Jump to content
IGNORERAD

Farang rättigheter i Thailand


Zoran

Recommended Posts

Väldig intressant forum for oss faranger. Man lär sig mycket. Vad jag har förståt så har man som farang en enda rättighet i Thailand. Det är att spendera så mycket pengar som möjlight och den rätighet kan inte någon ta ifrån oss. Alla blir ju glada och lyckliga utom farangen.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Väldig intressant forum for oss faranger. Man lär sig mycket. Vad jag har förståt så har man som farang en enda rättighet i Thailand. Det är att spendera så mycket pengar som möjlight och den rätighet kan inte någon ta ifrån oss. Alla blir ju glada och lyckliga utom farangen.

Välkommen till forum'et.

Härligt första inlägg.

Jag tror du kommer att bli goda vänner med Broder Tuk Tuk (eller BTT som han kallas bland vänner).

Håll utkik efter hans namn.

Han har bl.a. recepten på hur man spenderar så litet som möjligt.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Nåja! Vi får vara glad så länge det är en rättighet.

Blir ju värre när det övergår till att bli en Skyldighet.

Var och en spenderar efter sin egen förmåga oavsett vad vissa på MPR tycker.

Ock välkommen till MPR

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldig intressant forum for oss faranger. Man lär sig mycket. Vad jag har förståt så har man som farang en enda rättighet i Thailand. Det är att spendera så mycket pengar som möjlight och den rätighet kan inte någon ta ifrån oss. Alla blir ju glada och lyckliga utom farangen.

Tja tavan, du har ju rätt på sätt och vis. Vad man enligt min åsikt bör lära sig är vad som är rimligt pris och vad man kan begära i gengäld. Får man inget i gengäld så betalar man inget. Till exempel vid "köp" av land i Thailand som ska stå i thaidamens namn...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldig intressant forum for oss faranger. Man lär sig mycket. Vad jag har förståt så har man som farang en enda rättighet i Thailand. Det är att spendera så mycket pengar som möjlight och den rätighet kan inte någon ta ifrån oss. Alla blir ju glada och lyckliga utom farangen.

Bäst att stanna hemma i Sverige.

Billigt och bra med alla tillhörande rättigheter som ingen kan ta ifrån en.

Alla blir glada till och med farangen.

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäst att stanna hemma i Sverige.

Billigt och bra med alla tillhörande rättigheter som ingen kan ta ifrån en.

Alla blir glada till och med farangen.

Mvh

Magrood

Tyvärr tror jag du har fel Magrood. Många faranger sitter nog hemma och är missnöjda över skatter, prisernivåer och väder här hemma också. Miljön kan man ändra på men (vissas) missnöje är konstant. :lol:

Och till tavan - det beror nog främst på ditt umgänge. Om man bor på hotel och äter på resturang och nyttjar andra tjänster i landet så är det inte så märkligt om de vill ha betalt. När jag umgås med vänner där nere brukar mitt problem vara det omvända, oftare än jag känner mig bekväm med så blir jag bjuden på saker och ting...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr tror jag du har fel Magrood. Många faranger sitter nog hemma och är missnöjda över skatter, prisernivåer och väder här hemma också. Miljön kan man ändra på men (vissas) missnöje är konstant. :lol:

Och till tavan - det beror nog främst på ditt umgänge. Om man bor på hotel och äter på resturang och nyttjar andra tjänster i landet så är det inte så märkligt om de vill ha betalt. När jag umgås med vänner där nere brukar mitt problem vara det omvända, oftare än jag känner mig bekväm med så blir jag bjuden på saker och ting...

He he he... det är nog så. Jag har nog fel där.

Läste något intressant under toalettbesök i morse.

Det var typ:

Om man hatar andra människor så hatar man sig själv lite grann också - nog.

Skulle kunna ändra det till:

Om man är ständigt missnöjd med andra människor - så är man nog ständigt missnöjd med sig själv lite grann också. :-)

Ha en bra dag!

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Bäst att stanna hemma i Sverige.

Billigt och bra med alla tillhörande rättigheter som ingen kan ta ifrån en.

Alla blir glada till och med farangen.

Mvh

Magrood

he he .. /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäst att stanna hemma i Sverige.

Billigt och bra med alla tillhörande rättigheter som ingen kan ta ifrån en.

Alla blir glada till och med farangen.

Mvh

Magrood

... samt skaffa en sån där kravlös svensk flickvän. :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Gilla läget eller skippa åka... enkelt... finns ingen rättigheter utan bara skyldigheter

Link to comment
Dela på andra sajter

Och jävlar vad kul det är att spendera pengarna i Thailand.behövs inga andra rättigheter i detta land :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

He he he... det är nog så. Jag har nog fel där.

Läste något intressant under toalettbesök i morse.

Det var typ:

Om man hatar andra människor så hatar man sig själv lite grann också - nog.

Skulle kunna ändra det till:

Om man är ständigt missnöjd med andra människor - så är man nog ständigt missnöjd med sig själv lite grann också. smiley.gif

Ha en bra dag!

Magrood

Självklart är det så. Mår man inte bra så kan man ju må bättre genom att få andra att må ännu sämre enligt relativitetsteorin.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldig intressant forum for oss faranger. Man lär sig mycket. Vad jag har förståt så har man som farang en enda rättighet i Thailand. Det är att spendera så mycket pengar som möjlight och den rätighet kan inte någon ta ifrån oss. Alla blir ju glada och lyckliga i synnerhet farangen. Full och glad spenderar man garna!

:drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Khun Somtam

Väldig intressant forum for oss faranger. Man lär sig mycket. Vad jag har förståt så har man som farang en enda rättighet i Thailand. Det är att spendera så mycket pengar som möjlight och den rätighet kan inte någon ta ifrån oss. Alla blir ju glada och lyckliga utom farangen.

Välkommen till forumet.

Du kommer säkert att hitta fler rättigheter i Thailand än att bara spendera. Du kanske t o m hittar dem här på MPR.

Ett tips: försök vara glad när du spenderar så blir livet mycket enklare :dance1: .

Chook dee!

Khun Somtam

Link to comment
Dela på andra sajter

... samt skaffa en sån där kravlös svensk flickvän. :)

Hmm, är det fel med att ha krav på sin äkta hälft??? :crazy:

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...