Jump to content
IGNORERAD

En svensk till i rampljuset i Pattis


dtbkk

Recommended Posts

Mja, det står ju klart och tydligt att han heter Mr. Golane Miggale.

Namnlösaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Det verkar som att det på hans tatuering på armen står "Jårän".

Kanske thailändsk fonetisk stavning för Göran?

Tragiskt dock att att han blev så deppig av att förlora sin bar-girl när det säket finns 20-tusen till att flirta med. Nåväl, han nyktrar väl till får man hoppas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Hans namn är totalt ointressant för er, skärpning!

U-C

Tydligen inte :whistle:

Men brusten hjärta är inget specifikt bara för att det är i Thailand.

Händer samma sak i Sverige men kommer inte lika lätt ut i massmedia som i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

En av kommentarerna är lite mindre hånfull...

A deeply distressing story.

Swedes have a tendency to become depressed when bar-girl girlfriends leave them,

however this is absolutely no excuse for attempting suicide using a broken glass whiskey bottle

to attempt to sever the jugular vein in the neck.

I propose a special telephone helpline for our Scandinavian friends funded by the Royal Swedish Embassy.

I shall be making this proposal to the Mayor of Pattaya during our next meeting.

Det slår mig att brodern, TukTuk, borde uppleva det som ett kall, att på ideell basis

undervisa och rädda svenska turister som befinner sig i riskzonen.

Hans, i detta forum in absurdum dokumenterade kunskaper uti konsten att hålla distans till barflickor

han är nära, är för värdefulla för att enbart spridas som gödsel här.

Förslagsvis kan de nyttjas i ett obligatorisk inslag för alla ensamkommande gubbar med destination <synd>.

Diplom kommer att utfärdas efter genomförd utbildning och ska uppvisas vid varje ankomst till Bangkok eller Phuket.

I studiematerialet ingår boken "Care less", BTT's egen folder "Fine bars and bar fines" samt kondomer i olika storlekar och färger.

Ta kontakt med Pattayas borgmästare nästa gång du är där, BTT.

Du har en mission.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Gammeldansken!

Jo det är just det budskapet jag har försökt missionera ut på sajten sedan 2004.

Att vara blåögd och godtrogen svensk och råka ut för fel bartjej kan vara direkt förödande.

Nu tycker jag väl i och för sig inte att skandinaviska män är överepresenterade bland självmordsgubbarna i Pattyaya.

Brukar vara ganska bra spridning på dem.

Det unika i detta fallet är ju tillvägagångssättet. Annars brukar ju hopp från hög balkong vara det vanligaste sättet.

Lappen!

Nu är det givetvis så att Pattaya har en ovanligt hög självmordsfrekvens sett till ytan.

De flesta självmorden inträffar ju inom en radie av 5 km.

Finns nog få platser i världen som kan uppvisa något liknande.

Inget som är överraskande.

Som bargubbe måste man lära sig spelets regler annars kan man snabbt råka illa ut.

En grundregel är ju att se till att själv styra över hjärta och plånbok.

Som gubbe ska man vara den som bestämmer och inte tvärtom.

En bargubbe i ledband är ingen vacker syn.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Alla hoppar nog inte självamant ,en del får nog hjälp också tror jag

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla hoppar nog inte självamant ,en del får nog hjälp också tror jag

Det är inte helt otänkbart. Det finns nog väldigt många som inte klarar av att hantera frestelsen med tjejer som både är lätta att få med sig samt att det är ruggigt billigt. Pengar och sex styr...och om man väl fastnat i det begäret så är det nog grymt svårt att lämna för att åka hem till tråkiga Sverige.

Sedan kan man ju plussa på med alla droger som förekommer, alla psykiskt labila personer som finns där och alla tragiska bråk som kan uppstå vid alkoholintag. Självmord är dock ett långt steg att gå men om man inte mår bra redan innan man landat i Thailand så kan det snabbt gå överstyr om pengar (brist), sex, alkohol och intriger avlöser varandra.

BTT har en hel del insikt i hur det fungerar i Pattaya, men har nog en hel del med sig själv i ryggsäcken när man läser det som skrivs...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har läst en artikel (jag tror)i Pattaya mail i somras om hur dom börjar se ett mönster, människor som kommer ner till Pattis som har sålt allt hemma maxat alla krediter mm.

Sen kör dom järnet i fiskebyn tills pengarna e slut för att sedan hoppa eller på ngt. annat sätt ta livet av sej.

Alltså planerade självmord..

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Ofta hittar ju polisen en massa mediciner på mordplatsen så tydligen är det nog vanligt med ex cancerdrabbade eller personer med andra livshotande sjukdomar som just planerar att leva loppan sista tiden och sen lämna in papperna.

Men det är märkligt vilken inverkan just Thailand ofta har på vissa personer.

Pratade med en ambassadkvinna om detta problem i samband med min vistelse i aphuset i Bangkok och hon berättade att just det där med lössläpt liv utan tankar på konsekvenser var väldigt vanligt i Thailand.

Helt normala personer som aldrig skulle göra samma saker i Sverige blir plötsligt som förändrade efter en tid i Thailand och släpper helt alla hämningar.

Avsaknad av ansvar var just ett kännetecken och känslan av att allt ordnar sig i morgon.

Tydligen ganska många svenskar som kommer till ambassaden och ber om hjälp efter att ha rumlat upp alla stålar på billig sprit och droger och fruntimmer.

Stefan66!

Jag har ochså gått på mina minor. Nog ganska många gubbar i barerna och även medlemmar på forumet som har erfarenhet av slösaktigt och oansvarigt leverne i Pattaya, även om inte många vågar träda fram och berätta.

Förhoppningsvis lär man sig av sina misstag.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...