Jump to content
IGNORERAD

Förlängning av besöksvisa


hayes

Recommended Posts

Hej

Idag fick hon från Thailand beviljat besöksvisa

Vi har tänkt att hon ska vara här i en månad. Så hon fick just för en månad. 10April till 8 Maj

Dock så har vi ju ingen flygbiljett än.

Min fråga är om det är enkelt att förlänga visumet när hon är här.

Ex om vi får tag i flygbiljett från 12 April med returresan 12 Maj. Är det möjligt att ändra förlänga 4dgr?

Vad tror ni?

Mvh

H

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Jag tror att visumet beviljades exakt för den tiden ni hade reseförsäkring för.

Har man inte bokat biljetten bör man ju ha lite marginal och köpa en reseförsäkring som täcker några extradagar och ansöka om några extradagar visum.

Vi hade släkten här på 11 dagar's och dom fick visa exakt dom 11 dagar dom hade sökt för och betalat reseförsäkring för. iofs hade dom redan bokat biljetetn så det var ju inget problem.

Dock lär ni enkelt kunna förlänga visumet här dock med en utgift á 1000 SEK.

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja.

Jag tror att visumet beviljades exakt för den tiden ni hade reseförsäkring för.

Har man inte bokat biljetten bör man ju ha lite marginal och köpa en reseförsäkring som täcker några extradagar och ansöka om några extradagar visum.

Vi hade släkten här på 11 dagar's och dom fick visa exakt dom 11 dagar dom hade sökt för och betalat reseförsäkring för. iofs hade dom redan bokat biljetetn så det var ju inget problem.

Dock lär ni enkelt kunna förlänga visumet här dock med en utgift á 1000 SEK.

/mvh

Hej

Ja det var så att dom tittat på försäkringen och skrivit de datumen för visumet.

Men nu löste det sig bra med hitresan så hon kommer redan på Söndag morgon!

Nu ska jag bara försöka lösa ut ett par semesterdagar...=)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...