Jump to content
IGNORERAD

Air China?


Mr Ning Ning

Recommended Posts

Mr Ning Ning

Undrar om någon åkt med Air China Stockholm-Bangkok via Peking?

Är dom bra och hur är det med plats för en storväxt?

Dom verkar ha bra priser, även om resan blir lång.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om någon åkt med Air China Stockholm-Bangkok via Peking?

Är dom bra och hur är det med plats för en storväxt?

Dom verkar ha bra priser, även om resan blir lång.

Vet inte hur det är med flyg, men Air China kör väl samma flyg som Thai... :P vet ej men vet att maten är helt okej iaf för det är "jag som lagar" :P (ibland) lagar även till Thai (ibland) om det smakar skit så är det inte jag som lagar :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det du som lagar maten till återresan så säg upp dig :diablo: överkokt korv med äggtrasor i apklassen,säckiga grönsaker eller oxå så är det helveteskänslan av att åka hem som sätter smaken.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Måne.

Maten du får på återresan från Thailand är tillredd på ett flygkök i Suvarnabhumi. Thai får sin mat från Thai Catering.

Om jag fattat rätt jobbar Spiderboy på Arlanda (Köpenhamn?).

Min personliga erfarenhet är att från Köpenhamn får man bra käk på Thai i ekonomiklass. Samma från Bangkok, två varmrätter att välja mellan, vitt eller rött att dricka. Däremot är kaffet tunt, liksom hos många andra flygbolag. Rekommenderar att välja fisk och skaldjursrätter, aldrig fel.

/SA

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måne.

Maten du får på återresan från Thailand är tillredd på ett flygkök i Suvarnabhumi. Thai får sin mat från Thai Catering.

Om jag fattat rätt jobbar Spiderboy på Arlanda (Köpenhamn?).

Min personliga erfarenhet är att från Köpenhamn får man bra käk på Thai i ekonomiklass. Samma från Bangkok, två varmrätter att välja mellan, vitt eller rött att dricka. Däremot är kaffet tunt, liksom hos många andra flygbolag. Rekommenderar att välja fisk och skaldjursrätter, aldrig fel.

/SA

Jobbar på ARN, GG... tyvärr så kommer Thai flytta till LSG och där kan jag fan i mig lova att ni får skit mat... gammal sås... gammal mat som har legat flera dag (pssst, hemligt stämplat tack!) Jag vill inte avslöja allt för mycket då ni kommer tappa matlusten, iaf på LSG.

Där jag jobbar så ser jag till iaf ni får färska och nylagad mat :) vi har arbetat med Thai air i 25 år och LSG gav 17% rabatt, självklart blir det förlust för LSG men dem är nära konkurss så det blir tyvärr byte av catering.

Vi ger mat endast till flyg från ARN, tyvärr kommer köpenhamn också att sägas upp kontraktet den 18/5 världen över där det serveras av GG. Ser är det självklart olika personer som gör maten varje dag så det blir lite ojämna smak :P och kvalité

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt vad jag fått lära mig så är bredden på flygstolar internationell standard, det som kan skilja är benutrymmet.

Åkte nu i vinter och jag märkte ingen skillnad mot andra bolag.Maten var OK.Väntan i Peking kan bli lite jobbig mrn det får man igen genom lågt pris.Vi var 2 timmar försenade från BKK men det gjorde bara att väntan i Peking blev 6 timmar i stället för 8.

Hade en öl med från planet in i ankomsthallen men vi skulle passera en säkerhetskontroll och det blev stort pådrag med en massa skrivande i diverse papper. Ölen fick jag dricka ur på en stol under övervakning av en vakt.

Born 41

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...