Jump to content
IGNORERAD

Regeringen Abhisit har beslutat stänga De rödas Satelit TV-kanal


Isaan Butterfly

Recommended Posts

Nu har jag inte glott speciellt mycket på de rödas TV-kanaler då jag får allergi av ensidig propaganda och infantila typiska thailändska program i Thaksin kanalen.

Men jag lyssnar ju till de rödas radiostationer när jag åker taxi i Bangkok och det som basuneras ut där hade renderat i en omedelbar stängning i de flesta länder, även i Sverige.

Sök på Achmed Rhami och Radio Islam så ska ni få se på svensk(berättigad) censur och jämfört med de rödas radistationer ligger Achmed Rhami i lä när det gäller att uppmana till våld mot andra människor och brottsliga handlingar.

Men BosseJ, Il och kompani tycker det är en mänslig rättighet att uppmana till grova brott genom ett allmänt medium. Man upphör aldrig att förvånas.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 265
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    46

  • Isaan Butterfly

    30

  • MaiChai

    25

  • andersbangkok

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu har jag inte glott speciellt mycket på de rödas TV-kanaler då jag får allergi av ensidig propaganda och infantila typiska thailändska program i Thaksin kanalen.

Men jag lyssnar ju till de rödas radiostationer när jag åker taxi i Bangkok och det som basuneras ut där hade renderat i en omedelbar stängning i de flesta länder, även i Sverige.

Sök på Achmed Rhami och Radio Islam så ska ni få se på svensk(berättigad) censur och jämfört med de rödas radistationer ligger Achmed Rhami i lä när det gäller att uppmana till våld mot andra människor och brottsliga handlingar.

Men BosseJ, Il och kompani tycker det är en mänslig rättighet att uppmana till grova brott genom ett allmänt medium. Man upphör aldrig att förvånas.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it" Aung San Suu Kyi

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du misslyckades, sorry.

Inga problem.. men varför inte försöka åstakomma motsvarande konststycke själv då?

Eller förstog du inte syftet? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

LungAlahato

En sittande regering, mitt i en regeringsperiod, som är tillsatt av ett folkvalt parlament, bestående av en parti-koalition i majoritet som hotas av våldsverkare och våldshetsare vilka använder massor av olagliga metoder samt konstant varje dag bryter mot en massa lagar, försöker stoppa våldshetsandet, våldsverkandet och minska möjligheterna att bryta mot lagarna genom att strypa deras propagandakanaler och agiteringsmedel.

På vilket sätt är det konstigt ?

Skulle inte samma sak ske i de flesta länder med folkvalda regeringar ?

Varför skall Thailand vara annorlunda ?

Vad gjorde Thaksin när han satt vid makten när folk försökte motsätta sig hans makt och demonstrerade för nyval/maktskifta/avsättning ????

Regeringen Abhisit är inte folkvald.

Arto

Link to comment
Dela på andra sajter

Den är tillsatt av det folkvalda parlamentet !!

Kan du inget om Thailands konstitution ?

Samma sätt som en svensk regering tillsätts bl.a

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Regeringen Abhisit är inte folkvald.

Det var inte Samaks eller Somchais regeringar heller...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nej IL så tror jag inte alls det är!

Har nämligen aldrig läst att någon på detta forum givet sitt fullständiga stöd för de gula och vad de gjorde för några år sedan när de satt i Bangkok några månader och sedan intog flygplatsen i ett par veckor.

Det finns dock många här på forumet som uttryckt sitt ogillande om Thaksin och hans anhang, och som nu tycker lika illa om den röda pöbeln som de tyckte om den gula pöbeln.

Och så finns det du och några till som inte kan se att det är lika illa när de röda springer omkring på gatorna i Bangkok som när de gula gjorde det.

Ni vägrar i varje sekund att inse att det är ett faktum att båda färgerna beter sig lika urbota idi*tiskt, och skadar Thailand, inte hjälper Thailand.

Istället ursäktar ni det som nu händer med att de gula gjort likadant förut, det påminner mer om hur barn på min dotters dagis gör, "hon gjorde först och nu kan jag också göra lika dumt"

Det som nu händer i Bangkok kommer aldrig kunna leda till något bättre i Thailand om inte alla inblandade sansar sig och sitter ner för att gemensamt ta hand om Thailands framtid.

Tyvärr så är egetintresset för politiker oavsett tröjfärg mycket större än intresset för Thailands välmående, och folket på gatorna bara slagträn åt de som redan har mycket. De enda som inte riktigt förstår det är dock just folket i de olika tröjorna, som betalda eller obetalda inte inser att de bara är verktyg för olika politiska elitgrupper.

Hej Vaxet

Jag håller med dig om att det är lika illa med både röda och gula som härjar i Bangkok, men det som nu sker är en naturlig

följd av att dom gula tilläts härja fritt, då sattes ramarna över vad som var tillåtet eftersom ingen har straffats för dom

gulas tilltag ännu, så får man väl tro att dommstolar och polis tyckte att det var ett ok handlande.

Jag tycker att hela situationen är helt absurd, hade polis och dommstolar gjort sitt jobb när PAD terroriserade Bangkok

hade dom röda inte varit i Bangkok nu, och landet hade varit i ett helt annat läge.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Vaxet

Jag håller med dig om att det är lika illa med både röda och gula som härjar i Bangkok, men det som nu sker är en naturlig

följd av att dom gula tilläts härja fritt, då sattes ramarna över vad som var tillåtet eftersom ingen har straffats för dom

gulas tilltag ännu, så får man väl tro att dommstolar och polis tyckte att det var ett ok handlande.

Jag tycker att hela situationen är helt absurd, hade polis och dommstolar gjort sitt jobb när PAD terroriserade Bangkok

hade dom röda inte varit i Bangkok nu, och landet hade varit i ett helt annat läge.

Mvh Isan Lover

Om vi då går bakåt ett steg till... Varför protesterade de gula, nu igen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Om vi då går bakåt ett steg till... Varför protesterade de gula, nu igen?

Hej

Dom accepterade inte upprepade valförluster och ville störta den sittande regeringen.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Dom accepterade inte upprepade valförluster och ville störta den sittande regeringen.

Mvh Isan Lover

Varför accepterade de inte dessa och vem eller vilka var den då sittande regeringen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Just nu läste jag i Bangkok Post att Abhisit har censurerat, dvs stängt ner Peoples Channal, den enda TV kanal där kritik av regeringen har tillåtits förekomma och där Abhisits politiska motståndare har fått framföra sina argument.

Peoples Channel har sänt direkt från flera kameror från demonstrationerna i Bangkok 24 timmar per dygn nu i 3 veckor.

Något våld eller mordhot har såvitt jag vet inte förekommit under dessa sändningar.

Igår införde regeringen Abhisit undantagstillstånd i Bangkok.

Jag kan förstå att han då inte vill att Peoples Channel skall direktsånda när han sätter in polis och soldater mot sina politiska motståndare som kräver likhet inför lagen och demokratiska nyval.

Nu förväntar jag mig att regeringen Abhisit även blockerar You Tube, ThailandEnews.com , Prachatai.com, UDD.com,

BBC.com

innan soldaterna slår till.

Grattis Abhisit. Nu har du makten i Thailand med hjälp av Censur och soldater, och ditt parti kommer naturligtvis inte att bli anklagat av EC den 20 april för att ha tagit emot 258 miljoner baht från börsföretaget TPI Polene!

Något nyval behöver du nu inte ha problem med det närmaste året eftersom många vill att du klamrar dig fast vid makten

så länge som möjligt.

Vem vet, med hjälp av censur och undantagstillstånd kanske Generalerna kan låta dig ha makt flera år framöver?Milirärbudgeten&nbsp; är ju dubbelt så stor nu mot vd den var 2006. Det är väl bara att fördubbla den igen när du lägger fram den nya budgeten i oktober.<br><br>&nbsp;Själv tycker jag att majoriteten av Thailands befolklning, dvs de som inte är rika, förtjänar en bättre utveckling av landet än denna.

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte de rödas agerande senaste tiden som tvingat honom agera på detta sätt för att ge vad majoriteten av Thailands befolkning förtjänar, lite lugn och ro och slippa en massa demonstrationer, ockupationer, blockerade vägar, försämrad turism, minskade inkomster, stängda affärer etc etc etc etc etc ???

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu läste jag i Bangkok Post att Abhisit har censurerat, dvs stängt ner Peoples Channal, den enda TV kanal där kritik av regeringen har tillåtits förekomma och där Abhisits politiska motståndare har fått framföra sina argument.

Peoples Channel har sänt direkt från flera kameror från demonstrationerna i Bangkok 24 timmar per dygn nu i 3 veckor.

Något våld eller mordhot har såvitt jag vet inte förekommit under dessa sändningar.

Igår införde regeringen Abhisit undantagstillstånd i Bangkok.

Jag kan förstå att han då inte vill att Peoples Channel skall direktsånda när han sätter in polis och soldater mot sina politiska motståndare som kräver likhet inför lagen och demokratiska nyval.

Nu förväntar jag mig att regeringen Abhisit även blockerar You Tube, ThailandEnews.com , Prachatai.com, UDD.com,

BBC.com

innan soldaterna slår till.

Grattis Abhisit. Nu har du makten i Thailand med hjälp av Censur och soldater, och ditt parti kommer naturligtvis inte att bli anklagat av EC den 20 april för att ha tagit emot 258 miljoner baht från börsföretaget TPI Polene!

Något nyval behöver du nu inte ha problem med det närmaste året eftersom många vill att du klamrar dig fast vid makten

så länge som möjligt.

Vem vet, med hjälp av censur och undantagstillstånd kanske Generalerna kan låta dig ha makt flera år framöver?Milirärbudgeten&nbsp; är ju dubbelt så stor nu mot vd den var 2006. Det är väl bara att fördubbla den igen när du lägger fram den nya budgeten i oktober.<br><br>&nbsp;Själv tycker jag att majoriteten av Thailands befolklning, dvs de som inte är rika, förtjänar en bättre utveckling av landet än denna.

Visst är han för jävlig. En riktig diktator! Stackars stackars tittare.

Vad ska nu farangerna på risfälten hitta på när man inte längre kan följa kokosnötskanalen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Visst är han för jävlig. En riktig diktator! Stackars stackars tittare.

Vad ska nu farangerna på risfälten hitta på när man inte längre kan följa kokosnötskanalen?

Det blir väl såpoperorna i de sex regeringskontrollerade kanalerna TV-kanalerna, samt en del reportage om kungafamiljen.

Det är väl så makthavarna i Thailand vill ha det.

För dig NoBuzz blir det väl ingen skillnad eftersom jag antar

att det är dessa TVprogram du redan följer, men för många inte rika Thailändare är denna censur ett kraftigt

odemokratiskt ingrepp.

Thailands största parti, Phuea Thai, har redan anmält Abhisit, som de påstår bryter mot grundlagen angående yttrandefrihet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir väl såpoperorna i de sex regeringskontrollerade kanalerna TV-kanalerna, samt en del reportage om kungafamiljen.

Det är väl så makthavarna i Thailand vill ha det.

För dig NoBuzz blir det väl ingen skillnad eftersom jag antar

att det är dessa TVprogram du redan följer, men för många inte rika Thailändare är denna censur ett kraftigt

odemokratiskt ingrepp.

Thailands största parti, Phuea Thai, har redan anmält Abhisit, som de påstår bryter mot grundlagen angående yttrandefrihet.

Spåoperorna är ju ungefär lika verklighetsåterspeglande som kokosnötskanalen så omställningen torde inte vara för smärtsam. smile.gif

Personligen tittar jag inte på någotdera utan försöker hålla min hjärna ren från skräp, oavsett färg och form.

Fördelen med en ren hjärna är t.ex att man kan ta till sig korrekt information eftersom man har plats för detta då skräpet saknas.

T.ex information så som att Pheua Thai inte är Thailands största parti, utan näst störst efter Demokraterna, enligt valresultatet 2007.

PS. Eller du menade kanske "störst" som i "har fetast politiker"?

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Enligt den information jag har fick Puea Thai 232 mandat och Abhisits parti 165 i dec 2007.

Detta har sedan förändrats genom fyllnadsval och Newin gängets avhopp från Puea Thai, men enligt senaste siffran jag såg, i februari i år, hade Puea Thai 185 mandat mot Abhisits 173.

Kan inte garantera att min siffra är 100 procent rätt, men oavsett så är Puea Thai Thailands största eller näst största parti.

Anser du något annat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt den information jag har fick Puea Thai 232 mandat och Abhisits parti 165 i dec 2007.

Detta har sedan förändrats genom fyllnadsval och Newin gängets avhopp från Puea Thai, men enligt senaste siffran jag såg, i februari i år, hade Puea Thai 185 mandat mot Abhisits 173.

Kan inte garantera att min siffra är 100 procent rätt, men oavsett så är Puea Thai Thailands största eller näst största parti.

Anser du något annat?

Japp. Det är riktigt.

Så om det är störst eller inte beror på vad man menar. Fått flest röster, eller flest mandat?

Demokraterna hade flest röster. PTP fick flest mandat (p.g.a orättvis röstvärdering..).

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Och p.g.a den orättvisa röstvärderingen borde man kanske låta landsbygdsröster vara lite mindre värda.

Så att valen blir rättvisa och lika för alla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Mina farhågor, i inlägg 62 ovan, om att även Internet kommer att censureras i Thailand nu verkar tyvärr ha blivit bekräftade.

Försökte nyss öppna UDDToday.ning.com - länken ersattes med denna- www.blockweb.catnet.th/blockweb.html

och när jag försökte öppna Prachatai.com/english/news -- fick jag upp felmeddelande 404. Not found.

Peoples channelTV lär fungera ibland på www.PeopleChannel.net

www.redshirttv.com här i Thailand har ersatts med något som heter SpringNews.

Kan ni i Sverige öppna dessa sidor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Mina farhågor, i inlägg 62 ovan, om att även Internet kommer att censureras i Thailand nu verkar tyvärr ha blivit bekräftade.

Försökte nyss öppna UDDToday.ning.com - länken ersattes med denna- www.blockweb.catnet.th/blockweb.html

och när jag försökte öppna Prachatai.com/english/news -- fick jag upp felmeddelande 404. Not found.

Peoples channelTV lär fungera ibland på www.PeopleChannel.net

www.redshirttv.com här i Thailand har ersatts med något som heter SpringNews.

Kan ni i Sverige öppna dessa sidor?

Hej

Jag provade men kom inte in, det är nog släckt här också.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina farhågor, i inlägg 62 ovan, om att även Internet kommer att censureras i Thailand nu verkar tyvärr ha blivit bekräftade.

Försökte nyss öppna UDDToday.ning.com - länken ersattes med denna- www.blockweb.catnet.th/blockweb.html

JA

och när jag försökte öppna Prachatai.com/english/news -- fick jag upp felmeddelande 404. Not found.

NEJ

Peoples channelTV lär fungera ibland på www.PeopleChannel.net

JA

www.redshirttv.com här i Thailand har ersatts med något som heter SpringNews.

NEJ

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Kommer in på samtliga.

Hej

Märkligt jag befinner mig på jobbet och kan inte öppna några av länkarna, en gick att öppna men all text var raderad och

ersatt med ett litet x och i övrigt var det tomt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...