Jump to content
IGNORERAD

Bra marknader


Spiderboy

Recommended Posts

Nämn några bra marknader i Thailand som man kan besöka. Jag känner iaf till Jatujak men har nog inte varit där förut tror jag. Sen finns det väl Pratoo Nam, vattendörr.

Finns det fler bra marknader som man kan köpa unika saker, elektronik och allt små möjliga saker... Jag är även intresserad av köpa vassa saker, dvs knivar, svärd, SWAT tillbehör, militär västm skottsäkraväst etc., liknande dylika saker om någon vet bra ställe man kan införskaffa såna till bra priser?

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej.

Finns en grossistmarknad i BKK med väldigt bra priser som heter enligt mina väldigt dåliga thaiöron "sam-peng".

Det mesta säljs per dussin, men man kan ju stå ut med att köpa 12 vita T-shirts med samma motiv när priset för 12 är det samma som turistpriset för 2 på MBK.

Mitt råd /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Finns en grossistmarknad i BKK med väldigt bra priser som heter enligt mina väldigt dåliga thaiöron "sam-peng".

Det mesta säljs per dussin, men man kan ju stå ut med att köpa 12 vita T-shirts med samma motiv när priset för 12 är det samma som turistpriset för 2 på MBK.

Mitt råd /mvh

Låter intressant, vart ligger den? Stadsdel, gata?

EDIT: Sorry, hittade precis Sampheng-market på min Bkk karta.

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Rekommenderar Tha Sadet marknaden i Nong Khai som är en indo kina marknad, mycket varor ifrån Kina, Vietnam, Laos och Thailand.

Dom säljer även "vassa saker", mörkerkikare, elektronik förutom kläder och mat förstås.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Kiviksmarknad är den bästa sen de fick den fula strippan att behålla kläderna på sig.

Marknadsföraren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...