Jump to content
IGNORERAD

Thaksin i Sverige !


Marsupilami

Recommended Posts

Finns redan en lång tråd om detta

han lämnade landet igårkväll för vidarefärd till okänd destination

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, skulle visst bara hålla ett kort föredrag för Stockholmsmoderaterna på temat: Hur man trixar med val.

Kompisröstaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Utan att ha politiska insikter, jag har några frågor:

- Har han Schengen VISA?

- När har han anmält sig på anbassaden i BKK?

- Hur länge har han väntat på beslutet?

- Har han UT eller PUT i Sverige? (isf vem är referenspersonen? DVS: frugan eller sambon?)

- Sist.. är vi alla likvärdiga????? Dvs: Vad vi snackar om demokrati??????????????

Mvh:

Lacko

Link to comment
Dela på andra sajter

Lacko: Det har han säkert. Han är ju även medborgare i Montenegro, och det är inte så svårt att få ett visum för "affärsbesök" och liknande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaksin har som sagt ett pass fråm Montenegro, där han också är medborgare. Har man ett biometriskt pass (svenska pass är biometriska), behövs inget visum för inresa i Sverige. Thaksin har säkert skaffat en sådant. Förmoldigen sa det pling nånstans när han passerade den svenska passkontrollen. UD bad honom sedan vänligt men bestämt att lämna landet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Acker: . Oh, då missade jag nånting. har bara koncentrerat mig, hur svårt det kan vara att bjuda in en person.. Vissa tror, att vi har rätt för det, mina erfarenheter visar att det är inte sant. Men han kan komma utan frågor, behöver inte ha vänner från studier osv... Visst, jag missade att han är medborgare i Montenegro...

Lacko

Link to comment
Dela på andra sajter

OldWolf: Ja, ja ... som sagt va, jagförstår... Själv vill jag ha en sådant pass.. För alla som är lika...

Lacko

Link to comment
Dela på andra sajter

OldWolf, en sak till. Jag önskar att UD (ej gränspolis eller MIG) ber alla Thainlänska ( or whatever) vänner till oss, att lämna landet, och ej ge order för det samma...

MVH

Lacko

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi är ju välkomna att besöka Thailand - så varför skulle inte herr Thaksin få komma hit?

Link to comment
Dela på andra sajter

OldWolf, en sak till. Jag önskar att UD (ej gränspolis eller MIG) ber alla Thainlänska ( or whatever) vänner till oss, att lämna landet, och ej ge order för det samma...

MVH

Lacko

??????????????????????????????????

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi är ju välkomna att besöka Thailand - så varför skulle inte herr Thaksin få komma hit?

Dom är välkomna om dom har visum. det vet du lika bra som jag. Därför är jag övertygad om att Thaksin använt sitt pass från Montenegro.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom är välkomna om dom har visum. det vet du lika bra som jag. Därför är jag övertygad om att Thaksin använt sitt pass från Montenegro.

Vi är ju välkomna att besöka Montenegro - så varför skulle inte herr Thaksin få komma hit?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte Sverige ville störa de diplomatiska förbindelserna med Thailand, där för bad dom honom dra vidare. Han har visst varit i Ryssland nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaksin sitter på flera pass och det är inte otänkbart att han använt det Montenegrinska passet för att ta sig in i Sverige. Han innehar även ett Kambodjanskt pass och jag vet inte på vilken nivå det är? Skulle det vara ett diplomatpass behöver han nog inte söka visum till Sverige. På ett vanligt thaipass hade han varit tvungen att söka visum på en Svensk ambassad någonstans i världen.

Vad han gjorde här?

Fan vet, kanske sökte han jobb hos RPS som konsult för att hjälpa dem att eliminera knarklangarna i Sverige? Efter hans succé i Thailand vill han nu exportera "War on drugs" som en OTOP produkt.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Han kom hit på sitt diplomatpass från Niqaragua

Nu är han tydligen i Ryssland.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...