Jump to content
IGNORERAD

Thaksin söker politisk asyl i Sverige?


noBuzz

Får han asyl i Sverige om han söker?  

81 röster

  1. 1. Får Thaksin asyl i Sverige om han söker?

    • Ja
      29
    • Nej
      52


Recommended Posts

Hej

Nämn en politiker i Thailand som inte är kriminell ?

Mvh Isan Lover

Tja... ta t.ex den som du hatar mest av alla.. Abhisit. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 189
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    26

  • noBuzz

    18

  • andersbangkok

    14

  • OldWolf

    11

Mest aktiva i denna tråd

Guest wille

;)

Hej

Nämn en politiker i Thailand som inte är kriminell ?

Mvh Isan Lover

:D

Roligt men eftersom du har en ratt liberal installning till rattssakerhet blir det lite mindre skoj.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tja... ta t.ex den som du hatar mest av alla.. Abhisit. :)

Hej

Att han skulle kunna kommit dit han har gjort utan att ingå i det "thailändska systemet" finner jag otroligt.

Jag tror själv inte att det finns någon f.d eller nu aktiv politiker som har klarat sig utan att bli insmetad.

Jag tror t.o.m att många gör politisk karriär för att just ta del av det som bjuds genom korruption,

det kanske kan vara därför som många t.o.m är beredda att köpa sig en plats i politiken.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Du besvarar en fråga med en fråga IGEN,kan du inte ge ett svar någongång???Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det vet du säkert att jag och många andra inte tycker att militärkupper, vandalisering av statlig egendom och TV stationer, ockupation av flygplatser ingår en demokratisk process, och det är därför vi nu har demonstrationer i Bangkok.

Mvh Isan lover

En liten fråga till en expert på thailändsk inrikespolitik som du: Var Thaksin folkvald PM vid tiden för militärkuppen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

En liten fråga till en expert på thailändsk inrikespolitik som du: Var Thaksin folkvald PM vid tiden för militärkuppen?

Hej oldwolf

Tveklöst JA, och det tror jag ingen betvivlar.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej oldwolf

Tveklöst JA, och det tror jag ingen betvivlar.

Mvh Isan Lover

Då skall du gå tillbaka till din kammare och läsa på, men jag kan berätta för dig att han inte var det. Han var ledare för en administrationsministär i vänta på nyval. Även hans tid som "caretaker" hade gått ut. Thaksin upplöste parlamentet och utlyste nyval 2006 för att få större makt. Demokraterna bojkottade valet. Regeringspartiet fick 61% av rösterna. Två dagar efter valet avgick Thaksin som PM. Han utsågs dock till "caretaker" tills ett nytt val kunde hållas.

Alltså var han inte folkvald vild tiden för militärkuppen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej oldwolf

Tveklöst JA, och det tror jag ingen betvivlar.

Mvh Isan Lover

En stilla undran i striden hetta... Är dagens styre demokratiskt vald?

Link to comment
Dela på andra sajter

Då skall du gå tillbaka till din kammare och läsa på, men jag kan berätta för dig att han inte var det. Han var ledare för en administrationsministär i vänta på nyval. Även hans tid som "caretaker" hade gått ut. Thaksin upplöste parlamentet och utlyste nyval 2006 för att få större makt. Demokraterna bojkottade valet. Regeringspartiet fick 61% av rösterna. Två dagar efter valet avgick Thaksin som PM. Han utsågs dock till "caretaker" tills ett nytt val kunde hållas.

Alltså var han inte folkvald vild tiden för militärkuppen!

Tro inte att du kan lura IL med "tekniskt babbel"... :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Att han skulle kunna kommit dit han har gjort utan att ingå i det "thailändska systemet" finner jag otroligt.

Jag tror själv inte att det finns någon f.d eller nu aktiv politiker som har klarat sig utan att bli insmetad.

Jag tror t.o.m att många gör politisk karriär för att just ta del av det som bjuds genom korruption,

det kanske kan vara därför som många t.o.m är beredda att köpa sig en plats i politiken.

Mvh Isan Lover

Så.. du har:

- Inga bevis

- Inga domar

- Inga indicier

Men:

- Du tror

- Det kanske kan vara

Och:

- Därför finner du det troligt.

Så:

- Abhisit är kriminell.

:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tro inte att du kan lura IL med "tekniskt babbel"... :)

Att lägga fram fakta är inte att lura någon! Det är så mycket tjat om att militären avsatte den folkvalda regeringen. Det fanns en knappt legitim regering vid tiden för militärkuppen. Torr teknisk fakta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

En stilla undran i striden hetta... Är dagens styre demokratiskt vald?

Hej

Du ger dig inte, rent tekniskt kanske, men även en del anhängare till Abishit på forumet tycker också att det är moraliskt

tveksamt med tanke på vad som hände utanför parlamentet.

Och jag tror inte att det hade varit någon konflikt eller demonstration om allt hade skett utan inblandning av Gula och

militärer.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så.. du har:

- Inga bevis

- Inga domar

- Inga indicier

Men:

- Du tror

- Det kanske kan vara

Och:

- Därför finner du det troligt.

Så:

- Abhisit är kriminell.

:)

Hej

Jag tror som sagt inte att det är möjligt att verka som eller göra karriär som politiker utan för det "system" som råder.

Helt vita politiker skulle nog uppfattas som ett hot emot etablerade politiker som skor sig på "systemet".

Jag skulle önska att jag trodde något annat, men finner inga tecken på detta.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du ger dig inte, rent tekniskt kanske, men även en del anhängare till Abishit på forumet tycker också att det är moraliskt

tveksamt med tanke på vad som hände utanför parlamentet.

Och jag tror inte att det hade varit någon konflikt eller demonstration om allt hade skett utan inblandning av Gula och

militärer.

Mvh Isan Lover

Enligt den thailändska konstitutionen är den nuvarande regeringen demokratiskt vald. Den har tillsatts av en majoritet av parlamentet, sedan PTP misslyckats med att detsamma. PPP blev förbjudet av valkommissionen sedan deras ledare varit inblandade i valfusk. Bl a blev vide partiledaren filmad när han delade ut pengar till byhövdingar. Det var ett rätt stort antal parlamentsledamöter som fick rött kort, även demokrater, men dessa satt inte i partiledningen. För utvisade parlamentsledamöter hölls sedan fyllnadsval.

De flesta ledamöterna från PPP gick över till PTP. Nu visade det sig att tidigare koalitionspartners tröttnat thaksinanhägnarna och valde att gå över till demokraterna. Detta kanske är gammal skåpmat här, men som sagt fakta är fakta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att lägga fram fakta är inte att lura någon! Det är så mycket tjat om att militären avsatte den folkvalda regeringen. Det fanns en knappt legitim regering vid tiden för militärkuppen. Torr teknisk fakta.

Mitt lite pikiga inlägg var mest menat som en känga åt IL. Jag behöver inte övertygas utan gillar också fakta. Ledsen för att jag inte var tydlig nog. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du ger dig inte, rent tekniskt kanske, men även en del anhängare till Abishit på forumet tycker också att det är moraliskt

tveksamt med tanke på vad som hände utanför parlamentet.

Och jag tror inte att det hade varit någon konflikt eller demonstration om allt hade skett utan inblandning av Gula och

militärer.

Mvh Isan Lover

Nej, i detta fall ger jag mig inte.

Lite som du, faktiskt. Jag ger mig inte :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Att lägga fram fakta är inte att lura någon! Det är så mycket tjat om att militären avsatte den folkvalda regeringen. Det fanns en knappt legitim regering vid tiden för militärkuppen. Torr teknisk fakta.

Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true! :dance1:

IL jobbar inte på det viset, stöder inte faktan hans sanningar eller åsikter så är den inget värd. Oavsett hur sann den än är.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vilka är kraven han uppfyller?

Vad är det som säger att han hotas till livet?

Han är ju dömd till fängelse och inte till dödsstraff.

Hade han varit dömd till dödsstraff hade saken kommit i en annan dager men så är ju inte fallet enligt de uppgifterna jag sett.

Har du uppgifter som visar på något annat?

Hej

Ifrågasätter man det onmänbara, och har delar av militären som fiender, och har Bangkok eliten som fiender,

och som grädde på moset ett krig mot knark industrin bakom sig så finns det nog en hotbild som dom flesta skulle ta på

allvar.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ifrågasätter man det onmänbara, och har delar av militären som fiender, och har Bangkok eliten som fiender,

och som grädde på moset ett krig mot knark industrin bakom sig så finns det nog en hotbild som dom flesta skulle ta på

allvar.

Mvh Isan Lover

Jobbigt att vara snäll och ha så många fiender... Vilken orättvist liv Thaksin måste ha. Mobbad av så många för ingen anledning alls egentligen. :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Ifall Thaksin ifrågasatt kungens position så är han nog rökt även bland sina egna supportrar, fråga vilken röd som helst vem de skulle välja mellan, kungen eller Thaksin så har du ett ganska klart resultat. Varför driver han inte frågan om republik om han nu ifrågasätter kungen och kungahuset?

Sen överskattar du nog inflytanmdet från Bangkok eliten och jag tror drog handlarna skulle nog jubla vid ett nytt "War on drugs" för aldrig har priset varit högre på knark i Thailand som efter det.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jobbigt att vara snäll och ha så många fiender... Vilken orättvist liv Thaksin måste ha. Mobbad av så många för ingen anledning alls egentligen. :(

Hej

Men är det inte mer meriterande egentligen att ha knarkmaffian, korrumperade politiker och generaler som fiender,

och fattiga, små bönder i norr och nordöst som vänner, men som jag sagt tidigare värna och hjälpa dom sämst ställda är ett

brott i vissa länder och under vissa regimer t.o.m ett allvarligt brott.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt den thailändska konstitutionen är den nuvarande regeringen demokratiskt vald. Den har tillsatts av en majoritet av parlamentet, sedan PTP misslyckats med att detsamma. PPP blev förbjudet av valkommissionen sedan deras ledare varit inblandade i valfusk. Bl a blev vide partiledaren filmad när han delade ut pengar till byhövdingar. Det var ett rätt stort antal parlamentsledamöter som fick rött kort, även demokrater, men dessa satt inte i partiledningen. För utvisade parlamentsledamöter hölls sedan fyllnadsval.

De flesta ledamöterna från PPP gick över till PTP. Nu visade det sig att tidigare koalitionspartners tröttnat thaksinanhägnarna och valde att gå över till demokraterna. Detta kanske är gammal skåpmat här, men som sagt fakta är fakta.

Problemet med fakta är att de som inte gillar denna fakta kommer att hitta på allehanda historier för att förvirra eller förringa och dölja faktan.

Och då kommer en släng argument som aldrig bevisas utan bara bekräftas med att "alla vet ju bla bla".

T.ex att:

- Militären tvingade koalitionspartnerna att byta sida (själva ville de absolut inte). Det vet alla.

- TRT och PPP förbjöds. Därför kunde inte Thaksins läger vinna några val. Det vet alla.

- Thaksin, Mahatma och Nelson var bröder. Och de hade visst en syrra med. Det vet alla.

- Alla var sjuka innan Thaksin, och sedan friska under TRT. Och det kostade bara 30 baht. Nu är alla sjuka igen. Det vet alla.

Etc etc. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...