Jump to content
IGNORERAD

Har ni någon refarenhet av Supersaver och Travelpartner


Mr Ning Ning

Recommended Posts

Mr Ning Ning

Har någon testat dessa och, fungerar det bra med deras nätbiljetter.

Frågar för att jag är mkt dålig på dator å inte vill förlora pengarna för en resa.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Har bokat biljetter med båda utan problem.. Bara trycka på knappen och köpa.. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Varför bokar du inte hos en resebyrå. Betalar du med visa då har du väl dubbel säkerhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Varför bokar du inte hos en resebyrå. Betalar du med visa då har du väl dubbel säkerhet.

Säkerhet mot vadå?

Även om du handlar via nätet så köper du din biljett av en resebyrå.

Vissa söksites hittar biljetter men i slutändan är det en resebyrå som säljer dig din biljett.

Tror du menar den säkerhet man har om man bokar ett paket (resa + någon natt på hotell)

Då omfattas man av en garantiordning.

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Tjena! har bokat på båda sidorna de funkade hur bra som helst

Mvh Borgmästarens Songreat.gif

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja. har bokat med båda och några dussin nätbolag till. Inget problem.

Supersaver har jag säkert kört tiotal gånger eftersom dom ofta ligger bra till prismässigt. Travelpartner har vi som affärsresebyrå på jobbet.

Använd Visakort så har du automatisk försäkring på flygplanskonkurs. Vilket jag också tyvärr använt 2 gånger ( Oasis HK, Mytravel)

Om du bokar med Supersaver kan du hämta extra 100 kr rabatt hos dom från facebook.

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Har någon testat dessa och, fungerar det bra med deras nätbiljetter.

Frågar för att jag är mkt dålig på dator å inte vill förlora pengarna för en resa.

Det man ev kan invända mot dom är de avgifter som man inte informeras om från början.

T.ex. expeditionsavgift på 95 kr som man "aktivt ska välja" (men som inte går att välja bort)

Avgift för att betala med kort 50-100 kr är ett annat exempel.

Det får du inte reda på förrän på "sista sidan" när du redan reserverat biljetten.

Observera att du inte köpt ett skit innan du betalat och transaktionen gått igenom.

Även om du ångrar precis innan själva betalningen och mottagar en massa mail ang din bokning

kan du lugnt ignorera dom.

Kolla runt - även om säg Travelpartner (till exempel) verkar vara billigast kan just deras extra avgifter göra

att de är dyrare än andra alternativ.

Observera oxå att om du inte "aktivt väljer" (och betalar för) extra service så får du inget annat än biljetten.

Det går inte att ringa dom med frågor, beställa ett visst säte i planet etc. etc.

Har själv aldrig betalat för sånt tjafs och aldrig ångrat det valet :-)

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Det man ev kan invända mot dom är de avgifter som man inte informeras om från början.

T.ex. expeditionsavgift på 95 kr som man "aktivt ska välja" (men som inte går att välja bort)

Avgift för att betala med kort 50-100 kr är ett annat exempel.

Det får du inte reda på förrän på "sista sidan" när du redan reserverat biljetten.

Observera att du inte köpt ett skit innan du betalat och transaktionen gått igenom.

Även om du ångrar precis innan själva betalningen och mottagar en massa mail ang din bokning

kan du lugnt ignorera dom.

Kolla runt - även om säg Travelpartner (till exempel) verkar vara billigast kan just deras extra avgifter göra

att de är dyrare än andra alternativ.

Observera oxå att om du inte "aktivt väljer" (och betalar för) extra service så får du inget annat än biljetten.

Det går inte att ringa dom med frågor, beställa ett visst säte i planet etc. etc.

Har själv aldrig betalat för sånt tjafs och aldrig ångrat det valet :-)

mvh

Ingen av dom har automatisk kortavgift, det är nog mest förbehållet direktbokning på lågprisflygbolag. Båda har en massa tjafs, men det är alltid möjligt att välja bort. /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Ingen av dom har automatisk kortavgift, det är nog mest förbehållet direktbokning på lågprisflygbolag. Båda har en massa tjafs, men det är alltid möjligt att välja bort. /mvh

Hur väljer man bort?

post-3917-127007224612_thumb.jpg

mvh

post-3917-127007224612_thumb.jpg

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hur väljer man bort?

post-3917-127007224612_thumb.jpg

mvh

Du har rätt. Man kommer inte ifrån den med annat än att betala med internetbank. Har bokat med supersaver mer än 10 gånger och aldrig råkat ut för den. Inte med något annan nätbolag heller. är det nytt för 2010?

Jävla fult när (nästan) obligatoriska avgifter inte räknas in i sökmotorer.

Betalar man med internetbank försvinner ju det inkluderade konkursskyddet för flygbolag.

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Du har rätt. Man kommer inte ifrån den med annat än att betala med internetbank. Har bokat med supersaver mer än 10 gånger och aldrig råkat ut för den. Inte med något annan nätbolag heller. är det nytt för 2010?

Jävla fult när (nästan) obligatoriska avgifter inte räknas in i sökmotorer.

Betalar man med internetbank försvinner ju det inkluderade konkursskyddet för flygbolag.

/mvh

Några år tror jag.

Nästan alla tar kortavgift.

Är lite osäker på Travelpartner - det var länge sedan jag använde dom.

Retar upp mig mer på såkallad "serviceavgift" som inte heller kan väljas bort.

Ibland talar dom inte ens om att den finns, framgår endast av att beloppet

som ska betalas är lite dyrare än den biljett man hittade.

Genom att laborera med avgång från GOT, ARN eller CPH och mellanlandningar lite överallt

har jag (hittills) lyckats hitta biljetter som prismässigt verkar fallit mellan några imaginära stolar.

och då kan man leva med en liten avgift även om den är dold.

Det mest underliga är att samma biljett med samma flygplan kan skilja flera tusen beroende på

vem man köper biljetten av. Varför har jag aldrig begripit men så länge de inte är helt synkroniserade

antar jag att det finns chans att göra fynd.

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...