Jump to content
IGNORERAD

Skjutbana Jomtien/Pattis?


honken

Recommended Posts

Precis, blev fett sugen på att panga lite machovapen igen.

Finns det bana för detta i Pattis/Jomtien?

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis, blev fett sugen på att panga lite machovapen igen.

Finns det bana för detta i Pattis/Jomtien?

Shooting Range - Outside of Pattaya City on the main road is a shooting range, this is a location where you can go, and for a price, shoot about any weapon known to mankind. All of you wanna be Rambos, this is the place for you.

http://www.mythaitravel.com/Pattaya-travel-to-Thailand.htm

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig de fanns nånstans bortåt 2nd road, inomhus kanske...? kan gåggla lite senare om ingen kommer på vilket ställe.Har ju fullt upp me tvätten nu :crazy:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att det fanns en skjutbana i källaren på Tiffanys(den andra katoyshowen alldeles i början på 2nd road).Men skjutjärnen var inte nog macho för att vi skulle prova

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske dom har lagt ner var visst populärt åka dit hyra ett vapen sätta den mot pannan och :suicide:

//K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det bana för detta i Pattis/Jomtien?

Koh Larn!

M16. glasses.gif

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danke, då tar jag det som att det finns med lite tur.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns honken, jag har för mig att ja sett ett klipp på youtube eller läst om det i någon tråd. Vi får leta rätt på stälet, är ockå sugen på att panga lite :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Googla exakt så här. Massor med träffar !!!

"shooting range Pattaya"

JohanB

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Tiffanys, de va den som fanns nånstans nere i getpungen.

Men kanske vi kan fixa en riktig bössa till fisketuren.. B)

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Tiffanys, de va den som fanns nånstans nere i getpungen.

Men kanske vi kan fixa en riktig bössa till fisketuren.. B)

hehe, hade hoppats på en AG90 aka Barret 50c.

Ser nog inte att ett sådant vapen finns tillgängligt att skjuta med "lagligt", var ett satans tag sen man fick dra iväg några skott med en sån.

Men annars är ärtbössorna AK47 och M16 alltid roliga, men lite mer kick vill man nog ha :)

Alltid undrat hur en M240 känns efter en låda med skott :)

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta inte tiffanys riktigt tråkig. Koh larn ska va riktigt bra har jag hört. finns även en på väg till jomtien men den vet jag inte hur den e.

Link to comment
Dela på andra sajter

Honken,

De där s.k. "M16" dom har i Jomtien är luftgevär !! Inte mycket att panga med. Närmsta ställe att skjuta AK47 & 50-cal är Phnom Penh i Kambodja.whistle.gif

JohanB

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Och Koh Larn M16 ser ut att vara konverterade till 22LR..sad.gif

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Ta inte tiffanys riktigt tråkig. Koh larn ska va riktigt bra har jag hört. finns även en på väg till jomtien men den vet jag inte hur den e.

Ja inte var skjutbanan på Tiffanys nått speciellt och billigt var det inte heller.

Hittar större vapen hemma i farsan vapenskåp :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte den lite utanför Pattaya var bra Skjutbana med mycket att välja på bla hagel automat och div automatvapen och både pistoler och revolvrar.

utmed sukunbit och en bit bort sen står det shooting ranch vi tog bath taxi kostade inte så mycket heller...

Ändrades av jomo2290

Så länge det finns fantasi kan man hålla på

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur mycket kostar det ungefär? I Myanmar är det fan jävligt dyrt, tror raketgevär + raket + kossa går loss på ca 5000-6000kr...

dvs skjuta på kossan alltså :S

Link to comment
Dela på andra sajter

pattayanordic

finns någon skjutbana på Thepprasit Rd (ingen aning om bössor o kaliber)

och sen finns det nåt luftgevärs ställe på 3rd road mellan Nua o Klang

Pattaya Nordic Bar, Soi Buakhao, Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

I närheten av Pattaya Crocodile Farm finns en skjutbana där vi var i september ifjol. En fräsch Beretta 9mm och en .45 auto anno dazumal. De hade M16 konverterad till .22 LR också. Tror inte att det är någon höjdare...

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Hur mycket kostar det ungefär? I Myanmar är det fan jävligt dyrt, tror raketgevär + raket + kossa går loss på ca 5000-6000kr...

dvs skjuta på kossan alltså :S

Lägg av! Finns det sånt? Fy fan va sketet.

Nåväl...

Aldrig besökt en skjutbana utanför Sverige. Nån som sett lerduvebanor i Thailand? Älgbana lär va kört :D

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

MangeUdon

Hur mycket kostar det ungefär? I Myanmar är det fan jävligt dyrt, tror raketgevär + raket + kossa går loss på ca 5000-6000kr...

dvs skjuta på kossan alltså :S

Hmmm, lite "Råttan i pizzan" det där. Jag tror nog inte på fullaste allvar det existerar något liknande som koskjutning i sydostasien. Jag hörde talas om det då jag var i Kambodja, men fick det avfärdat som ren nonsens då jag frågade en lokal farang om sanningshalten bakom dessa morbida skjutbanehistorier.

Mvh/

www.mangeudon.se

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Sist jag var på Tiffanys skjutbana blev jag nekad att hyra en revolver. Tydligen tyckte de att jag såg för jävla melankolisk ut. Kanske reagerade de på att jag köpte endast en kula? De krävde att man är två stycken som skjuter.Det här infördes efter den senaste tysken rensade hörselgången med en lånad revolver.

TT

Link to comment
Dela på andra sajter

GERMAN MAN SHOOTS AND KILLS HIMSELF AT THE TIFFANY SHOOTING RANGE IN NORTH Pattaya.

Police lieutenant Colonel Prichar from Pattaya Police Station was called to the Tiffany Shooting Range on Monday Afternoon after staff reported a suspected suicide at the location. Rescue workers also responded to the call and transported the critically injured victim, Mr Korab Graning aged 53 from Germany to the Pattaya International Hospital. Journalists were not allowed inside the shooting range, but staff members mentioned that the German man had hired a pistol and purchased a box of training bullets . He bugun shooting at the paper target as normal, left the range for a few minutes and then returned to his shooting booth number 14 supervised by Khun Wishit aged 27 who works for the Tiffany Shooting Range. He mentioned that upon the German`s return he shouted out something in German language and then pointed the firearm to his head and fired. Medical staff attempted to save the man but he was pronounced dead, a few minutes after arriving at hospital. The German Embassy in Bangkok has been informed and this case now raises questions as to safety measures employed by shooting ranges in Pattaya which will now be undoubtadly reviewed after this suicide case.

Pattaya City News

Monday 12th December 2005.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Hmmm, lite "Råttan i pizzan" det där. Jag tror nog inte på fullaste allvar det existerar något liknande som koskjutning i sydostasien. Jag hörde talas om det då jag var i Kambodja, men fick det avfärdat som ren nonsens då jag frågade en lokal farang om sanningshalten bakom dessa morbida skjutbanehistorier.

nej det är inte nonsens, jag har själv sett det 'menyn' i Cambodia $200 för rocket launcher och en ko.

jag var i phnom penh 2003/2004 och skulle iväg och kolla på killing fields det kunde kombinerades med en tripp till en shooting range. jag som sköt ganska exakt 64skott när jag gjorde lumpen i flottan tänkte att det kan ju vara lite skoj och få panga lite så jag och en finsk tjej drog dit, ska sägas att hon inte var så sugen på detta.

direkt när vi kom in så fick jag en 'meny' med olika vapen och kostnader och det andra som hände var att dom kom med bira till oss, tacka nej till biran men plockade åt mig: ak47 med 2 mag, colt45 och en handgranat. när jag skulle skjuta så fråga instruktören om jag ville ha lite höns ($2 per höna) och skjuta på då en tavla inte var så kul och panga på... efter fått lite arga blickar ifrån min finska väninna så tackar jag nej till hönsen och pangar på tavlan.

mest nervöst var helt klart att kasta handgranat och nog det tråkigaste då man knappt såg någon explosion... kasta in den i ett möblerat rum skulle nog vart roligare =)

när jag var färdig med att panga så stod min finska väninna och snacka med en av dom som jobba där. alla var klädda i militärkläder och hon fråga om detta var något militär förläggning eller vem som äger denna shooting range då garva han och svara 'khmer rouge' ...

man ser ingen ko men dock så pangar dom:

Ändrades av heno.sthlm

.-' henke

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns väldigt många ställen i de trakterna där Ni kan få ett skjut

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...