Jump to content
IGNORERAD

Stanna i Thailand ett till tio år utan att göra visaruns


broder tuk tuk

Recommended Posts

broder tuk tuk

Nu kan jag informera om att det finns möjligheter att få ett sk studerandevisum som ger rätt att stanna i Thailand permanent utan att lämna landet från ett till tio år.

Språkskolor bla i Pattaya fixar detta för ca 20-25000 baht och då ingår tre timmars thaispråk och kulturstudier i vackan på skolan i priset.

Det enda man behöver göra är sen att gå till immigration och betala 1900 baht varje månad för förlängning av studievisumet.

Finns inga krav på ålder heller så även pesnionärerna kan bli studerande och få ett visum.

Något att tänka på för longtimarna kanske, som då slipper tröttande visaruns eller att tvingas åka hem till Sverige efter en tid.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Har du provat att det verkligen funkar?

Låter för bra för att vara sant :-)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

1900 bath i månaden, varför det när man kan komma undan med en bråkdel med visa som dessutom är riskfritt, bara att köra på Retirement, eller t.o.m. multientrence 0 är billigare och enklare, och någon nyhet va det inte heller finns ju redan omnämnt i en annan tråd, vilken har jag tyvärr ingen koll på, men det kanske passar en lärare som behöver läras :whistle:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har läst om detta med och man kan ju få csn med :) Dock kräver det att du har gått ut gymnasiumet med fulla betyg om jag nu fattat det rätt dance.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

1900 bath i månaden, varför det när man kan komma undan med en bråkdel med visa som dessutom är riskfritt, bara att köra på Retirement, eller t.o.m. multientrence 0 är billigare och enklare, och någon nyhet va det inte heller finns ju redan omnämnt i en annan tråd, vilken har jag tyvärr ingen koll på, men det kanske passar en lärare som behöver läras :whistle:

Nu kanske inte alla är så lastgamla så att de kan får pensionärsvisum...

Sen tror jag att broder tuk tuk pratar om Walen (som annonserar på thaivisa.com) och nissefisk1 om learning centret på Kho Lanta...

Sen tror jag att det är var 90:e dag man måste betala 1900B för att slippa lämna landet.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Nu kanske inte alla är så lastgamla så att de kan får pensionärsvisum...

Sen tror jag att broder tuk tuk pratar om Walen (som annonserar på thaivisa.com) och nissefisk1 om learning centret på Kho Lanta...

Sen tror jag att det är var 90:e dag man måste betala 1900B för att slippa lämna landet.

he he - men annars var det rätt, menar du :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Fader Baa!

Nu ingår ju 180 timmars undervisning per år i thailändska språket och thailändsk kultur i priset och det kan ju vara trevligt som omväxling till buffelrövar och risfält i hembyn.

Kan väl vara trevligt att lämna byn några timmar i veckan och sen få lite undervisning av en ung och söt thailärarinna.

Efter att tag kan man ju tom kanske förstå och genomskåda varför mama och papa behöver 5000 baht extra per månad. :whistle:

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det detta du provade när du hamna i apburen. rtfm.gif

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Clas391!

Att jag hamnade i apburen berodde på ren och skär otur och hade inget att göra med dumhet.

Jag tror inte så många språkskolor i Thailand skulle erbjuda ett sk student ED visa ifall man riskerade fängelsestraff och deportation.

Det är ju godkännt av thai ministry of education så då går väl knappast immigration bakom ryggen på departementet?

Skulle knappast vara någon bra reklam för Thailand ifall plötsligt en massa faranger åkte i fängelse på grund av fejkade visaregler.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem som helst kan vara här(Thailand) om man nu har nån som helst orsak att vara här de som ej kan visa giltiga papper mm fuck off and get it.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...