Jump to content
IGNORERAD

1 års visum


Budon

Recommended Posts

Hej, har träffat både tyskar och engelsmän som haft 1 års visum, alla har hus i Thailand och har Thai wife men har ännu inte flyttat till Thailand permanent pga arbete.

Har frågat dem om hur det är att få detta visum i både England och Tyskland, och de säger att det är inga problem, en tysk har haft 3 ett års visum på raken, kostar 150 euro.

Har inte kollat ännu med Thai Embassy i stockholm men tänkte bara <höra om det är någon som har erfarenhet av detta, jag är 60 bast nu men tänkte arbeta ett tag till men jag tillbringar

ca 4 till 5 månader i Thailand varje år, det finns ju single och doubble entry men då kan man ju oínte åka tillbaka nästa månad om man haft detta visum.

Hoppas på lite fakta och ha det så bra i värmen.

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Non Imigrant Visa (Long Stay) O-A förlänger du i Thailand med 1 år i taget. Efter minst 3 års visa utan avbrott kan du söka permanent om du uppfyller grundkraven..

Det är egentligen inget visa utan i själva verket ett uppehållstillstånd.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Och grundkraven är...stadig inkommande stålar?800000 på banken som funnits en tid där???hur mycket ska den inkomsten per månad som minst vara??Mvh Måne 57 år och gift med thai i 16 år

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Måne glömde skriva 800.000TBH, så tänk inte på kronor nu.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men måne lilla :)

Du befinner dig i sverige för just nu, så då kan det tolkas som åttahundratusen en kronor, måste vara noga när det snackas valuta annars kan det bli fel, lika fel som ÖSK :P

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ösk 3 poäng,1 match Aik 2 poäng 2 matcher säger det mesta :drinks: och att ha pengar på svensk bank,nej tack,hur går det då med alla bidrag :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt, är man över 50 och har lite pengar så är det inga problem att får 1 års visum... Jag har bara 33 år kvar tills jag kan få det...

Link to comment
Dela på andra sajter

haha.

Vänta du, vi chillar just nu.

Sen kommer smällen när vi trycker ner allt och alla.

Men nog om detta, nu börjar vi få tråden att spåra ut.

Be so selius solly :(

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Inga problem av få ettårvisa om du är gift/sambo med en thai, 2 foto, personbevis, kopia på din partners pass eller id kort

400 spänn för enkel inresa eller 1000 för multiple, klart!

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Non Imigrant Visa (Long Stay) O-A förlänger du i Thailand med 1 år i taget. Efter minst 3 års visa utan avbrott kan du söka permanent om du uppfyller grundkraven..

Det är egentligen inget visa utan i själva verket ett uppehållstillstånd.

Mvh Thaikonsult

Det är väl väl ändå väldigt ovanligt att man lyckas med att få permanent uppehållstillstånd?

Finns en lång lång tråd på Thaivisa om just detta.

http://www.thaivisa.com/forum/Camerata-s-Guide-Permanent-Reside-t74654.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Kenneth, skall ner till Stockholm närmaste veckorna och jag har det du nämner som krav så jag gör ett besök på Thai embassy då så får vi se.

Okey tack igen !

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...