Jump to content
IGNORERAD

Samtalet mellan de röda och regeringen.


noBuzz

Recommended Posts

Wille,

har de ordnat några fina parader på gatorna i Vientiane? Där soldaterna marscherar förbi politbyrån som står på ett podium fullsmetade med medaljer och ser buttra ut?

Hammaren och skäran, björnskinsmössor...Nog får man flashbacks från Rapport på 1970-talet.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 108
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    11

  • BaBoo

    11

  • silom

    11

  • MaiChai

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest wille

Wille,

har de ordnat några fina parader på gatorna i Vientiane? Där soldaterna marscherar förbi politbyrån som står på ett podium fullsmetade med medaljer och ser buttra ut?

Hammaren och skäran, björnskinsmössor...Nog får man flashbacks från Rapport på 1970-talet.

Nej da - de glider runt i Mercor, kakar Japansk buffe och dricker Black Label. Inte fullt sa exotiskt langre.De enda flashbacks jag har fran 70-talet innehaller brostmjolk och blojor for ovrigt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar Vientiene, de har en del skumma, slemmiga discon på några hotell.

Ofta välbesökta av ganska snygga Laotjejer som gärna hoppar i säng med olika karlar efter lite billig sprit.

Naturligtvis för att ge av sin kärleksfulla omtanke till eventuellt blivande kamrater. Inte för att de behöver pengar.

Alla innevånare har det nämligen bra där i demokratiska folkrepubliken Laos där vem som helst får rösta på det revolutionära folkets parti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej da - de glider runt i Mercor, kakar Japansk buffe och dricker Black Label. Inte fullt sa exotiskt langre.De enda flashbacks jag har fran 70-talet innehaller brostmjolk och blojor for ovrigt...

Ni måste vara i "I-center" eller vad det heter. Ligger lite utanför vientiene och det är där dom brukar ha sina mässor etc.

Har en biljardhall med typ 4 snookerbord på övervåningen.

Enda moderna byggnaden i staden när jag var där sist. Vilket iofs var för 5 år sedan.

Hmm.. dom hade faktiskt ett högt hotell på floden som såg ganska modernt ut också.

Annars minns jag inte att det fanns så mycket. En minitriumfbåge och en stor marknad typ.

Men ändå mysigt, lantligt avslappnat och lite pitoreskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej da - de glider runt i Mercor, kakar Japansk buffe och dricker Black Label. Inte fullt sa exotiskt langre.De enda flashbacks jag har fran 70-talet innehaller brostmjolk och blojor for ovrigt...

Suck, det går utför med kommunisterna... Volga,Dnepr och finkelolja ala Sovjet. Undrar vad denna proletär tyckt om denna konferens?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag har bott i by i södra Thailand. Det hade varit kul att ta med dig till mina gamla vänner i byn och låtit dom lyssna på dina tirader.

De hade fått sig ett gått skratt.

Alla röstade på demokraterna - utan betalning.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Enligt en artikel i dagens Bangkok Post blir det inga mer samtal mellan UDD och regeringen,om inte regeringen ändrar

inställning, UDD konstaterade precis som jag själv gjorde igår att regeringen bara köper sig tid genom forsatta samtal.

http://www.bangkokpost.com/breakingnews/173238/udd-no-talks-unless-timeframe-changed

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Men enligt andra på forumet med erfarenheter ifrån södra Thailand berodde det på att demokraterna "sockrade" i dessa

områden där deras väljare fanns.

Precis som Thaksin gjorde i norra och nordöstra delarna av landet.

Så pengar är ju inblandade ändå, och själv skulle jag bli mycket förvånad om inte demokraterna gör på samma sätt i södra

delen av landet som dom gör norr om Bangkok, nämligen betalar.

Mvh Isan Lover

Tror du missade orden "- utan betalning".

Vem "andra på forumet" menar du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Enligt en artikel i dagens Bangkok Post blir det inga mer samtal mellan UDD och regeringen,om inte regeringen ändrar

inställning, UDD konstaterade precis som jag själv gjorde igår att regeringen bara köper sig tid genom forsatta samtal.

http://www.bangkokpo...meframe-changed

Mvh Isan Lover

Vad bra och smarta UDD är.

Risken är de inte får någonting alls nu, mer än allmän och publik förödmjukelse.

Om inte allmänheten ser på deras rabiata inställning med blida ögon framöver, vilket knappast verkar troligt efter vad som verkar vara

fiasko i samtalen, så återstår inte mycket mer för Thaksin än att krypa tillbaka till någon av de få hålor han har kvar att gömma sig i.

Grattis till... eh.. ingenting. Bra gjort. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

IL

Du skrev bl.a.

"Men enligt andra på forumet med erfarenheter ifrån södra Thailand berodde det på att demokraterna "sockrade" i dessa

områden där deras väljare fanns."

Kan Du möjligen upplysa om vilka dessa "andra på forumet" är och var dom har skrivit att demokraterna sockrat?

Jag torde ha läste vartenda inlägg med politisk inriktning på detta forum och jag har fullständigt missat alla dessa inlägg!

För Du menar väl inte MaiChai's inlägg där han inte heller kunde förklara varför bönderna i södern röstade på demokraterna utan framkastade tanken att demokraterna KANSKE hade gett favörer till södern. Men MaiChai håller till i Bangkok, inte i södern.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Poffa

Så här uttryckte sig MaiChai

"Kanske är det som så att Demokraterna under årens gång låtit lite smulor falla over Soderns fattiga och att de därfor, precis som Isaaniterna, resonerar som så att det är bättre att stoda ett elitistiskt parti som ger något tillbaka än ett dito som ger smulorna till någon annan?"

Och det låter högst troligt, det finns alltid en orsak till att folk gör som dom gör.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Poffa

Så här uttryckte sig MaiChai

"Kanske är det som så att Demokraterna under årens gång låtit lite smulor falla over Soderns fattiga och att de därfor, precis som Isaaniterna, resonerar som så att det är bättre att stoda ett elitistiskt parti som ger något tillbaka än ett dito som ger smulorna till någon annan?"

Och det låter högst troligt, det finns alltid en orsak till att folk gör som dom gör.

Mvh Isan Lover

Plocka fram länken till det citatet!

För så så du skrev kan jag nämligen inte påminna mig att jag skrivit.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, Isan Lover.

Jag har sagt det förut, men jag säger det igen.

Inga lösa citat får förekomma...

Så, en länk till MaiChais citat är vad vi vill se.

Link to comment
Dela på andra sajter

MaiChai

Nu måste Du väl ända vara stolt.

För en gång skull har IL anammat något Du skrivit.

Visserligen blev "kanske" till "berodde" och Bangkok (din hemstad) ligger som alla vet i södra Thailand.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Di Leva ska vi tro på såklart - han har ju sin mentala hälsa i behåll!

Undrar om han bytt kjol sen sist jag såg honom. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

MaiChai

Nu måste Du väl ända vara stolt.

För en gång skull har IL anammat något Du skrivit.

Visserligen blev "kanske" till "berodde" och Bangkok (din hemstad) ligger som alla vet i södra Thailand.

Poffa

Hade IL bara förstått sig på citatfunktionen här på MPR så hade han inte behövt skriva vad ha tyckte/trodde/ville att jag skulle skriva.

Förväntar mig att han plockar fram länken där jag skriver ordagrant vad han hävdar i inlägget eller helt enkelt ber om ursäkt för att han skrivit om mina citat för att de ska passa i hans värld.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Surin P3

Tycker IL skriver på ett bra och tydligt sätt att man sedan inte sympatiserar med honom är ju en annan sak.

Tråkigt att sådana på hopp skall komma.

Moo

Link to comment
Dela på andra sajter

Surin P3

Tycker IL skriver på ett bra och tydligt sätt att man sedan inte sympatiserar med honom är ju en annan sak.

Tråkigt att sådana på hopp skall komma.

Moo

Det är enligt mig inte något påhopp.

IL har sedan han började skriva här för några år sedan konstant använt sig av taktiken att medvetet förvränga sanningen och aldrig svara de som bevisar detta.

Nä blir han överbevisad så startar han bara en ny tråd och låtsas som om det regnar.

Och ja jag vet att detta bara är ett internetforum och att man inte skall ta det på allt för stort allvar.

Men är man intresserad av debatt så blir man oerhört trött på att någon man debaterar med medvetet ljuger, hittar på och framförallt fullständigt skiter i att svara på de inlägg som inte passar ens egen världsbild.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Plocka fram länken till det citatet!

För så så du skrev kan jag nämligen inte påminna mig att jag skrivit.

Hej

Jag kollade en extra gång och det var Atom och inte du som skrev så, och bifogar hela citatet.

Atom

"Nu säger du än en gång, om än indirekt, att de fattiga i Sodra och Centrala Thailand är korkade och inte forstår sitt eget bästa. Du har aldrig reflekterat over att Thaksin kanske inte var den forste korrumperade elitist som insåg att även om det är overklassen man egentligen representerar så är det svårt att vinna ett val om man bara stods av 1% av befolkningen? Kanske är det som så att Demokraterna under årens gång låtit lite smulor falla over Soderns fattiga och att de därfor, precis som Isaaniterna, resonerar som så att det är bättre att stoda ett elitistiskt parti som ger något tillbaka än ett dito som ger smulorna till någon annan?"

Jag ber därmed MaiChai om ursäkt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag kollade en extra gång och det var Atom och inte du som skrev så, och bifogar hela citatet.

Atom

"Nu säger du än en gång, om än indirekt, att de fattiga i Sodra och Centrala Thailand är korkade och inte forstår sitt eget bästa. Du har aldrig reflekterat over att Thaksin kanske inte var den forste korrumperade elitist som insåg att även om det är overklassen man egentligen representerar så är det svårt att vinna ett val om man bara stods av 1% av befolkningen? Kanske är det som så att Demokraterna under årens gång låtit lite smulor falla over Soderns fattiga och att de därfor, precis som Isaaniterna, resonerar som så att det är bättre att stoda ett elitistiskt parti som ger något tillbaka än ett dito som ger smulorna till någon annan?"

Jag ber därmed MaiChai om ursäkt.

Mvh Isan Lover

Du missade det lilla ordet "Kanske" som gör att all citering till detta är utan innehåll !!

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Plus att vi gärna ser en LÄNK till det man citerar, så att de som vill faktiskt kan läsa det som sägs i sin helhet.

För att infoga en länk till ett inlägg.

post-3076-1269941993_thumb.png

Alltså alla inlägg har en siffra i översta högra hörnet, klicka på den och kopiera trådlänken och klistra sedan in i ditt inlägg.

post-3076-1269941993_thumb.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...