Jump to content
IGNORERAD

Academics campaign for House dissolution in 3 months


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

En grupp av akademiker som kallar sig Santi Prachatham vill att nyval utlyses om tre månader, detta för att bryta dödläget och för att undvika våld.

Gruppen består av akademiker ifrån olika universitet bl.a Thammasat, Chulalongkorn och Mahidol

Dom vill också att val hålls först och att konstitutionen ändras senare.

http://www.prachatai.com/english/node/1708?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+prachataienglish+%28Prachatai+in+English%29

Låter väldigt förnuftigt tycker jag själv, vad tycker ni andra?

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Som så många redan sagt.

Att ha nyval utan att konstitutionen ändras först ger inga lösningar

Snarare mer problem

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Som så många redan sagt.

Att ha nyval utan att konstitutionen ändras först ger inga lösningar

Snarare mer problem

Hej

Tycker du det oavsett vad följderna kan bli i Bangkok om inte dödläget bryts genom en överenskommelse mellan grupperna.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

IL ställer en bra fråga. Hur hanterar man en grupp radikala vettvillingar?

Ska man gå dem till mötes (och få framtida problem med allehanda andra grupper som tar till samma strategi)?

Eller ska man använda sig av polis och militär för att sopa undan dem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

IL ställer en bra fråga. Hur hanterar man en grupp radikala vettvillingar?

Ska man gå dem till mötes (och få framtida problem med allehanda andra grupper som tar till samma strategi)?

Eller ska man använda sig av polis och militär för att sopa undan dem?

Hej

Jag förordar samtal mellan båda parter, där målet måste vara att ingen ska känna sig som förlorare,

och att man ska kompromissa sig till något som båda parterna kan acceptera och tänka sig leva med.

Det alternativet till att lösa konflikter finns alltid och är överlägset våld.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag förordar samtal mellan båda parter, där målet måste vara att ingen ska känna sig som förlorare,

och att man ska kompromissa sig till något som båda parterna kan acceptera och tänka sig leva med.

Det alternativet till att lösa konflikter finns alltid och är överlägset våld.

Mvh Isan Lover

Du har naturligtvis inte missat att de röda vill inte föra vidare samtal, så varför denna floskel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag förordar samtal mellan båda parter, där målet måste vara att ingen ska känna sig som förlorare,

och att man ska kompromissa sig till något som båda parterna kan acceptera och tänka sig leva med.

Det alternativet till att lösa konflikter finns alltid och är överlägset våld.

Mvh Isan Lover

Har du insett att det är Thailand vi pratar om och inte Svedela ?

Har du sett minsta spår av seriös vilja till samtal på lika villkor från de rödas sida ?

Jag har hittills bara sett en massa krav från dom utan någon som helst förhandlingsvilja

Och dessutom eskalerar dom bara våldet om dom inte får som dom vill !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Av det som har framkommit till mig om samtalen så var det så här, dom röda ville ha val om 15 dagar, och regeringen svarade

då med nio månader "take it or leave it" punkt slut.

Och då havererade ju naturligitvis samtalen, det naturliga hade ju varit att försöka enas om t.ex tre månader.

Jag är helt säker på att konflikten går att lösa om man släpper taget och försöker enas i en kompromiss.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Av det som har framkommit till mig om samtalen så var det så här, dom röda ville ha val om 15 dagar, och regeringen svarade

då med nio månader "take it or leave it" punkt slut.

Och då havererade ju naturligitvis samtalen, det naturliga hade ju varit att försöka enas om t.ex tre månader.

Jag är helt säker på att konflikten går att lösa om man släpper taget och försöker enas i en kompromiss.

Mvh Isan lover

Hur har detta framkommit till dig?

Enligt vad som framkommit till mig, via debatten i tv och media, så var det preccis tvärtom.

Regeringen föreslog 9 månader, kanske kortare om man hann med att ändra konstitutionen snabbt.

De röda lämnade bordet och sa 15 dagar - max en månad - eller inget!

Därför vill jag gärna veta vilka dina källor är så vi får veta om de är seriösa.

Eller om vi ska värdera detta som dina övriga sanningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

IL,

det var de röda som sade 15 dagar take it or leave it...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...