Jump to content
IGNORERAD

Dessa skumma utlänningar i Pattaya...


noBuzz

Recommended Posts

Precis, gör om gör rätt Buzzen! Varför hade du inte rätt papper med dig från början! DOH! mdr.gif

Sen tar på dig en kostym nästa gång. Om du inte har nån kanske din mentor Abhisit, kan sponsra dig med en. wink.gif

Det är alldeles riktigt, jag har ingen.

Slängde de 20 jag hade för sådär 15 år sedan och kommer aldrig mer ta på mig någon (om jag inte hyr för någon tillställning).

Men jag har en skjorta! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 231
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    51

  • GammalDansken

    30

  • silom

    28

  • noBuzz

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

GammalDansken

Hej GD,

För det första räknar jag inte mina slag på golfbanan, det vore alltför pinsamt wink.gif

Sen ställer du en något besvärlig fråga! Vad skulle vara svensk moral?

Jag vet inte riktigt vad jag ska svara, annat än en allmän känsla att udda beteende är mer accepterat i Thailand. Speciellt om man kan betala för sig.

Herr Chang har talat.

Besvärlig fråga? Det var ju du som myntade uttrycket.

Ganska nedvärderande, egentligen. Svenska moralbegrepp som är för bra för ett annat lands medborgare.

Bestickning är ju én form för stöld. Från de som "inte kan betala för sig"

Är "att stjäla" därmed ett exempel på "svensk moral"?

(Så till vidare att det inte handlar om olaglig nerladdning förståss).

mvh igen

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig haft några problem med myndigheter i Thailand. Propert klädd, vänligt bemötande och saknade dokument kommenterad med "Du kan väl komma ihåg att ta med det nästa år".

Har t.o.m. blivit bjuden på en 'overstay' på Don Muang då jag missade regeländringarna som infördes då Sverige gick med i EU. (Dock snodde tullen på Arlanda den extra limpa cigaretter som utomeuropa boende fick ha med tidigare).

Men, kommer man till immigrationen i singhalinne, larviga brallor och pisstofflor så får man skylla sig själv och hoppas på att man inte blir utslängd direkt.

Exaktemente Herr Osmannen, en svensk bör ju alltid resa omkring iklädd folkdräkt från den socken man är bördig,

Näverskor eller träskor beroende på landsända.

Arne Ribbing

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Jive,

Omoraliskt? Ja, kanske om man ser med svenska ögon.

Känner dock inget tvång att leva efter svensk moral i Thailand om man är där. Thailändarna lär väl knappast anamma svensk moral bara för att vi svenskar tycker att dom borde det.

Herr Chang har talat.

Exactemente, di flesta Thailändare i Sverige mutar sig fram i den svenska samhället.

SFI lärarna tjänar ju storkovan på alla thai som köper sig ett fint betyg, varför skulle thaitjejerna försöka anamma svensk moral. Det första di gör är ju att gå te polisen och muta sig till ett svenskt pass och sen går di förbi alla i bostadskön, gräddfil på arbetsförmedlingen .

Vad livet vore enkelt om man hade thaimoral ..

Mutkolven Arne

Ändrades av ban99arne
Link to comment
Dela på andra sajter

Besvärlig fråga? Det var ju du som myntade uttrycket.

Ganska nedvärderande, egentligen. Svenska moralbegrepp som är för bra för ett annat lands medborgare.

Bestickning är ju én form för stöld. Från de som "inte kan betala för sig"

Är "att stjäla" därmed ett exempel på "svensk moral"?

(Så till vidare att det inte handlar om olaglig nerladdning förståss).

mvh igen

Men hallå... var har jag skrivit att svensk moral skulle vara bättre än thailändsk? Jag hävdar endast att det finns en del skillnader i synsätt på diverse saker.

Intressant teori där om att stjäla skulle tillhöra svensk moral (om det nu finns något som kan kallas så). Man skulle ju kunna se bidragstagande som stöld från skattebetalarna. Men det är inte min åsikt!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis, gör om gör rätt Buzzen! Varför hade du inte rätt papper med dig från början! DOH! :mdr:

Sen tar på dig en kostym nästa gång. Om du inte har nån kanske din mentor Abhisit, kan sponsra dig med en. ;)

Rättvisare om snorrike Thaksin sponsrar :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Besvärlig fråga? Det var ju du som myntade uttrycket.

Ganska nedvärderande, egentligen. Svenska moralbegrepp som är för bra för ett annat lands medborgare.

Bestickning är ju én form för stöld. Från de som "inte kan betala för sig"

Är "att stjäla" därmed ett exempel på "svensk moral"?

(Så till vidare att det inte handlar om olaglig nerladdning förståss).

mvh igen

Har ingen betydelse vad folk skriver, GD hittar alltid nåt att reta upp sig på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Man skulle ju kunna se bidragstagande som stöld från skattebetalarna. Men det är inte min åsikt!

Herr Chang har talat.

Mja, lite som att se alla bilister som tjyvåkare när de nyttjar trottoarer och vägar som byggt för skattemedel.

Di flesta svenskar är eller har varit bidragstagare, vilket kanske Fodervärden inte vill inse.

Skattesmittaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ingen betydelse vad folk skriver, GD hittar alltid nåt att reta upp sig på!

Exactemente, där har Fru Barbro och Gammeldanskan något gemensamt, fast skillnaden är att den gamla danskan oftast har rätt.

Felfriaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, lite som att se alla bilister som tjyvåkare när de nyttjar trottoarer och vägar som byggt för skattemedel.

Di flesta svenskar är eller har varit bidragstagare, vilket kanske Fodervärden inte vill inse.

Skattesmittaren Arne

Det kanske är så att Herr Arnes penningar aldrig använts till vägskatt, jag har dock inte lyckats smita undan den när jag hade bil.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen tycker jag att det borde vara skrivförbud för medlemmar som glömt ta sin Prozac. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen tycker jag att det borde vara skrivförbud för medlemmar som glömt ta sin Prozac. :)

55555 :D

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen tycker jag att det borde vara skrivförbud för medlemmar som glömt ta sin Prozac. :)

? Om man nu inte har några, eller ens vet vad de är bra till, får man skriva lite då, kanske om man använder små bokstäver? :whistle:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

? Om man nu inte har några, eller ens vet vad de är bra till, får man skriva lite då, kanske om man använder små bokstäver? whistle.gif

Ja, det går bra, om man t.ex skriver i glada färger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, lite som att se alla bilister som tjyvåkare när de nyttjar trottoarer och vägar som byggt för skattemedel.

Di flesta svenskar är eller har varit bidragstagare, vilket kanske Fodervärden inte vill inse.

Skattesmittaren Arne

Trodde man var tvungen att betala fordonskatt om man har ett fordon!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Men hallå... var har jag skrivit att svensk moral skulle vara bättre än thailändsk? Jag hävdar endast att det finns en del skillnader i synsätt på diverse saker.

Intressant teori där om att stjäla skulle tillhöra svensk moral (om det nu finns något som kan kallas så). Man skulle ju kunna se bidragstagande som stöld från skattebetalarna. Men det är inte min åsikt!

Herr Chang har talat.

Så att ta till bestickning i Thailand är ditt sätt att bekräfta att den Thailändska moralen är bättre än din svenska ditto.

Lägg av!

Det framgår ju klart och tydligt av sammanhanget att din åsikt är att det är OK att muta i Thailand.

Stå upp för den åsikten, men var beredd att då och då bli påmind.

Inte minst när du raljerar över fildelare.

Fundera på var på skalan de två brott ligger i förhållande till varandra.

Stöld som i "fildelning" och stöld som i "mutbrott".

Men var och en prioriterar som var och en vill.

Herr Chang kan muta men "de röda" (= IL) får inte.

Förstår att du försöker ta dig från eftersnacket genom att byta ämne

och tala om "bidragstagande som stöld från skattebetalarna"

Jag antar att du syftar på barnbidraget.

Man frestas att hålla med.

I alla fall när det handlar om de besuttnas eller "icke-behövandes" utkvittering av det samma.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte minst när du raljerar över fildelare.

Fundera på var på skalan de två brott ligger i förhållande till varandra.

Stöld som i "fildelning" och stöld som i "mutbrott".

mvh GD

Jo att ge några hundra bathingar till nån myndighetsperson är ju värre än att lägga ut ett nytillverkat datorprogram för nedladdning som kostat miljoner att ta fram + massor av tid, kanske slutar med att dataprogramstillverkaren får slå igen o stänga verksamheten.. men vi vet att vänstern är för fildelning och mår gott varje gång en egenföretagare förlorar pengar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår att du försöker ta dig från eftersnacket genom att byta ämne

och tala om "bidragstagande som stöld från skattebetalarna"

Jag antar att du syftar på barnbidraget.

Man frestas att hålla med.

I alla fall när det handlar om de besuttnas eller "icke-behövandes" utkvittering av det samma.

mvh GD

Utan "besuttna" så hade det inte funnits inbetalningar till att betala ut Barnbidrag.. men i sann sossestil så lånar man till bidrag när det inte finns mer att plundra från folket (påminner om Kungen o Sir Väs i Robin Hood)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen tycker jag att det borde vara skrivförbud för medlemmar som glömt ta sin Prozac. :)

Ta´t lugnt ta´t TOY

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde man var tvungen att betala fordonskatt om man har ett fordon!

Hur tänker Ni nu, månne?

Förklararen Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Ifall nu en person utnyttjar ett befintligt samhällssystem på ett lagligt sätt är man knappast en parasit.

Jag tror inte en ensamstående trebarnsmamma på socbidrag tänker på att hon utnyttjar systemet.

Kanske är det så att vissa golfspelande och changdrickande gubbar i Thailand dras med vissa inhumana och medeltida åsikter.

Tjänar man 500000 om året kan man dela med sig till vissa andra behövande.

Man får kanske dricka ett par chang mindre i veckan.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte en ensamstående trebarnsmamma på socbidrag tänker på att hon utnyttjar systemet.

Tror du inte? Eller menar du att hon tycker det är hennes rättighet? Alla de ensamstående mammor som inte lever på socbidrag då?

Finns det rättigheter så finns det skyldigheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ifall nu en person utnyttjar ett befintligt samhällssystem på ett lagligt sätt är man knappast en parasit.

Jag tror inte en ensamstående trebarnsmamma på socbidrag tänker på att hon utnyttjar systemet.

Kanske är det så att vissa golfspelande och changdrickande gubbar i Thailand dras med vissa inhumana och medeltida åsikter.

Tjänar man 500000 om året kan man dela med sig till vissa andra behövande.

Man får kanske dricka ett par chang mindre i veckan.

BTT

Nja parasit blir man först när man tjänar lite mer än andra. Tänk att folk inte har förstånd att sluta tjäna pengar i tid. :crazy:

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

När jag läser inlägg av Silom och Baboo (och mina egna eftersom de enligt uppgift är gnälliga)

och alla påhopp på IL och BTT av lappar och bussar m.fl m.fl. så kan jag inte låta bli att småle

över att den gemensamma nämnaren, allt annat lika, ska vara Land Of Smile huh.gif

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...