Jump to content
IGNORERAD

Flykten från Songkran


Fritz

Recommended Posts

mamma bäng fan pappa käng

Fan vad gubbarna skriker, tror dom vi också e döva hela bunten? /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 40
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Fritz

    8

  • noBuzz

    3

  • stefan5300

    3

  • Tallviking

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Mja, Flen är ju alltid trevligt och har ett måttligt firande vid denna tidpunkt.

Flensta Arne

Intressant min herre. Tål att tänkas på om man får träffa dig och få en guidad tur runt stan. Finns det nåt ställe där vi kan ta oss en paus och en rakkabajsare så är det ett alternativ drinks.gif

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant min herre. Tål att tänkas på om man får träffa dig och få en guidad tur runt stan. Finns det nåt ställe där vi kan ta oss en paus och en rakkabajsare så är det ett alternativ drinks.gif

Fritz..

Vet att dom har lättöl i läskautomaten på järnvägsstation i Katrineholm, och dit är det ju inte så långt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Hej,

jag förstår inte detta måste med Farangmat???????????

Det kan vara gott någon gång men för det mesta, 30 dagar av 31, så är det underbart att äta Thaimat. :rtfm: Stanna i Sverige vet jag om det nu är så svårt att leva utan Farangmat :rtfm: . Jag går ner mellan 4 och 5 kilo på den månad jag är nere varje år, går tyvärr upp dessa kilon när jag har kommit hem igen.

Kramar på Er förtappade

:dance: gubben :dance:

Håller inte riktigt med dig gubben.. :) Är själv inte så överförtjust i Thaimat men dock i mycket annat som erbjuds i Thailand.. Har inte för avsikt att stanna hemma i Sverige bara för att jag inte äter Thaimat hela semestern.. Thaimat finns förövrigt även här hemma i Sverige att få tag i eller att tillaga själv så du behöver inte åka runt halva jordklotet för att gå ner i vikt.. :)

Så låt Fritz och oss andra farangmat älskare njuta av våran mat. Är evinnerligt trött på alla kriterier som tydligen måste uppfyllas för att man ska kunna åka dit man själv vill och bara få vara sig själv.. :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla tips, flykten går till Singapore.

Tar gärna emot tips på hotell i en prisklass som en vanlig dödlig har råd med.

Det lär finnas ett stort zoo samt akvarium som lär vara värt att besöka. Raffles Hotel måste man väl knalla in på och beställa en Singapore Sling. Vad mer ?

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sist jag var där så fanns det sightseeing båtar som visade runt i hamnen. Trevligt.

Men det var ju några år sedan.... 1987

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Intressant min herre. Tål att tänkas på om man får träffa dig och få en guidad tur runt stan. Finns det nåt ställe där vi kan ta oss en paus och en rakkabajsare så är det ett alternativ drinks.gif

Fritz..

Heter det verkligen en rakkabajsare?

Nyrakade fd raggaren RackarGD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Kommer från det tyska ordet "rachenbeisser" (Halsbitare)

Rackabajsare

Tack.

Nästan rätt alltså bortset från c't

Har alltid uppfattat det som en raggarbajsare :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla tips, flykten går till Singapore.

Tar gärna emot tips på hotell i en prisklass som en vanlig dödlig har råd med.

Det lär finnas ett stort zoo samt akvarium som lär vara värt att besöka. Raffles Hotel måste man väl knalla in på och beställa en Singapore Sling. Vad mer ?

Fritz..

Zoo är häftigt, i synnerhet på kvällen då man arrangerar något man kallar för "nightsafari". Man åker i ett gummihjulsförsett tåg runt bland djuren som inte störs av närgångna besökare i mörkret, dock förbjudet att fota med blixt.

Santosa, nöjesfält och parkanläggning, golfbanor som är skitdyra men bra.

Nere vid strandavenyn finns ett stort antal restauranger med seafood som specialitet, bl.a. krabbretaurang som heter jumbo, bra namn med tanke på storleken på krabborna, kommer Du dit, prova blackpeppercrabb.

Ett annat kul matäventyr är "hawkerplacen" som finns lite överallt, ett otal småstånd med egna specialiteter, man får nån sorts bordsbricka som man visar upp när man beställer, sen kommer käket när det är nylagat, kanon och jättebilligt.

Hittar just nu inte namnet på det hotell jag bodde på sist, ska leta lite, ligger helt centralt, pool på taket, kanonfina rum och frukost för runt en 5-600 SEK. Det finns i.o.för sig fler sådana.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller helt med om Sentosa Island (där akvariet ligger) samt Singapore Zoo. Night Safari är en upplevelse

Strax utanför éntren till Singapore Zoo ligger en stor Orkidé-farm som är trevlig att besöka också

Det finns en Botanical Garden jag kan rekommendera. I butiken i orkidé-delen finns en mycket speciell sak att köpa. Det är äkta orkidéblommor som man med en mycket speciell process lyckats förgylla i ett flertal steg med 24 karats guld och som finns i alla storlekar för örhängenm broscher, halssmycken etc. Mycket populärt hos damerna

Sedan kan du åka den stora kopian på "London Eye" nere vid Marinan som heter Singapore Flyer. Det är faktiskt lite större ä den i London och klart finare vyer från.

Shopping längs huvudgatan "Orchard Road":s alla fina varuhus är också lyckat.

Skall du handla elektronik gör du det på Funan Digitalife Mall och Sim Lim Square.

Raffles hotel och "Long Bar" på andra våningen är ett måste för att dricka Singapore Sling och kasta jordnötsskal på golvet.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Heter det verkligen en rakkabajsare?

Nyrakade fd raggaren RackarGD

Jepp, i norra norrlands inland och fjälltrakter där jag kommer ifrån heter det rakkabajsare och stavas med 2 k. Så det så !! drinks.gif

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp, i norra norrlands inland och fjälltrakter där jag kommer ifrån heter det rakkabajsare och stavas med 2 k. Så det så !! drinks.gif

Fritz..

Jokkmok?:)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jokkmok?smile.gif

Nästan rätt Jive. Jokkmokk stavas det om man ska vara noga, men jag kommer inte därifrån. Däremot sägs det att jag har varit på deras beryktade marknad nån gång i min ungdom men det minns jag inget av tyvärr. För många rakkabajsare antagligen icon_baggirl.gif

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...