Jump to content
IGNORERAD

Sten på Flaggan


Jive

Recommended Posts

Har aldrig haft förmånen att träffa denne legendariske man, men det jag läst om och av honom på nätet gav en trevlig bild av honom, så RIP och tankarna går till familjen.

Mvh

BBJ

jap.gif

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 71
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    4

  • sakaeo

    3

  • Odin

    3

  • svampen

    2

Mest aktiva i denna tråd

Som jag skrev på hörnan, vet inte ifall de e olämpligt o lägga upp nåt på Sten nu eller ej.. men saknaden e total efter dig Sten!

Så många ggr vi har haft trevligt, vare sig o sitta o lyssna på Lisa eller när du tog över dansgolvet på Hearth beat, för att inte tala om dom kromade stolparna...

Tårarna flödar och jag längtar efter att få träffa dig igen gubbe!

Jag är helt övertygad om att Sten i sin himmel eller var han än befinner sig vill att vi ska minnas honom från alla dom gånger han var i toppform. Videosnutten du bifogar ser ut att vara ett av dom tillfällena great.gif

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förlåt mej att jag är självisk..

Men fy fan det gör så ont i själen, varför umgicks jag inte mer med Sten?

Jag har bara suttit kanske 20 minuter med honom vid ett par tillfällen vid hans stambord på trottoaren, nu är han borta och jag får aldrig tillfälle att fortsätta diskussionen.

Ok jag kände inte honom, men det känns ändå tomt.

Jag vill att han suckande ska gå in i köket och fixa Pytt Bellman till oss när personalen inte kunde.

Jag vill höra slutet på historien du började berätta...

Tack ändå Sten för att jag fick en liten inblick i ditt liv.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi är många som sörjer att vi inte längre får ta del av Stens skämtlynne, roliga historier och spännande anekdoter. Stens bortgång är vår förlust.

Men jag tycker samtidigt vi ska glädjas åt det kryddstarka och händelserika liv som Sten levt. Han vågade och han gjorde. Under sin utmätta tid på jorden levde han mer än de flesta.

Vi ska också glädjas över alla de kärleksfyllda åren han fick med underbara Daeng samt för alla goda vänner och glada bekanta han hade omkring sig.

Jag sörjer min förlust men gläds åt Stens minne. Jag är så glad att vi fick så många långa och underbara samtal vid poolkanten som vi fick samt att jag alls fick lära känna Sten!

Sten har gått vidare men via Daeng och Flaggan kommer han alltid leva kvar i vårat och Pattayas minne!

Ulrika, www.scandalic.nu

Scandalic - Soi Skaew Beach el. 2nd Rd Soi 9, Pattaya City

The Pool at Center Condo - Pattaya Tai Soi 24, Pattaya City

Link to comment
Dela på andra sajter

ha de gött i ditt nya paradis sten...och hoppas du får de lika fint som i pattis...

MVH:K-B

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej, jag vet inte var tråden tog vägen med Sten och flaggan går vidare.

Nonki är min vän som Sten var. Men jag tycker att Nonki ska be om ursäkt till andra som inte är medlämmnar på Nonkis hörna, alla har väl rätt att gå på Flaggan ovasett forum. Jag tycker att Ulrica och Buzzen har rätt det kan ge en bitter smak om man utesluter andra forum att gå på flaggan. Bara för att nonkis hörna har gjort det till en officiel Nonkis restaurang, skulle det innebära att inga andra skulle få tillträde där, det skulle ju vara absurt i såna fall.

Nonki tänk efter vad du menade med ditt inlägg och dina affärer med Thaibiljetter.

MVH

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, jag vet inte var tråden tog vägen med Sten och flaggan går vidare.

Nonki är min vän som Sten var. Men jag tycker att Nonki ska be om ursäkt till andra som inte är medlämmnar på Nonkis hörna, alla har väl rätt att gå på Flaggan ovasett forum. Jag tycker att Ulrica och Buzzen har rätt det kan ge en bitter smak om man utesluter andra forum att gå på flaggan. Bara för att nonkis hörna har gjort det till en officiel Nonkis restaurang, skulle det innebära att inga andra skulle få tillträde där, det skulle ju vara absurt i såna fall.

Nonki tänk efter vad du menade med ditt inlägg och dina affärer med Thaibiljetter.

MVH

Sakaeo

Sakeo ,du e alltid lika korkad med dina inlägg,,, tror du vid dina sinnes fulla bruk att Nonki menar EXAKT vad han skriver,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

läs lite mellan raderna så fattar nog till och med du,,,,,,,,,,,,

Nonki har ALLTID ställt upp för flaggan OCH Vördnat för att folk skall gå dit ,inte många har hörsammat det,, men nu minsann skall alla gå dit,,,

för f-n gå dit ställ upp före någon faller ifrån,,, istället för att vara skenhelig efteråt,,,

säger inte att alla är sådana här men rätt många av vad jag läst,,,,,,,,,,,,,,,,,

helt plötsligt skall alla som inte ens knappt hört talas om flaggan gå dit,,,,,,,,,,,,

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad håller ni på med?

Bråkar på ett forum vem som har mest cred för en död mans livsverk, är ni helt sjuka i huvet?

Åker ner i morgon och ska minsann käka där för det är god mat.

Hylla hans minne istället.

Ändrades av Wwax
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Pinsamt Nonki...jävligt pinsamt Nonki :suicide:

Väldigt bra reklam för ditt lilla företag :huh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Pinsamt Nonki...jävligt pinsamt Nonki :suicide:

Väldigt bra reklam för ditt lilla företag :huh:

Han kanske var full :huh:

o då har det ju inte hänt, sagts eller gjorts något :drinks:

------------------------------------------------------------------

Vila i frid Sten...du hade nog lagt ett brytt öga o öra på ovannämnda kommentarer, men som du vet e skitsnack en stor del av livet..ses senare :drinks:

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

Sakeo ,du e alltid lika korkad med dina inlägg,,, tror du vid dina sinnes fulla bruk att Nonki menar EXAKT vad han skriver,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

läs lite mellan raderna så fattar nog till och med du,,,,,,,,,,,,

Nonki har ALLTID ställt upp för flaggan OCH Vördnat för att folk skall gå dit ,inte många har hörsammat det,, men nu minsann skall alla gå dit,,,

för f-n gå dit ställ upp före någon faller ifrån,,, istället för att vara skenhelig efteråt,,,

säger inte att alla är sådana här men rätt många av vad jag läst,,,,,,,,,,,,,,,,,

helt plötsligt skall alla som inte ens knappt hört talas om flaggan gå dit,,,,,,,,,,,,

Hejsan

Just så.

Svårare än då här är det inte.

Och naturligtvis är jag glad för ALLA som går till Flaggan och äter. Precis som jag önskade att alla skulle gå dit innan hans död.'

Ingen hade varit gladare än jag om Maipenrai eller andra sällskap och sammanslutningar hade valt Flaggan som samlingspunkt för sina träffar under tiden Sten levde och Flaggan blomstrade sitt vanliga liv...men ingen gjorde det, förutom Nonkis Thailandhörna. Sten hade enorma ekonomiska problem under lågsäsongen så det hade ju varit välkommet med sådana initiativ...men intet..

Däremot. efter hans död...fast bättre sent än aldrig och jag är som sagt MYCKET GLAD om ni vill förlägga era träffar till Flaggan. Det trodde jag alla förstod.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Pinsamt Nonki...jävligt pinsamt Nonki :suicide:

Väldigt bra reklam för ditt lilla företag :huh:

Lappen se till dig själv pinsamt pinsamt,,,,,,,,,,,,,,,

:suicide:

Link to comment
Dela på andra sajter

:wai: Hoppas att Flaggan lever vidare och jag tror nog att Sten håller ett

vakande öga över sin familj och bodega.

Sov så gott och vila i fred Sten.

Svampen & Sojin

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Sakeo ,du e alltid lika korkad med dina inlägg,,, tror du vid dina sinnes fulla bruk att Nonki menar EXAKT vad han skriver,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jaha så man menar inte vad man skriver längre?

Om man inte menar vad man skriver kanske man inte ska skriva alls!!

Lappen se till dig själv pinsamt pinsamt,,,,,,,,,,,,,,,

:suicide:

Ja jag tycker det är pinsamt när en sponsor börja gnälla som ett litet barn över att han inte fått den uppskattning som han tydligen vill ha för att han valt restaurangen som sin samlingspunkt och nu är han rädd att andra ska få "äran".

Jag kände inte Sten eller har aldrig varit på hans restaurang men hade jag vetat att den funnits hade jag besökt den.

Det är jäkligt tragiskt att han gått bort och att vem det än är eller vilket forum man tillhör som vill stödja hans fru med ett besök är hedervärt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lappen kompis...

Laat waro edar, heter det på Älvdalska och betyder låt det där vara..

Nonki är en hyvens kille, men han sörjer.

Då kanske inte man handlar som vanligt.

Grotta inte mer i det här nu, PLEASE...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Lappen kompis...

Laat waro edar, heter det på Älvdalska och betyder låt det där vara..

Nonki är en hyvens kille, men han sörjer.

Då kanske inte man handlar som vanligt.

Grotta inte mer i det här nu, PLEASE...

Det må vara sant och eftersom du är äldre än mig så lyssnar jag på dig :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Jag tycker att Sten ska få vila i fred.. Eftersom jag var vän med honom så tycker jag att denna diskution ska läggas ner.. Alla till Flaggan och inget mer tjafs.. Oavsett forumtillbörighet :friends::drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att Sten ska få vila i fred.. Eftersom jag var vän med honom så tycker jag att denna diskution ska läggas ner.. Alla till Flaggan och inget mer tjafs.. Oavsett forumtillbörighet :friends::drinks:

Håller med dig, detta var väl en hyllning till Sten och inget annat..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med dig, detta var väl en hyllning till Sten och inget annat..

Rock on!

Och då föreslår jag, som trådskapare, att någon moderator låser denna tråd.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...