Jump to content
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

24h
IGNORERAD

Med näsan upp i vädert!

UDON-CHARLIE

Recommended Posts

Ett flertal thai-tjejer säger upp bekantskaps kretsen med vänner sedan många

år, ibland med kompisar som hjälpt dom när dom har haft det kämpigt,

bara för att dom har träffat en falang som pumpar in stålar.

Sniket eller?

U-C

Dela på andra sajter

Det e nog andra saker det handlar om.

Visst det kan handla om andra saker.MEN MÅNGA GÅNGER HANDLAR DET OM ATT VARA FÖR MER

ÄN ANDRA, SE NER PÅ ANDRA, OCH VARA MÄRKVÄRDIG.

U-C

Dela på andra sajter

Syftar du på någon specifik händelse Charlie?

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Dela på andra sajter

Visst det kan handla om andra saker.MEN MÅNGA GÅNGER HANDLAR DET OM ATT VARA FÖR MER

U-C

En ganska vanlig Thailänsk sjukdom på Svenska "avundsjuka" !

Mvh Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

U-C

Det där kan lika gärna påpekas om svenska tjejer...eller jag ändrar mig. Det ligger i alla tjejers natur att "tävla" på olika plan om allt möjligt. Snyggaste killen, snyggaste lägenheten, nyaste bilen, dyraste klädvanor osv. Hur ofta har man inte hört tjejer snacka skit om andra tjejer bara för att lyfta sig själva? Det finns hur många berättelser som helst om rivalitet mellan tjejer/kvinnor och de följer från tidig ålder på lekplatser, in i arbetslivet, in i förhållanden och in i grannskapet..det följer även in i ålderdomshemmet...så detta är något som ligger det kvinnliga könet hårt om hjärtat och det är i stort sett alla som ägnar sig åt detta. Tjejer kan t ex sällan samsas om de är fler än två. Tre brukar vara ytterst svårt att få funktionellt och större grupper än så innebär naturlig gruppindelning som 2+2...

Killarnas sida behöver jag inte gå in på här men det finns även saker som vi män ägnar oss åt som inte är direkt upplyftande, men ändå tillhör vår "natur".

Avundsjuka, prestige och nutidens konstanta galna ideal piskar upp detta till nivåer som är patetiska. Det går t o m såpor på TV som i stort sett endast grundas på dessa faktorer och som spelar ut människor mot varandra med en cynism som är makaber.

Annars är livet glatt..det är ju lördag! :wai:

Ändrades av Stefan66
Dela på andra sajter

Syftar du på någon specifik händelse Charlie?

Tyvärr har jag sett detta alllt för många gånger.-Både i Sverige och Thailand.

U-C

Dela på andra sajter

Det där kan lika gärna påpekas om svenska tjejer...eller jag ändrar mig. Det ligger i tjejers natur att "tävla" på olika plan om allt möjligt. Snyggaste killen, snyggaste lägenheten, nyaste bilen, dyraste klädvanor osv. Hur ofta har man inte hört tjejer snacka skit om andra tjejer bara för att lyfta sig själva? Det finns hur många berättelser som helst om rivalitet mellan tjejer/kvinnor och de följer från tidig ålder på lekplatser, in i arbetslivet, in i förhållanden och in i grannskapet..det följer även in i ålderdomshemmet...så detta är något som ligger det kvinnliga könet hårt om hjärtat och det är i stort sett alla som ägnar sig åt detta. Tjejer kan t ex sällan samsas om de är fler än två. Tre brukar vara ytterst svårt att få funktionellt och större grupper än så innebär naturlig gruppindelning som 2+2...

Killarnas sida behöver jag inte gå in på här men det finns även saker som vi män ägnar oss åt som inte är direkt upplyftande, men ändå tillhör vår "natur".

Avundsjuka, prestige och nutidens konstanta galna ideal piskar upp detta till nivåer som är patetiska. Det går t o m såpor på TV som i stort sett endast grundas på dessa faktorer och som spelar ut människor mot varandra med en cynism som är makaber.

Annars är livet glatt..det är ju lördag! :wai:

Bra svar där stefan.Har märkt det fenomenet på mina töser 3st är dom tre så blir det snyft

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Älskar att vara i Thailand, är där nu.-Här finns massor som är positivt.

-Jag tar ibland upp saker som är lite känsliga, och upprör en del,

som tar åt sig för lätt, och inte vågar se verkligheten som den är.

-Det gör mig inget, bara ett tidsfördriv att skriva här,

kanske nån kan snappa upp något och slippa bli blåst.

Häls U-C

Dela på andra sajter

Jag tycker du generaliserar aldeles för mycket för att trådarna du startar nu skall vara intressanta.

Om du ändå är i Thailand så passa på och njut i stället.

Eller sitter du långt bort i Isan i er nybygda kåk och känner dig malplacerad och uttråkad?

Ändrades av Stickan

Stickan

Inte för dum för att förstå!

Dela på andra sajter

Jag tycker du generaliserar aldeles för mycket för att trådarna du startar nu skall vara intressanta.

Eller sitter du långt bort i Isan i er nybygda kåk och känner dig malplacerad och uttråkad?

stickan jag tycker det är en intressant tråd då avundsjukan och skitsnack förekommer bland många damer inte bara thai

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Dela på andra sajter

Bygga hus i närhet av släkten, trygghet och allt.-Men det kostar,

var så säker.

U-C

Dela på andra sajter

Exactemente, vi män är ju till skillnad från kvinnor genetiskt fria från avundsamhet och andra otrevliga egenskaper. Hade damerna varit som oss skulle vi sluppit krig och analklåda här på jorden.

Insiktsfule Arne

Dela på andra sajter

Saken är den att thai blåser thai till 100% samt andra me

jag tycker att många av er på detta forum skiver mest skit om *Thailand mm varför?

Hur många av er lever i Thailand?

Samt när vi gifter oss här och finner kärleken så bör vi ta ansvaret också.

Ändrades av Bolme
Dela på andra sajter

var så säker.

U-C

He, he!

Det vet väl alla som varit här ett tag.

He, he!

Häls U-C

Dela på andra sajter

Min uppfattning är att det inte är specifikt för damer som träffat faranger, det försiggår en ständig kamp om possition och att få komma in i finrummet, för de flesta en totalt omöjlig uppgift även med en rik farang om denne inte har fler kvalifikationer än pengar. Det Thailändska socialskiktet är tämligen homogent, detta vet damerna, så det enda sättet att bli mer än andra är att hänga på skönhetssalonngen, shoppa i dyra butiker e.t.c. och sedan tydligt visa att man minsann borde vara i socialgrupp ett men inte har "tid" att fratternisera med "kineskärringarna", men lie skitprat om systrarna kan man alltid kosta på sig och finns det inga nyheter so fabricerar man helt ogenerat en skandal som sedan sprids vidare just därför att man vet att den inte är sann och hoppas på en smärre konfrontation systrarna emellan, och blir detta inte av fabriceras det raskt en ny skandal.

I min lilla del av världen så framstår svenska skvallerkärringar som rena helgonen i jämförelse med de Thailändska damerna i näst högsta socialskiktet, dom gör allt för att vara högsta hönset.

Länge leve medelklassen, lagom är ju alltid bäst, bara synd att det ordet inte finns i det Thailändska språket.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Godmorgon Morgan Golf idag :dance:

Dela på andra sajter

Di man trampar på, på vägen upp,

passerar man, på vägen ner.

Ordsträvaren Arne

Dela på andra sajter

Länge leve medelklassen, lagom är ju alltid bäst, bara synd att det ordet inte finns i det Thailändska språket.

Baa

Jag har börjat säga Middle-So. Många tycker det låter roligt när de hör det första gången men har sedan börjat använda det själva.

Dela på andra sajter

var så säker.

U-C

Bygga hus i närheten av släkten är väl inga problem. Men att låta släkten bygga huset är större problem, trots allt man har hört om släkters husbyggande så var jag dock så naiv och lät dom bygga huset.Men det har nog kostat mig cirka 150,000 baht extra i efterarbeten för deras tokigheter, för några garantier existerar ju inte. Så jag har sagt till frugan vänligt men bestämt att jag vill inte se 2 av våra grannar, bror och 2 systersöner i vårat hus eller på altanen. Men jag kan ju inte hindra dom från att hälsa på frugan i hennes thaikök. Jag har sagt till frugan att om dom här 5 byggherrarna skramlar ihop 100,000 baht och ger mig så är dom välkomna igen, men det lär ju aldrig ske. Så jag slipper vissa anhöriga till frugan och dom slipper mig, men det gör inte mig någonting för det finns så mycket annat trevligt folk i byn.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

Godmorgon Morgan Golf idag :dance:

Halloj Clirre, nä, har fullt upp att hålla ordning hemma..Pusst, 3 ungar sm käkar som 30... :crazy:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Min uppfattning är att det inte är specifikt för damer som träffat faranger, det försiggår en ständig kamp om possition och att få komma in i finrummet, för de flesta en totalt omöjlig uppgift även med en rik farang om denne inte har fler kvalifikationer än pengar. Det Thailändska socialskiktet är tämligen homogent, detta vet damerna, så det enda sättet att bli mer än andra är att hänga på skönhetssalonngen, shoppa i dyra butiker e.t.c. och sedan tydligt visa att man minsann borde vara i socialgrupp ett men inte har "tid" att fratternisera med "kineskärringarna", men lie skitprat om systrarna kan man alltid kosta på sig och finns det inga nyheter so fabricerar man helt ogenerat en skandal som sedan sprids vidare just därför att man vet att den inte är sann och hoppas på en smärre konfrontation systrarna emellan, och blir detta inte av fabriceras det raskt en ny skandal.

I min lilla del av världen så framstår svenska skvallerkärringar som rena helgonen i jämförelse med de Thailändska damerna i näst högsta socialskiktet, dom gör allt för att vara högsta hönset.

Baa

Här håller jag med dig.

U-C

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...