Jump to content
IGNORERAD

Regeringen Abhisit har beslutat stänga De rödas Satelit TV-kanal


Isaan Butterfly

Recommended Posts

Isaan Butterfly

Så var det dags för regeringen Abhisit att ta till Censur vapnet igen.

Först de rödas satelit TV kanal, som de s.k Demokraterna nu vill stänga.

Därefter är det väl dags för censur av de politiska motståndarnas hemsidor på Internet, som förra året, antar jag.

När de gula politiska argumenten tar slut är det censur och soldater som gäller för regeringen Abhisit.

Är det någon som förstår varför Abhisit och Suthep är rädda för ett nyval.

Abhisit säger ofta i media att många vill ha honom kvar som PM.

Om han kan vinna ett nyval så bevisar han detta.

Förlorar han valet kan han naturligtvis inte leda landet mot förbättrad demokrati genom grundlagsändringar mm.

http://www.nationmultimedia.com/home/Cabinet-assigns-ICT-to-take-action-against-Dstatio-30126579.html

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 265
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    46

  • Isaan Butterfly

    30

  • MaiChai

    25

  • andersbangkok

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Så var det dags för regeringen Abhisit att ta till Censur vapnet igen.

Först de rödas satelit TV kanal, som de s.k Demokraterna nu vill stänga.

Därefter är det väl dags för censur av de politiska motståndarnas hemsidor på Internet, som förra året, antar jag.

När de gula politiska argumenten tar slut är det censur och soldater som gäller för regeringen Abhisit.

Är det någon som förstår varför Abhisit och Suthep är rädda för ett nyval.

Abhisit säger ofta i media att många vill ha honom kvar som PM.

Om han kan vinna ett nyval så bevisar han detta.

Förlorar han valet kan han naturligtvis inte leda landet mot förbättrad demokrati genom grundlagsändringar mm.

http://www.nationmultimedia.com/home/Cabinet-assigns-ICT-to-take-action-against-Dstatio-30126579.html

Hej

Ja att demokraterna någonsin tar upp censur i landet som ett problem i framtiden vore ju nästan komiskt.

Och att dom inte vill ha ett val i närtid är onekligen konstigt när dom säger sig vara säkra på folkets stöd.

Det vore väl trevligt att få ett kvitto på sin popularitet.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

En sittande regering, mitt i en regeringsperiod, som är tillsatt av ett folkvalt parlament, bestående av en parti-koalition i majoritet som hotas av våldsverkare och våldshetsare vilka använder massor av olagliga metoder samt konstant varje dag bryter mot en massa lagar, försöker stoppa våldshetsandet, våldsverkandet och minska möjligheterna att bryta mot lagarna genom att strypa deras propagandakanaler och agiteringsmedel.

På vilket sätt är det konstigt ?

Skulle inte samma sak ske i de flesta länder med folkvalda regeringar ?

Varför skall Thailand vara annorlunda ?

Vad gjorde Thaksin när han satt vid makten när folk försökte motsätta sig hans makt och demonstrerade för nyval/maktskifta/avsättning ????

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

BosseJ o IL,

Jag ar nyfiken. Anser ni att en TV stations som direktsander uppmaningar om vald mot andra manniskor, forstorelse av egendom samt direkta mordhot skall fa fortsanda sina sandningar?

Ja eller Nej?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

En sittande regering, mitt i en regeringsperiod, som är tillsatt av ett folkvalt parlament, bestående av en parti-koalition i majoritet som hotas av våldsverkare och våldshetsare vilka använder massor av olagliga metoder samt konstant varje dag bryter mot en massa lagar, försöker stoppa våldshetsandet, våldsverkandet och minska möjligheterna att bryta mot lagarna genom att strypa deras propagandakanaler och agiteringsmedel.

På vilket sätt är det konstigt ?

Skulle inte samma sak ske i de flesta länder med folkvalda regeringar ?

Varför skall Thailand vara annorlunda ?

Vad gjorde Thaksin när han satt vid makten när folk försökte motsätta sig hans makt och demonstrerade för nyval/maktskifta/avsättning ????

Hej

Thailand har ramlat ner till plats 130 i årliga World Press Freedom Index, som sammanställts av Reportrar utan gränser,

det är sex placeringar sämre sedan 2008.

Så att censuren fanns under Thaksins tid är korrekt, men dom nuvarande makthavarna tyckte att den borde ökas och nu ligger

Thailand på plats 130.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

BosseJ o IL,

Jag ar nyfiken. Anser ni att en TV stations som direktsander uppmaningar om vald mot andra manniskor, forstorelse av egendom samt direkta mordhot skall fa fortsanda sina sandningar?

Ja eller Nej?

Hej

Jag följer inte vad som sägs på kanalen här i Sverige men enligt mig ska det mycket till innan makthavare ska stoppa

oppositionens möjligheter att nå ut till folket i ett land.

Censur är något som nästan alltid används i politiskt instabila länder och speciellt diktaturer.

Uppmanar man till mord så stäng, svar JA .

Uppmanar man till ockupation och viss förstörelse så stäng inte detta gjorde dom gula och ingen är straffad,

alltså är det fullt lagligt, för det kan väl inte råda ojämlikhet inför lagen eller?

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Uppmanar man till ockupation och viss förstörelse så stäng inte detta gjorde dom gula och ingen är straffad,

alltså är det fullt lagligt, för det kan väl inte råda ojämlikhet inför lagen eller?

Jo, om man resonerar lite infantilt blir ofta tva fel lika med ett ratt. Att motivera PT's ruttna beteende idag med PAD's lika usla beteende 2008 ar knappast sarskillt konstruktivt eller?.

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag följer inte vad som sägs på kanalen här i Sverige men enligt mig ska det mycket till innan makthavare ska stoppa

oppositionens möjligheter att nå ut till folket i ett land.

Censur är något som nästan alltid används i politiskt instabila länder och speciellt diktaturer.

Uppmanar man till mord så stäng, svar JA .

Uppmanar man till ockupation och viss förstörelse så stäng inte detta gjorde dom gula och ingen är straffad,

alltså är det fullt lagligt, för det kan väl inte råda ojämlikhet inför lagen eller?

Mvh Isan Lover

Du menar att de ännu ej dömda motiverar till mer lagbrott ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du menar att de ännu ej dömda motiverar till mer lagbrott ?

Hej

Det anser jag, det har gått år sedan brotten begicks och inget händer eller kommer att hända.

Hur tidigare brott ses på och behandlas brukar ju användas som prejudikat.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jo, om man resonerar lite infantilt blir ofta tva fel lika med ett ratt. Att motivera PT's ruttna beteende idag med PAD's lika usla beteende 2008 ar knappast sarskillt konstruktivt eller?.

Hej

Jag håller med dig, men så här konstiga konsekvenser blir det när man inte följer lagen ifrån första början.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det anser jag, det har gått år sedan brotten begicks och inget händer eller kommer att hända.

Hur tidigare brott ses på och behandlas brukar ju användas som prejudikat.

Mvh Isan Lover

Så om en våldtäktsman inte dömt för brottet är det OK att våldta ?

Eller vilka brott är enligt dig prejudicerande för att begå motsvarande brott mot ett lands lagar ?

kan det NÅGONSIN bli OK att bryta mot ett lands lagar och regler ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad gjorde Thaksin när han satt vid makten när folk försökte motsätta sig hans makt och demonstrerade för nyval/maktskifta/avsättning ????

Han utlyste nyval och vann större stöd... Det var då militären gick in, ändrade grundlagen och tillslut ett nyval. Detta gick dock inte som tängt och en stor del av de folkvalda bannlystes. Vid detta läge borde nyval hållas. Sverige hade med stor säkerhet haft nyval om samtliga folkvalda moderater i riksdagen hade bannlysts. Stor del av folkets röster bannlyses ju i och med att de folkvalda bannlyses.

Tror inte att S hade tagit makten och sedan börjat använda censur...

Ändrades av Merlins

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Han utlyste nyval och vann större stöd... Det var då militären gick in, ändrade grundlagen och tillslut ett nyval. Detta gick dock inte som tängt och en stor del av de folkvalda bannlystes. Vid detta läge borde nyval hållas. Sverige hade med stor säkerhet haft nyval om samtliga folkvalda moderater i riksdagen hade bannlysts. Stor del av folkets röster bannlyses ju i och med att de folkvalda bannlyses.

Tror inte att S hade tagit makten och sedan börjat använda censur...

Avd: Historierevision

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

Det farliga med extremister och fanatiker är att det inte går att sakligt resonera med dem utifrån belagda fakta.

De bara fortsätter... och fortsätter... och fortsätter... att förorena intet ont anande medmänniskor i sin omgivning.

Tills dess att alla är lika smutsiga som dem.

Då får de frid.

Bara en tanke helt apropå.. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Läser vissa inlägg i denna tråd men orkar inte vara lika snälla som ni andra.

BosseJ och IL skulle utan tvekan försvara lag Thaksin oavsett vad de gör, inklusive mord och misshandel, för detta krävs dock ett visst mått av dumhet.

Att stänga en mediakanal som uppmanar folk från hela landet att ta sig till Bangkok, och samtidigt ber folket ta med sig vapen så att man kan göra sig av med sina motståndare, en sådan kanal skulle ha stängts i vilket land som helst, även i Sverige. Men vill man inte förstå så kommer man inte förstå.

Merlins historiebeskrivning är ju ungefär lika uppdiktad som Pippi Långstrum eller Rödluvan, vet han inte, eller drar han en propagandalögn?

Det som händer i Thailand idag är så oerhört tragiskt och kommer antagligen att eskalera i mera våld och oavsett om regeringen går eller sitter kvar så kommer detta inte lösa ett skit.

De röda som demonstrerar i Bangkok motsvarar ca 0,1 % av landets befolkning, och det är för Thailands skull tragiskt om dessa via våld eller hot om våld kan förändra landets framtid.

Alla med lite vett förstår att endast genom samtal och samarbete kommer Thailands problem att kunna lösas. Om man ytterligare en gång avsätter eller tillsätter en regering via pöbelns vilja så kommer inget, absolut inget att bli bättre, bara precis lika illa men med en nytt gäng i regeringsbyggnaden.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

BosseJ o IL,

Jag ar nyfiken. Anser ni att en TV stations som direktsander uppmaningar om vald mot andra manniskor, forstorelse av egendom samt direkta mordhot skall fa fortsanda sina sandningar?

Ja eller Nej?

Hej Wille Min familj här i Isaan följer händelseutvecklingen i Bangkok på http://www.redshirttv.com/

dagligen sedan demonstrationerna började för mer än tre veckor sedan.

Några direkta mordhot, eller uppmaningar om våld mot andra människor har vi inte hört, och

självklart skall det inte få förekomma i TV.

Teoretiskt

Om mordhot skulle förekomma i TV anser jag att det är polisens uppgift

att ingripa mot den som hotar och mot ansvarige utgivaren.

Därefter är det domstolen som avgör straffen.

I ett demokratiskt land tror jag inte man stänger ner TV stationen direkt.

Eftersom de röda i Thailand endast har en TV kanal och inte tillåts rapportera i

de 6 allmänna TV-kanalerna

som är starkt regeringsvänliga i sin rapportering, så anser jag att det är ett starkt

odemokratiskt ingrepp att stänga ner de politiska motståndarnas enda TV kanal ,

mitt under en politisk konflikt, vilket regeringen Abhisit gjort en gång tidigare.

Politisk censur av nyhetsmedia hör hemma i diktaturer.

Vi följer även nyhetssändningarna på NBT och kanal 7 och jag kan lova dig att det

är inte många gånger de i sin rapportering visar respekt för de rödas krav om likhet inför

lagen och nyval. I stort sett alla händelser vinklas här mot dom rödas demonstrationer, som nu

har pågått dygnet runt i över tre veckor utan att våld och med mellan

30.000 och 150.000 deltagare, flest på helgerna.

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Läser vissa inlägg i denna tråd men orkar inte vara lika snälla som ni andra.

BosseJ och IL skulle utan tvekan försvara lag Thaksin oavsett vad de gör, inklusive mord och misshandel, för detta krävs dock ett visst mått av dumhet.

Att stänga en mediakanal som uppmanar folk från hela landet att ta sig till Bangkok, och samtidigt ber folket ta med sig vapen så att man kan göra sig av med sina motståndare, en sådan kanal skulle ha stängts i vilket land som helst, även i Sverige. Men vill man inte förstå så kommer man inte förstå.

Merlins historiebeskrivning är ju ungefär lika uppdiktad som Pippi Långstrum eller Rödluvan, vet han inte, eller drar han en propagandalögn?

Det som händer i Thailand idag är så oerhört tragiskt och kommer antagligen att eskalera i mera våld och oavsett om regeringen går eller sitter kvar så kommer detta inte lösa ett skit.

De röda som demonstrerar i Bangkok motsvarar ca 0,1 % av landets befolkning, och det är för Thailands skull tragiskt om dessa via våld eller hot om våld kan förändra landets framtid.

Alla med lite vett förstår att endast genom samtal och samarbete kommer Thailands problem att kunna lösas. Om man ytterligare en gång avsätter eller tillsätter en regering via pöbelns vilja så kommer inget, absolut inget att bli bättre, bara precis lika illa men med en nytt gäng i regeringsbyggnaden.

Vaxet Du brukar vara lite mera sansad. Är du full?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bossej, visst är det jobbigt när vissa inte tycker som en själv? Då tar man till med ord som: Är du full?

Det uppvisar en tydlig oförmåga att kunna argumentera på ett normalt sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Bossej, visst är det jobbigt när vissa inte tycker som en själv? Då tar man till med ord som: Är du full?

Det uppvisar en tydlig oförmåga att kunna argumentera på ett normalt sätt.

SURIN P3

Att Vaxet påstod att jag eller IL skulle försvara en mördare eller en misshandlare är helt OK för dig??

men att det krävs ett visst mått av dumhet för detta

Eller gav du honom minuskarma också?

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det dom brukar säga ?

"Där intellektet tar slut tar nävarna vid !"

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

SURIN P3

Att Vaxet påstod att jag eller IL skulle försvara en mördare eller en misshandlare är helt OK för dig??

men att det krävs ett visst mått av dumhet för detta

Eller gav du honom minuskarma också?

http://en.wikipedia.org/wiki/Thaksin_Shinawatra#The_.27war_on_drugs.27

Och nej, jag gav faktiskt Vaxet plus karma, inte för att han tyckte att ni försvarade Thaksin eller att ni (av Vaxet) anses som aningens dumma, utan pga hans sista meningar:

Alla med lite vett förstår att endast genom samtal och samarbete kommer Thailands problem att kunna lösas. Om man ytterligare en gång avsätter eller tillsätter en regering via pöbelns vilja så kommer inget, absolut inget att bli bättre, bara precis lika illa men med en nytt gäng i regeringsbyggnaden.
Link to comment
Dela på andra sajter

I Storbritannien utlöser Labourregeringen med Gordon Brown nyval eftersom de har svårt att få igenom sina förslag i underhuset beroende på dess sammansättning.

I Thailand skall det tydligen gå så långt som till inbördeskrig innan detta nyval utlyses.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

I Storbritannien utlöser Labourregeringen med Gordon Brown nyval eftersom de har svårt att få igenom sina förslag i underhuset beroende på dess sammansättning.

I Thailand skall det tydligen gå så långt som till inbördeskrig innan detta nyval utlyses.

Absolut! Och det är likadant i Sverige!

Den svenska oppositionen har ju faktiskt stöd av mer än 40% av väljarna.

Upplös riksdagen NU!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...