Jump to content
IGNORERAD

Sten på Flaggan


Jive

Recommended Posts

  • Svar 71
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    4

  • sakaeo

    3

  • Odin

    3

  • Krögarn

    2

Mest aktiva i denna tråd

broder tuk tuk

Sorgligt. Även om jag själv personligen aldrig fick träffa Sten på flaggan eller besöka hans restaurang med kultstatus så var han ju ett begrepp under många år och på något sätt en samlande gestalt för framförallt gänget kring Nonki.

Många var betraktelserna kring Sten och hans veranda och bilderna på Sten dansande kring stången i Nid baren är ju klassiska nu.

Vila i frid Sten och hoppas det lagas god pytt i panna i din himmel.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket tråkigt.

Vila i frid Sten.

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Två besök på Flaggan blev det för min del, och det var väldigt gemytlig stämning Sten spred.

Vila i frid Sten.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vila i frid Sten och våra innerliga hälsningar till frun.

Tänk att jag lyckades vara där samtidigt som du Herr Chang. Och Nonki och Pingis m fl.

Det var punch och fest.

Pele

PianoPele

En darrning vid ögonens möte

www.thaitribes.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Vila i fred Sten! :wai:

Mina tankar går till Däng!! :wai:

Jag kommer att sakna sällskapet på Bodega när Lisa sjunger mm.mm.

pigge01 o Nitt71

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för din raka falukorv, jag vet att Du ville höra detta!

Frid Varde Med Dig Vännen!

Mvh Svampen med Familj! :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Ett besök blev det på flaggan men man har ju följt Sten via olika forum där bilder och filmer på Sten med vänner har visats. Mycket tråkigt!

RIP!

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Vila i frid Sten.

Kommer att besöka Flaggan varje gång vi är i Pattaya. Hoppas att Deang orkar och kan fortsätta att driva flaggan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Var där och käkade i december och träffade Sten då såg han pigg ut

Hoppas att frugan orkar fortsätta driva restaurangen

Vila i frid Sten

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Trist, verkligen trist att höra.

Ha det bra där borta!

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Jag hade tyvärr inte träffat Sten i verkliga livet men på bilder av honom verkade han vara en gemytlig person. Åkte förbi hans ställe många gånger på väg till Big C, gick även förbi hans ställe men har tyvärr inte gått in. Om stället är öppet när jag kommer ner nu i början på maj så får jag gå förbi och äta en bit mat, hans pytt ska tydligen vara "outstanding" har jag hört.

Rest in Peace Sten

:( gubben :(

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Vila i frid Sten.

Kommer att besöka Flaggan varje gång vi är i Pattaya. Hoppas att Deang orkar och kan fortsätta att driva flaggan.

Hoppas jag också!

Frågan är (tyvärr) om det vore ett klokt beslut?

Flaggan ligger lite avsides för turister, och jag är osäker på hur många stamkunder Sten hade.

Kanske bäst för Daeng om hon satsar på Thairestaurang och behåller en liten Svensk/skandinavisk meny.

Jag har vart på Flaggan ca 10 gånger med familj och vänner, men aldrig sett ett bord där det bara sitter Thai-gäster.

När jag å frugan letar ny restaurang, så väljer vi alltid den som är mest fullsatt (de har antagligen bäst mat).

Thai är i majoritet i Pattaya, och Flaggans läge är Suveränt!.. (Om man inte förlitar sig enbart på kunder som promenerar från hotellen vid beach road).

Jag besöker naturligtvis Flaggan när jag åker ner nästa gång, om den finns kvar.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ätit på Flaggan, där jag har sett, men aldrig talat med Sten.

Må han vila i frid!

mvh.

Luttrad.

Link to comment
Dela på andra sajter

En sista hälsning!

Far väl på din färd.

Beklagar din sorg, Daeng.

Om Du har kvar restaurangen så kommer jag och Meaw att besöka dig nästa gång vi kommer till Pattaya.

Må så gott det går.

Hälsningar

Göran

Det är bättre att lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna sin båge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hoppas att Deng vill och orkar fortsätta med Flaggan, för det är ju en träffpunkt för många av oss Thailandbesökare i Pattaya. Även att vi stöttar henne när vi är där.

MVH

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Sten din gamle räv. Du drog alldeles för tidigt. Minns klart första gången jag träffade dig då hörnan hade fixat fest på ditt hak. Alltid lika trevligt att sitta å tjöta me dig om dina minnen och dina visioner.

Alla tankar går till Deang och dina nära.

Vila i frid Sten

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag skrev på hörnan, vet inte ifall de e olämpligt o lägga upp nåt på Sten nu eller ej.. men saknaden e total efter dig Sten!

Så många ggr vi har haft trevligt, vare sig o sitta o lyssna på Lisa eller när du tog över dansgolvet på Hearth beat, för att inte tala om dom kromade stolparna...

Tårarna flödar och jag längtar efter att få träffa dig igen gubbe!

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

VILA I FRID STEN

Du var en toppen människa som alltid var trevlig och rolig hoppas du får det bättre nu än du har haft det på sista tiden.

Stor förlust för Dang.

Men det var kanon mat där varje gång, vilka kåldolmar dom hade på måndagar var ju lycklig vid var tillfälle man var där...

R.I.P Sten

Så länge det finns fantasi kan man hålla på

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...