Jump to content
IGNORERAD

Rörelse till salu


L64

Recommended Posts

Snackade med Lasse i somras, och ja han hade färre kunder ungefär 35% färre. Inte -65% som dom flesta andra jag pratade med.

Han sa till mej att han inte drabbades så hårt med anl. av att han äger fastigheten, dvs inte så mkt utgifter.

Jag har hört så mycket skitsnack om Lasse genom åren, men mot mej och de mina så har han alltid varit juste...

Och dyr??? Han har väl den mest vinstgivande svenskrelaterade krogen i Pattis (i Thailand kanske)??

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Fritz

    5

  • svampen

    4

  • L64

    2

  • bambam

    2

Mest aktiva i denna tråd

Snackade med Lasse i somras, och ja han hade färre kunder ungefär 35% färre. Inte -65% som dom flesta andra jag pratade med.

Han sa till mej att han inte drabbades så hårt med anl. av att han äger fastigheten, dvs inte så mkt utgifter.

Jag har hört så mycket skitsnack om Lasse genom åren, men mot mej och de mina så har han alltid varit juste...

Och dyr??? Han har väl den mest vinstgivande svenskrelaterade krogen i Pattis (i Thailand kanske)??

Nja, misstänker starkt att Beefeater har gått om under senare tid då Lasses engagemang märkbart sjunkit. Hans planer har ju länge varit att få krogen såld och hade även på ett tidigt stadium klara köpare, som dock fick dra sig ur. Hans egen önskan, enligt honom själv, har ju varit att tillbringa sin pensionering på havet utanför i en större båt. Hoppas att så blir fallet för det är han värd efter allt framgångsrikt slit han haft med att bygga upp denna verksamhet till vad den nu blivit, med byggnaden i egen ägo, hotellverksamhet och allt.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Globetrotter ligger lite utanför mitt revir som är i södra Pattaya men när jag blir sugen på bruna bönor med stekt fläsk eller biffstek med lök så söker jag mig dit och har alltid varit helnöjd med både mat och service.

Jag har tyvärr svårt för den thailändska maten och äter helst svensk husmanskost. Jag har hittat tre ställen inom räckhåll som serverar det till rimligt pris och dessutom gott tillagat. Det är Flaggan, Krogen samt Big Horn.

Det sorgliga är att när jag besöker nåt av dessa ställen på eftermiddagarna så är jag så gott som ensam gäst och jag fattar bara inte att dom klarar av att få det till att gå ihop. Till och med under "högsäsongen" under dom två senaste åren har det sett likadant ut.

Min uppfattning om Pattaya efter mer än två års leverne här är att det är en närmast absurd överetablering av det mesta. Enda undantaget jag kommer på är postlådor som tycks saknas helt.

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Fritz, du är inte ensam om att föredra svensk husmanskost i Thailand. En och annan thairätt går dock förstås ner.

Överetableringen är uppenbar inom många branscher i Thailand. Undrar hur dom lyckas hanka sig fram, och hur kul är det?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...