Jump to content
IGNORERAD

Ännu en artikel av Michael Töpffer


Surin P3

Recommended Posts

Hej

Ta med i bilden att domstolarna och EC är partiska och inte agerar självständigt.

Mvh Isan Lover

Det är ju också en "åsikt" som inte backas av fakta. Samma problem.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 49
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    10

  • Tallviking

    7

  • Surin P3

    6

  • noBuzz

    4

Mest aktiva i denna tråd

Problemet är att journalisten ifråga inte tydligt skriver att hans artikel är den ena sidan sätt att se problemet utan försöker påskina att det är en utomståendes sätt att se på krisen utifrån

Därigenom blir läsaren kraftigt lurad i vad han läser. Detta i kombination med alla direkta fel som finns i artikeln gör det till totalt oseriös

Hade han beskrivit båda sidornas syn på problemet och diskuterat just detta samt försökt hålla sig till sanningen hade det varit en helt annan sak

Artikeln som journalisten på SVD skrev är ett mycket bra exempel på hur man kan skriva.

Bäste Herr Vik Tall, utan att ha läst artikeln så började Ni ert orerande och kom med direkta sakfel angående artikeln.

Skribenten är ju ett föredömme i jämförelse med Er, kanske dags för lite självrannsakan.

Föredömmaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det är ju också en "åsikt" som inte backas av fakta. Samma problem.

Hej

Det närmaste vi kommer sanningen där är väl att ingen i PAD ännu har dömts för flygplats stängningarna och vandalisering och

ockupation av TV stationer och statliga byggnader.

Och EC,s ovilja att ta upp ärendet med penning gåvorna till Demokraterna som om dom är riktiga innebär att det partiet ska

upplösas och förbjudas.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu läser du men drar inga slutsatser av HUR han skriver

Han använder samma infantila logik som vissa personer på MPR och tycker att om andra bryter mot regler är det helt OK för Thaksin att göra det också. Det rimmar speciellt illa när han i samma artikel utmålar Thaksin som dom fattigas riddare !

Snarare var skälet till kuppen att hans popularitet hos de många fattiga kom att utmana den traditionella makteliten och de privilegier de var vana vid. "

Det var nog snarare detta som menades i artikeln och han blev ett stort hot mot etablisemanget.

:whistle: gubben :whistle:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Snarare var skälet till kuppen att hans popularitet hos de många fattiga kom att utmana den traditionella makteliten och de privilegier de var vana vid. "

Det var nog snarare detta som menades i artikeln och han blev ett stort hot mot etablisemanget.

:whistle: gubben :whistle:

Och källan till denna "åsikt" är ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente Herr Vik Tall, det vet ju var och en att det är di allra rikaste, generalerna och mest di mest promineneta som nu springer omkring rödklädda på gatorna i Bangkok. Skulle det förekomma att någom mindre bemedlad slunkit mä så har di mutats med både riskokare, fritös och vetetusan om di inte fått både villa och pickup . eller de sista kasnke va någon annan gruppering.

Skygglappen Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok. Alla som anser att expressenartikeln har så många konkreta fel, kan ni ställa upp dem i punktform och berätta för mig hur det är egentligen. Jag vill lära mig hur det är och ligger till. Tack. Alla verkar så insatta och jag vill gärna lära mig.

Ändrades av dtbkk
Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Michael Töpffer var med i Lotta Brome,s programm i radio P4 för 10 minuter sedan.

Han redo gjorde på ett tydligt och bra sätt läget i landet och också vad som låg bakom motsättningarna.

Mvh Isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok. Alla som anser att expressenartikeln har så många konkreta fel, kan ni ställa upp dem i punktform och berätta för mig hur det är egentligen. Jag vill lära mig hur det är och ligger till. Tack. Alla verkar så insatta och jag vill gärna lära mig.

Jag läste den bara snabbt en gång och så många konkreta fel vet jag inte om han hade. Däremot var artikeln starkt vinklad och gav uttryck för journalistens egna åsikter istället för att vara saklig och neutral. Om det var så svårt för dig att se det kanske du ska hitta en annan syssla om nu objektivitet står högt upp på din prioriteringslista.

I all väl mening

Joints

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Michael Töpffer var med i Lotta Brome,s programm i radio P4 för 10 minuter sedan.

Han redo gjorde på ett tydligt och bra sätt läget i landet och också vad som låg bakom motsättningarna.

Mvh Isan lover

Jag kommer ihåg att jag läste en artikel som han skrev för SR. Kommer inte ihåg när och inte riktigt vad han skrev men jag tyckte den var väldigt välskriven. Nu har väl Expressen och SR/SVT något skilda objektiv och han kanske skriver därefter.

Jag kommer även ihåg ett reportage han gjorde i Kambodja 2003 om barnprostitution. Den var förjävla dålig i sensationstil av värsta sort.

Ändrades av Joints
Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, det finns inga direkta fel utan det är mer principen.

Felfriaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Artikel innehåller inga direkta sakfel som jag kunde se. Men han belyser bara de rödas sentiment.

Och han använder en retorik som klart sympatiserar med de fattiga.

T.ex följande:

"De enorma varuhusen i centrala Bangkok som nu har tvingats stänga, med sina Versace och Gucci-butiker och där eliten handlar,

står i bjärt kontrast till de fattiga byarna i nordöstra Thailand, där landlösa jordbrukare i princip lever från hand till mun,

och bor i enkla hyddor med stampade jordgolv."

Han porträtterar Thaksin som de fattigas messias och vem, efter att ha läst artikeln, vinner inte sympatier för Thaksin?

Är det att förmedla en objektiv skildring?

Det finns många sätt att skildra händelser på och det är inte bara via konkreta lögner man kan vinkla sitt budskap.

Det handlar lika mycket om hur man betonar sitt budskap.

Här har du en annan text.

http://www.economist.com/user/Aroonchai/comments

Hittar du några sakfel i den?

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, tur att han inte är Afrika korrespondent.

Då hade han väl visat empati för di svältande och inte alls belyst hur di som lever i överflöd ser på hungersnöden.

Faktaspäckaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, tur att han inte är Afrika korrespondent.

Då hade han väl visat empati för di svältande och inte alls belyst hur di som lever i överflöd ser på hungersnöden.

Faktaspäckaren Arne

Exakt., det hade han säkert. Och med rätta naturligtvis, om det var det som skulle vara syftet med artikeln.

Därför gjorde han ett bra jobb med den här artikeln med - eftersom syftet var att belysa de rödas inställning.

Inte att objektivt belysa den politiska situationen i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det är alltid trist när reportern visar empati istället för att rapa upp kalla fakta ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar inte varför folk måste hugga tillbaka när jag frågar vad det var som fel. Sorry om jag inte är upplyst i frågan, ville bara lära mig mera.

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Fattar inte varför folk måste hugga tillbaka när jag frågar vad det var som fel. Sorry om jag inte är upplyst i frågan, ville bara lära mig mera.

DT,

Det ar sa ovanligt att folk ar odmjuka och rattfram har pa forumet sa jag tror folk utgick fran att du var sarkastisk..

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

DT,

Det ar sa ovanligt att folk ar odmjuka och rattfram har pa forumet sa jag tror folk utgick fran att du var sarkastisk..

Så är det tyvärr, och jag vet inte riktigt vad man ska försöka göra åt det.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det är alltid trist när reportern visar empati istället för att rapa upp kalla fakta ...

Tycker du? :)

Så är det tyvärr, och jag vet inte riktigt vad man ska försöka göra åt det.

Herr Chang har talat.

Gratis pepparkakor till bärsen varje fredag!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så är det tyvärr, och jag vet inte riktigt vad man ska försöka göra åt det.

Herr Chang har talat.

Bäste Herr Fodervärd, om forumisterna använde en mall för sina inlägg, där man startade med "Bäste Herr ." och avslutade med sin tjänstetitel så skulle konversationen ske på ett formellt korrekt sätt till allas fromma.

Formelleraren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Herr Fodervärd, om forumisterna använde en mall för sina inlägg, där man startade med "Bäste Herr ." och avslutade med sin tjänstetitel så skulle konversationen ske på ett formellt korrekt sätt till allas fromma.

Formelleraren Arne

Bäste Herr Arne,

Ja, det skulle väl kunna fungera om man undantar konversationer med hovnarren.

Fodervärd Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Chang, Wille och andra. Jag har inte haft tid och ork att sätta mig i detaljer då jag befinner mig på andra sidan jordklotet på jobb. Så ville bara lära mig vad som händer.

Men det är ju så tyvärr på en del forum, man blir hånad och idi*tförklarad så fort man inte har 100% koll. Jag kan leva med det lite trist bara.

Det är ju tyvärr många trådar som förstörs på bland de tio första inläggen även i de mest intressanta trådarna här på detta forum. Det finns ju mycket kunskap bland många som skulle kunna utnyttjas på ett bättre sätt.

Skitsamma.

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Chang, Wille och andra. Jag har inte haft tid och ork att sätta mig i detaljer då jag befinner mig på andra sidan jordklotet på jobb. Så ville bara lära mig vad som händer.

Men det är ju så tyvärr på en del forum, man blir hånad och idi*tförklarad så fort man inte har 100% koll. Jag kan leva med det lite trist bara.

Det är ju tyvärr många trådar som förstörs på bland de tio första inläggen även i de mest intressanta trådarna här på detta forum. Det finns ju mycket kunskap bland många som skulle kunna utnyttjas på ett bättre sätt.

Skitsamma.

Hej dtbkk,

Det är sant att en del trådar förstörs av trams. Men det är också så att en del trådar mynnar ut i helt oväntade och intressanta diskussioner om något helt annat. Diskussioner som aldrig hade ägt rum om första avvikande inlägget omedelbart raderats. Vi har valt att som moderatorer inte gå in och detaljstyra alltför mycket, och vi tror det i längden resulterar i ett bättre forum om medlemmarna får associera fritt.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok. Alla som anser att expressenartikeln har så många konkreta fel, kan ni ställa upp dem i punktform och berätta för mig hur det är egentligen. Jag vill lära mig hur det är och ligger till. Tack. Alla verkar så insatta och jag vill gärna lära mig.

Fattar inte varför folk måste hugga tillbaka när jag frågar vad det var som fel. Sorry om jag inte är upplyst i frågan, ville bara lära mig mera.

Chang, Wille och andra. Jag har inte haft tid och ork att sätta mig i detaljer då jag befinner mig på andra sidan jordklotet på jobb. Så ville bara lära mig vad som händer.

Men det är ju så tyvärr på en del forum, man blir hånad och idi*tförklarad så fort man inte har 100% koll. Jag kan leva med det lite trist bara.

Det är ju tyvärr många trådar som förstörs på bland de tio första inläggen även i de mest intressanta trådarna här på detta forum. Det finns ju mycket kunskap bland många som skulle kunna utnyttjas på ett bättre sätt.

Skitsamma.

Nämen ojdå vad synd det är om dig. Tänk att du kunde bli så missförståd plus hånad när du inte alls var sarkastisk. Varför inte gå direkt till källan om du inte orkar läsa artikeln själv. Du känner väl Töppfer?

Svårt att veta vad du vill när du skriver som du gör. Låter mest som efterhandskonstruktioner. Trist, du har säkert en del att komma med. Fina bilder har du ju visat förut iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...