Jump to content
IGNORERAD

Thaksin hade för stort stöd bland de fattiga


Thaihubben

Recommended Posts

Hade stort folkligt stöd

Genomförde populistiska förbättringar för den fattiga befolkningen

Blev för mäktig

Korrumperad

Tycker jag är en bra beskrivning av thaksin under hans tid som PM, Men visst du är ju riktiga Thailand på en bar i Pattaya?

Så lugn o fin, inte dricka sista ölen, fabror skall nog gå o lägga sig nu ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 124
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    18

  • Poffa

    16

  • BaBoo

    15

  • OldWolf

    6

Mest aktiva i denna tråd

Hej

Ännu en av våra stora tidningar går ut med sanningen i denna fråga, det känns skönt att elitens maktövertagande kommer fram.

Men det får som vanligt forumets militär och elit vänner att gå i taket.

Sanningen kan vara svår ibland.

Tack till Expressen och dess skribent som intar samma position som Aftonbladet, och som precis som en del på forumet har

genomskådat elitens försök att se folkvalda ut.

Han tar upp många av dom frågor som har behandlats på forumet det senaste året och ger mig själv och några till på forumet

rätt på alla punkter, det känns skönt för oss på forumet som får mycket skit för att vi vill ha fria val och demokrati,

hoppas att några till öppnar ögon och öron och tar till sig det som verkligen sker i landet.

Och slutar tro att domstolar och politiker inte är korrupta och att dom rika är i majoritet.

Mvh Isan Lover

Stackare, vara så hjärntvättad!

Link to comment
Dela på andra sajter

Förklaring till denna konstiga uppfattning på MPR.

Thailand har under många år dragit på sig faranger som trivs man kan fråga sig varför?

Kan det beror på här trivs de med klass skillnader de får lov att känna sig smarta och vara små förstar.

Jag hör alltid faranger som gör sig roliga över hur dumma Thailändare är och kan hålla med de är inte smarta i allmänhet.

Men detta är inte deras eget fel utan deras kastsystem och skolunder visningens fel.

Ser fram emot ett fortsatt liv i Thailand där mycket behöver förändras.

Moo

Jag har under mina resor till Thailand aldrig känt mig förmer, pga. en eventuellt bättre utbildning, större plånbok eller något annat skäl jag kan komma på.

Det finns många saker jag, som gammal hantverkare, skulle se blev gjorda på ett annat sätt. Men det beror inte på att jag tycker att det sättet jag, eller vi gör saker på är så mycket bättre utanför att de har en annorlunda syn på hur det ska göras.

Visst lämnar många av deras arbetsmetoder mycket i övrigt att önska men det är deras metoder och om det fungerar för dem så varför ändra på något som bevisligen fungerar bara för att göra något på farangvis?

Eldragningen tänker jag inte ens ta upp, men jag undrar om det finns någon elektriker som får ens ett ögonblicks sömn under sin semester.

På turistorter hör man nästan dagligen av både "expats" och andra turister, hur dumma de tycker att thailändarna är.

Men är det verkligen så?

Om en farang är otålig och försöker mana på dem med yviga gester, röd i ansiktet och en röst som bitvis övergår i falsett, så är thailändaren eller thailändskan inte mindre smart för att denne inte genast lyder den ohyfsade farangens minsta vink.

Dessa gester och höjda rösten på en restaurang eller annan plats med andra människor i närheten kan istället ha gjort thailändaren förlägen eller också fått honom eller henne att inse att det är en sinnessvag människa de har att göra med och av den anledningen kan de vara mindre benägna att hjälpa den "utsatte".

Kort sagt så är det ofta kulturella skillnader i hur man uppträder mot varandra i olika situationer som får vissa faranger att tycka att de är dummare än andra. Lägg till lite språklig förbistring från båda parter och verket är fullbordat.

Innan jag åkte ner för första gången läste jag på lite om hur olika saker fungerar. Det är väl det minsta man kan göra när man ska resa så långt bort och till en plats som man inte känner till något närmare om?

Men när Svenne, Günther eller John Smith ska byta resmål från Gran Canaria till Thailand så struntar han allt som oftast att ta sig tid till att lära sig något nytt. Han har ju pengar och det är enligt honom lösningen på allt och ger honom dessutom rätten att vara som ett svin om han finner det lämpligt att vara det. Han har ju betalat för det.

Istället skulle jag vilja påstå att jag lär mig något under varje resa och ofta av dem som har mindre i sina plånböcker, kortare skolgång osv. men det är det ingen som bryr sig det minsta om. Trivsel handlar väl inte om kronor och ören?

Vi avhandlar kanske inte några större världsliga saker eller ämnen men vi har det trevligt och de uppskattar att jag dels är väldigt lugn och måttlig och dels att jag är intresserad av dem och deras seder och andra sätt.

Sedan är jag inte främmande för att tala om för dem i småbetska ordalag vad jag tycker om olika företeelser. Men det gör jag endast om jag sitter med några jag verkligen känner, så att de vet att jag raljerar, annars är det lätt hänt att det blir fel.

Tycker man om att umgås med människor så får man anstränga sig lite för att åtminstone mötas halvvägs. Tycker man bara om sig själv och de sina så får man väl fortsätta att vara ett svin bland annat folk. Men att kalla dem dumma bara för att man själv inte lärt sig att umgås med folk köper jag inte.

Mvh Kurios.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förklaring till denna konstiga uppfattning på MPR.

Thailand har under många år dragit på sig faranger som trivs man kan fråga sig varför?

Kan det beror på här trivs de med klass skillnader de får lov att känna sig smarta och vara små förstar.

Jag hör alltid faranger som gör sig roliga över hur dumma Thailändare är och kan hålla med de är inte smarta i allmänhet.

Men detta är inte deras eget fel utan deras kastsystem och skolunder visningens fel.

Ser fram emot ett fortsatt liv i Thailand där mycket behöver förändras.

Moo

Själv förstår jag inte hur vissa kan vilja de fattiga i Isaan så himla illa.

Kanske är det för att de kan få spela husgudar i miniatyr och fjäska till sig sin omgivnings uppskattning med sina läppars bekännelse.

Hur ofta har man inte hört dem säga "jag älskar Thailand och thailändare" samtidigt som de skriker till frugan och ber henne komma med en bärs och något att äta?

Tänk att få vara i Isaan och få säga att man minsann älskar sin omgivning, se alla dessa snälla människor le i respons och samtidigt vara behjälplig när politikerna fortsätter skjuta dem i ryggen.

Man hade hoppats att 15 års skolgång, erfarenhet av den västerländska historien och all tillgång till information hade varit till bätte gagn.

Trist.

Inte för de spillda sinnenas skull, de är redan förlorade, utan för Isaanborna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låt mig gissa.. du googlade dig fram till det här? smile.gif

Felgissat... men jag förstår din tanke, det finns ju ett helt gäng med googleamatörjournalister som gillar politik här på MPR lol.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Felgissat... men jag förstår din tanke, det finns ju ett helt gäng med googleamatörjournalister som gillar politik här på MPR lol.gif

Såklart du inte googlat.. du kom ihåg länken sen april 2007.

Jag gläds åt att du förstår. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Såklart du inte googlat.. du kom ihåg länken sen april 2007.

Jag gläds åt att du förstår. smile.gif

Fel igen...1zgarz5.gif1zgarz5.gif1zgarz5.gif

Jag följde en länk ifrån en kommentar på www.expressen.se och klickade mig vidare några ggr innan jag hamnade på den sidan ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Fel igen...1zgarz5.gif1zgarz5.gif1zgarz5.gif

Jag följde en länk ifrån en kommentar på www.expressen.se och klickade mig vidare några ggr innan jag hamnade på den sidan ;-)

Thaihubben.

Synd att Du inte gogglade.

Förutom Michael Töpffer stora scoop av Narin's barnhem hade Du även hittat en länk, en av de första, där kan klassar hotell i Bangkok.

När jag upptäckte att han gav ett vandrarhem(!) 5 getingar konstaterade jag att vi nog inte hade samma preferenser.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Fel igen...1zgarz5.gif1zgarz5.gif1zgarz5.gif

Jag följde en länk ifrån en kommentar på www.expressen.se och klickade mig vidare några ggr innan jag hamnade på den sidan ;-)

Jo, säkert... bevisa det! dance1.gifna.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Förklaring till denna konstiga uppfattning på MPR.

Thailand har under många år dragit på sig faranger som trivs man kan fråga sig varför?

Kan det beror på här trivs de med klass skillnader de får lov att känna sig smarta och vara små förstar.

Jag hör alltid faranger som gör sig roliga över hur dumma Thailändare är och kan hålla med de är inte smarta i allmänhet.

Men detta är inte deras eget fel utan deras kastsystem och skolunder visningens fel.

Ser fram emot ett fortsatt liv i Thailand där mycket behöver förändras.

Moo

Hej

Är nog inne på din linje utan klassskillnader och stora ekonomiska klyftor skulle landet förmodligen inte ha en bråkdel av utlänningarna som boende eller resande dit.

Nästan allt bygger på att en del ska vara så fattiga att dom behöver skicka sina barn till sexindustri och låglönejobb i Bangkok och turistorter.

Och utan fattiga tjejer i baren och med normala löner till en stor del av befolkningen skulle landet nog ganska snabbt avfolkas av falanger, det ska va billigt och

villigt kan man säga om man vill vara lite elak.

Dom skulle söka sig till ett nytt land med klassskillnader som håller en stor del av befolkningen i fattigdom, detta även om det krävs militär för att hålla nere folket.

Innan folk går i taket som läser det här så är det väl bäst att säga att jag tror att detta gäller en majoritet av turismen som alltid söker nya och billiga platser,

det finns ju naturligtvis undantag och dom som har rotat sig skulle säkert stanna och njuta av att klassskillnader minskades och att folk fick det bättre.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

100%:ig självanalys av MT.

"Lite tillspetsat kan man säga att Expressen vill ha chockade svenskar och Ekot vill ha politisk analys."

Blir att jobba åt expressen, då...

En sista undran är varför han inte har riktiga avtal med dessa uppdragsgivare??? :bag:

Och för första gången letar jag efter minus-karma knappen. Vill så gärna ge lite minus till denna Michael Töpffer :ironi:

Få tidningar i Sverige ger idag fasta avtal till stringer reportrar, de flesta har bara provisionslön, tidningarna vet att "Svenne Banan" finns i Thailand och ringer självmant upp redaktionerna om han/hon hör något. Sen krafsar reportern vid desken i Stockholm ihop några rader med hjälp av BBC, CNN, och andra nätkällor samt Svenne Banans citat och eventuella bilder.

Som stringer till en tidning tjänar du nästan aldrig några pengar på nyhetsrapportering utan du gör din inkomst på rese, sport, kändis, kvinna och andra delar av tidningen. Samt i de länder där svenskarna är lätträknade...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ännu en av våra stora tidningar går ut med sanningen i denna fråga, det känns skönt att elitens maktövertagande kommer fram.

Men det får som vanligt forumets militär och elit vänner att gå i taket.

Sanningen kan vara svår ibland.

Tack till Expressen och dess skribent som intar samma position som Aftonbladet, och som precis som en del på forumet har

genomskådat elitens försök att se folkvalda ut.

Han tar upp många av dom frågor som har behandlats på forumet det senaste året och ger mig själv och några till på forumet

rätt på alla punkter, det känns skönt för oss på forumet som får mycket skit för att vi vill ha fria val och demokrati,

hoppas att några till öppnar ögon och öron och tar till sig det som verkligen sker i landet.

Och slutar tro att domstolar och politiker inte är korrupta och att dom rika är i majoritet.

Mvh Isan Lover

Om Thaksin skött sitt jobb,satsat på skola och sjukvård m.m

istället för att stoppa pengarna i egen ficka eller sin familjs bankkonton

så hade han suttit kvar på sin post

Jag tycker det är konstigt att en människa som säger sig kämpa för dom fattigas rätt i samhället

samtidigt dyrkar och avgudar en av dom mest korrumperade ledare som Thailand haft.

Men han är ju smart,han vet hur man ska tjäna pengar

Ser man på dom här siffrorna så kan man ju undra hur mycket han stulit från sitt kära Thailand

The accounts were in the names of:

Pangthongthae Shinawatra: 23,529,837,029.08 baht (7 accounts seized)

Pingthongtha Shinawatra: 17,132,675,411.57 baht (7 accounts seized)

Pojaman Shinawatra: 1,451,479,330.78 baht (11 accounts seized)

Thaksin Shinawatra: 548,480,533.78 baht (2 accounts seized)

Yingluk Shinawatra: 133,502,451.00 baht (2 accounts seized)

Bhannawat Damapong: 5,520,021,142.02 baht (6 accounts seized)

Texten är tagen ifrån thaivisa där det diskuteras om Thaksins frysta tillgångar

och om att 1 biljon bath har plockats ut ifrån familjens bankkonton

Thaksin fick en fråga om vilken sida han står på i klasskampen mellan dom fattiga och rika

och enligt hans anhängare så står han på de fattigas sida

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Om Thaksin skött sitt jobb,satsat på skola och sjukvård m.m

istället för att stoppa pengarna i egen ficka eller sin familjs bankkonton

så hade han suttit kvar på sin post

Jag tycker det är konstigt att en människa som säger sig kämpa för dom fattigas rätt i samhället

samtidigt dyrkar och avgudar en av dom mest korrumperade ledare som Thailand haft.

Men han är ju smart,han vet hur man ska tjäna pengar

Ser man på dom här siffrorna så kan man ju undra hur mycket han stulit från sitt kära Thailand

The accounts were in the names of:

Pangthongthae Shinawatra: 23,529,837,029.08 baht (7 accounts seized)

Pingthongtha Shinawatra: 17,132,675,411.57 baht (7 accounts seized)

Pojaman Shinawatra: 1,451,479,330.78 baht (11 accounts seized)

Thaksin Shinawatra: 548,480,533.78 baht (2 accounts seized)

Yingluk Shinawatra: 133,502,451.00 baht (2 accounts seized)

Bhannawat Damapong: 5,520,021,142.02 baht (6 accounts seized)

Texten är tagen ifrån thaivisa där det diskuteras om Thaksins frysta tillgångar

och om att 1 biljon bath har plockats ut ifrån familjens bankkonton

Thaksin fick en fråga om vilken sida han står på i klasskampen mellan dom fattiga och rika

och enligt hans anhängare så står han på de fattigas sida

Jo klart Thaksin är en korrumperad politiker.

Men det han har gjort är ju mycket mer än nån annan politiker i Thailand gjort tidigare för dom fattiga, Kanske därför han trots sina brister är populär?

Personligen så tycker jag att han inte har i politiken att göra längre. Och bästa vore för dom röda att dumpa honom.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om Thaksin skött sitt jobb,satsat på skola och sjukvård m.m

istället för att stoppa pengarna i egen ficka eller sin familjs bankkonton

så hade han suttit kvar på sin post

Jag tycker det är konstigt att en människa som säger sig kämpa för dom fattigas rätt i samhället

samtidigt dyrkar och avgudar en av dom mest korrumperade ledare som Thailand haft.

Men han är ju smart,han vet hur man ska tjäna pengar

Ser man på dom här siffrorna så kan man ju undra hur mycket han stulit från sitt kära Thailand

The accounts were in the names of:

Pangthongthae Shinawatra: 23,529,837,029.08 baht (7 accounts seized)

Pingthongtha Shinawatra: 17,132,675,411.57 baht (7 accounts seized)

Pojaman Shinawatra: 1,451,479,330.78 baht (11 accounts seized)

Thaksin Shinawatra: 548,480,533.78 baht (2 accounts seized)

Yingluk Shinawatra: 133,502,451.00 baht (2 accounts seized)

Bhannawat Damapong: 5,520,021,142.02 baht (6 accounts seized)

Texten är tagen ifrån thaivisa där det diskuteras om Thaksins frysta tillgångar

och om att 1 biljon bath har plockats ut ifrån familjens bankkonton

Thaksin fick en fråga om vilken sida han står på i klasskampen mellan dom fattiga och rika

och enligt hans anhängare så står han på de fattigas sida

Är väl för att IL´s familj får några tusen bathingar för att rösta på Thaksin som IL är så överförtjust i denne person, jag börjar bli mer och mer säker på att IL får större belopp än så för att sprida sin idols propaganda internationellt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Jag håller med Serath Thaksin gjorde mer än någon annan politiker för dom fattiga i norr och nordöst och det gör honom populär än oavsett ev. brister, det är inte

svårere än så.

Folk är inte dumma som en del tror, dom märker om saker och ting förbättras för dom, och dom vill gärna ha en fortsättning.

Och korruptionsfrågan är inte en stor grej för dom fattiga, dom vet ju att alla politiker och personer med makt är det, det är dom uppväxta med sedan många

generationer, och dom tillhör ju dom som får betala kalaset, det är nog bara utlänningar som tror på ärliga och vita politiker och generaler i Thailand.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag håller med Serath Thaksin gjorde mer än någon annan politiker för dom fattiga i norr och nordöst och det gör honom populär än oavsett ev. brister, det är inte

svårere än så.

Folk är inte dumma som en del tror, dom märker om saker och ting förbättras för dom, och dom vill gärna ha en fortsättning.

Och korruptionsfrågan är inte en stor grej för dom fattiga, dom vet ju att alla politiker och personer med makt är det, det är dom uppväxta med sedan många

generationer, och dom tillhör ju dom som får betala kalaset, det är nog bara utlänningar som tror på ärliga och vita politiker och generaler i Thailand.

Mvh Isan Lover

Dom är definitivt inte dumma men med deras förutsättningar blir dom väldigt lättköpta. Det är som att kasta lite brödsmulor till småfåglarna, dom blir jätteglada och det kostar den rike nästan ingenting.

Skulle han däremot försöka få medeklassen och de rika/militärerna/eliten med på sin sida blir det VÄLDIGT dyrt för dom är mycket svårare att "köpa" gillande från, för dom har högre krav/behov för att bli glada.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur vore det om folket i Issan började leva idag och titta in i framtiden istället för att lyssna på den röda propagandan från Thaksin och hans medieapparat och tänka på igår och forntiden?

Ifall du tar på dig objektiva glasögon en stund och funderar på de åtgärder som denna regering faktisk gjort för att gynna de fattiga.

Fria skoluniformer.

Gratis 15-årig skolgång

Skuldsanering för de som lånat av ockrare.

Nu senast, hjälp till skuldsatta bönder.

Plus en hel del annat.

Vad eller vilka förmåner har de tagit bort från de fattiga?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hur vore det om folket i Issan började leva idag och titta in i framtiden istället för att lyssna på den röda propagandan från Thaksin och hans medieapparat och tänka på igår och forntiden?

Ifall du tar på dig objektiva glasögon en stund och funderar på de åtgärder som denna regering faktisk gjort för att gynna de fattiga.

Fria skoluniformer.

Gratis 15-årig skolgång

Skuldsanering för de som lånat av ockrare.

Nu senast, hjälp till skuldsatta bönder.

Plus en hel del annat.

Vad eller vilka förmåner har de tagit bort från de fattiga?

Hej

Det är helt klart bra grejor som du räknar upp, men glöm inte att dom var emot vårdreformen och bylånen m.m för inte allt för länge sedan.

Dom nu genomförda reformerna får man väl se som ett sätt att attrahera dom fattiga och som strategiska inför kommande val.

Och det är inget fel i det, så arbetar ju partier i t.ex Sverige och andra länder också.

Men jag tror ändå att Thaksin trots det har en försprång för att han var först att bry sig om dessa grupper i samhället.

Dom fattiga har nog svårt att lita på etabissimanget, och man kan ju tycka vad man vill om TRT men utan dom hade aldrig dom här förändringarna som Demokraterna nu

genomför blivit av heller, nu är det plötsligt många som vill ha deras röster och det leder ju till förslag som gynnar dessa grupper.

Jag tror att dom fattiga har kommit in i politiken för att stanna där.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur vore det om folket i Issan började leva idag och titta in i framtiden istället för att lyssna på den röda propagandan från Thaksin och hans medieapparat och tänka på igår och forntiden?

Ifall du tar på dig objektiva glasögon en stund och funderar på de åtgärder som denna regering faktisk gjort för att gynna de fattiga.

Fria skoluniformer.

Gratis 15-årig skolgång

Skuldsanering för de som lånat av ockrare.

Nu senast, hjälp till skuldsatta bönder.

Plus en hel del annat.

Vad eller vilka förmåner har de tagit bort från de fattiga?

Fria skoluniformer?

Jag fick i alla fall betala, men subventionerade var dom.

Och det var skolböckerna också.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är helt klart bra grejor som du räknar upp, men glöm inte att dom var emot vårdreformen och bylånen m.m för inte allt för länge sedan.

Dom nu genomförda reformerna får man väl se som ett sätt att attrahera dom fattiga och som strategiska inför kommande val.

Och det är inget fel i det, så arbetar ju partier i t.ex Sverige och andra länder också.

Men jag tror ändå att Thaksin trots det har en försprång för att han var först att bry sig om dessa grupper i samhället.

Dom fattiga har nog svårt att lita på etabissimanget, och man kan ju tycka vad man vill om TRT men utan dom hade aldrig dom här förändringarna som Demokraterna nu

genomför blivit av heller, nu är det plötsligt många som vill ha deras röster och det leder ju till förslag som gynnar dessa grupper.

Jag tror att dom fattiga har kommit in i politiken för att stanna där.

Mvh Isan Lover

Då är vi ganska överens om att de fattiga inte fått det sämre under denna regeringen då?

Sen är frågan hur länge man ska rösta på Thaksin som "tack" för att han satte Issan på den politiska kartan? Ska man fortfarande tacka honom med att rösta in han eller hans marionetter trots allt som kommit fram om honom?

Min personliga åsikt är att man måste leva idag och titta framåt, inte tänka på igår och drömma sig tillbaka.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Då är vi ganska överens om att de fattiga inte fått det sämre under denna regeringen då?

Sen är frågan hur länge man ska rösta på Thaksin som "tack" för att han satte Issan på den politiska kartan? Ska man fortfarande tacka honom med att rösta in han eller hans marionetter trots allt som kommit fram om honom?

Min personliga åsikt är att man måste leva idag och titta framåt, inte tänka på igår och drömma sig tillbaka.

Hej

Ja det har absolut inte gjorts några försämringar för mina vänner i Isaan snarare tvärtom.

Men hur länge som dom fattiga kommer att stödja Thaksin är omöjligt att svara på, hans fiender gör ju Thaksin en stor tjänst genom att jaga och försöka ruinera honom,

förbjuda och motarbeta hans partier, dom grupper som stödjer honom är ju helt övertygade om att det är för att han hjälpte dom som han är dom rikas och militärens

fiende nr 1, dom gör en martyr av honom.

Det hade varit mycket smartare att utman honom politiskt genom att lägga förslag liknande dom som nu införs, så kunde dom också fått röster i Isaan.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Fria skoluniformer?

Jag fick i alla fall betala, men subventionerade var dom.

Och det var skolböckerna också.

Poffa

Jag fick också betala för barnens skoluniformer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...