Jump to content
IGNORERAD

Dessa skumma utlänningar i Pattaya...


noBuzz

Recommended Posts

Guest Knasen

Exakt, Finns nog inget land i världen som är så illa ute som USA nu pga deras kapitalistiska system där dom som har skall ha mera vilket totalt ruinerat landet för att ingen vågar höja skatterna, Inte ens obama som är höger jämfört med våra moderater kommer ha en chans att rätta till det enorma skuldberg dom har. Konkurs eller världskrig enda sättet att rätta till skulden.

Och för att tala om kommunism, Länder som Kina mm stöttas ju fullt av alla västvärldens länder, man hör aldrig nån kritik mot att dom dödar munkar i hundratal eller avrättar folk för det ena eller det andra. Såg bara för nån dag sen Reinfeldt skaka hand med Vice diktatorn från Kina och le som han vunnit på lotto. Allt handlar tyvärr om pengar, finns inga principer längre, Finns ingen moral så länge man kan tjäna en krona på nån annans misär.

Hade västvärldens ledare nån moral alls så skulle ju Kina och alla andra länder med diktatoriska styren bojkottas, Men ingen bryr sig så länge man själv tjänar pengar!!!

Men Silom är ju nöjd HANS skatt sänks så HAN kan tjäna mer, Sen att andra dödas för hans skattesänkningar skiter han i.

Är det principer och moral som dessa herrar förespråkar du saknar från en svunnen tid? :rolleyes:

post-5548-127006945066_thumb.jpg

post-5548-127006948049_thumb.jpg

post-5548-127006945066_thumb.jpg

post-5548-127006948049_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 231
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    51

  • GammalDansken

    30

  • silom

    28

  • Serath

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Exakt, Finns nog inget land i världen som är så illa ute som USA nu pga deras kapitalistiska system där dom som har skall ha mera vilket totalt ruinerat landet för att ingen vågar höja skatterna, Inte ens obama som är höger jämfört med våra moderater kommer ha en chans att rätta till det enorma skuldberg dom har. Konkurs eller världskrig enda sättet att rätta till skulden.

Och för att tala om kommunism, Länder som Kina mm stöttas ju fullt av alla västvärldens länder, man hör aldrig nån kritik mot att dom dödar munkar i hundratal eller avrättar folk för det ena eller det andra. Såg bara för nån dag sen Reinfeldt skaka hand med Vice diktatorn från Kina och le som han vunnit på lotto. Allt handlar tyvärr om pengar, finns inga principer längre, Finns ingen moral så länge man kan tjäna en krona på nån annans misär.

Hade västvärldens ledare nån moral alls så skulle ju Kina och alla andra länder med diktatoriska styren bojkottas, Men ingen bryr sig så länge man själv tjänar pengar!!!

Men Silom är ju nöjd HANS skatt sänks så HAN kan tjäna mer, Sen att andra dödas för hans skattesänkningar skiter han i.

Du beklagade dig för några timmar sedan och kallade mig för citat."Att silom är en liten fascist råtta märker man ja snabbt.

Synd att såna som han skall få husera på detta forumet" Men detta kan jag förstå att du gör, efter att Kim strax innan gått ut och påstått att jag är Sverige demokrat, det är väl klart som korvspad att sinnesslöa individer som du Serath hakar på den trenden, eget tänk kanske inte är din starka sida.

Nu anklagar du mig här ovan, för att vara skyldig till att andra dör på min bekostnad. :( Var skall det sluta? :D

Vart fan har forumets moderatorer tagit vägen??????? Har det "tillfälligt" blivit fritt fram med personliga påhopp??? För övrigt tycker jag personliga meddelande skall skötas via PM funktionen. B)

Ändrades av silom

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Ställer samma fråga till dig som jag ställde till Kim, hur många % skatt tycker du är rimligt? Hur många % skall vi betala för att Sverige skall bli ett paradis?

Och varför höjde inte sossarna skatten till 95-100% under alla de år de hade makten och förvandlade Sverige till paradiset på jorden?

Om det är som du säger att skatterna gör så enorma skillnader varför är då Sverige inte bäst i världen, bäst skola, bäst sjukvård, bäst äldrevård när vi har HÖGST SKATT I HELA, HELA VÄRLDEN?

Vi har inte det högsta skattetrycket i världen, dock näst högst.

Vi har en av dom bästa valfärderna i världen enligt min mening.

Höja till 100% handlar inte om det. Man betalar skatt för att betala gemensamma kostnader. Skola, Sjukvård, äldrevård, försvar mm mm resten får du behålla ;)

Anders Borg har precis aviserat skattehöjningar, Era kära moderater tom insett att man kan inte driva en välfärdsstat utan högt skattetryck. Och han berömmer Göran perssons politik dessutom..

http://svt.se/2.22577/1.1897218/borg_flaggar_for_skattehojningar?lid=is_search549588&lpos=0&queryArt549588=skattetryck&sortOrder549588=0&doneSearch=true&sd=22634&from=siteSearch&pageArt549588=0

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har inte det högsta skattetrycket i världen, dock näst högst

Skärpning!!!

Sedan Januari 2010 gick Sverige upp på första platsen igen efter att Danmark haft titlen en kort tid, anledningen är att Alliansen gjort skattesänkningar annars skulle aldrig vi "förlorat" första platsen någonsin!

Link to comment
Dela på andra sajter

... Inte ens obama som är höger jämfört med våra moderater kommer ha en chans att rätta till det enorma skuldberg dom har. Konkurs eller världskrig enda sättet att rätta till skulden.

...

Visserligen tycker jag att det är beklagligt, som historien har visat, att politikerna i varje land som har möjlighetet, för eller senare faller för frestelsen att utnyttja sin valuta på andra länders bekostnad - dock verkar inte Obama göra saken så mycket bättre.

För den som orkar läsa mer än 10 rader, kan kanske följande artikel ge en tankeställare.

-----------------------------

NIA: "Vårdreformen ger hyperinflation"

National Inflation Association varnar alla amerikaner om ett potentiellt utbrott av hyperinflation i USA till år 2015, primärt orsakad av hälsovårdsnotan och stigande räntekostnader på nationalskulden.

Sjukvårdsförsäkringen skapades 1966 till en kostnad av $3 miljarder per år och the House Ways and Means Committee prognostiserade 1966 att kostnaden för sjukförsäkringen 1990 skulle nå $12 miljarder per år. I stället var den verkliga kostnaden för sjukvårdsförsäkringen 1990 $107 miljarder (792 % mer än planerat) och idag kostar sjukvårdsförsäkringen $408 miljarder årligen. År 2003 kalkylerade Vita husets enhet för förvaltning och budget att Irakkriget skulle ha få en total kostnad på $50 till 60 miljarder. Hittills har över $713 miljarder spenderats på Irakkriget (över 1 000 % mer än vad som kalkylerats).

Kongressens budgetenhet kalkylerar att hälsovården kommer att kosta $940 miljarder under de kommande tio åren, men om historien är en indikator, kommer den verkliga kostnaden sannolikt att bli flera biljoner dollar. NIA tror att hälsovårdsnotan kommer att bli den sista spiken i kistan för USA: s ekonomi och näst intill garantera att vi att få se hyperinflation vid år 2015.

Den amerikanska regeringen rapporterade föregående vecka ett rekordstort månatligt underskott för februari 2010 på $220,9 miljarder. Totala skatteintäkter för månaden var endast $107,5 miljarder, att jämföra med utgifter på $328,4 miljarder. Det totala underskottet för U.S. under de fem första månaderna av räkenskapsår 2010 var $651,6 miljarder, med skatteintäkter på $800,5 miljarder och utgifter på $1,45 biljoner. Underskottet steg med 10,5 % under de fem första månaderna av räkenskapsår 2010 jämfört med samma period av räkenskapsår 2009.

Vi befinner oss nu vid en punkt där, om den amerikanska regeringen beskattade amerikaner med 100 % av deras inkomst, skulle skatteintäkterna inte vara tillräckliga för att balansera budgeten. På samma sätt, om den amerikanska regeringen skar ned 100 % av sina utgifter inklusive försvar men fortsatte att betala socialförsäkring, sjukförsäkring och sjukhjälp, skulle vi fortfarande ha ett budgetunderskott. NIA tror att det kommer att bli omöjligt för U.S. att ha en balanserad budget någonsin igen.

Den amerikanska bruttoskulden uppgår nu till $12,67 biljoner av vilket $8,061 biljoner är statsskuld. På grund av Federal Reserve´s artificiellt låga ränta på 0 % till 0,25 %, var räntebetalningarna på vår bruttoskuld föregående månad endast $16,9 miljarder, en ränta på bara 2,548 % på vår statsskuld. Orsaken till skillnaden mellan vår ränta på 2,548 % på statskulden och den federala obligationsräntan på 0 % till 0,25 % är att en del av vår bruttoskuld är upptagen på längre löptid till högre ränta.

Vårt skuldtak höjdes nyligen till $14,3 biljoner, vilket vi är i färd med att nå inom ett år, och slunga upp vår statsskuld till ungefär $10 biljoner. Om Federal Reserve höjer den federala obligationsräntan till endast 2 % under nästa år, tror NIA att räntan på vår statsskuld kan stiga till 5 % och vår årliga räntekostnad kommer sannolikt att öka till $500 miljarder, eller 23 % av beräknade skatteintäkter 2010 på $2,165 biljoner.

Vita huset räknar inte med att räntebetalningarna på bruttoskulden skall nå $500 miljardernivån före räkenskapsår 2014. Vid det laget, även om vi går efter Vita husets prognos att underskottet reduceras till $828 miljarder år 2012, $727 miljarder år 2013 och $706 miljarder år 2014, kommer vi år 2014 ändå att ha en bruttoskuld på över $18,5 biljoner med en statsandel på omkring $13,14 biljoner. Vi finner det chockerande att Vita huset för år 2014 kalkylerar med en ränta på endast omkring 4 % på vår bruttoskuld.

Allt detta innebär att Vita huset förväntar sig att Federal Reserve lämnar räntan på en artificiellt låg nivå nära nog i all oändlighet. Emellertid vet vi att det kommer att bli omöjligt för dem att göra det utan att skapa ett mycket stort utbrott av inflation i priserna på mat, energi, kläder och i så gott som allt annat amerikaner behöver för att leva och överleva. För att förhindra hyperinflation måste räntan vara högre än inflationen.

NIA tror att den verkliga inflationstakten i U.S. redan är uppskattningsvis 5 %. Om Federal Reserve inte höjer den federala obligationsräntan till över 5 % på kort tid kommer, enligt vår uppfattning, oundvikligen ett utbrott av tvåsiffrig inflation. Vid år 2014 är det tänkbart att Federal Reserve kommer att bli tvungna att höja den federala obligationsräntan till över 10 % och statsskuldens andel av vår bruttoskuld kan överstiga $15 biljoner. Följaktligen, år 2014 kan vi få se räntebetalningarna på vår bruttoskuld nå $1,5 biljoner, ungefär tre gånger så mycket som nu kalkyleras och 43 % av regeringens beräknade skatteintäkter det året på $3,455 biljoner.

Utöver kostnaden för hälsovårdsnotan och högre räntebetalningar på vår bruttoskuld är en annan katalysator för hyperinflation betalningar av socialförsäkring, vilka justeras efter KPI. När regeringens KPI stiger kommer betalningarna av socialförsäkring som man är skyldig också att stiga. Detta kan orsaka en dödsspiral för U.S. dollar. Inflation är fortfarande det sista som de flesta Amerikaner tänker på, men snart kommer det att bli deras främsta bekymmer.

© National Inflation Association

Översättning: Jens Holmstedt

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det principer och moral som dessa herrar förespråkar du saknar från en svunnen tid? :rolleyes:

post-5548-127006945066_thumb.jpg

post-5548-127006948049_thumb.jpg

Nej har inget till övers för varken hussein eller castro, Lustigt att du tog fram dom bilderna. En fascist och en kommunist. USA stötta den ena och USSR stötta dem andre... Och kan man tänka sig Olof palme dansa limbo i världspolitiken mellan blocken tycker jag är kul ;)

Men annars så har jag inget till övers för dom 2 herrarna, Och ytterligare exempel på hur världssamfundet har misslyckats genom åren.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har en av dom bästa valfärderna i världen enligt min mening.

Höja till 100% tyder ju bara att du är vrickad, Handlar inte om det. Man betalar skatt för att betala gemensamma kostnader. Skola, Sjukvård, äldrevård, försvar mm mm resten får du behålla ;)

Enligt din mening? Nån länk? Och inte EN AV DE BÄSTA utan VÄRLDENS BÄSTA SKALL VI HA OM VI HAR HÖGST SKATT!

Nähä inte 100% hur många procent skall vi ha då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skärpning!!!

Sedan Januari 2010 gick Sverige upp på första platsen igen efter att Danmark haft titlen en kort tid, anledningen är att Alliansen gjort skattesänkningar annars skulle aldrig vi "förlorat" första platsen någonsin!

Sorry, Tar dig på orden såg bara 2009 års siffror.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt din mening? Nån länk? Och inte EN AV DE BÄSTA utan VÄRLDENS BÄSTA SKALL VI HA OM VI HAR HÖGST SKATT!

Nähä inte 100% hur många procent skall vi ha då?

Runt 50% skattetryck som vi har idag är ganska lämpligt.

Däremot riktade skattehöjningar skulle jag kunna tänka mig, typ nån % för att förbättra skolan. Vilket har fallerat under sista åren och utbildningsmässigt ligger vi efter rejält.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Enligt din mening? Nån länk? Och inte EN AV DE BÄSTA utan VÄRLDENS BÄSTA SKALL VI HA OM VI HAR HÖGST SKATT!

Nähä inte 100% hur många procent skall vi ha då?

Jag tyckte annars fru Barbro nyligen sa att fru Barbro var nöjd med att bo i Sverige.

Och det dessutom strax efter att ha uppmanat andra att flytta från länder de framfört kritiska åsikter om.

Vart tänker fru Barbro flytta?

Berätta gärna om fru Barbros och fru Barbros barns möjligheter till lika bra skola, sjuk- barn och äldreomsorg

i det nya landet. Berätta gärna vad desa tjänster kan tänkas kosta fru Barbro.

Gör inte misstaget att benämna dessa kostnader "skatt".

Använd hellre ordet "försäkring". Ev i kombination med ordet "privat"

Även om det skulle visa sig att bli något dyrare i det nya landet så kan jag hålla med fru Barbro om att det

är skönt att slippa betala för andras ungar, andras sjukdomar och andra medborgares problem med deras ålder.

Att slippa sätta sig in i begrepp som "solidaritet" går inte att värdera i pengar.

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte annars fru Barbro nyligen sa att fru Barbro var nöjd med att bo i Sverige.

Och det dessutom strax efter att ha uppmanat andra att flytta från länder de framfört kritiska åsikter om.

Vart tänker fru Barbro flytta?

Berätta gärna om fru Barbros och fru Barbros barns möjligheter till lika bra skola, sjuk- barn och äldreomsorg

i det nya landet. Berätta gärna vad desa tjänster kan tänkas kosta fru Barbro.

Gör inte misstaget att benämna dessa kostnader "skatt".

Använd hellre ordet "försäkring". Ev i kombination med ordet "privat"

Även om det skulle visa sig att bli något dyrare i det nya landet så kan jag hålla med fru Barbro om att det

är skönt att slippa betala för andras ungar, andras sjukdomar och andra medborgares problem med deras ålder.

Att slippa sätta sig in i begrepp som "solidaritet" går inte att värdera i pengar.

mvh

Fråga dig i stället var du kan få bästa möjliga sjukvård till minsta möjliga kostnad.

Som det är idag så tycks du ju acceptera att sjukvården får kosta vad den vill, bara den finansieras via skatten. Ställer du inga krav på var dina skattekronor går?

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Fråga dig i stället var du kan få bästa möjliga sjukvård till minsta möjliga kostnad.

Som det är idag så tycks du ju acceptera att sjukvården får kosta vad den vill, bara den finansieras via skatten. Ställer du inga krav på var dina skattekronor går?

Om även herr Sil Om ska flytta (ihop med fru Barbro?) så berätta gärna var.

Varför ska det vara hemligt?

Det enda vi vet är att det antagligen inte blir DDR, Sovjet eller Kuba.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte annars fru Barbro nyligen sa att fru Barbro var nöjd med att bo i Sverige.

Och det dessutom strax efter att ha uppmanat andra att flytta från länder de framfört kritiska åsikter om.

Vart tänker fru Barbro flytta?

Berätta gärna om fru Barbros och fru Barbros barns möjligheter till lika bra skola, sjuk- barn och äldreomsorg

i det nya landet. Berätta gärna vad desa tjänster kan tänkas kosta fru Barbro.

Gör inte misstaget att benämna dessa kostnader "skatt".

Använd hellre ordet "försäkring". Ev i kombination med ordet "privat"

Även om det skulle visa sig att bli något dyrare i det nya landet så kan jag hålla med fru Barbro om att det

är skönt att slippa betala för andras ungar, andras sjukdomar och andra medborgares problem med deras ålder.

Att slippa sätta sig in i begrepp som "solidaritet" går inte att värdera i pengar.

mvh

Så jag frågar och du ställer frågor som svar?

Gör inte alltid vänstern så?

Varje gång man frågar en vänsterpolitiker något så svarar de med en fråga "typ -Vilka skatter skall ni höja? Svar -Ni skall låna pengar till skattesänkningar..

Så jag provar att fråga igen!! Hur många procent skatt skall man betala för att lösa alla Sveriges problem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fråga dig i stället var du kan få bästa möjliga sjukvård till minsta möjliga kostnad.

Som det är idag så tycks du ju acceptera att sjukvården får kosta vad den vill, bara den finansieras via skatten. Ställer du inga krav på var dina skattekronor går?

Det viktiga är inte vad man får bara skatten är hög Amen!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Så jag frågar och du ställer frågor som svar?

Gör inte alltid vänstern så?

Varje gång man frågar en vänsterpolitiker något så svarar de med en fråga "typ -Vilka skatter skall ni höja? Svar -Ni skall låna pengar till skattesänkningar..

Så jag provar att fråga igen!! Hur många procent skatt skall man betala för att lösa alla Sveriges problem?

Jag vet inte vad fru Barbro betalar för procent i dag.

Jag vet inte ens vad GD betalar.

Säg att det är lagom.

Nu är det fru Barbros tur.

Vart tänker ni flytta för att slippa dett enorma skattetryck och ändå få det mycket bättre på de områden jag nämnde förut?

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Om även herr Sil Om ska flytta (ihop med fru Barbro?) så berätta gärna var.

Varför ska det vara hemligt?

Det enda vi vet är att det antagligen inte blir DDR, Sovjet eller Kuba.

Oh nej herr gammel dansk. Silom trivs utmärk med fru silom och tänker inte byta ut henne. Skulle du gjort det? B) Men om skattesatasen är låg i något varmt skönt land, så går det inte att utesluta en flytt. Varför betala en massa skatt i ett land där man mer eller mindre skiter i var och hur skatten används. Bara den är hög! :D

post-5605-127007379763_thumb.jpg

post-5605-127007379763_thumb.jpg

Ändrades av silom

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte vad fru Barbro betalar för procent i dag.

Jag vet inte ens vad GD betalar.

Säg att det är lagom.

Nu är det fru Barbros tur.

Vart tänker ni flytta för att slippa dett enorma skattetryck och ändå få det mycket bättre på de områden jag nämnde förut?

mvh

För att slippa det enorma skattetrycket som Sverige har kan jag flytta till vilket land på hela planeten , kanske hela universum för ALLA har lägre!

Med försäkringar och privata pengar får jag MER i Thailand och Spanien (fler naturligtvis men i de länderna har jag bott i) om jag jämför med vad jag betalar i skatt!

Om du vill läsa om hur hårt Sverige beskattar normala arbetarinkomster jämfört med andra kan du läsa http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Skatter/Skattetryck/Skatt-pa-arbete-for-lontagare-och-barnfamiljer/ Observera hur grymt hårt vi beskattar ensamstående med barn med normal arbetar lön jämfört med andra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oh nej herr gammel dansk. Silom trivs utmärk med fru silom och tänker inte byta ut henne. Skulle du gjort det? B) Men om skattesatasen är låg i något varmt skönt land, så går det inte att utesluta en flytt. Varför betala en massa skatt i ett land där man mer eller mindre skiter i var och hur skatten används. Bara den är hög! :D

post-5605-127007379763_thumb.jpg

Vacker fru :)

(Trodde inte man kunde ha utländsk hustru om man var Sverige demokrat ;))!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vacker fru :)

(Trodde inte man kunde ha utländsk hustru om man var Sverige demokrat ;))!

Tack,

Vi har dispens. :crazy:

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Vacker fru smile.gif

(Trodde inte man kunde ha utländsk hustru om man var Sverige demokrat wink.gif)!

Får hålla med Herr Sil Om att det omedelbart förfaller vara ett dåligt byte (även om foto på fru Barbro iofs inte föreligger).

Vilken härlig positiv överraskning fru Barbro bjuder på genom sina tvivel och funderingar kring gällande SD medlemsvillkor.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

...

Vart tänker ni flytta för att slippa dett enorma skattetryck och ändå få det mycket bättre på de områden jag nämnde förut?

Det verkar finnas en hel del alternativ - kanske Australien? Annars har vi en hel del länder inom EU att välja på.

--------------------------------------------------------------------------------------

Sammanfattning

I denna rapport redovisas hur invånare i 21 europeiska länder uppfattar kvalitén på den offentliga välfärden inom åtta områden. Som förväntat upplevs kvalitén på den offentliga servicen högre i länder med högt skattetryck. Av de fyra länder som har högst skattetryck återfinns tre bland de fyra första länderna i vår sammanlagda ranking. Denna lista toppas av Belgien där invånarna ger ett högt betyg till allt från sjukvård och barnomsorg till säkerhet i närområdet och infrastruktur.

Sverige utgör däremot undantaget bland högskatteländerna. Trots att vi har det högsta skattetrycket tillsammans med Danmark ger svenskarna de offentliga insatserna ett lågt betyg. Det är bara i kategorierna kvalité på sjukvård och trygghet i närområdet som Sverige placerar sig bland de tre bästa länderna. I andra områden som infrastruktur, skola och barnomsorg tillhör Sverige de sämsta länderna.

Totalt innebär det att Sverige placerar sig först på trettonde plats bland 21 undersökta länder.

Trots de stora skatteuttaget är alltså svenskarna betydligt mindre nöjda än många andra européer med kvalitén på den offentliga välfärden. Det finns därför anledning att tro att skattepengarna kan användas betydligt mer effektivt.

-----------------------------------------------------

Välfärdsligan

Norge toppar FN:s välfärdsliga år 2009. Sverige ligger på sjunde plats i FN-organet UNDP:s ranking av välfärden i olika länder.

Skillnaderna mellan länderna i toppen på välfärdsligan är mycket små. De länder som har högst välfärd ligger även i det övre skiktet när det gäller BNP per invånare.

Diagrammet visar de tio länder som har den högsta rankingen enligt Human Development Index (HDI). HDI är ett mått på mänsklig utveckling, välfärd, som tagits fram av FN. Diagrammet bygger på statistik som gäller år 2007. Rankinglistan utifrån HDI kallas ofta välfärdsligan.

nov+09+HDI+diagram.jpg

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Får hålla med Herr Sil Om att det omedelbart förfaller vara ett dåligt byte (även om foto på fru Barbro iofs inte föreligger).

Vilken härlig positiv överraskning fru Barbro bjuder på genom sina tvivel och funderingar kring gällande SD medlemsvillkor.

Vet inget om SD medlemsvillkor och intresserar mig inte heller, önskar bara att de aldrig kommer in i riksdagen (föredrar faktiskt sosseregering ;))!

Inte foto men film kan du få på mig

:)
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...