Jump to content
IGNORERAD

Gifta sig med en Thailändska


magnus_ny

Recommended Posts

loy kratong

Trådtiteln är gifta sej med en thailändska... Jag kan bara säga jaa tack till my sleaping beauty... hoppas hon frågar clapping.gif ...

Min har redan friat!dance1.gif

Har inte bestämt mig än, men det lutar åt att jag säger ja!great.gif

drinks.gif Bobo

Allt som jag verkligen vill göra är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 83
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kim

    8

  • magnus_ny

    8

  • Baabar

    7

  • John Khonken

    6

Mest aktiva i denna tråd

Hej på er alla.

Jag är ny här och har ett par frågor.

Jag har varit till Thailand nyligen och har förlovat mig med en Thailändska.

Vi har pratat om giftermål, men är lite osäker på vad som förväntas av mig.

Hon har tidigare varit gift, och har en dotter.

Så vad jag förstår så ska jag inte behöva betala någon "hemgift"

Hon vill inte ha någon cermoni i nåt tempel, utan hon säger att hon vill ha ett "normalt" bröllop.

Har försökt att ta reda på vad det innebär, men det verkar vara så många varianter.

Av nån anledning så säger hon inte så mycket om vad det innebär, utan vill att jag läser om det.

Innebär det tror ni att hon kan tänka sig ett bröllop vid en strand tex?

Och att man sedan har fest med närstående?

Hur är det med guld? Ska jag skaffa guldsmycken till henne förutom ringar?

Har inte så mycket pengar, utan hoppas på att hon kan tänka sig ett enkelt bröllop.

Hoppas på svar.

Hälsningar

Magnus

Om du läser detta nårra gånger o sen visar dina Päron det...va tror du de säger ?????

eller visar för "darling" .

Ändrades av Baabar

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

loy kratong

Ser hellre på verkligheten me frugan..crazy.gif onån som behöver litterärt verk för att känna kärlek ger jag inte mycket för...

Gå hem o läs nårra mer Thai guider snorvalp.

Du verkar ha bra mottagning under seglingen!Untitled-1.gif

Snart 50 år sedan någon kallade mig snorvalp...whistle.gif

drinks.gif Bobo

Allt som jag verkligen vill göra är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min har redan friat!dance1.gif

Har inte bestämt mig än, men det lutar åt att jag säger ja!great.gif

drinks.gif Bobo

Jag kan bara svara för mej själv, min tanketid sträcker sej ungefär -1 minut Jaaa.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du verkar ha bra mottagning under seglingen!Untitled-1.gif

Snart 50 år sedan någon kallade mig snorvalp...whistle.gif

drinks.gif Bobo

tja...du beter dej och utrycker dej som en snorvalp..

om du vet så mycket va tvekar du över,,,,,,,,,,,

Ändrades av Baabar

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

loy kratong

Alla kan inte alltid ta eller förstå skämt och ironi. För en del luktar det bara skämtwhistle.gif

mvh Bobocrazy.gif

drinks.gif

Ändrades av loy kratong

Allt som jag verkligen vill göra är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har redan för många rep runt armen

släpp repen för guds skull :drinks:

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

släpp repen för guds skull :drinks:

Mjaee.. jag är faktiskt väldigt nöjd med dem. Känns mer som fördel än nackdel.. för mig i alla fall! B)

Link to comment
Dela på andra sajter

Mjaee.. jag är faktiskt väldigt nöjd med dem. Känns mer som fördel än nackdel.. för mig i alla fall! B)

hmmm jo förstår..:drinks:

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

Kim,

Kanske Conservators fråga var ställd direkt dig, d v s vad tycker du själv om "lillfrugor"?

Att det är ett väl utvecklat fenomen i Thailand känner nog de flesta redan till!

Chook dii

Khun Somtam

Jag brukar inte lägga mig i andra vuxna människors kriterier för val av partner eller typ av förhållande. Men en mia noi är inget för mig personligen, har det på tok för bra med min mia loang.

Vad gäller fenomenet med älskarinnor och acceptansen för det i samhället Thailand så skulle jag nog inte vilja hävda att det anses som särskilt seriöst av någon. En mia noi är väl mer att se på som en typ av long term prostituerad som stannar hos, samt är trogen, sin gifta "kund" så länge hon kontinuerligt matas med pengar eller annat av värde.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag brukar inte lägga mig i andra vuxna människors kriterier för val av partner eller typ av förhållande. Men en mia noi är inget för mig personligen, har det på tok för bra med min mia loang.

Vad gäller fenomenet med älskarinnor och acceptansen för det i samhället Thailand så skulle jag nog inte vilja hävda att det anses som särskilt seriöst av någon. En mia noi är väl mer att se på som en typ av long term prostituerad som stannar hos, samt är trogen, sin gifta "kund" så länge hon kontinuerligt matas med pengar eller annat av värde.

Ahh Det ær dom BTT snakcar om hela tiden...

Link to comment
Dela på andra sajter

loy kratong

Låt var och en bli salig på sin tro. Så länge det inte innebär skada för andra människor.

Jag är väl,i mig själv moralist,då jag inte kan tänka mig att ha några sido-affärer eller några "one night stands"

Men jag accepterar att andra gör annorlunda.

Jag har en kompis som är en riktig "butterfly", vi tycker o tänker olika angående kvinnor. Men vi accepterar varandras åsikter ang. kvinnor.

Mvh Bobo

Allt som jag verkligen vill göra är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klabbharpan

Trådtiteln är gifta sej med en thailändska... Jag kan bara säga jaa tack till my sleaping beauty... hoppas hon frågar clapping.gif ...

Varför måste ni prompt gifta er med era godingar? Man kan väl vara vänner ändå? smile.gif

Oftast ligger det i tjejens intresse att vara gift. Då har hon ju rätt till hälften av pengarna, huset, efterlevande pension m m.

Jag tycker bara det verkar krångligt. Men jag kan i och för sig förstå thaitjejerna, för att bli accepterad i samhället bör man helst vara gift med den man lever ihop med. Ungefär som det var i Sverige för 50 år sedan.

Och, det är klart, har man barn tillsammans är det väl på sin plats att man gifter sig. Men annars ser jag ingen anledning till att göra det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då får man gratulera wub.gifgive_rose.gifdrinks.gifparty.gif Mvh Måne

Tack för det Måne. drinks.gifgreat.gif

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför måste ni prompt gifta er med era godingar? Man kan väl vara vänner ändå? smile.gif

Oftast ligger det i tjejens intresse att vara gift. Då har hon ju rätt till hälften av pengarna, huset, efterlevande pension m m.

Jag tycker bara det verkar krångligt. Men jag kan i och för sig förstå thaitjejerna, för att bli accepterad i samhället bör man helst vara gift med den man lever ihop med. Ungefär som det var i Sverige för 50 år sedan.

Och, det är klart, har man barn tillsammans är det väl på sin plats att man gifter sig. Men annars ser jag ingen anledning till att göra det.

Visst var det jäkligt krångligt att som svensk man gifta sig med en thailändska här i Thailand. Vi har inga gemensamma barn att skylla det hela på heller.

Kanske berodde det på att jag har sysselsättningsproblem och behöver utmaningar ibland.wink.gif

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klabbharpan

Visst var det jäkligt krångligt att som svensk man gifta sig med en thailändska här i Thailand. Vi har inga gemensamma barn att skylla det hela på heller.

Kanske berodde det på att jag har sysselsättningsproblem och behöver utmaningar ibland.wink.gif

Fritz..

Hej Fritz,

Sysselsättningsproblem har jag också. Är numera avtals pensionär och försöker hitta en meningsfull tillvaro. Och jag vill gärna träffa en thaitjej som jag kan leva "livet ut " med. Men tycker det är onödigt att gifta sig, för det blir så krångligt med arvet och tillgångarna i Sverige om det skulle hända nåt.

Mvh//M

(heja Gotland)

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Jag ser absolut inget fel att vi gifte oss. Det är en trygghet för min fru. Det tycker jag hon är värd. Dör jag får hon ärva allt jag äger tillsammans med barnen och det är inte mer än rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest MaiThai

Rekommenderar starkt boken Thailand FEVER till alla som har, eller har tänkt sig att

starta ett seriöst förhållande med en Thaitjej.

Halva är boken på Engelska och andra halvan på Thai! Så ni kan läsa den tillsammans

och samtidigt diskutera/förklara detaljer mer ingående!

Den är inte en ”lektion i kärlek” som någon skrev här, utan den ger bra information

om tankesätt, kulturkrockar osv. som skiljer oss åt

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Fritz,

Sysselsättningsproblem har jag också. Är numera avtals pensionär och försöker hitta en meningsfull tillvaro. Och jag vill gärna träffa en thaitjej som jag kan leva "livet ut " med. Men tycker det är onödigt att gifta sig, för det blir så krångligt med arvet och tillgångarna i Sverige om det skulle hända nåt.

Mvh//M

(heja Gotland)

Nu är giftemål viktigt för "fina" flickor i Thailand så ta seden dit du kommer!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Rekommenderar starkt boken Thailand FEVER till alla som har, eller har tänkt sig att

starta ett seriöst förhållande med en Thaitjej.

Halva är boken på Engelska och andra halvan på Thai! Så ni kan läsa den tillsammans

och samtidigt diskutera/förklara detaljer mer ingående!

Den är inte en ”lektion i kärlek” som någon skrev här, utan den ger bra information

om tankesätt, kulturkrockar osv. som skiljer oss åt

jap.gif

Här finns det fler synpunkter på boken...

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Magnus

Ska du gifta dig efter att varit i Thailand i 10 dagar.Köpt förlovningsring?? Hon kommer ju faan lura av dig allt du har, innan du hinner blinka.

Men det är up to you..Lycka till ändå.

m.v.h Niklas

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Andresjdenruskige!!

Att vara sk mia noi är inget som är populärt bland bertjejer heller.

Den första frågan man ofta får i baren är "you have lady or not?" Inbillar sig tjejen att man är gift eller har ett annat förhållande brukar det vara ganska misstänksamt.

Mest beroende på att tjejen i baren inte vill ha problem med en äkta makas vrede.

Ska man vara otrogen ska det inte ske via longtime utan diskret shortime är bäst.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, di forumister som tror sig kunna köpa en bok och där läsa hur kvinnfolk fungerar har nog aldrig pratat med en kvinna.

Kvinnokännaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Andresjdenruskige!!

Att vara sk mia noi är inget som är populärt bland bertjejer heller.

Den första frågan man ofta får i baren är "you have lady or not?" Inbillar sig tjejen att man är gift eller har ett annat förhållande brukar det vara ganska misstänksamt.

Mest beroende på att tjejen i baren inte vill ha problem med en äkta makas vrede.

Ska man vara otrogen ska det inte ske via longtime utan diskret shortime är bäst.

BTT

:bag:

Kloka ord :na:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...