Jump to content
IGNORERAD

Vi åker nu!


Pele

Recommended Posts

Hej, nu är det dags för oss att lämna Sverige för ett längre tag.

Flyget går 3 juni.

En flyttfirma transporterar våra saker till Bangkok.

Känns pirrigt.

DÅ är ni välkomna till vårt nya hem.

:D:D:D

Pele

Ändrades av Pele

PianoPele

En darrning vid ögonens möte

www.thaitribes.com

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Lycka till!! /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, nu är det dags för oss att lämna Sverige för ett längre tag.

Flyget går 3 juni.

En flyttfirma transporterar våra saker till Bangkok.

Känns pirrigt.

DÅ är ni välkomna till vårt nya hem.

biggrin.gif:D:D

Pele

Lycka till på resan och med det nya livet!

Vi hälsar gärna på den dagen vi åter står på thailändsk jord. :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Lycka till! Själv sticker jag i slutet av Augusti och stannar 5-6 månader! :)

Jens heter jag och jag bor numera på Koh Samui..

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

ps. det blir en hydda uppe bland Hmong-folket förstår jag? :) /mvh ds.

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej grattis o lycka till i nya hemlandet.

En fråga , vilket transport företag tar din container till Bangkok och sen vidare ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej grattis o lycka till i nya hemlandet.

En fråga , vilket transport företag tar din container till Bangkok och sen vidare ?

Hej, de som fraktar våra grejer till Bangkok är Terminus Spedition & Transport AB i Göteborg.

De är billiga men försäkrar inte grejerna. Man måste själv göra trälådor för att skydda grejerna.

Hämtar från Skellefteå och kör allt till Bangkok. Kostnad ca 8107 kr inkl moms för tre pallar ca 1,80 högt.

Nån som har tips på hur man gör trälådor eller vad ska man ha???

Pele

PianoPele

En darrning vid ögonens möte

www.thaitribes.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt Pele!

Hoppas du inte glömmer kameran ;)

Herr Chang har talat.

Nej då! Måste också köpa ny lämplig kamera med zoom objektiv ca 70-200.

Jag tar tacksam emot tips på bra men inte alltför dyr kamera.

Ska man köpa i SVerige eller i Thailand.

Är du nöjd med ditt köp Kim? Kan du berätta lite?

Hörs

Pele

PianoPele

En darrning vid ögonens möte

www.thaitribes.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Nej då! Måste också köpa ny lämplig kamera med zoom objektiv ca 70-200.

Jag tar tacksam emot tips på bra men inte alltför dyr kamera.

Ska man köpa i SVerige eller i Thailand.

Är du nöjd med ditt köp Kim? Kan du berätta lite?

Hörs

Pele

Nastan garanterat billigare har i Thailand. Har kollat saval kameror som gluggar pa pricerunner etc innan det inhandlats har i BKK och hittils har skillnaden alltid varit till thailandsk fordel.

Personligen rekar jag Canon 50 D med 70-200 f.4 L - trivs ypperligt med denna kombo som inte heller gjorde for stora ingrepp pa den lilla planboken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Pele.

Man får grattulera så mycket, ett litet tipps, det finns någonting som heter pallconteiner i plyfa med metallkanter i

varierande storlekar B:800 L:1200 H:1800 ca:500 kr.

Har packat många sådana och fraktat över hela världen, dom funkar bra.

Lycka till, Woffe.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Nastan garanterat billigare har i Thailand. Har kollat saval kameror som gluggar pa pricerunner etc innan det inhandlats har i BKK och hittils har skillnaden alltid varit till thailandsk fordel.

Personligen rekar jag Canon 50 D med 70-200 f.4 L - trivs ypperligt med denna kombo som inte heller gjorde for stora ingrepp pa den lilla planboken.

Med brasklappen att i Sverige har begreppet "garanti" utvecklats till att omfatta

även tiden efter man lämnat butiken.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Gd.

Är herrn bekant med uttrycket världsgaranti??

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Med brasklappen att i Sverige har begreppet "garanti" utvecklats till att omfatta

även tiden efter man lämnat butiken.

mvh GD

Om man nu skall bo i Thailand och koper tex Canon sa far du dels 1-ars internationell och dels 3-ars nationell garanti g.m tillverkaren. Har sjalv utnyttjat garantin flertalet ggr utan konstigheter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska man köpa i SVerige eller i Thailand.

Är du nöjd med ditt köp Kim? Kan du berätta lite?

Hörs

Pele

Köp i Thailand, betydligt billigare än Sverige, i alla fall på samtliga kameraprylar jag köpt.

Om man sedan väljer mellan dom 4-5 största märkena så är det väl hugget som stucket vad man köper, är ingen större skillnad i funktion. Men väljer man det största märket så har man ju större tillbehörsurval och har alltid nära till ett serviceställe var man än befinner sig i världen. Ett generellt tips är dock att lägga ner mer pengar på kvalitetsoptik än på kamerahus.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Har aldrig haft anledning att använda mig av tillverkarnas / världs -garantier

trots inköp av elektronisk utrustning för flera miljoner varje år.

Det svenska skyddet av konsumenter är så starkt att det till 99%

överträffar tillverkarnas egna garantikonstruktioner.

Har tittat på kameror i Thailand med jämna mellanrum utan att finna prisläget

såpass attraktivt att jag varit villig att ge avkall på det jag (utan att egentligen

ha studerat närmare, som ni), uppfattar som mycket bättre skydd av mina intresssen.

Köper iofs mest datorer och kringutrustning till dessa och där slår såväl utbud som

priserna i Sverige det mesta man kan hitta i Thailand - ev. med undantag av piratkopierade program :-)

Tänkte inte heller på att skribenten ju bor i Thailand vilket givetvis också ställer saken i ett annat ljus.

För skojs skull om någon av er som bor i Thailand kan eller vill jämföra, så undrar jag hur priset på

SEK 10100 (THB 45250) jag alldeles nyligen gav här för nya Canon 550D med objektiv 18-135 IS står sig.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Läser att frakten av grejer till Thailand kostar lite över 8000 kr. Då undrar man om det inte varit billigare att sälja av på blocket och sen köpa det nödvändigaste på plats i Thailand?

De käraste ägodelarna kan man ju frakta i ett par resväskor.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

För skojs skull om någon av er som bor i Thailand kan eller vill jämföra, så undrar jag hur priset på

SEK 10100 (THB 45250) jag alldeles nyligen gav här för nya Canon 550D med objektiv 18-135 IS står sig.

mvh GD

Såg den i ett skyltfönster för 31000 baht.

Link to comment
Dela på andra sajter

Läser att frakten av grejer till Thailand kostar lite över 8000 kr. Då undrar man om det inte varit billigare att sälja av på blocket och sen köpa det nödvändigaste på plats i Thailand?

De käraste ägodelarna kan man ju frakta i ett par resväskor.

BTT

BTT... Låter som att 8000 är väldigt mycket pengar för dig samt att du inte har så många kära ägodelar. Men detsamma behöver inte gälla alla.

GD... Konsumentskyddet är jävligt bra i Sverige men får man, som jag fick, fotoutrustningen runt 20 000 kr billigare i Thailand så nöjer i alla fall jag mig med världsgarantiskyddet på 1 år. Skulle t o m ha kunnat avstå garantin helt för samma prisskillnad.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

GD... Konsumentskyddet är jävligt bra i Sverige men får man, som jag fick, fotoutrustningen runt 20 000 kr billigare i Thailand så nöjer i alla fall jag mig med världsgarantiskyddet på 1 år. Skulle t o m ha kunnat avstå garantin helt för samma prisskillnad.

Jag det förstår man. Skulle jag gjort med.

Det mesta håller ju dessutom oxå.

Jag har bara tittat efter kameragrejor i elektronikvaruhus i Bangkok och Chiang Mai

utan framgång trots både lust till och möjlighet att handla

Köpte för ett par år sedan av nöd en liten Kodak digital kamera i Mae Sod för ungefär 2000 kr

och upptäckte sedan att exakt samma kostade 1150:- på Dustin.

Priset du såg för Canon550D - var det verkligen med det samma objektiv för kamerahuset

säljs även här för ungefär det priset.

Är då själva f*n när man för en gång skull handlar till sig själv om det just då visar sig

vara billigare därborta :-)

mvh GD

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Läser att frakten av grejer till Thailand kostar lite över 8000 kr. Då undrar man om det inte varit billigare att sälja av på blocket och sen köpa det nödvändigaste på plats i Thailand?

De käraste ägodelarna kan man ju frakta i ett par resväskor.

BTT

Har man barn som vi och en massa intressen blir det ett rejält flyttlass av grejer som man helt enkelt inte kan köpa i Thailand p g a affektionsvärde e t c. Men i princip håller jag ändå med dig...men men...

- Leksaker

- böcker, tidningar, papper e t c

- en del kläder

- musikgrejer

- datagrejer, skanner

- jobbgrejer

- fritidsgrejer

- en del köksgrejer

- ortopediska hjälpmedel

e t c

PianoPele

En darrning vid ögonens möte

www.thaitribes.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

För skojs skull om någon av er som bor i Thailand kan eller vill jämföra, så undrar jag hur priset på

SEK 10100 (THB 45250) jag alldeles nyligen gav här för nya Canon 550D med objektiv 18-135 IS står sig.

mvh GD

Hittar bara prisuppgifter pa antingen 550 med 18-55 eller 500 med 18-135. Hus och lins separat kan du fa for runt 46,000 baht vilket leder mig till att tro att du kan kopa det i paket for runt 37-38,000 baht idag. Sen - 7% pa priset ocksa.

http://www.fotofile.net

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...