Jump to content
IGNORERAD

Kan detta hända?


Mr Ning Ning

Recommended Posts

Mr Ning Ning

När jag var nere i Chiang Mai Feb/mars hörde jag detta vid några tillfällen.

Det är ju vilda spekulationer men frågan är om de kan bli så.

Vad tror ni på MPR??

Kungen avlider och man startar sorgperioden. (99dagar tror jag det är).

Vid detta tillfälle ser man i regeringen ett bra tillfälle att förbättra Thailands ansikte mot omvärlden.

Man beslutar att rensa i sexindustrin.

Så man stänger sexbarerna under sorgperioden.

När den sen är över kanske denna form av verksamhet inte längre tillåts.

Om detta skulle bli sanning. Vad händer då med Pataya t.ex? Dör hela staden?

Hur skulle det gå för Thailand?

Jag frågade en barägare på skoj vad han trodde om detta.

Han var lite tveksam till det, men sa att man vet aldrig vad som kan hända i detta land.

Dom flesta jag talat med är dock inne på samma linje.

Nämligen att stora saker kommer hända när kungen avlider.

När den dagen kommer ska det bli intr. att följa utvecklingen i landet.

Men jag vill troligen inte vara där då det händer.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Prostitution är ju inte lagligt idag så någon ändring av lagen är knappast trolig. Mycket möjligt dock att man ser till att följa några sedlighetslagar under en tid men inte i längden. Suget efter pengar under bordet är alltför starkt. När det gäller viktiga konsekvenser av tronskiftet så är det nog väldigt svårt att sia om förutom en sorgeperiod som kommer att slå alla tidigare rekord.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom slänger ut alla faranger?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom slänger ut alla faranger?

Jag tror också att dom stänger alla barer. Endast prinsens fru får visa brösten offentligt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Ska det stämma med att dom stänger barerna :clapping::clapping:

Vill jag få reda på hur dom ska lösa det ekonomiska för tjejerna som jobbar där :rtfm:

Det är mycket tragisk att de som måste jobba där och inget annat kan.

Välja mellan risfält för typ 100:- Baht dagen eller en natt med Falang 1000:- Baht + div. lull lull

Inget är omöjligt men först måste Thailand skaffa samma sociala nät som Sverige typ existens minimum värför då vänta med det tills Kungen dör värför inte hjälpa dessa tjejer nu på en gång :huh:

Mvh.Plätt

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Barflickor, massöser, go-go dansöser, cocktail lounge flickor går under det fullt lagliga epitetet "service girls" och de klassas enligt lagen inte som prostituerade.

Den juridiska uppdelningen gjordes för många år sedan då myndigheterna ville "rensa upp" i den florerande bordellverksamheten i Thailand. Men för att de thailändska männen fortfarande skulle kunna gå till sina älskade "badinrättningar" så kallade man denna typ av arbete för "service girls".

Det lär nog ta flera generationer innan myndigheterna sätter hänglås på bad & massageinrättningarna. Sedan lär ju den kommande tronarvingen inte ha något emot lite nakna damer och "hanky panky", så det lär nog inte bli någon upprensning tror jag.

Möjligen att man försöker flytta barerna vid PatPong till ett något mindre iögonfallande område i Bangkok. En liknande upprensande flytt av barer och Go-Go ställen gjordes efter det att Ferdinand Marcos störtades. Då flyttades vad jag kommer ihåg serviceverksamheten ut till Angeles City och Olongapo, och kanske även till en del turistorter.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Jag tror man kommer stänga barer och dylika inrättningar. Jag tror dock inte att man kommer förbjuda dessa. Jag gjorde ett jobb för TAT och det var fullt klart för dem jag jobbade med att Pattaya och vissa andra platser inte drog turister för det vackra vädret.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tror de blir inbördeskrig i Thailand om kunger dör, så de blir lungt med barer.. etc! lite med faranger også

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, nog vore det trist om det genuina Thailand som nu finns kvar i Pattaya skulle förvandlas till en turistort med hotell, tingel & tangel, foppatofflor och äldre fulla män i Chang-linnen.

Hemska tanke!

Ekoturisten Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Alla ska dö..såväl kungar som kreti och pleti...bara E-type gonna live forever :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...