Jump to content
IGNORERAD

Hotell med wifi under tusen bathingar i Pattaya?


Guest Knasen

Recommended Posts

Guest Knasen

Nu när man köpt sig en liten bärbar dator vill man ju kunna surfa gratis på hotellrummet.. Skickade en bokningsförfrågan till Pattaya Bay Resort men dom hade fullt då. Skulle vara tacksam för lite goda tips här om skapliga hotell som har free wifi samt det övriga så som ac, kyl och framförallt swimmingpool för under tusen batingen.. Kommer ner dagarna efter song kran så det är lågsäsongpriser som gäller.. Har kollat runt lite på nätet men hittar bara dyrare ställen med free wifi..

Alternativet skulle vara om det finns något billigt sätt att surfa mobilt.. Så kom gärna med tips.. :crazy:

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 39
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • L64

    3

  • Thainab

    3

  • noBuzz

    2

  • Offe1609

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

GammalDansken

Köpte ett 2G-SIM-kort för ca 250 baht sist. 30 timmars internetaccess på det.

In med det i en mobil bara och koppla ihop densamma med datorn via Bluetooth

Det går inte fort precis men det räcker för att kolla nyheter och mail.

Vet ej om 3G är utbyggd i Pattaya området - det är ju betydligt mer kräm i det.

Säkert betydligt dyrare oxå.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall kanske testa detta nu när vi kommer ner: http://www.baybreezepattaya.com/

Har varit sletet men skall visst ha renoverats nyligen men det blir väl en glad(!?) överraskning kanske :crazy:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

One-2-call EDGE kostar 200 baht för 50 timmars uppkoppling med GPRS som ger ca 256 kb/s.

Så om du har thailändskt simkort så kan du använda det. Funkar ok att kolla mail och MPR med.

Annars har du Opey Del Place på Soi Lenkee/Buakkao som har pool, kylskåp, ac och Wifi (på bottenvåningen och plan1).

Det är ganska ok och ligger bra. Men sängarna och rummen är mediokra.

http://www.opeydeplacepattaya.com/

Bra värde för pengarna, med Wifi och pool, får du på shagwell masions som ligger på soi Arunothai mittemot carrefour.

Jättefint studio rum (stort) med assköna sängar för 1000 baht. Deluxe rum för 800. Standard 700 baht.

http://www.shagwellmansions.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte dom flesta hotell över hela landet wifi numera?

Enda stället som inte hade det under vår senaste 5 månadersresa var en bungalowby på Koh Maak.

Finns nog för många presumtiva gäster som väljer bort hotell utan wifi för att någon hotellägare skall kunna negligera det faktumet längre.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall kanske testa detta nu när vi kommer ner: http://www.baybreezepattaya.com/

Har varit sletet men skall visst ha renoverats nyligen men det blir väl en glad(!?) överraskning kanske crazy.gif

Bodde där några nätter nu i januari bra wifi, liten men ok pool,,, helt ok

Mvh Holst

Om ditt problem går att lösa.behöver du inte oroa dig.

Om ditt problem inte går att lösa.är det ingen idé att du oroar dig

Link to comment
Dela på andra sajter

Marin Place S Bukao

11000/ Mån V4 14000/ Må V 2 Omk. 500 natten Bra Vifi samma fart som hemma Polen i skuggan efter 12,00 ( på dagen) Trevlig pers. men slitet ( hotellet alltså )

Boffe :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare Knasen, här kommer mitt förslag. http://duannaming.com/mainmenu.html

Ligger på Soi Buakhau i ett lungt område men med krypavstånd till både barer och till där jag bor. Gick in i em och frågade om priser och fick detta erbjudande.

Det är två olika priser beroende om man vill bo mot gatan eller mot poolen.

Dygnspris 790/850

veckopris 5.400/5.800

månad 19.500/20500

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Tack för alla tips, nu fick man lite att tänka på.. :wai:

Kim, mycket möjligt att de flesta hotell har wifi idag, men jag har aldrig haft med mig dator på någon tidigare resa och därför aldrig tänkt på den detaljen.. Dessutom så är det i sådana fall väldigt få som marknadsför det på sina hemsidor..

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Tjenare Knasen, här kommer mitt förslag. http://duannaming.com/mainmenu.html

Ligger på Soi Buakhau i ett lungt område men med krypavstånd till både barer och till där jag bor. Gick in i em och frågade om priser och fick detta erbjudande.

Det är två olika priser beroende om man vill bo mot gatan eller mot poolen.

Dygnspris 790/850

veckopris 5.400/5.800

månad 19.500/20500

Fritz..

Där bodde vi en vecka. Tråkiga var att städerskan snodde pengar från vårt rum. Inga stora pengar, men ändå. Rummen är helt ok. Poolen är ok, men solen ligger på hela dagen så det var rätt varmt i vattnet. Wifi har dom också och det funkade hyggligt.

Tänkte jag skulle boka 1 månad nu när vi åker ner i Juni. Och jag har några att välja på nu.

Buzzen, tips om Min länkser bra ut. Lite orolig för läget bara, då vi är 2 vuxna och ett barn. Då vill vi ha möjlighet till songtaew inom rimligt avstånd.

Sam sip sam, som tipsade om: Min länk även här är läget lite bekymmersamt. Sen har vi detta hotellet som ligger ypperligt till för våran del: Min länk

Ska nog kolla in stället Lamai nämnde, även det ser bra ut om det nu är renoverat.

Vi funderar på att boka in oss för en natt på ett av dessa ställena, för att sen åka runt och kolla in samtliga hotell på listan. Villa panalee, är nog det som ligger bäst till för oss.

Tack till samtliga som kommit med tips! :great:

Denna sidan är bra om man vill kolla runt lite på olika hotell i Pattaya: Min länk

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Vill man bo i lägenhet för 15000 baht i månaden inklusive el och vatten så är ju www.viewtalay.com ett bra alternativ och man kan lätt få in bredband ifall man vill.

15000 bahtingar blir ju ca 500 baht per dygn så förmodligen tjänar man på att hyra månadsvis istället för att betala 1000 baht på hotel per dygn även om man nu får betala lite för bredbandet.

Troligen så är det bättre standard på dessa lägenheter än på ett 1000 bahts hotel.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

Skall kanske testa detta nu när vi kommer ner: http://www.baybreezepattaya.com/

Har varit sletet men skall visst ha renoverats nyligen men det blir väl en glad(!?) överraskning kanske :crazy:

Lyfter denna tråd igen och undrar om lamai testade detta hotel.. Är även intresserad av andra prisvärda hotel under 1000 bathingar i december.. Har hört att Intown ska vara billigt, någon som kan ge en liten recension?

Link to comment
Dela på andra sajter

Chaiyapoon Inn

  • Air Conditioned with individual remote control
  • Mini Bar
  • Cable television
  • Hot water
  • Bathtub (Superior Room Only)

We have free Wi-Fi Broadband internet & a business center.

http://www.soichaiyapoon.com

690 THB

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Laptops är en av de första sakerna du blir av med vid inbrott.

Se till att förvara den säkert.

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Chaiyapoon Inn

  • Air Conditioned with individual remote control
  • Mini Bar
  • Cable television
  • Hot water
  • Bathtub (Superior Room Only)

We have free Wi-Fi Broadband internet & a business center.

http://www.soichaiyapoon.com

690 THB

Ser trevligt ut, men det verkar inte finnas någon pool.. Men tack för tipset :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Laptops är en av de första sakerna du blir av med vid inbrott.

Se till att förvara den säkert.

Förmodligen är det så, men det är en billig rackare så är oturen framme så är det inte hela världen.. Mer rädd att min kamera skulle gå samma öde..

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyfter denna tråd igen och undrar om lamai testade detta hotel.. Är även intresserad av andra prisvärda hotel under 1000 bathingar i december.. Har hört att Intown ska vara billigt, någon som kan ge en liten recension?

Jupps, har bott där 3 resor i år och trivs bra med läget osv... enda lilla minus var att poolen kändes lite sketen men jag badade inte så ofta iaf.En grej till förresten, ibland kändes det som att hissen aldrig kom... men va f-n, de funka.

Intown bodde jag senast på för knappa 2 år sen och det är bra för dom pengarna och poolen på toppen e ok.Hade ingen wifi när jag bodde där dock.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Jupps, har bott där 3 resor i år och trivs bra med läget osv... enda lilla minus var att poolen kändes lite sketen men jag badade inte så ofta iaf.En grej till förresten, ibland kändes det som att hissen aldrig kom... men va f-n, de funka.

Intown bodde jag senast på för knappa 2 år sen och det är bra för dom pengarna och poolen på toppen e ok.Hade ingen wifi när jag bodde där dock.

Tack, ett par små frågor bara, Är det värt att lägga till 100 bath för att få balkong eller är det ingen vidare utsikt? Blir man störd av trafiken utanför, verkar ju ligga alldeles vid Secondroad? Menar BayBreeze alltså..

Annars så väger ju en globetrotters ord som ditt ganska tungt, så det kan nog bli att jag testar detta.. :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägg till 200 battingar till och få ett väldigt bra boende på Areca Lodge hotel. Mycket bra internet på rummet, balkong, 2 stora fina pooler och en utmärkt frukost :great:

Soi Diana Inn, så du har krypavstånd till NID bar :whistle:

Boka via Agoda så får du bästa pris.

Ändrades av Thainab
Link to comment
Dela på andra sajter

Nja Thainab, det blir 900 med balle på Baybreeze och standardrum på Areca kostar 1300 fram till den 15:e dec därefter 1950 bath så det är nog inget alternativ för mig, snål som man är :) Men tack ändå :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha glömde bort högsäsong :whistle: Jag bodde där i 2v nu för 1200 natten + en 600 batting för sen utcheckning 18:00 sista dagen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha glömde bort högsäsong :whistle: Jag bodde där i 2v nu för 1200 natten + en 600 batting för sen utcheckning 18:00 sista dagen.

Får testa ett par dar under lågsäsong nån gång då.. Verkar vara fint där.. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägg till 200 battingar till och få ett väldigt bra boende på Areca Lodge hotel. Mycket bra internet på rummet, balkong, 2 stora fina pooler och en utmärkt frukost :great:

Soi Diana Inn, så du har krypavstånd till NID bar :whistle:

Boka via Agoda så får du bästa pris.

Nej tack!

Bodde där i tre nätter innan midsommar!

Bodde på Corona delen, Amerikansk skit toa fast dusch i gammal stil!

Flytta till gran hotellet Pattaya Bay Resort som är 100% bättre!

Areca Lodge har bra pool och okey frukost!

Men dyra rum!!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Får testa ett par dar under lågsäsong nån gång då.. Verkar vara fint där.. :)

Tycker jag du ska, jag trivdes utmärkt där. Nu bodde jag i huvudbyggnaden, kanske är sämre där pigge bodde.

Ändrades av Thainab
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...