Jump to content
IGNORERAD

Ännu en artikel av Michael Töpffer


Surin P3

Recommended Posts

  • Svar 49
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    10

  • Tallviking

    7

  • Surin P3

    6

  • noBuzz

    4

Mest aktiva i denna tråd

Mja, den där Expressen verkar vara ännu en kommunistblaska som skrämmer vanligt hederligt folk med prat om Bangkok-nomenklaturan som om något sådant skulle excistera.

Va ska di fattiga med TV till förresten, di har väl sina risfält att sköta.

Bangkok Bob-Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Ännu en klockren artikel från denne man, jag är imponerad och kunde inte låta bli att lämna en liten kommentar.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu gav jag både dig, Isan Lover, och ban99arne plus för era riktigt bra inlägg.

Varierande och insiktsfullt som vanligt. :huh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nu gav jag både dig, Isan Lover, och ban99arne plus för era riktigt bra inlägg.

Varierande och insiktsfullt som vanligt. :huh:

Hej

Tack för ditt + men i politik är det svårt att variera sig tycker jag, man kan ju inte vara för fattiga ena dagen och mot en

annan eller? Nej det går nog inte, det är bättre att hålla en rak kurs i livet.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

... kunde inte låta bli att lämna en liten kommentar.

Hittade fyra kommentarer; är det du som är fröken Lovisa?

(Isan Lover = LovIsa) cool.gif

jap.gif

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Tack för ditt + men i politik är det svårt att variera sig tycker jag, man kan ju inte vara för fattiga ena dagen och mot en

annan eller? Nej det går nog inte, det är bättre att hålla en rak kurs i livet.

Mvh Isan Lover

Visste inte att Thaksin hade även svenska journalister på sin avlöningslista

Inte ett negativt ord om hans diverse mer eller mindre kriminella och omoraliska sidor i hela artikeln !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu gav jag både dig, Isan Lover, och ban99arne plus för era riktigt bra inlägg.

Varierande och insiktsfullt som vanligt. :huh:

Mja, inte för att jag inte förtjänar det men vadan denna oavoga inställning till oss vanliga knegar-forumister, är ni månne berusad?

Utsiktsfulle Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Visste inte att Thaksin hade även svenska journalister på sin avlöningslista

Inte ett negativt ord om hans diverse mer eller mindre kriminella och omoraliska sidor i hela artikeln !

Mja, det visar ju bara att er läsförståelse inte är helt på topp och det är väl kanske där det gått fel för forumets nomenklaturister.

"Han var korrupt och utnyttjade sin tid vid makten till att berika sig själv och att stärka sin egen position. Men det är inget nytt i Thailand. Många höga politiker är mer eller mindre korrupta.

Snarare var skälet till kuppen att hans popularitet hos de många fattiga kom att utmana den traditionella makteliten och de privilegier de var vana vid. "

Läskunnige Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, det visar ju bara att er läsförståelse inte är helt på topp och det är väl kanske där det gått fel för forumets nomenklaturister.

"Han var korrupt och utnyttjade sin tid vid makten till att berika sig själv och att stärka sin egen position. Men det är inget nytt i Thailand. Många höga politiker är mer eller mindre korrupta.

Snarare var skälet till kuppen att hans popularitet hos de många fattiga kom att utmana den traditionella makteliten och de privilegier de var vana vid. "

Läskunnige Arne

Nu läser du men drar inga slutsatser av HUR han skriver

Han använder samma infantila logik som vissa personer på MPR och tycker att om andra bryter mot regler är det helt OK för Thaksin att göra det också. Det rimmar speciellt illa när han i samma artikel utmålar Thaksin som dom fattigas riddare !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte ett negativt ord om hans diverse mer eller mindre kriminella och omoraliska sidor i hela artikeln !

Exactemente Herr Vik Tall, Ni hade helt rätt, har läst artikel fem ggr till nu och jag kan inte i heller hitta ett negativt ord om hans diverse mer eller mindre kriminella och omoraliska sidor i hela artikeln!

Svagsynte Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Det känns befriande med en fri press, det är inte alla länder förunnat.

Att några skribenter ser dett som sker ur folkets synvinkel är oerhört viktigt så att båda sidor blir belysta.

Aristokratin och Generalerna har alldeles tillräckligt med kanaler att föra ut sitt ensidiga budskap på.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Känns mer som att denne Michael Töpffer skulle ha en egen blogg istället.

Tycker det är tråkigt med media som inte endast rapporterar fakta om händelser, utan är så tydligt färgade av en sida.

Tråkigt att en så stor tidning som Expressen (i detta fall) låter hela tidningen färgas av en ung killes tankar om Thailand.

Yttrandefrihet är en sak, men att presentera saker och ting som Michael gör är fel, enligt mig.

Ingen riktigt journalist, med ett uns av yrkesstolthet, skulle publicera detta ens på sin alldeles egna lilla blogg.

Men jag har å andra sidan inte så stor tillit till vare sig Expressen eller Aftonbladet nuförtiden.

Mycket tack vare otaliga, udda artiklar om det ena och det andra om Thailand, så varför skulle denna gång vara annorlunda??

Link to comment
Dela på andra sajter

Mest skrämmande är ju när man ser hur läsare av hans artikel sväljer den med hull och hår utan minsta spår av källkritik eller realistiska värderingar.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, skrämmande, men vi gör vad vi kan på MPR för att ifrågasätta hans "blogginlägg".

Tror jag ska köpa lite annonsplats på Expressen och få hit fler av deras läsare. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Jag håller inte med er utan tycker att det är oerhört viktigt att båda sidor får göra sig hörda i en konflikt.

Det vore oerhört olyckligt om bara en sida av ett problem fick tas upp i media som den enda och absoluta sanningen.

Ska en konflikt kunna lösas eller en kompromiss kunna nås måste man försöka se motpartens problem,

att ensidigt utropa sig som innehavare av den rätta läran och den absoluta sanningen löser inga problem.

Nej fram med en kompromiss där båda sidor får släppa lite på prestigen, precis som vi borde göra här på forumet lite oftare.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag håller inte med er utan tycker att det är oerhört viktigt att båda sidor får göra sig hörda i en konflikt.

Det vore oerhört olyckligt om bara en sida av ett problem fick tas upp i media som den enda och absoluta sanningen.

Ska en konflikt kunna lösas eller en kompromiss kunna nås måste man försöka se motpartens problem,

att ensidigt utropa sig som innehavare av den rätta läran och den absoluta sanningen löser inga problem.

Nej fram med en kompromiss där båda sidor får släppa lite på prestigen, precis som vi borde göra här på forumet lite oftare.

Mvh Isan Lover

Hehe, skulle vilja citera endast det i fet stil :)

Ja, du har såklart rätt i att man måste se på bådas problem och begrunda vad den andra sidan säger.

Men, i Michaels fall... Tycker du att han gör det på ett riktigt och rättvist sätt?

Äh... IL, strunta i min fråga. Jag vet redan svaret.

Link to comment
Dela på andra sajter

ILs svar kommer att bli liknande detta:

Ja, Michael skriver på ett bra och objektivt sätt, en beskrivning av hur läget är för de fattiga och beskriver även på ett bra sätt vad som händer just nu i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag håller inte med er utan tycker att det är oerhört viktigt att båda sidor får göra sig hörda i en konflikt.

Det vore oerhört olyckligt om bara en sida av ett problem fick tas upp i media som den enda och absoluta sanningen.

Ska en konflikt kunna lösas eller en kompromiss kunna nås måste man försöka se motpartens problem,

att ensidigt utropa sig som innehavare av den rätta läran och den absoluta sanningen löser inga problem.

Nej fram med en kompromiss där båda sidor får släppa lite på prestigen, precis som vi borde göra här på forumet lite oftare.

Mvh Isan Lover

"Sanningen är ofta illa hörd men den är trots det ändå sanningen"

Så sanningen löser inga problem, intressant teori du har, skulle du kunna utveckla den lite mer?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hehe, skulle vilja citera endast det i fet stil :)

Ja, du har såklart rätt i att man måste se på bådas problem och begrunda vad den andra sidan säger.

Men, i Michaels fall... Tycker du att han gör det på ett riktigt och rättvist sätt?

Äh... IL, strunta i min fråga. Jag vet redan svaret.

Hej

Nej jag struntar inte i din fråga,för den är viktig.

Jag tycker att han på ett bra sätt beskriver det som sker och varför ifrån dom rödas synvinkel, där är det helt klockrent.

Men regerings anhängarna och PAD har ju en helt annan syn på det som sker och varför, och det är helt normalt.

Hade dom inte haft olika syn på detta hade ju ingen konflikt funnits.

Men att båda sidor i konflikten måste få komma fram med sin ståndpunkt är jätteviktigt annars kan aldrig konflikten lösas.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Nej jag struntar inte i din fråga,för den är viktig.

Jag tycker att han på ett bra sätt beskriver det som sker och varför ifrån dom rödas synvinkel, där är det helt klockrent.

Men regerings anhängarna och PAD har ju en helt annan syn på det som sker och varför, och det är helt normalt.

Hade dom inte haft olika syn på detta hade ju ingen konflikt funnits.

Men att båda sidor i konflikten måste få komma fram med sin ståndpunkt är jätteviktigt annars kan aldrig konflikten lösas.

Mvh Isan Lover

Problemet är att journalisten ifråga inte tydligt skriver att hans artikel är den ena sidan sätt att se problemet utan försöker påskina att det är en utomståendes sätt att se på krisen utifrån

Därigenom blir läsaren kraftigt lurad i vad han läser. Detta i kombination med alla direkta fel som finns i artikeln gör det till totalt oseriös

Hade han beskrivit båda sidornas syn på problemet och diskuterat just detta samt försökt hålla sig till sanningen hade det varit en helt annan sak

Artikeln som journalisten på SVD skrev är ett mycket bra exempel på hur man kan skriva.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är att journalisten ifråga inte tydligt skriver att hans artikel är den ena sidan sätt att se problemet utan försöker påskina att det är en utomståendes sätt att se på krisen utifrån

Därigenom blir läsaren kraftigt lurad i vad han läser. Detta i kombination med alla direkta fel som finns i artikeln gör det till totalt oseriös

Hade han beskrivit båda sidornas syn på problemet och diskuterat just detta samt försökt hålla sig till sanningen hade det varit en helt annan sak

Artikeln som journalisten på SVD skrev är ett mycket bra exempel på hur man kan skriva.

Du menar artikeln är vinklad enligt ditt synsätt och därför tycker den är så jättebra.

Varför nämns inget om att militären rulla in med stridsvagnar för att avsätta en folkligt vald regering?

Utan istället nämner att att parlamentet är legitim i sin artikel

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar artikeln är vinklad enligt ditt synsätt och därför tycker den är så jättebra.

Varför nämns inget om att militären rulla in med stridsvagnar för att avsätta en folkligt vald regering?

Utan istället nämner att att parlamentet är legitim i sin artikel

Det är ju en av de stora frågorn

En minoritet i Thailand anser att den är felaktigt tillsatt medans många, inkl domstolar och konstitutionens vällärde anser att den är korrekt tillsatt enligt gällande regler och inte baserat på personliga åsikter om vad som gäller.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det är ju en av de stora frågorn

En minoritet i Thailand anser att den är felaktigt tillsatt medans många, inkl domstolar och konstitutionens vällärde anser att den är korrekt tillsatt enligt gällande regler och inte baserat på personliga åsikter om vad som gäller.

Hej

Ta med i bilden att domstolarna och EC är partiska och inte agerar självständigt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ta med i bilden att domstolarna och EC är partiska och inte agerar självständigt.

Mvh Isan Lover

Förutom då deras utslag faller UDD/PTP på läppen förstås.. då är de objektiva och representerar "folket". :)

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...