Jump to content
IGNORERAD

Regeringen köper sig stöd hos militären.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Välkommen tillbaka.. det var länge sedan.

Synd att du bara kommenterar kommentarerna om IL. Det skulle vara kul att få höra något du tycker med.

Vad som helst går bra. :)

Det är ju ganska trist att ha en diskussion med sig själv.

Hej på dej. Jag tror att Abhisit sitter i knät på militären och de onämnbara. Jag kan inte se honom och demokraterna som svaret på de fattigas längtan efter förändring. För att Thailand skall kunna utvecklas krävs en ny politisk rörelse som tyvärr inte finns idag. Kanske de röda kan utvecklas till att bli det? Inte som organisation utan jag menar det engagemang och den vilja till samhällsförändring som finns på gräsrotsnivå. Först måste man dock bli av med Thaksin och några till.

För Thailand vore det bästa om Thaksin trillade av pinn i Dubai samt att en av thailändare vördad "institution" förlorade sitt inflytande över samhällsutvecklingen(eller bristen på densamma).

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    4

  • Tallviking

    3

  • acarls

    2

  • RoiET

    2

Mest aktiva i denna tråd

Jag vet inte hur aktuellt konflikten är mellan Thailand och Kambodja angående Templet.

http://www.chinapost.com.tw/asia/regional-news/2008/10/14/178682/Cambodian-leader.htm Från 2008-artikel

Tror lite att det är ett maktspel mot Kambodja snarare än att man sätter in överljuds hastiga Plan mot risbonde och hans kwai legg. :suicide:

Tror nog mer på att Thailand vill prägla sin roll som övermakt mot Kambodja och Burma.

Laos behöver de inte kämpa för att Skrämma då de redan har lagt in en liten refräng i sin Nationalsång att de är rädda den Thailändska krigsmaskinen.

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig spelar det mindre roll just vem det är som för tillfället måste buga för militären eftersom de borde veta sin plats, hålla käften och inte uppmana den eller den premiärministern att avgå eller överhuvudtaget ha åsikter om hur landet ska skötas.

Militären måste moderniseras, det är nog de flesta överens om. Frågan blir hur? Kommer nästa statschef lyckas med att hålla dem under armarna? Jag tror inte att de kan klarar sig på egen hand. Det finns säkert en hel del militärer som inte sätter sig själv först utan faktiskt har förstått den urspungliga idéen med att vara militär. Kanske kan man sätta en sådan som ÖB. Kunde ju vara en bra början iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag har bett honom, via PM, att vi ska sluta med tykningar etc för att slippa en tråkig debatt.

Och att om han slutade skriva "Apishit" och påstå osanna saker, direkt eller indirekt, om mig så skulle jag

upphöra med alla angrepp på honom i hans inlägg. För att tonen på forumet skulle bli bättre. :)

Dessvärre fungerar nog inte PM-funktionen, och han har inte fått meddelandet, för hans status är fortfarande att han inte

läst meddelandet. Trots att jag skickade det för 3 dagar sedan och trots att han har varit aktiv i många inlägg sedan dess.

Lite märkligt är det dock eftersom jag bjöd in en admin i meddelandet och denne kunde läsa meddelandet som normalt.

Så det är nog bara IL´s webläsare som inte fungerar som den ska.

Eftersom han fortsätter skriva "Abbishit", "Abishit" så måste det ju vara så.

För inte är väl ILs syfte bara att provocera? :)

PS. Eftersom IL vägrade att läsa mitt PM har jag nu raderat detta och postar alltså min synpunkt och mitt förslag publikt istället.

Hej

Jag är väldigt sällan inne på PM sidan vilket dom som har skrivit till mig tidigare nog också har märkt.

Men jag kan svara här öppet för alla, jag tycker att det ska vara högt till tak i politiska diskussioner.

Och jag tycker inte tonen på forumet är något problem, vi använder väl ungefär samma ton och taktik som övriga politiker

i samhället.

Och jag tycker inte illa om mina kombatanter, man måste skilja på person och sak.

Några påståenden känns väl inte alltid helt korrekta, men där tycker jag att båda sidornas företrädare för "eliten"

och för dom "fattiga" på forumet är lika goda kålsupare.

Jag tycker inte att jag utmärker mig i ton från andra, snarare tvärtom ibland, och person angrepp försöker jag undvika.

Genom att provocera lite så kan man ibland få folk att reagera och öppna sig, och då kan andra underliggande åsikter ploppa

upp som personen kanske skulle ha hållit inne med i vanliga fall.

Sen får man inte glömma att dom ämnen vi diskuterar är väldigt viktiga och ibland är helt livsavgörande för folk.

Thailand har många spänningar i samhället som bör diskuteras öppet och ärligt, och här på forumet har vi ju alla sidor

representerade, vi har ju förespråkare för alla militär - anti militär, elit - fattiga, Bangkok - Isaan,

centralisering - decentralisering, för fri sjukvård - mot fri sjukvård, för skatt - mot skatt

diktatur - demokrati, o.s.v, o.s.v

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar inte hur en så röd person kan vara så ljusblå och se allt i svart eller vitt !!???

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Fattar inte hur en så röd person kan vara så ljusblå och se allt i svart eller vitt !!huh.gif

Det verkar vara smått omöjligt att skilja på person och sak.

Läser man här kan man ibland få intrycket att de flesta problem i Thailand kan härledas till IL.

Han är dessutom fackligt aktiv, dvs röd dvs kommunist - så att miljoner dog under Stalin och Mao måste ju vara hans fel det med.

Nästa gång någon erkänner att han stödjer SD, kanske det är dax att ta fram alla nazisternas

samlade övergrepp och lägga på den personens axlar.

Fast det är ju inte "seriöst", när det inte handlar om IL.

mvh

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Som svar på dina frågor så är jag glad att Thaksins planer för vapeniköp skrotades, och att satsningarna gjordes på vård,

pensioner m.m

Sedan att abbishit visar sig vilja köpa skydd av militären är väl ett moraliskt problem för er som stöder honom,

det fanns ju t.o.m folk på forumet som trodde att han stod för något nytt inom Thailändsk politik.

Mvh Isan Lover

Ifall vi nu läser den artikel du länkade till lite noggrant så ser vi att det är en återupplivning av ett Thaksin projekt om att köpa vapen mot jordbruksvaror. Låter ju i mina öron som ett lämpligt sätt att göra sig av med sitt överskott av jordbruksprodukter.

Men, det var militären som skrotade det hela efter kuppen. Inte Thaksin och som du hävdar i ditt inlägg härovan för att Thaksin satsade på vård och pensioner.

Läser du bara rubrikerna till det du länkar till?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...