?

Erkki

Jaså, det var mer än jag visste, men självklart dricker jag mer än gärna whiskey med Frazze. (fast vi har ju faktiskt tidigare talat om vecka 32 och det kanske är redan nästa vecka :) )

Stugan om 3 veckor går bra, vi ansluter gärna om vi kan lösa det praktiskt. :)

Jag skickar pm.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Quote

Angående Svenska Spel (pokern) är den bara stängd några timmar på onsdag morgon. Annars öppet 7/24.

Och de tjänar nog mest pengar när fyllona klampar in på natten och morgontimmarna...

/jfk

Skönt att höra att SS har anpassat sig till övriga världen :thumbsup:

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Errki får ju givet lite plus i kanten för kaffekasken häromsistens!

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det var längesedan jag läst något så knäppt som att ha medlemsavgift på siten?

Hur tänker man då...

/biker

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

Det var längesedan jag läst något så knäppt som att ha medlemsavgift på siten?

Hur tänker man då...

/biker

Jo att de som är medlemmar på denna site ska betala en avgift för att få vistas här och skriva, därav namnet medlemsavgift  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om att det är bättre om det inte blir någon form av medlemsavgift, om jag tar mig själv som exempel så är jag inte speciellt duktig på att skriva inlägg och svara på dessa, blir kanske bara 1 gång i månaden. MEN...jag är här och läser inlägg flera ggr per dag. Tror att det finns fler som mig och de skulle nog inte betala om det blev tvunget.

En liten fundering om annonserna bara, får ni annonsintäkter bara av att ha besökare till sidan eller bör man klicka på annonserna nån gång emellanåt? ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Haka inte upp er så mycket på det där med medlemsavgift na ka.

Det kanske var klumpigt formulerat av mig.

Det jag ville säga mest är en motvikt till att en del klagar på att sidan är "kommersiell"... i en negativ mening.

Ja, att använda sidan gratis gillar alla.

Att äta och dricka gratis på en fest gillar alla.

Men när värdarna har skyltar/banners lite här och var för att få in pengar för att finansiera kalaset - då blir det  :fan1: .

När man inte får spamma - då blir det  :fan1: .

Jag tycker att man inte bara ska tänka på "vad kan jag få" utan även tänka på "vad kostar det för dem som fixar det här?"

---

Jag har exempel på en fungerande sida. Det är Banthai.

Ägaren står för kalaset. Hon har lite banners på sidan.

Medlemmarna har inget emot det. Och det är ingen som klagar på att sidan är kommersiell.

En gång kom det nog en person som säger att ägaren tjänar massa pengar på det.

"So what?", blev reaktionen från merparten av medlemmarna.

---

Tillbaks till Maipenrai - det blir intressekonflikt mellan medlemmar som vill göra reklam för sina tjänster och ägarnas intresse att sidinnehållet inte konkurrerar med sponsorernas tjänster.

Hoppas att man hittar en bra balans och en tydlig gräns - så blir alla nöjda.

---

Ha en trevlig helg

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest lars60

Quote

Haka inte upp er så mycket på det där med medlemsavgift na ka.

Det kanske var klumpigt formulerat av mig.

Det jag ville säga mest är en motvikt till att en del klagar på att sidan är "kommersiell"... i en negativ mening.

Ja, att använda sidan gratis gillar alla.

Att äta och dricka gratis på en fest gillar alla.

Men när värdarna har skyltar/banners lite här och var för att få in pengar för att finansiera kalaset - då blir det  :fan1: .

När man inte får spamma - då blir det  :fan1: .

Jag tycker att man inte bara ska tänka på "vad kan jag få" utan även tänka på "vad kostar det för dem som fixar det här?"

---

Jag har exempel på en fungerande sida. Det är Banthai.

Ägaren står för kalaset. Hon har lite banners på sidan.

Medlemmarna har inget emot det. Och det är ingen som klagar på att sidan är kommersiell.

En gång kom det nog en person som säger att ägaren tjänar massa pengar på det.

"So what?", blev reaktionen från merparten av medlemmarna.

---

Tillbaks till Maipenrai - det blir intressekonflikt mellan medlemmar som vill göra reklam för sina tjänster och ägarnas intresse att sidinnehållet inte konkurrerar med sponsorernas tjänster.

Hoppas att man hittar en bra balans och en tydlig gräns - så blir alla nöjda.

---

Ha en trevlig helg

Magrood

:thumbsup::14: Bra formulerat inlägg!

Ha en trevlig helg!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Quote

Utan oss som besökare är denna sidan inte mycket värd. Då det inte är något som säljs här.

Jag hoppas också att din webb shopp kommer att gå bra och itakt med att de handlar där kommer även du att dela med dig.

Och när du tar med pollarna på krogen så är det en heldel som kommer mig till godo.

Men då vi tycker så olika i en sådan här fråga känner jag ingen andledning att fortsätta denna diskuskionen.

Med dig.

Jag blir bara så besviken att man inte vill dela med sig.

Men om 10 år då kan detta vara ett Brott.

Phodee

Skulle Kim råka få in några kronor så kommer dom nog att gå åt när han köper mat. Det jag menar är att du ska gå till din lokala ICA handlare och kräva honom på några tusen kronor och kanske lite till.

För det är väl inte tänkt att han som säljer mat ska tjäna pengar på att sälja mat. :ahh: (du hjälper ju till med att köpa maten)

Problemet uppstår om han på närbutiken har köpt sig en bil. Då får du nog vända dig till närmaste BMW, Audi eller någon annan bil handlare och kräva dina rättvist förtjänade pengar från den gubben.

Min åsikt om dina inlägg är att du har en annan form av humor. Är det inte humor så lär du få ett löne-avdrag för ditt dåliga inlägg som inte bidrog till Kim's förmögenhet.

Phonee! Denna månad kan du inte gå för att inkassera hos ICA handlarn, du får nog vänta tills du skriver ett vettigt inlägg :kort:

[move] :wai::wai::wai: [/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Banners och div. reklam är väldigt lätt att klaga på samtidigt som det klagas på innehållet/utbudet på "kanalen".

Om någon som är lite driven och ordnar till något som den här sidan tex. så är i alla fall jag tacksam och bara glad om det går ihop sig ekonomiskt också.

Reklamen är något som knappt syns i mina ögon men gör det möjligt att vara inne och läsa här samt att se en massa mer eller mindre fria kanaler på tv´n.

Hade det inte varit för TT så hade det nog inte gått så smidigt och magsårsfritt för mig att ordna med besöksvisum till tjejen och fått en hel del annan information som har hjälpt mig att förstå thaikulturen lite mer. Sedan 2003 när jag började läsa på TT och tillbringa halva tiden i Thailand så har jag också kunnat hjälpa en hel del vänner och bekanta med lite info. som varit till stor hjälp för dom.

Helt gratis tack vare kreativa personer som Kim m.m.

Tack för en bra sida och tack även den informativa delen av sajten.

Ha en fortsatt trevlig helg och kommer det in lite pengar så är det bara +  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej alla!

Det har skrivits om en viss avundssjuka på att ledningen kommer att göra enorma vinster på att sälja reklamplats.

För det första tror inte jag att det kan blir så enormt mycket pengar. Det finns ju 1000-tals sådana forum.

För det andra tycker jag att det inte vore så dumt att dessa själar skulle få någon kompensation för alla nedlagda timmar för att kontrollera vår orgie av vilda diskussioner under både MPR och TT-tiden! Särskilt under de senaste dagarna har jag insett vilken arbetsbelastning och vilket ansvar dessa personer har fått utstå utan någon som helst försäkran om ersättning!

Skål och pluskarma till ledningen!

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan tänka mig betala en slant, ifall jag får mina chili böjda åt andra hållet och får själv välja nått annat istället för Prathom ประถม  ;D

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...