Jump to content
IGNORERAD

8 bomb attacker sedan den 14 mars.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

  • Svar 89
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    17

  • MaiChai

    9

  • RoiET

    7

  • noBuzz

    5

Mest aktiva i denna tråd

Ja,det kan man undra.Är inte flertalet av bomberna riktade mot Bangkok Bank(där thaksin har sina!!!pengar frusna)Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Samt mot de militärförläggningar där regeringen har sina sammanträden

Vääääldigt troligt att de gula ligger bakom !

Det är dom "superdemokratiska supertrevliga fattiga böndernas röda representanter vars lojalitet ligger till en viss THASKIN" som med mycket stor sannolikhet ligger bakom.

Jag höll på att säga att "det fattar väl alla" men jag vill inte sjunka till IL:s nivå så för mig personligen är det ingen tvivel om vad det är för typ av personer som ligger bakom.

När de gula ockuperade Don Muang åkte några förbi på moped och kastade in handgranater i massan som dödade två personer. Gissa vilken sida de idi*terna representerade ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Samt mot de militärförläggningar där regeringen har sina sammanträden

Vääääldigt troligt att de gula ligger bakom !

Det är dom "superdemokratiska supertrevliga fattiga böndernas röda representanter vars lojalitet ligger till en viss THASKIN" som med mycket stor sannolikhet ligger bakom.

Jag höll på att säga att "det fattar väl alla" men jag vill inte sjunka till IL:s nivå så för mig personligen är det ingen tvivel om vad det är för typ av personer som ligger bakom.

När de gula ockuperade Don Muang åkte några förbi på moped och kastade in handgranater i massan som dödade två personer. Gissa vilken sida de idi*terna representerade ?

Nu tycker jag att du sänker dej under IL:s nivå.

Är det inte mera troligt att det är en ytterst liten fraktion av de röda som utför dessa attentaten och som, av de flesta röda, ses som en belastning i deras kamp och ej är representativa för rödingarna.

Det tror iaf jag tills jag får bevis på annat.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tycker jag att du sänker dej under IL:s nivå.

Är det inte mera troligt att det är en ytterst liten fraktion av de röda som utför dessa attentaten och som, av de flesta röda, ses som en belastning i deras kamp och ej är representativa för rödingarna.

Det tror iaf jag tills jag får bevis på annat.

Jo, jag HOPPAS att det är så men jag är inte lika övertygad som du, tyvärr.

Det har alltför många händelser inom den "röda" rörelsen visat den senaste tiden.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

När de gula ockuperade Don Muang åkte några förbi på moped och kastade in handgranater i massan som dödade två personer. Gissa vilken sida de idi*terna representerade ?

Exactemente, det måste varit direktörerna på Thai Airways. Det fattar ju alla.

Förutfattade Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Samt mot de militärförläggningar där regeringen har sina sammanträden

Vääääldigt troligt att de gula ligger bakom !

Det är dom "superdemokratiska supertrevliga fattiga böndernas röda representanter vars lojalitet ligger till en viss THASKIN" som med mycket stor sannolikhet ligger bakom.

Jag höll på att säga att "det fattar väl alla" men jag vill inte sjunka till IL:s nivå så för mig personligen är det ingen tvivel om vad det är för typ av personer som ligger bakom.

När de gula ockuperade Don Muang åkte några förbi på moped och kastade in handgranater i massan som dödade två personer. Gissa vilken sida de idi*terna representerade ?

Det där är väl ungefär som att säga att alla som sätter igång bråk vid ett fobollsderby är från den eller den klubben. det finns och har alltid funnits rötägg i större folksamlingar som inte vill annat än att starta uppror, sen finns ju alltid de som är så till den milda grad korkade att dom inte inser skillnaden mellan agitatoriskt svammel och vad som egentligen menas i ett politiskt upprop.

I denna fråga kan jag nog tänka mig en kombination av hängivenhet och våldsinriktat intresse, m.a.o. dårskap.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, jag HOPPAS att det är så men jag är inte lika övertygad som du, tyvärr.

Det har alltför många händelser inom den "röda" rörelsen visat den senaste tiden.

Detta var intressant, kan Du specificera det närmare?

Baa (INTE RÖD, bara nyfiken)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, det står väl ganska klart att de röda vill att blodet ska flyta.

Dåligt skämt men kunde inte låta bli. Tycker väl att de bästa med de senaste demonstrationerna har varit att det gick fredligt till även om blodbadet var både onödligt och provocerande. Om de nu bara kommer upp med verklighetsförankrade lösningar och slutar att enbart kasta skit eller blod på sina moståndare så kanske de kan ha en god chans att vinna nästa val på fredliga grunder. Eller är det så tragiskt att man bara kan vinna genom att visa upp den andra sidans fula bakdel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta var intressant, kan Du specificera det närmare?

Baa (INTE RÖD, bara nyfiken)

De 8 bombattackerna som tråden handlar om har ju till största delen eller helt bestått av M79-granater avfyrade med hemmagjorda "granat-kastare"

De kom med rätt hög sannolikhet från dessa platser:

http://www.bangkokpost.com/opinion/opinion/34544/war-weapons-easy-to-obtain

Även de som kastades in bland de gula demonstranterna på Don Muang var väl av samma typ

Konstigt att detta sker just nu de röda demonstrerar eller i aktioner mot de gulas demonstrationer ?

Flera personer, inkl vissa här på MPR, anser ju att det är hög risk för att detta beteende eskalerar nu under demonstrationerna och verkar knappt tycka att detta är dåligt för demokratins utveckling i Thailand utan snarare ett bra sätt att öka på möjligheterna till demokrati.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem ligger bakom?

Tre olika scenarior.

1: Regeringen.

Varför? För att få en anledning att slå till mot de rödtröjade demonstranterna.

Troligt? Nej, regeringen är de som förlorat mest på attackerna och skulle man arrangerat dem själv för att på så sätt får en anledning att slå till mot demonstranterna så borde man inte behöva fyra av 8 granater sedan den 14 mars för att motivera ett tillslag.

2: Något koalitionsparti.

Varför? Newin och Bhum Jai Tai har tidigare hållt sig med en mörkblå armé formad av samma typer som den rödtröjade armén som skickade granater på de gula demonstranterna. Newin är maffia och var grundaren för de rödtröjades organisation.

Troligt? Nej, Newin vet att han skulle vara den siste att bjudas in i en eventuell röd regeringsbildning efter att han svek Thaksin i december 2008 och tjänar inget på att parlamentet upplöses nu då han inte skulle ingå i iterimsregeringen. BJT har inte råd med ett nyval just nu.

3: Oppositionen.

Varför? De skulle tjäna på att regeringen ser ut att ha förlorat kontrollen.

Troligt? Ja till en viss del iallafall, granaterna har i de flesta fall varit så missriktade att de inte riskerat att skada någon. Bortsett från första granaterna på Vibbhavadi. Attackerna är för att provocera fram en reaktion från militären, ett tillslag mot de röda som skulle kunna ge Thaksin det incitament han vill ha för att sätta upp en exilregering. Nu har det inte gått som man tänkt sig. Ännu.

Vad händer nu då?

Bombattackerna kommer att fortsätta men kommer att siktas in mer och mer tills det stryker med några oskyldiga, gärna militärer, alternativt att man skickar en granat mot de egna för att trigga folkmassan att ta till våld för att "försvara sig" mot de blå/regeringen/militären.

Men det är just spekulationer, vem som låg bakom bombattackerna på nyårsafton 2006 har vi fortfarande inte fått reda på...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem ligger bakom?

Tre olika scenarior.

1: Regeringen.

Varför? För att få en anledning att slå till mot de rödtröjade demonstranterna.

Troligt? Nej, regeringen är de som förlorat mest på attackerna och skulle man arrangerat dem själv för att på så sätt får en anledning att slå till mot demonstranterna så borde man inte behöva fyra av 8 granater sedan den 14 mars för att motivera ett tillslag.

2: Något koalitionsparti.

Varför? Newin och Bhum Jai Tai har tidigare hållt sig med en mörkblå armé formad av samma typer som den rödtröjade armén som skickade granater på de gula demonstranterna. Newin är maffia och var grundaren för de rödtröjades organisation.

Troligt? Nej, Newin vet att han skulle vara den siste att bjudas in i en eventuell röd regeringsbildning efter att han svek Thaksin i december 2008 och tjänar inget på att parlamentet upplöses nu då han inte skulle ingå i iterimsregeringen. BJT har inte råd med ett nyval just nu.

3: Oppositionen.

Varför? De skulle tjäna på att regeringen ser ut att ha förlorat kontrollen.

Troligt? Ja till en viss del iallafall, granaterna har i de flesta fall varit så missriktade att de inte riskerat att skada någon. Bortsett från första granaterna på Vibbhavadi. Attackerna är för att provocera fram en reaktion från militären, ett tillslag mot de röda som skulle kunna ge Thaksin det incitament han vill ha för att sätta upp en exilregering. Nu har det inte gått som man tänkt sig. Ännu.

Vad händer nu då?

Bombattackerna kommer att fortsätta men kommer att siktas in mer och mer tills det stryker med några oskyldiga, gärna militärer, alternativt att man skickar en granat mot de egna för att trigga folkmassan att ta till våld för att "försvara sig" mot de blå/regeringen/militären.

Men det är just spekulationer, vem som låg bakom bombattackerna på nyårsafton 2006 har vi fortfarande inte fått reda på...

Regeringen är de som har mest att vinna. Genom att misskreditera demonstranterna så tappar demonstranterna i trovärdighet och blir lättare att avfärda som huliganer som bara springer Thaksins ärenden, istället för att vara vanliga människor som kämpar för sina rättigheter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Regeringen är de som har mest att vinna. Genom att misskreditera demonstranterna så tappar demonstranterna i trovärdighet och blir lättare att avfärda som huliganer som bara springer Thaksins ärenden, istället för att vara vanliga människor som kämpar för sina rättigheter.

Det är också en teori, men jag personligen håller den som mindre trolig.

Sen är det väl ingen som direkt har pekat på de röda ännu? Efter 8 granater borde misskrediteringen vara i full sving kan man tycka?

Det har snackats om att den berömda "tredje handen" skulle ligga bakom, alltså Newin i det här fallet. Fast det snacket har mest förts av PT´s Chalerm Yoobamrung och det är ju en herre som skarvat med sina uppgifter förr.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

"Mest att vinna" har den som har minst av det åtråvärda. Vilket i det här fallet är den politiska makten.

Bara av kuriosa för den delen... - har någon sittande regering, någonsin, någonstans, använt våld för att misskreditera en opposition?

Var då, i sådana fall? Kan inte minnas några sådana exempel vilket säkert beror på att jag är dåligt bildad.

Det borde ju finnas sådana fall. Men vilka?

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart det är dom röda... eller en tredje sida som försöker destabilisera situationen men inte så troligt.

Om regeringen eller militären hade legat bakom attackerna så hade dom slagit till med full kraft mot demonstrationerna, Man gör inte bombdåd och sen inte utnyttjar situationen.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart det är dom röda... eller en tredje sida som försöker destabilisera situationen men inte så troligt.

Om regeringen eller militären hade legat bakom attackerna så hade dom slagit till med full kraft mot demonstrationerna, Man gör inte bombdåd och sen inte utnyttjar situationen.

Jag kan ha fel men det har jag sällan. De röda har oerhört mycket att förlora på att demonstrationerna blir våldsamma. Det vet naturligtvis regeringen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan ha fel men det har jag sällan. De röda har oerhört mycket att förlora på att demonstrationerna blir våldsamma. Det vet naturligtvis regeringen.

Vad har dom att förlora? Dom har ju ingenting.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har dom att förlora? Dom har ju ingenting.

Om man vill uppfattas som vanliga landsbygdsbor som protesterar mot en orättfärdig, odemokratisk regering så blir man bara terrorister om man slänger bomber omkring sig. Dålig goodwill alltså.

Dags för Linköping att köra över Frölunda.

Ändrades av RoiET
Link to comment
Dela på andra sajter

Om man vill uppfattas som vanliga landsbygdsbor som protesterar mot en orättfärdig, odemokratisk regering så blir man bara terrorister om man slänger bomber omkring sig. Dålig goodwill alltså.

Nä snarare att provocera fram ett militärt ingripande med röda demonstranter döda på gatorna hade ju fått upp världens ögon på Thailand, Hela thailands ekonomi hade kollapsat på veckor och tvingat fram en lösning mellan Röda/Gula pga av situationen.

Finns inget bättre en blod i rutan för mass media...

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan ha fel men det har jag sällan. De röda har oerhört mycket att förlora på att demonstrationerna blir våldsamma. Det vet naturligtvis regeringen.

Du tror säkert att September 11 attackerna i USA var iscensatta av USA:s regering också eller som en del andra konspiratoriker?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Du tror säkert att September 11 attackerna i USA var iscensatta av USA:s regering också eller som en del andra konspiratoriker?

Njae dåligt exempal va... :P

http://www.youtube.com/watch?v=7E3oIbO0AWE

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du inget bättre att skriva kan du låta bli.

Försökte bara ge en kommentar på samma nivå som din

Seriöst: Tror du ärligt att regeringen ligger bakom bombattackerna senaste tiden ?

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...