Odin Inlagd April 5, 2010 Dela Inlagd April 5, 2010 Måste bara skriva av mej min frustration. Jag tillbringade påskhelgen med sedvanligt samkväm med mina vänner i hembyn Älvdalen i norra Dalarna. Igår så satt vi i solskenet och väntade på att sviterna efter helgens ölintag skulle lägga sej, ungarna sparkade boll till mina hundars stora glädje. I och med att jag kan kalla in dom i alla lägen så trotsade jag koppeltvånget och lät hundarna springa fritt. Efter ca 1 timmes lek måste jag uppsöka bekvämlighets inrättningen, tog ögonkontakt med mellansonen (20 år) och trodde att han fattade vad jag menade. Efter förrättet värv kommer jag ut igen och 20 åringen har slutat spela boll står och pratar med sin flickvän och lillgrabben säger försynt ``hundarna sprang upp i skogen´´. Första tanken som drog genom mitt huvud var, satan dom har inte jagat på 2 månader det här blir inte roligt. Vi åkte runt på alla vägar omkring marken pratade med alla människor vi såg, ringde polisen och efterlyste kräken och tiden gick. Planeringen var att börja hemfärden vid 14 tiden, men nej. Tjejen som skulle jobba idag måndag är väldigt fäst vid hundarna vägrade äta och grät oavbrutet, i 22 tiden sa jag att nu måste vi åka. Så jag lämnade en hundbur med lite leverpastej i på polarens gård, och med ett löfte av kompisen att ringa direkt om han fick nåt livstecken från dogsen och ackompanjerad av tjejens gråt så åkte vi mot Sthlm. Landade i Älvsjö ca 00,30 teeraggen somnade gråtande. Vid tretiden i natt ringde telefonen och hanhunden (1 år) hade kommit hem självmant och låg i buren och käkade leverpastej, men tiken jaktidi*ten var fortfarande borta. Vid halv sju så skjutsade jag min fortfarande snyftande flickvän till jobbet, och tvingade i henne en macka och kaffe på favoritfiket. Nästa telefonsamtal kom 08,30 då hade polaren tagit den hemkomna hunden i koppel och gått ut och letat igen och efter några kilometer börjar hanhunden dra in mot skogen när kompisen börjar ropa så hör han ett svagt skall från skogen och tiken kommer stapplande ut. Hon var så totalt slut att han var tvungen att bära henne hem, hon somnade så fort hon kom in och utan att äta. Försökte ringa tjejen och berätta men när jag slog hennes nr. så ringer det bakom min rygg, hon har mao. glömt telefonen hemma. Nu återstår bara problemet att få ner hundarna till Stockholm, jag hoppas att jag slipper åka dom 64 milen tor. och hämta kräken. Phu.. nu känns allt bättre. Mina tre älsklingar tidigare i vintras. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd April 5, 2010 Dela Inlagd April 5, 2010 Ja det där med att lämna hund i skogen och pga samhällsplikterna (jobb etc) dessutom vara tvungen att åka från orten är inte speciellt upplyftande. Skönt att dom kommit till rätta i alla fall. Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd April 5, 2010 Dela Inlagd April 5, 2010 Är det inte det ena så är det det andra Mvh Måne Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd April 5, 2010 Dela Inlagd April 5, 2010 Skönt att de kom till rätta "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd April 5, 2010 Dela Inlagd April 5, 2010 Mja, kan rekommendera hundrasen Chihuahua som ju inte springer särskilt långt när di är på rymmen. Vetrinär Arne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd April 5, 2010 Dela Inlagd April 5, 2010 Odin dom är fortfarande dina tre älsklingar...eller.. Mvh Maitan Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd April 5, 2010 Trådstartare Dela Inlagd April 5, 2010 Haha Ja Mait, hundarna är i en liten svacka nu så att säga , men visst älskar jag kräken dom ger mej så mycket kärlek och nöje. Och att dom sticker iväg och jagar... det är ju jag som har lärt dom så vad tusan ska jag säga? :oops: Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd April 5, 2010 Dela Inlagd April 5, 2010 Hahahahahaha Odin helt rätt det är du som har lärt upp dem (kräken)Mvh Maitan Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thainab Inlagd April 5, 2010 Dela Inlagd April 5, 2010 Gött att det slutade lyckligt Men jag förstår din frustration och dessutom en olycklig teerak... aja, det som inte dödar oss stärker oss Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd April 5, 2010 Dela Inlagd April 5, 2010 Kom att tänka på en gammal Hasse o Tagekommentar, "om ens hund har sprungit bort? Vad man ska göra? Tja det är ingen idé att sätta in en annons för det är väldigt få hundar som kan läsa" Skönt att dom kom till rätta. Baa Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd April 6, 2010 Dela Inlagd April 6, 2010 Puh, slutet gott allting gott Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd April 6, 2010 Dela Inlagd April 6, 2010 tack för storyn odin och att det sluta lyckligt När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jens Inlagd April 6, 2010 Dela Inlagd April 6, 2010 Skönt det löste sig Vet själv hur mkt hundarna kan betyda för en! Jens heter jag och jag bor numera på Koh Samui.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Serath Inlagd April 7, 2010 Dela Inlagd April 7, 2010 Inte lätt med jakthundar som vill inget annat än jaga och inte lyder när dom kommer loss. Polarens hund drev tills den kollapsa så polaren valde att inte släppa hunden utan bara ha den med sig på jakt men inte släppa den för då blev ett par dagars hundjakt istället. Den rymde i höstas och hade visst drivit hela natten och till slut blivit överkörd på morgonen. Mycket bra jakthund men utan disciplin så funkar det inte, Svår balansgång med jakthundar. Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.